Skocz do zawartości
zibbi82

automatyczna skrzynia biegów - brak zmiany biegów na wyświatlaczu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z automatyczną skrzynią po tym jak przepalił mi się bezpiecznik nr 15 - zespół wskaźników, automatyczna skrzynia przekładniowa.

Objawy są następujące:

1. Na wyświetlaczu przy zegarach, na którym pokazywany jest włączony bieg, po przekręceniu kluczyka przez kilka sekund podświetlona jest litera P po czym przeskakuje na D pomimo, że dźwignia nadal pozostaje w pozycji P.

2. Przesuwając dźwignię na inne pozycje nie następuje zmiana podświetlenia na w/w wyświetlaczu na tę pozycję, którą się wybrało. Przez cały czas pali się litera D.

3. Przy włączaniu wstecznego odczuwalne jest mocne szarpnięcie. Natomiast przy włączaniu pozostałych biegów czegoś takiego nie ma.

Sprawdziłem czy dzieje się coś jeszcze w trakcie jazdy i mam po niej mieszane uczucia. Biegi zmieniały się raczej płynnie, bez większych szarpnięć, ale (tak mi się wydaje) przy większych obrotach niż to było przed awarią.

Proszę o pomoc. Może ktoś z was miał z czymś takim do czynienia i wie co jest grane???

Edytowane przez zibbi82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

 

---------- Post added at 22:31 ---------- Previous post was at 22:30 ----------

 

Kiedy olej wymieniany ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciężko powiedzieć. Kupiłem go we wrześniu zeszłego roku i przypuszczam, że poprzedni właściciel nie wymieniał oleju. Ja się przymierzałem, ale po przeczytaniu kilku postów na tym forum się przestraszyłem i dałem sobie z tym spokój.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju nawet na gorszy jest mniej groźna dla skrzyni niż jazda z takimi objawami bez wymiany oleju i sprawdzenia co się dzieje... Tylko jeśli nie masz zaufania musisz sprawdzić czy na pewno po zapaleniu silnika doleją więcej oleju (powinno wejść około 6 litrów, nawet ponad).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm a może obwod pod ramka wokol drazka z magentyczną roletką ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam się zastanawiam czego kolega szuka bo jestem pewien że raczej nie usterki ani pomocy... chyba tylko słów otuchy, że nie szykują się wydatki a skrzynia pojeździ jeszcze milion kilometrów....

 

 

Pisze kolega o problemach jak wyglądają i praktycznie sam na nie odpowiada.... i tu powstaje problem jak wyjaśnić problem.

 

Zapewne vag nie był podłączony ... no bo po co, wróżki są lepsze.

 

A po kolei...

 

1. Problem z wybierakiem sprawdzenie vag lub rozbieranie i kontrola wszystkiego ... tutaj zakończe bo nie wiem co to za skrzynia, OD TEGO TRZEBA ZACZĄĆ

2. Odpowiedz do pierwszego... pozycjoner skrzyni... tu problem...

3. Vag i kontrola układów zwłaszcza z położenia pedału gazu.... lub czujnik obciążenia, obrotów itd.

 

A tak ogólnie bezpiecznik sam się nie pali i od tego trzeba zacząć tzn. zobaczy co zanotował vag....

 

Z dobrych wieści wygląda to na problem ze sterowaniem skrzyni lub elektryką... ale pozostaje około 20 % niepewności - to dziwne uderzenie-szarpnięcie.

 

Odczyt z vag i dopiero można dalej pomagać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności