Skocz do zawartości
piorunek

Grzechotanie przy hamowaniu silnikiem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W pasku zaobserwowałem grzechotanie podczas hamowania silnikiem. wrzucam na luz jest ok, wyciskam sprzęgło i tez jest ok, dodaje lub jadę stałym gazem jest ok. Zawieszenie było sprawdzane i jest dobrze. może to być przegub ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli problem tkwi w skrzyni biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale biegi dobrze sie wybieraja i nie zawsze to jest. aha. i najwazniejsze slychac to z prawej strony, jezeli to byla by skrzynia biegow to chyba z dwoch stron bylo by slychac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mialem inny przypadek przy hamowaniu silnikiem - wystepowały drgania i szum, problem tkwil w sprzegle a dokladniej wtarczy sprzeglowej ( uszkodzone bylo gniazdo w ktorej jest nasadzona tarcza)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a u mnie dzwonil jezyczek od otwierania maski sprawdz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odglos jest tylko przy hamowaniu silnikiem? Przy przyspieszaniu nie wystepuje?

Moze byc problem w sprzegle, moze tez i w skrzyni, ale dziwne jest ze tylko przy hamowaniu silnikiem to slychac, a nie ma tego tez przy przyspieszaniu.

Przegub to raczej strzela przy skreconym kole, jak z prawej strony grzechocze to przy skrecie w prawo powinienes to uslyszec i to najpredzej przy przyspieszaniu a nie przy hamowaniu silnikiem.

Nie zauwazyles tez zadnych innych objawow typu wibracje czy szarpanie? Sam grzechot tylko slychac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Jakiś stukot z okolic przedniego prawego kola. Mechanik po jeżdzie prubnej powiedział że może to być skrzynia lub jakieś osołony. Po powrocie do domu chciałem zerknąć na te osłony. Lewarek klucz do kół a śruby mogłem odkręcić palcami. Dokręciłem i jazda na sprawdzenie. Cichutko, żadnego stukania, pukania. Nic. 20 minut roboty z powtórną wizytą u mechanika by obgadać sprawe. Zerknij na śruby i daj znać.

 

Pozdrawiam

Piotrek/Pucius12

Edytowane przez pucius12
małe literówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postaram sie jak najszybciej sprawdzic oslone, sruby i dam znac. A co do grzechotania, to TAK slychac tylko i wylacznie podczas hamowania silnikiem. Podczas dodawania gazu i jezdzie stalym gazem jest pieknie cichutko itd... nic nie szarpie, nic nie drzy. Nie wykluczam tez sprzegla bo juz pomalu zbliza sie jego czas na wymiane.

 

aha.a co do przegubu to kolega z pracy w VW t4 mial to samo tylko, ze na luzie grzechotalo. przegub wygladal na dobry, ale zmienil i ucichlo... okazalo sie, ze w tym tkwil problem.

Edytowane przez piorunek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie to samo miałem od poniedziałku. Troche się przestraszyłem bo skrzynia kosztuje ok. 600 pln (allegro) + wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie dawno jechałem paskiem i wpadłem na pomysł... Czy uważacie, że wypalony katalizator moglby dawac taki dzwiek ? jest z prawej strony i jak na luzie z macha w gorze dodaje sie gazu to slychac jak cos tam sie telepie w srodku.

 

wypowiedzcie się

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I juz wiem. Okazało się, ze owe grzechotanie jest spowodowane przegubem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się podłącze do tematu i mam podobną sytuacje i niech mi ktoś pomoże bo mnie cholera weźmie!!!!!!!!! Słysze w okolicy prawego koła jak jadę grzechotanie, przypominające odgłos klucza grzechotkę [grrrrrrrrr] i dzieje się to wtedy kiedy hamuje silnikiem na biegu bez gazu i jeszcze podczas kiedy dam gazu na luzie oczywiście podczas spadających obrotów słychać też te grzechotanie. Wydaje mi się że to turbo albo katalizator.

Jeżeli miał ktoś taki problem to niech da znać.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również ostatniego czasu zasłyszałem dziwne dzwonienie ze swojego paska dzwiek jest metaliczny a w 90% przypomina "ciągnięcie 1m łańcucha po asfalcie :)" Sprawdzałem zawieszenie 3 razy wszysko oki - i jak się okazało to właśnie okolice katalizatora wydają taki dzwięk ale nie sądze że w aucie które ma przejechane lekko powyzej 100000tys żeby padł katalizator.

 

Jakie są wasze doświadczenia czy mieliście podobny problem ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale nie sądze że w aucie które ma przejechane lekko powyzej 100000tys żeby padł katalizator.
No tak kolego wierzysz w latające słonie? Bo ja na pewno nie wierzę żeby auto z 98 roku miało tylko 100kkm. Chociaż... i słoń czasami może polecieć. Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAM KOLEGÓW A JA JUŻ WIEM NA 100% co to jest

Większość opisanych tutaj przypadków to niestety dzwoniący zawór WG w naszych turbinkach. Przy schodzeniu z obrotów np przy hamowaniu silnikiem, lub przy gazowaniu na luzie... Najlepiej wymienić na K03s ew regeneracja.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo wszystkim że każdy przypadek jest inny i co innego może grzechotać, dzwonić, szumieć -wszystko przy chamowaniu silnikiem :(

ja stawiam na 5 rzeczy :

- katalizator (jedna osoba gazuje druga nasłuchuje)

- łącznik elastyczny (wydech) - przy wymianie warto popatrzeć na poduszki skrzyni

- skrzynia biegów - na początek sprawdzić stan oleju w skrzyni

- sprzęgło

-przegub

:P

2 pierwsze bardzo możliwe jeśli problem występuje po prawej stronie.

 

---------- Post added at 21:29 ---------- Previous post was at 21:22 ----------

 

 

Jestem bardzo dumnym posiadaczem :) teraz 100 768km i w 100% nie kręcony

a co do słoni to widziałem jak 3 leciało w jednym samoocie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
WITAM KOLEGÓW A JA JUŻ WIEM NA 100% co to jest

Większość opisanych tutaj przypadków to niestety dzwoniący zawór WG w naszych turbinkach. Przy schodzeniu z obrotów np przy hamowaniu silnikiem, lub przy gazowaniu na luzie... Najlepiej wymienić na K03s ew regeneracja.

 

a ja myślę ze kolega ANDI81 ma tu rację,kumpel miał problem grzechotania w A4 1.8T i okazało się że to właśnie ta nieszczęsna klapka (zawór upustowy regulacji ciśnienia) Grało jak by nakrętek do TURBA nasypał,lub jak kolega drabi75 to określił

ciągnięcie 1m łańcucha po asfalcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności