Skocz do zawartości
Gość zurek

kontrolka oleju b5 20v

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zurek

czesc mam male pytanko mam problem w pasacie z kontrolka oleju czasami sie zapala na czerwono i pika 3 razy ale to nie jest czesto przewaznie jak gdzies daleko jade ale po chwili gasnie i juz jest oki :)niewiem czy to ma zwiazek z papa oleju ale jak go rano odpalam to przez chwile chodzi jak diesel ale po chwili wraca do normy jak macie jakies informacje to prosze napiszcie z gory dzieki:confused:

a dodam ze to sie zapale na wolnych obrotach przewarznie jak jade na 5 z gory bez gazu

Edytowane przez zurek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego za niskie ciśnienie oleju,pompa oleju do wymiany albo zatkany ssak to chyba pierwszy z objawów zapalania sie lampki oleju w tym silniku ,rozebrać dół silnika sprawdzić pompę i przeczyscić wszystko ,zmienić olej na nowy,jeszcze zmierz ciśnienie w silniku...

Edytowane przez coffin80

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej, kiedy zmieniany i czy w ogóle jeszcze jest.. ?

 

W piątek zmieniałem u siebie olej, akurat podjechał gość starą E36, panewka mu tak waliła że słychać go było na 100m przed, wyciągam bagnet a tam stan poniżej min i mówi że nie pamięta kiedy wymieniał olej. Ale najlepsze było jak zapytał się mechanika - a zrobisz mi to dziś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zurek

olej niedawno wymienialem mobil 1 10w40 na chile sie uspokoilo ale teraz znowu zaczelo olej sprawdzam czesto i wszystko jest ok hhhhmmm pompa powiadasz???ale to nie jest caly czas , sie uspokaja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość swirek13

witam ja u siebie mam dokładnie ten sam problem ale po przegazowaniu gaśnie. A jesli chodzi o pompe oleju to czy brak cisnienia oleju nie objawiłby się głośną pracą zaworów?? U mnie np gdy się zaswieci nie ma zadnej zmiany w pracy silnika.

dodam ze posiadam passata b5 1,8 T 20v

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie zapala się tylko wtedy gdy jadę na 1 bez gazu przez 300m i słychać wtedy jak zawory klekoczą po dodaniu gazu wszystko wraca do normy , myślę że mam pompę oleju do wymiany. Usterka ujawniła się po kilku dniach gdy wymieniłem termostat.

Witam ponownie zmierzyłem ciśnienie oleju i wyszło

850 obr. 2 bary

6500 obr 6.5 bara

silniczek pracował cichutko nic nie klekotało po kilku min zaczą klekotać i ciśnienie spadło do 1 bara, po przegazowaniu wszystko ok na kilka minut czyli ciś na wolnych obr. 2 bary.

Wg. książki ciśnienie oleju powinno wynosić od 2 do 3.5 bara.

Prawdopodobnie mam uszkodzony zawór zwrotny w pompie oleju rozbiorę to dam znać jak i co.

Edytowane przez unil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeszcze możesz sprawdzić czujnik ciśnienia oleju mogę podać ci nr katalogowy są 2 rodzaje do nr podwozia 3B-X 600000 np: firma EPS 1.800.046 i od nr podwozia 3B-Y 000001 np: firma EPS 1.800.135

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jednak w mojej pompie oleju uszkodzony był zawór przelewowy po rozebraniu pompy widać ślady zacierającego się zaworu.Złożyłem nową pompę i wszystko jest już ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie bylo to samo ale do wymiany mialem chlodnice oleju zawsze jak dluzej postal to 3 x pipal i lampka od oleju sie zapalala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie odswieze temat poniewaz mam podobny problem

 

Mianowicie jadac autem z pracy nagle zapalila mi sie kontrolka oleju i pikala 3 razy potem zgasla i po chwili znowu to samo i tak kilka razy. Potem zaczely klekotac zawory jak w dieslu, i od razu stanalem.

Auto scholowalem pod dom, nie jezdzi teraz a to moj jedyny srodek lokomocji do pracy.

Panowie podlaczony byl manometr i cisnienie pompy jest w porzadku. Zastanawia mnie czy sciagac miske olejowa i czyscic smok czy tak jak doradzil mi mechanik w jednym z serwisow do ktorych pojechalem (innym autem) po porade lub mozliwosc naprawy. Powiedzial zebym sposcil olej zalal nafta miske olejowa i pozostawil na jeden dzien. Potem odpalic na kilkanascie sekund zgasic i zlac. Zalac olejem odpalic aby wymieszal sie z resztkami nafty i znowu zlac. Potem zalac juz olejem docelowym i zmienic filtr na nowy. Panowie czy taki zabieg ma wogole jakikolwiek sens ?? Co byscie mi poradzili. Panowie musze to naprawic w tym do konca przyszlego tygodnia (ale im szybciej tym lepiej).

 

Dziekuje za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiedzial zebym sposcil olej zalal nafta miske olejowa i pozostawil na jeden dzien. Potem odpalic na kilkanascie sekund zgasic i zlac.

 

No ciekawy pomysł.. ale to chyba kiedy reanimujesz kompletnego trupa i już niczym nie ryzykujesz. U Ciebie trzeba dokładnie namierzyć skąd biorą się problemy z ciśnieniem oleju, może lepiej zdjąć miskę i obejrzeć. Jeśli lany był dobry olej to nagarów nie powinno być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Slay

 

Jak kupilem auto to juz tam byl ten nagar ale jak wymienialem olej to facet w stacji BOSCHa mowil ze to nie przeszkadza i zebym sie zbytnio tym nie przejmowal.

Zdejme miske i przeczyszcze czy cos jeszcze jest na co zwrocic uwage ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 99 % wystarczy zdjęcie i przedmuchanie ssaka pompy , to częsty przypadek w tych motorach , przy okazji przedmuchaj te kanaliki co nimi lej chodzi:)( tam gdzie sie pompe montuje)

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki wielkie zastosuje to i odezwe sie mysle ze kolo srody bedzie po czyszczeniu, wtedy napisze czy pomoglo (mam nadzieje ze tak, w przeciwnym razie totalna zalamka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie dopiero dzisiaj moge zabrac sie za auto.

 

Zaraz ide bawic sie misko olejowa i czyszczenie smoka i tych kanalow o ktorych pisal passat1.8t

 

W miedzy czasie odwiedzilem w tej sprawie 2 warsztaty i w zadnym nie chcieli sie podjac roboty. Nie wiem czy nie maja pojecia o tym czy moze poprostu ta robota dla nich nie jest zbyt oplacalna. Poprostu mnie zbyli. W jednym natomiast dowiedzialem sie ze jesli sprawdzilem pompe i ma dobre cisnienie to nie moze to byc smok poniewaz przez zatkanego smoka tez by nie bylo cisnienia i nanometr by pokazal zle cisnienie. U mnie pokazywal na zimnym silniku okolo 6 barow a nie mialem jak sprawdzic na cieplym (nie ryzykuje).

 

Co sadzicie o sugestiach pana mechanika z warsztatu X ?

 

Po zakonczonej operacji dam znac co i jak poszlo u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i po zabiegu czyszczenia smoka

 

niestety nie dalo to zadnych rezultatow.

Nadal sie wlacza czerwona kontrolka cisnienia oleju i to trzykrotne pikanie. Zawory nadal klekocza jak szalone. Poziom oleju wlasciwy. I co ja mam teraz robic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zawory nadal klekocza jak szalone.

 

Ale kiedy Ci klekoczą cały czas , czy moze na ciepłym silniku lub zimnym, a po dodaniu gazu tez je słychać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i po zabiegu czyszczenia smoka

 

niestety nie dalo to zadnych rezultatow.

Nadal sie wlacza czerwona kontrolka cisnienia oleju i to trzykrotne pikanie. Zawory nadal klekocza jak szalone. Poziom oleju wlasciwy. I co ja mam teraz robic ?

 

Zacząłbym od sprawdzenia ciśnienia oleju-jeżeli jest OK to się nie martwisz,jeżeli nie-wymieniasz pompę olejową,co z resztą jest najprawdopodobniejszą przyczyną stukania,bo poprostu olej nie jest "dobity" do góry silnika w takiej ilości jak powinien.

Jeszcze jedno:sprawdź dokładnie gdzie słychać to dzwonienie.Jeżeli objawia się to z tyłu silnika to wcale nie muszą być zawory a napinacz łańcuszka,czego Ci nie życzę bo wydatek jest spory.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeszcze jedno:sprawdź dokładnie gdzie słychać to dzwonienie.Jeżeli objawia się to z tyłu silnika to wcale nie muszą być zawory a napinacz łańcuszka,czego Ci nie życzę bo wydatek jest spory.

 

Dokładnie wszyscy u mnie stawiali ze to zawory tak walą a ja bardzo dobrze sie przysłuchałem i to nie było to po prostu chałas sie roznosi i okazało sie ze to jednak nieszczesny napinacz nie wydala juz :( zdradliwy warkot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawory klekocza caly czas i sa to zawory poniewaz to sie stalo w tym samym momencie co kontrolka cisnienia oleju.

 

Nie mam jak sprawdzic na cieplym bo auto caly czas stoi nie jezdze nim aby sie do konca cos tam nie posypalo. Pompa byla sprawdzana na zimnym silniku i pokazywala ok 5,5-6 barow. Na cieplym nie mam jak sprawdzic. Zawory klekocza od momentu przekrecenia kluczyka (moze maja zwloki 2-3 sekundy) jak rowniez po dodaniu gazu.

Kontrolka caly czas sie wlacza i pika z mruganiem w 5 sekund po odpaleniu i gasnie i zapala sie na nowo i tak caly czas.

 

---------- Post added at 18:20 ---------- Previous post was at 17:16 ----------

 

panowie sluchajcie czy zatkana odma ma cos wspolnego z moimi objawami ??

 

Ktos przed doslownie minutami mi powiedzial abym to sprawdzil.

Zaraz sie za to zabieram.

Myslicie ze jest szansa ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności