Skocz do zawartości
Gość marek-1971

Czujnik G28 prędkości wału korbowego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marek-1971

Czy ktoś wie czym steruje taki czujnik jak w temacie i jakie mogą być objawy jego wadliwego działania? Ostatnio musiałem wymienić taki w moim pasku (wyszedł na komputerze diagnostycznym) ale nie jestem przekonany czy jedynie on był odpowiedzialny za usterki w samochodzie.

Samochód Passat Variant GL 1995 r silnik benzyna 115 KM 2 litry pojemność (nie ma inst. gazowej).

Usterki:

Od czasu do czasu problemy z wolnymi obrotami oraz mocą silnika i problemy przy odpalaniu (trzeba trzymać naciśnięty pedał gazu). Problemy się pojawiały od czasu do czasu i zwykle po pewnym czasie znikały - czasami trzeba było wykasować błędy (różne). Ostatnio samochód odmówił posłuszeństwa - nie odpalał - nie było iskry na świecach. Po wykasowaniu błędu ww czujnika jak w temacie samochód ok - ale błąd wrócił. po wymianie czujnika (wczoraj) błąd na razie się nie powtórzył.

Pytanie - czy ten czujnik też mógł powodować spadek mocy i zbyt niskie wolne obroty na biegu jałowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Komputer nie kłamie.

Jeśli wyskoczyła taka usterka, to napewno nie miała nic wspólnego np. z immo lub ABSem.

Innymi słowy skoro wyskoczył taki kod błędu, to napewno związane to było z okolicami czujnika położenia wału. Ale równie dobrze mogła to być wina instalacji elektrycznej czujnika -izolacja przewodów, wilgoć, śniedź na stykach.

 

Komputer ukierunkowuje, natomiast czynności sprawdzające i tak są w gestii serwisanta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek-1971

rozumiem i wierzę komputerowi.

Pytanie jednak brzmi czy wymiana tego czujnika rozwiązała moje kłopoty.

Bo czy on mógł być odpowiedzialny za słabą moc silnika czasami i zbyt niskie obroty biegu jałowego? Czyli czy szukać dalej czy czekać aż samo coś wyskoczy (oby nie gdzieś daleko w trasie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...Pytanie jednak brzmi czy wymiana tego czujnika rozwiązała moje kłopoty...

 

Tego to nikt Tobie nie powie. W końcu to Ty jeździsz autkiem.

Można oczywiście spróbować sprawdzić wymontowany czujnik, czy wykazuje znamiona posiadania usterek i wtedy wiedziałbyś, czy diagnoza była słuszna, ale to robota dla kogoś, kto zna się na tych rzeczach. Jak napisałem wcześniej -należało sprawdzić przy okazji przewody biegnące z czujnika do ECU. Jeśli okazałoby się, że w tej materii wszystko jest ok, to mogłoby to oznaczać teoretycznie koniec Twoich kłopotów. Przynajmniej.

 

 

 

Przemyśl.

Byłem tam w tamtym roku.

Szwagier oglądał auta w jakimś komisie na Zasaniu.

W tym roku kupił Passka B4 :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek-1971

czujnik wymieniony - stary miał rozsypującą się ze starości izolację na kablu więc nic dziwnego że sypał błędy.

Ale niestety to nie koniec mojej udręki. po tygodniu spokoju znowu powróciły problemy.

Opis: Rano odpalam samochód - jest normalnie. podjeżdżam pod dom (100-150m) - wyłączam i idę na chwilkę do środka. Po 5 minutach próbuję odpalić - silnik nie zaskakuje (rozrusznik kręci). Jak trzymam wciśnięty gaz silnik odpala ale po puszczeniu pedału gazu gaśnie.

Chcąc nie chcąc musiałem pojechać do pracy (po drodzę hamując silnikiem z redukcją biegów a w końcowej fazie hamulcem ręcznym bo nogą trzymam wciśnięty lekko gaz). No i podczas jazdy moc silnika jest wyraźnie mniejsza niż zwykle. Jak już silnik się rozgrzał do temp. 80-85 C to nie gaśnie ale obroty wolne 400-500 a nie ok 900 jak bywa kiedy jest ok.

Po kilku godzinach w pracy idę do samochodu i wszystko jest już OK - działa bez zarzutu.

Co to może być? Pomocy - wymiana czujnika G28 kosztowała mnie prawie 300 a nie chcę po kolei wymieniać wszystkich elementów bo zbankrutuję. Dodać należy że za podłączenie do komputera też trzeba zapłacić bez gwarancji że coś pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobson205

Powiem ci że ten własnie czujnik ma wpływ na zapłon w samochodzie moi spece probowali mi zrobic cos zapłonem zeby niebyl opozniony, suma sumarum po 5 godzinach walki zrobili ze jest super, ale powiedzieli mi tylko ze wlasnie ten czujnik z jeszcze jednym sa odpowiedzialne za ustawienie zapłonu przynajmniej w moim silniku tak jest a ja mialem takie same objawy jak Ty z tym ze ja mam silnik ady 2.0 115km :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chcąc nie chcąc musiałem pojechać do pracy (po drodzę hamując silnikiem z redukcją biegów a w końcowej fazie hamulcem ręcznym bo nogą trzymam wciśnięty lekko gaz). No i podczas jazdy moc silnika jest wyraźnie mniejsza niż zwykle. Jak już silnik się rozgrzał do temp. 80-85 C to nie gaśnie ale obroty wolne 400-500 a nie ok 900 jak bywa kiedy jest ok

 

Identyczne objawy jak było w moim przypadku - G70 padła. (być może to nie była przyczyna G42) Ale wiesz co sprawdź jeszcze raz całą instalację i wtyczki do czujników i komputera. Jak dla mnie to wina może leżeć gdzieś w instalacji lub kostkach. Albo G70???

 

I powiem ci od razu WAL po kabelek :583: czym prędzej nawet się nie zastanawiaj.

Wydasz 150zł....... ALE zaoszczędzisz tysiące........ Posłuchaj dobrej rady. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marek-1971

kabelek? jaki - do kompa? musiałbym jeszcze mieć laptoka a to już większy wydatek niestety. I proszę o opis co to jest G70 i G42 - to co znaczy G28 dowiedziałem się jak wyszło specowi na laptoku. Lub link do strony z opisami.

A jeśli chodzi o to (bobson205) to ja mam identyczny silnik. Czujnik wymieniony więc jak jeszcze z nim można walczyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności