Skocz do zawartości
mardro

Proszę o pomoc dymi (ciężko określić na biało czy na niebiesko)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam pasata 97r. 1,9TDI 110KM około 300000km. Autko śmigało jak rakieta od czasu do czasu łapało tryb awaryjny (po ponownym odpaleniu szło dalej). Ostatnio zaczeło dymić na niebiesko lub biało tylko na wyższych obrotach (na zimnym i na ciepłym silniku) na wolnych obrotach nic nie widać aby kopciło. W intercoler znajdowało się trochę oleju który zlałem (około 50ml może mniej). Auto śmiga na półsyntetyku, od przeglądu do przeglądu na 10000km nie bierze litra na dolewki (około 500 do 700ml w zależności od jazdy). Proszę o pomoc co może być???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

walcze z podobnym problemem, duzy pobor oleju,(kopcenie) tryb awaryjny......zrzucilem turbine i mialem luz na wirniku, turbo do regeneracji, w wekeend je zakladam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy u mnie turbo pada czy wtryski podczas przeciągnięcia go po obrotach w trasie coś mu strzeliło i chmara dymu za mną. Oleju nie zauważyłem żeby aż tak dużo ubywało. Nie wiem za co się zabrać. Byłem u mechanika który robił w salonie vw i stwierdził że to wtryski ale czy oby to???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mardro jak cos szczeliło podczas jazdy i auto zaczęło kopcić to zanim zaczniesz coś wymieniać sprawdż rury idące do IC.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rury do IC są całe już to spradzałem pozatem i tak mam tam jeden nowy przewód bo kiedyś mi jeden pękł ale wtedy auto mocy by nie miało a to nadal jedzie ale ale słabiej się wkręca po obrotach od czasu tego dymienia.

 

---------- Post added at 16:01 ---------- Previous post was at 08:30 ----------

 

Pyanie czy jak by padały wtryskiwacze to czy samochód kopcil by na wolnych obrotach . Na wolnych nie kopci dopiero przy gazowaniu zaczyna zstanawiam się czy to przypadkiem może być turbina. Szukałem wtryskiwaczy i cena jest kosmiczna ok 1400za sterujący i 1000zł za jeden z pozostałych. Czy oni upadli na mózg??? Nawet końcówek nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na wolnych nie kopci dopiero przy gazowaniu

 

Jak miałem polo sdi to jak już deczko mi siadały wtryski i pompa (chyba) to powyżej 3tys zaczynał kopcić a od ok3800 brakowało mu mocy kopcił i ciężko wkręcał się na wyższe obroty z tym że to moje przypuszczenia bo auto sprzedałem i nie robiłem tego

 

W każdym razie na wolnych nie kopcił palił bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie takie objawy są u mnie ale czasami odzyskuje jeszcze moc przy większych obrotach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę niech ktoś fachowców się wypowie na temat logów(pierwszy raz je robiłem). Pozatem miałem błąd (który się narazie skasował):

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)

31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajdzie się ktoś kto oceni logi może z logów da się coś wywnioskować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postaram sie krótko

Autko dymi na zimnym silniku na biało niebiesko, w przewadze niebieskiego ale tylko na zimnym silniku. W lecie tylko na niebieskawo.

Biały dymek to chyba normalne o tej porze roku(zderzenie zimnego wilgotnego powietrza z jeszcze nie rozgrzanym silnikiem)

Ok 70- stopni dymek ustępuje, jednak każde wciśnięcie gazu do tego czasu pozostawia może nie zasłone dymną ale jest wyraźnie widoczne.

Wcześniej miałem do tego problem z odpalaniem, ten jednak znikną po wymianie świec, liczyłem że dymki też ustaną, ale tak sie nie stało.

Dodam co ważne że czuć zapach niedopalonej ropy.

 

We wtorek jade na kompa, mechanik obstawił przy krótkiej rozmowie turbine i zapytał czy bierze olej.(nie bierze - raczej sączy sie tu i tam)

 

Ile powinien wynosić kąt wtrysku, bo do tego na początek mam zamiar go przycisnąć?

 

Co to może jeszcze być?

Zbyt duża dawka paliwa.... źle ustawiony kąt... a może przestawiony rozrząd?

 

 

 

_scalone

Edytowane przez Łysy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności