Skocz do zawartości
Gość mchal

Koło zamachowe (dwumasowe) ADR 125KM AUTOMAT - czy w ogóle jest?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość mchal

Witam kolegów,

 

Ponieważ jestem laikiem, jeśli chodzi o samochody, chciałem zasięgnąć Waszej porady. Mam passata B5 z 97 (jak w opisie) z automatyczną skrzynią biegów. Od dwóch dni coś niemiłosiernie stuka w komorze silnika. Stojąc przodem do samochodu z lewej strony, pod silnikiem trochę z tyłu. Tłumiony dźwięk metaliczny, nie dzwonienie. Dźwięk jest znikomy na biegu jałowym, przy załączonej klimie, albo wrzuconym programie D na skrzyni, kiedy obroty silnika nieznacznie wzrastają, hałas jest niedozniesienia, jakby silnik miał się za chwilę rozpaść. Przy wykręceniu na około 1500 obr do ok. 2000 obr hałas znika, po wykręceniu silnika na obroty wyższe, powstaje taki metaliczny rezonans. Silnik pracuje normalnie, nie szarpie przy ruszaniu, ani zrzucaniu biegów (no może trochę, ale tak już szarpie nie od dziś i jest to delikatne dosyć). Ma przyspieszenie, tylko ten hałas.

Odwiedziłem dzisiaj ASO, pan po osłuchaniu powiedział mi, że to koło dwumasowe, po czym okazało się, że w automatach dwumasy nie ma, jest jedynie coś podobnego, co się nazywa kołem zbieraka/zabieraka, koszt naprawy wycenili na 2000zł robocizny i 1200zł za część.

 

Mój mechanik, który do tej pory zajmował się autem, jestem z nim umówiony na jutro, stwierdził, że to raczej nie to, bo czułbym uwalone koło zamachowe podczas jazdy i powiedział, że przyczyny będzie szukła gdzieś indziej. Teraz pytanie do Was - jak to rzeczywiście jest z tymi automatami? Jakie tam są koła zamachowe, które mogłby dać opisane przeze mnie objawy. Kompletnie nie znam się na konstrukcji silnika i napędu, a nie chciałbym, żeby wcisnęli mi kit, a i chciałbym wiedziec, na jaką kasę się przygotować.

 

Pozdrowienia z Trójmiasta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach