mardro Zgłoś #1 Napisano 7 Maja 2009 Witam posiadam pasata 97r. 1,9TDI 110KM około 300000km. Autko śmigało jak rakieta od czasu do czasu łapało tryb awaryjny (po ponownym odpaleniu szło dalej). Ostatnio zaczeło dymić na niebiesko lub biało tylko na wyższych obrotach (na zimnym i na ciepłym silniku) na wolnych obrotach nic nie widać aby kopciło. W intercoler znajdowało się trochę oleju który zlałem (około 50ml może mniej). Auto śmiga na półsyntetyku, od przeglądu do przeglądu na 10000km nie bierze litra na dolewki (około 500 do 700ml w zależności od jazdy). Proszę o pomoc co może być??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #2 Napisano 8 Maja 2009 walcze z podobnym problemem, duzy pobor oleju,(kopcenie) tryb awaryjny......zrzucilem turbine i mialem luz na wirniku, turbo do regeneracji, w wekeend je zakladam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardro Zgłoś #3 Napisano 8 Maja 2009 Nie wiem czy u mnie turbo pada czy wtryski podczas przeciągnięcia go po obrotach w trasie coś mu strzeliło i chmara dymu za mną. Oleju nie zauważyłem żeby aż tak dużo ubywało. Nie wiem za co się zabrać. Byłem u mechanika który robił w salonie vw i stwierdził że to wtryski ale czy oby to??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero82 Zgłoś #4 Napisano 8 Maja 2009 Mardro jak cos szczeliło podczas jazdy i auto zaczęło kopcić to zanim zaczniesz coś wymieniać sprawdż rury idące do IC. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardro Zgłoś #5 Napisano 9 Maja 2009 rury do IC są całe już to spradzałem pozatem i tak mam tam jeden nowy przewód bo kiedyś mi jeden pękł ale wtedy auto mocy by nie miało a to nadal jedzie ale ale słabiej się wkręca po obrotach od czasu tego dymienia. ---------- Post added at 16:01 ---------- Previous post was at 08:30 ---------- Pyanie czy jak by padały wtryskiwacze to czy samochód kopcil by na wolnych obrotach . Na wolnych nie kopci dopiero przy gazowaniu zaczyna zstanawiam się czy to przypadkiem może być turbina. Szukałem wtryskiwaczy i cena jest kosmiczna ok 1400za sterujący i 1000zł za jeden z pozostałych. Czy oni upadli na mózg??? Nawet końcówek nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #6 Napisano 9 Maja 2009 Na wolnych nie kopci dopiero przy gazowaniu Jak miałem polo sdi to jak już deczko mi siadały wtryski i pompa (chyba) to powyżej 3tys zaczynał kopcić a od ok3800 brakowało mu mocy kopcił i ciężko wkręcał się na wyższe obroty z tym że to moje przypuszczenia bo auto sprzedałem i nie robiłem tego W każdym razie na wolnych nie kopcił palił bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardro Zgłoś #7 Napisano 9 Maja 2009 Właśnie takie objawy są u mnie ale czasami odzyskuje jeszcze moc przy większych obrotach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardro Zgłoś #8 Napisano 10 Maja 2009 Proszę niech ktoś fachowców się wypowie na temat logów(pierwszy raz je robiłem). Pozatem miałem błąd (który się narazie skasował): 00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardro Zgłoś #9 Napisano 10 Maja 2009 oto logi LOG-01-008-010-011.xls Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mardro Zgłoś #10 Napisano 12 Maja 2009 Znajdzie się ktoś kto oceni logi może z logów da się coś wywnioskować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejac Zgłoś #11 Napisano 29 Października 2009 (edytowane) Postaram sie krótko Autko dymi na zimnym silniku na biało niebiesko, w przewadze niebieskiego ale tylko na zimnym silniku. W lecie tylko na niebieskawo. Biały dymek to chyba normalne o tej porze roku(zderzenie zimnego wilgotnego powietrza z jeszcze nie rozgrzanym silnikiem) Ok 70- stopni dymek ustępuje, jednak każde wciśnięcie gazu do tego czasu pozostawia może nie zasłone dymną ale jest wyraźnie widoczne. Wcześniej miałem do tego problem z odpalaniem, ten jednak znikną po wymianie świec, liczyłem że dymki też ustaną, ale tak sie nie stało. Dodam co ważne że czuć zapach niedopalonej ropy. We wtorek jade na kompa, mechanik obstawił przy krótkiej rozmowie turbine i zapytał czy bierze olej.(nie bierze - raczej sączy sie tu i tam) Ile powinien wynosić kąt wtrysku, bo do tego na początek mam zamiar go przycisnąć? Co to może jeszcze być? Zbyt duża dawka paliwa.... źle ustawiony kąt... a może przestawiony rozrząd? _scalone Edytowane 29 Października 2009 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach