Skocz do zawartości
lopsol

niskie cisnienie doladowania turbo - problem (dodane logi)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zaczne od poczatku. Jakies dwa miesiace temu przytrafila sie awaria silnika w passacie AFN, dokladnie padł napinacz paska rozrzadu, i przeskoczyly ząbki. Silnik sie zatrzymal i juz wiecej nie zapalił. Po naprawie: wymiana, auszczelki, szlif glowicy, wymiana pompy wody, wymiana rozrzadu, wymiana napinacza paska wielorowkowego, wymiana pierscieni. Auto dalej nie latalo jak przd awarią. Padlo na turbine. Wiec zdecydowalem sie na regeneracje w turbo- tec, koszt naprawy turbiny 2200 zł. Turbo wstawione, jazda próbna i g.....no. Dalej to samo auto nie jedzie brakuje mu mocy, turbo jakby nie ladowalo. oczywiscie na vagu zero błedow. Teraz opis prostego testu z turbo(wiem ze wiekszosc powie ze to glupota, albo herezja i gazowac sobie mozna, ale...) mam tez drugiego passata takiego samego, ten sam model silnika, i przy gazowaniu na biegu jalowym w sprawnym aucie rury od turbo nie idzie scisnic reką, ma takie sicnienie doładowania, a w tym skopanym po scisnieciu rury gumowej w dloni, nic nie przybywa powitetrza, a sprawia wrazenie ze jak by sie ta rura jeszcze bardziej zapadala podczas gazowania. Nie wiem co robić... ten samochod kosztowal juz tyle pieniedzy i nerwow ze przestalem juz liczyc, prosze o jaka kolwiek pomoc w rozwiazaniu tej zagadki.

Edytowane przez lopsol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemas85

koledze kiedys rozsypalo sie turbo w audi a4, wymienil na nowe + wszystkie weze no i turbo nie ladowalo, sprawdzili szczelosc przewodow i polaczen i wszystk szczelne, pojechal do aso i okazalo sie ze musieli mu cos pogrzebac w elektronice zeby zadaptowac nowe turbo. byc moze mechanicznie wszystko jest sprawne a cos w kompie sie poprzestawialo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy dobrze masz podpięte węże podciśnienia (te cienkie) idące do gruchy,N75, przepływki, ogólnie zrób logi, to nam powie dużo więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bez logów w ogóle trudno cokolwiek powiedzieć. Przy założeniu, że turbina jest sprawna, należałoby sprawdzić czy dolot jest szczelny i czy zawór N75 poprawnie funkcjonuje (obydwa powyższe problemy objawiać się będą wysterowaniem 99% N75 duty cycle w chwili gdy auto będzie obciążone).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bez logów w ogóle trudno cokolwiek powiedzieć. Przy założeniu, że turbina jest sprawna, należałoby sprawdzić czy dolot jest szczelny i czy zawór N75 poprawnie funkcjonuje (obydwa powyższe problemy objawiać się będą wysterowaniem 99% N75 duty cycle w chwili gdy auto będzie obciążone).

 

A co jesli cisnienie doladowania jest o ok 300mbar za duze w calym zakresie obrotow a nowy N75 tez pokazuje 99%?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a nowy N75 tez pokazuje 99%?

załóż nowy temat i pokaż pełne logi, bo tutaj dyskutujemy o innym przypadku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rury szczelne, IC cały, opaski na gumowych rurach szczelne, padł pomysł ze moze kat zapchany, został odkrecony wydech, spaliny dalej nie napedzaja turbo, jeden z mechaników dzis odwiedzonych powiedzial ze, moze zamalo spalin ma silnik, tzn wtryski siadniete, albo zamala dawka paliwa?? czy to moze byc prawda, ze mala dawka ropy i spaliny maja zamale cisnienie i nie potrafia dobrze rozpedzic turbo, tym samym turbo wytwozyć cisnienia po stronie zimnej. Dawka paliwa na biegu jalowym 4,2 mg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmien czujnik na rurze dolotowej tej plastikowej tzw map sensor u mnie bylo to samo padl nagle przy ruszaniu ze swiatel objawy te same

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, za info z Czujnikiem map sensor, ile ten czujnik kosztował?? do tego w trakcie testu padł zawór n75 :(. w plikach zalacznika dołaczam logi z kanalów 000,004,008,010,011blok 011.xlsx. moze to cos pomoze w ocenie.

blok 000.xlsx

blok 004.xlsx

blok 008.xlsx

blok 010.xlsx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzis, wymianie poddany został, zaworek n 75, oraz oczyszczony map sensor w rurze dolotowej, troche poprawila sie dynamika auta, ale to jeszcze nie to, turbo laduje ale strasznie wolno, ma bardzo duzą bezwladnosc?? Czyz by zostalo zle zregenerowane?? regeneracje robił Turbo tec?? po rozmowie telefonicznej pracownik powiedzial ze sprezarki sa weryfikowanejeszcze raz, i nie wysylaja nie sprawdzonych zeczy. Co to moze być przyczyną???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmien map sensor ....czysczenie nic nie daje on jest tak sprytnie skonstruowany ze nawet nie wiedc czy jest uszkodzony czy nie albo odlacz jego zasilanie i sprawdz moc auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się pod temat- turbo czyszczone - sprawne, egr też, nowe n75, węże szczelne, przepływka sprawna, ale komp pokazuje, że do 2500obr jest za niskie ciśnienie. Od tej granicy jest lepiej, ale mechanik powiedział że i tak jest za niskie i nie powinno takie być. Jest to wyczuwalne przy rozpędzaniu się. Byłem w serwisie specjalizującym się tylko w silnikach diesla, chłopaki znają się na rzeczy, niestety miałem mało czasu i tylko zrobili krótką diagnozę, mówili, że trzeba poszukać przyczyny po przez sprawdzenie poszczególnych części, a ja nie mam teraz jak auta oddać.:( Komp żadnych błędów nie pokazuje. Wcześniej dymił sporo przy dodawaniu gazu, ale zobaczyłem, że mam wąż pęknięty lekko, wymieniłem i przy okazji wyczyściłem egr i dolot. Teraz nie dymi, ale dalej są problemy z mocą. Konkretnego tematu, który by odpowiadał mojemu, nie mogłem znaleźć na tym forum, ani golfa i A6, (były podobne, ale inne objawy, jak zapieczone łopatki turbo, brudny egr, przepływka czy nieszczelności węży) jeżeli ktoś się spotkał z tym problemem, niech napisze co jeszcze może być przyczyną. PS. nalatane mam 374 tys km.

Edytowane przez triku88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podłącze się pod temat. Na początku chcę nadmienić że mam passata B6 z 2008 r. z silnikiem 1.9 tdi. Tydzień temu podczas jazdy zapaliły mi się w pierwszej kolejności ikonki od świec żarowych "migały" samochód przeszedł w tryb serwisowy następnie błąd układu wydechowego. Po podłączeniu pod komputer wykazał błąd "zbyt niskie ciśnienie doładowania". Skasowałem błąd ale po raz kolejny mi wyskoczył i autko co jakiś czas wchodzi właśnie w ten tryb serwisowy przy prędkości około 120 km/h. I tu moje pytanko od czego zacząć w szukaniu usterki. POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od podłączenia komputera i odczytania błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wyżej napisałem że go podłączałem i wykazuje błąd P0209 z tego co pamiętam "zbyt niskie ciśnienie doładowania"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj postanowiłem zrobić oględziny przewodów, i o dziwo znalazłem na jednym przewodziku idącym od filtra powietrza do zaworu N75 "dziurkę" teraz moje pytanie czy tutaj może leżeć problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszędzie gdzie pojawia się "lewe" powietrze staje się problemem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam podobny problem z moim passkiem 1,9 tdi 110km podczas jazdy czyje nagły spadek mocy . w tym momencie wyłąnczam zapłon podczas jazdy ponownie uruchamiam silnik i idzie normalnie aż znów go złapie i pali 10 l na 100. byłem u mechanika podłonczył komputer i stwierdził że turbina się zacina . czy jest to możliwe .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
byłem u mechanika podłonczył komputer i stwierdził że turbina się zacina . czy jest to możliwe .
tak jak najbardziej a właściwie to łopatki w turbinie

sprawdź błędy, przewody podciśnienia i elektryczne do zaworów N75 i N18 oraz przegoń go na 3-ce trochę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak jak najbardziej a właściwie to łopatki w turbinie

sprawdź błędy, przewody podciśnienia i elektryczne do zaworów N75 i N18 oraz przegoń go na 3-ce trochę

jak jechałem z tym mechanikiem z komputerem i jak na 3-ce dostał ognia to jakiś czas było dobrze jak się go zatrzymałem i go zgasiłem puzniej znowu go wzieło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności