Gość skoczek Zgłoś #1 Napisano 9 Maja 2009 Witam wszystkich,mam pytanie odnośnie kontrolki oleju,tzn.po przekreceniu stacyjki kontrolka miga 5 razy,nie wiem za bardzo o co w tym chodzi bo słyszałem że odnośnie kontrolek są jakieś kody i ilość mrygnięć ma znaczenie,pozatym mam jeszcze jedno pytanie,czy podczas postoju z włączonym silnikiem z automatyczną skrzynią biegów można stać na | P |,bo też słyszałem ze nie bardzo,ale wolę się upewnić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #2 Napisano 9 Maja 2009 Co do oleju. trzeba opisywac na jaki kolor czy w trakcie jazdy tez itp. Moze to pomoze. Pozdro [center:c490c6747a]CIŚNIENIE I POZIOM OLEJU W SILNIKU[/center:c490c6747a] Lampka sygnalizacyjna zapala się po włączeniu zapłonu i sprawdza przez kilka sekund system. Jeżeli nie gaśnie i dod.słyszymy 3-krotny dźwięk ostrzegawczy, to należy nie uruchamiać silnika i sprawdzić stan oleju. Lampka miga na czerwono za niskie ciśnienie oleju Jeśli w czasie jazdy, przy obrotach powyżej 1500/min kontrolka miga, to należy niezwłocznie się zatrzymać i sprawdzić poziom oleju. Gdy jest w normie, to nie można uruchamiać silnika i należy wezwać fachową pomoc. Informacja na wyświetlaczu: STOP!!!ÖLDRUCK MOTOR AUS. BETRIEBSANLEITUNG Lampa świeci się na żółto poziom oleju za niski Należy sprawdzić poziom oleju po najbliższym tankowaniu i w razie potrzeby uzupełnić. !Otwarcie pokrywy silnika dezaktywuje system. Swoje działanie wznawia po przejechaniu ok.100m Informacja na wyświetlaczu: ÖLSTAND PRÜFEN Lampka miga na żółto czujnik poziomu oleju silnikowego Jeśli wystąpiła usterka w czujniku kontrolującym stan oleju w silniku, to kontrolka miga wielokrotnie i słyszalny jest dźwięk ostrzegawczy. W czasie od wykrycia usterki do wizyty w warsztacie, należy regularnie sprawdzać poziom oleju, najlepiej przy tankowaniu pojazdu. Informacja na wyświetlaczu: STOP!!!ÖLSSENSOR WERKSTATT! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość skoczek Zgłoś #3 Napisano 9 Maja 2009 dzięki wielkie, a wie ktoś może co z tą skrzynią... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #4 Napisano 9 Maja 2009 (edytowane) Na P można trzymać odpalony silnik (ale się tego nie poleca). Nie wolno gazować silnikiem. Ale po kiego grzyba tak robić? Przecież od tego jest hamulec nożny albo zapasowy tzw. ręczny. Pozwolisz że przytoczę fragment ze strony o automatach Pozycję N można stosować alternatywnie z pozycją P przy dłuższym postoju samochodu na płaskim terenie, z włączonym silnikiem, bez opuszczania samochodu przez kierowcę. Praktycznie - pozycja N ma zastosowanie przede wszystkim jako pozycja przejściowa między realizacją różnych programów jazdy - zmiana kierunku jazdy z przodu do tyłu i odwrotnie. Umożliwia ona bezsstresowe przejście ciśnień sterujących zmienną konfiguracją zaworów. Dlatego też przy zmianie kierunku jazdy należy pamiętać o tej pozycji i nie wykonywać zbyt gwałtownych przełączeń między R-D i D-R. Pozycja N wykorzystywana jest również w przypadku konieczności przetoczenia samochodu lub holowania Edytowane 9 Maja 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
frost1986 Zgłoś #5 Napisano 14 Grudnia 2009 czy to normalne ze po przekreceniu stacyjki gasnie czerwona kontrolka od oleju i zaczyna migac 5 razy zolta kontrolka?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #6 Napisano 14 Grudnia 2009 To nie jest normalne, po przekręceniu kluczyka powinna na chwile zapalić czerwona i zgasnąć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #7 Napisano 3 Lutego 2010 Witam mam pytanie jak sprawdzić kontrolkę żółtą ??ponieważ mój passek jest łakomy na olej i kiedyś raz mi się zapaliła na trasie kontrolka od oleju żółta i słyszałem że sie zapala w tedy jak jest minimum na bagnecie, później sprawdzałem na bagnecie olej i miałem wiele razy minimum i się nie zapalała, gdzie jest czujnik za to odpowiedzialny ??bo ten co jest w misce olejowej to chyba odpowiada za stan krytyczny braku oleju czyli czerwoną kontrolkę tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 3 Lutego 2010 bo ten co jest w misce olejowej to chyba odpowiada za stan krytyczny braku oleju czyli czerwoną kontrolkę tak ? Nie, ten co jest w misce odpowiada za żółtą kontrolkę. A jak zaświeci Ci czerwona to lepiej gaś odrazu silnik bo czerwona jest od ciśnienia oleju i odpowiada za nią inny czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #9 Napisano 3 Lutego 2010 Aha a może mi ktoś wytłumaczyć jak sprawdzić ten czujnik ??wystarczy wypiąć wtyczkę?, będę wymieniał olej i przy okazji odkręcam miskę bo muszę korek spustowy naprawić, jest jakiś sposób sprawdzenia tego czujnika i przy jakiej ilości olej na bagnecie się zapala ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekd Zgłoś #10 Napisano 19 Lutego 2010 Witam. Podłączę moje pytanie pod temat. U mnie zapala się żółta kontrolka, więc sprawdzam poziom. Mało, dolewam. Kontrolka jednak nie gaśnie już nigdy Dopiero odpięcie klemy akumulatora kasuje wskaźnik poziomu. Co jest nie tak? Czujnik ok, skoro wskazuje niski poziom. Powinna zgasnąć po otwarciu klapy, ale nie dzieje się tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 19 Lutego 2010 gdzies na forum jest cała procedura do gaszenia tej kontrolki poszukaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #12 Napisano 20 Lutego 2010 Co jest nie tak? Czujnik ok, skoro wskazuje niski poziom. Powinna zgasnąć po otwarciu klapy, ale nie dzieje się tak. Mikrostyk w zamku maski poszedł na wczasy, ewentualnie masz uszkodzone kabelki do tego mikrostyku. A wygaszanie klemą akumulatora też nie jest złe jeśli nie da się inaczej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ekd Zgłoś #13 Napisano 20 Lutego 2010 Wygaszanie klemą jest najskuteczniejsze, ale wymaga narzędzi Przy okazji kasuje inne ewentualne błędy Zależałoby mi jednak na prawidłowym działaniu całości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #14 Napisano 20 Lutego 2010 Ja mam też podobny problem z tę kontorlką tylko że mi się podczas jazdy zapala i piszczy 3 razy z 5razy za mruga i gaśnie . Olej jest ok a dadam że miesiąc tamu zblokowało mi silnik z braku oleju poczym go uruchomiłem po wlaniu oleju i usunięci wycieku . Od tej pory zrobiłem lekko ponad 400km i każdy na forum twierdzi że panewki do roboty i lepiej nie jeździć autem a ten problem pojawił mi się w ten czwartek czyli jakieś 60 km temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
T-Rex Zgłoś #15 Napisano 20 Lutego 2010 (edytowane) do Bond29...czyli najprawdopodobniej maja racje o tych panewkach...nie wiem jak wyglada 1.6L silnik u ciebie bo tutaj ich nie sprowadzaja ale w tych silnikach (np.1.8t i 2.8) co maja po 2 walki w glowicy to najpierw zacieraja sie walki rozrzadu pozniej panewki na wale korbowym...cokolwiek by nie bylo, silnik najprawdopodobniej nadaje sie do remontu ...jak bedziesz dalej jezdzil to prawdopodobnie niedlugo do wymiany... A co do tego ze niby nie wolno przygazowywac silnikiem majac skrzynie na P , to chcialbym wiedziec dlaczego nie.Wedlug mnie to kompletna BZDURA. P jest to samo co N ,z tym ze jest zablokowany walek wyjsciowy ze skrzyni biegow(nie pamietam nazwy) ...jedyne czego sie nie poleca na P to parkowanie bez zaciagania recznego jezeli sie parkuje pod duzym ukosem-mechanizmy blukujace w skrzyniach nie sa zbyt mocne. Za to nie wolno trzymac silnika na wyzszych obrotach przez dluzszy czas na D albo R czy innych biegach jezeli samochod stoi w MIEJSCU...Na P silnik moze pracowac dniami i nocami , czy tez mozna sobie obroty trzymac "ile fabryka dala" i na skrzynie nie ma to najmniejszego wplywu.Bardzo chcialbym wiedziec wlasnie dlaczego niby nie mozna tego robic. Moze zabrzmialo to nieprzyjemnie , jedak nie chcialem nikogo obrazic .Po prostu pierwszy raz slyszlem o czyms takim i nie widze zadnych podstaw dlaczego tak mialoby byc. Edytowane 20 Lutego 2010 przez T-Rex 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #16 Napisano 20 Lutego 2010 Skoro tak wszyscy mówią o tej kontorlce oleju to muszę kase zbierać w kupe i do mechanika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawilon79 Zgłoś #17 Napisano 27 Lutego 2010 dzien dobry. chciałbym sie dołączyć do wątku. Passat b5 20v 1.8-zapaliła mi sie lampka(czerwona konewka)brak jakiegokolwiek komunikatu -tylko trzy krótkie dźwięki, gdy się zatrzymałem na postoju, silnik pracował na luzie. sprawdziłem poziom oleju był ok. za chwile lampka zgasła. podczas jazdy lampka sie nie zapalała. ponownie zapala mi sie gdy stoje na swiatlach(silnik pracuje na luzie) podczas jazdy jak tylko zwieksza sie obroty lampka znika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #18 Napisano 27 Lutego 2010 Passat b5 20v 1.8-zapaliła mi sie lampka(czerwona konewka)brak jakiegokolwiek komunikatu -tylko trzy krótkie dźwięki, gdy się zatrzymałem na postoju, silnik pracował na luzie.sprawdziłem poziom oleju był ok. za chwile lampka zgasła. podczas jazdy lampka sie nie zapalała. ponownie zapala mi sie gdy stoje na swiatlach(silnik pracuje na luzie) podczas jazdy jak tylko zwieksza sie obroty lampka znika. Po pierwsze, masz FIS (wyświetlacz na środku) w liczniku?? Po drugie, trzeba zmierzyć ciśnienie oleju, bez powodu kontrolka się nie zaświeciła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawilon79 Zgłoś #19 Napisano 4 Marca 2010 sprawdziłem ciśnienie oleju, -na wolnych obrotach ok. 950 obr/min - 2 bar - ok. 2500-3000 obr/min- 4,5-5 bar myślę ze to dobre ciśnienia. wiec co to możne być -czujnik ciśnienia sprawdzony ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #20 Napisano 4 Marca 2010 sprawdziłem ciśnienie oleju, -na wolnych obrotach ok. 950 obr/min - 2 bar - ok. 2500-3000 obr/min- 4,5-5 bar myślę ze to dobre ciśnienia. wiec co to możne być -czujnik ciśnienia sprawdzony ok. A tak z ciakawości-nie ma jakichś dziwnych dźwięków? Pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach