Skocz do zawartości
pogromca

Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG

Rekomendowane odpowiedzi

Pomyślałem, że napiszę tego manuala, ponieważ na naszym forum jest dużo zapytań odnośnie wymiany licznika czy to na duży FIS czy mały, więc myślę że może to przynajmniej części z tych osób ułatwić zadanie i dodatkowo przekonać do wymiany, ponieważ wbrew pozorom nie jest to trudny zabieg. Miałem też trochę fotek, które zrobiłem podczas swojej wymiany jakieś prawie 2 lata temu.

 

Wbrew pozorom nie jest to specjalnie trudny zabieg, sam montaż licznika i instalacja przełączników do sterowania funkcjami komputera nie powinny nikomu sprawić kłopotów. Jeżeli ktoś ma ½ FIS to ma jeszcze łatwiej bo nie musi ciągnąć przewodów. Ale to dopiero połowa drogi, ponieważ później trzeba dopasować licznik do sterownika silnika,a są na to dwie metody: z użyciem VAG-COM-a i z użyciem VAG-TACHO. Polecam metodę z użyciem VAG-TACHO bo jest prostsza i szybsza, ale VAG-COM i tak powinno się mieć.

 

No dobra to jedziemy.

 

Co jest nam potrzebne?

 

- Oczywiście licznik

 

-Przełączniki zespolone z funkcją sterowania komputerem, 4B0 953 503G dla limuzyny lub 4B0 953 503H dla kombi, jeżeli ktoś wymienia licznik ½ FIS na pełny FIS to przełączników i przewodów już nie potrzebuje

 

-Zestaw przewodów 000 979 018 – sztuk 3 [fot.1]

 

63298380.jpg

 

-Zestaw przewodów 0000 979 133 – sztuk 4 [fot.2]

16442457.jpg

 

-Musimy znać PIN zarówno starego jak i nowego licznika [tylko przy metodzie VAG-COM]

 

-Narzędzia: śrubokręt płaski, krzyżakowy, zestaw kluczy typu Torx, nasadka Spline M12 [do odkręcenia kierownicy]

 

-laptop lub PC z interfejsem VAG i programem VAG-COM, lepiej w wersji wyższej niż 3.11-2, interfejs VAG-TACHO przynajmniej 1,7.

 

Do dzieła:

 

I - HARDWARE

Ta część jest wspólna dla passatów 3B oraz 3BG.

1.Najpierw spisujemy sobie kodowanie starego licznika, kodowanie CAN (jeżeli jest), wartości w poszczególnych kanałach w adaptacji. Przy metodzie VAG-TACHO można teraz zgrać wsad licznika, jak to zrobić opisałem niżej w sekcji SOFTWARE.

2.Odłączamy minusowy zacisk akumulatora

3.Zwalniamy dźwignie pod kierownicą i wysuwamy kierownicę maksymalnie do siebie, następnie obracamy ją w lewo o 90 stopni, kluczyk musi być w stacyjce aby kierownica się nie zablokowała.

4.Wkładamy wąski śrubokręt płaski w otwór z tyłu kierownicy i pociągamy z wyczuciem do góry i odciągamy lekko poduszkę-powinna łatwo odskoczyć. [fot.3]

90093162.jpg

5.Obracamy kierownicę o 180 stopni w prawo i powtarzamy punkt 4. Następnie odłączamy złącza w kierownicy i odkładamy poduchę w bezpieczne miejsce. Stroną z logo VW do góry!

 

49554729.jpg

6.Wyjmujemy kluczyk ze stacyjki i obracamy kierownicę aż się zablokuje. Odkręcamy śrubę mocującą kierownicę. Zaznaczamy np. flamastrem położenie kierownicy zdejmujemy ją.[fot. 4,5]

 

14544908.jpg

7.Osłona kolumny przykręcona jest pięcioma śrubami, ta piąta jest ukryta od spodu w głąb. Wcześniej trzeba jeszcze odkręcić gumowy uchwyt regulacji kierownicy. Zdejmujemy osłonę.[fot.6]

 

16667355.jpg

8.Odpinamy żółtą wtyczkę od taśmy airbag i delikatnie zdejmujemy tą taśmę z kolumny-jest zamocowana na takie zatrzaski. Nie należy nią obracać!

 

9.Rozłączamy trzy wtyczki od przełączników zespolonych i odkręcamy jedną śrubę je mocującą i ściągamy je.[fot.7,8]

 

34903824.jpg

 

96311179.jpg

 

10.Odkręcamy cztery śruby mocujące półkę pod kierownicą i zdejmujemy ją z wyczuciem pociągając do siebie. Odpinamy złącze diagnostyczne, i złącza przełącznika i regulacji świateł.[fot.9,10]

 

79918024.jpg

41561140.jpg

11.Odkręcamy cztery śruby mocujące osłonkę przy kolumnie kierowniczej i zdejmujemy ją.[brak foto]

 

12.Odkręcamy dwie śruby mocujące licznik i ostrożnie wyciągamy go, rozpinamy dwa złącza z tyłu licznika.[fot.11,12]

 

64878835.jpg

95363552.jpg

13.Czas na położenie wiązki, rozbieramy zielone złącze i wpinamy w odpowiednie wolne miejsca wcześniej przygotowane przewody. Rozbieramy złącze T6e (to czarne 6-pinowe) przy przełącznikach zespolonych i wkładamy końcówki przewodów. Rozbieramy niebieskie złącze i podłączamy przewód masowy do już istniejącego przewodu.[fot.13,14,15]

 

10999375.jpg

92678505.jpg

64642177.jpg

 

Przewody kładziemy w takiej kolejności:

Wtyczka T32b zielona(licznika)------Wtyczka T6e czarna(przy przełącznikach zesp.)

23 ------------------------------------------------------------------------ 2

24 ------------------------------------------------------------------------ 1

25 ------------------------------------------------------------------------ 4

Wtyczka T32a niebieska(licznika)

7 -------------------------------------------------------------------------- 3

 

I gotowe. Jeżeli ktoś planuje zamontować w niedalekiej przyszłości oryginalną nawigację lub radio gamma V, proponuję pociągnąć od razu przewody, dzięki którym na wyświetlaczu będą wyświetlane komunikaty z radia i nawigacji. Dotyczy passatów 3BG z licznikami zakończonymi numerem 845,846,847. Nie dotyczy liczników 849.

 

Wtyczka T32b zielona(licznika)-------------Złącze mini-ISO, zielone(nawigacji,radia)

30 ------------------------------------------------------------------------- 8

31 ------------------------------------------------------------------------- 9

32 ------------------------------------------------------------------------- 10

 

W passatach 3B podłączamy się do innej wtyczki, 20-pinowej, tak jak na zdjęciu.

t20x.jpg

 

 

Wtyczka T20 czerwona(licznika)------------Złącze mini-ISO, zielone(nawigacji,radia)

12 ------------------------------------------------------------------------- 8

13------------------------------------------------------------------------- 9

15 ------------------------------------------------------------------------- 10

Wszystko. Teraz składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Nowe wiązki przewodów lepiej przymocować wzdłuż istniejących za pomocą opasek zaciskowych. Uważamy aby przy składaniu nie przyciąć gdzieś jakiegoś przewodu, nie doprowadzić do zwarcia itp. Podłączamy poduszkę i montujemy ją wciskając po prostu w otwory aż się zatrzaśnie.

Jeżeli już wszystko złożyliśmy do kupy i sprawdziliśmy że wszystko wygląda OK, możemy podłączyć klemę minus. Jeżeli wszystko poszło dobrze to licznik działa i pokazuje np. otwarte drzwi i maskę.

Przekręcamy kluczyk i zapala się kontrolka immo i świec żarowych.

II SOFTWARE 3BG

Metoda VAG-COM. To jest procedura przetłumaczona ze strony Ross-tech.com, ja z tego akurat nie korzystałem.

Musimy dopasować nowy licznik do komputera silnika.

Wszystkie passaty po liftingu (od 10.2000) mają immobiliser 3 generacji.

Procedura wygląda tak.

 

Uruchamiamy VAG-COM

 

Najpierw należy zakodować poszczególne komponenty.

 

Kodujemy CAN:

Wybieramy:

[19 - CAN Gateway]

[Recode - 07]

Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika.

[Do It!]

[Close Controller, Go Back - 06]

 

Kodujemy Licznik:

 

Wybieramy:

[17 - Instruments]

[Recode - 07]

Wprowadzamy 5-cyfrowy numer kodowania spisany uprzednio ze starego licznika.

[Do It!]

 

Robimy dopasowanie, logujemy się do licznika:

[Login - 11]

Wpisujemy PIN obecnego licznika w formacie 0XXXX.

[OK]

 

Następnie:

[Adaptation - 10]

Wybieramy kanał 50.

[Read]

W polu [New Value] wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.

[Test]

[save]

[OK]

Wyłączamy zapłon i włączamy w ciągu 1 minuty, ale nie uruchamiamy silnika!

Wybieramy:

[17 - Instruments]

Sprawdzamy czy w polu [Extra] pojawił się VIN naszego samochodu.

 

Teraz trzeba zakodować kluczyki. Prawdopodobnie należy wymienić transpondery na nowe czyste.

Można to sprawdzić w bloku 22 wartości mierzonych, w polu 3 powinna być wartość 1. Jeżeli jest 1 to można przeprowadzić programowanie kluczy.

 

[Login - 11]

Wpisujemy PIN starego licznika w formacie 0XXXX.

[OK]

[Adaptation - 10]

Wybieramy kanał 21

[Read]

Wpisujemy wartość 0

[save]

W ten sposób wymazaliśmy stare klucze. Teraz wpisujemy luczbę posiadanych kluczy, które chcemy dopasować.

[save]

[Done, Go Back]

[Close Controller, Go Back - 06]

 

Wyciągamy klucz ze stacyjki.

Szybko wkładamy następny klucz i włączamy zapłon, lampka immo powinna zganąć po ok. dwóch sekundach, wtedy możemy wyjąć klucz. Powtarzamy tą procedurę dla wszystkich kluczy które chcemy dopasować.

Uruchomić silnik ostatnim dopasowanym kluczem.

To wszystko jeśli chodzi o metodę VAG-COM.

Teraz opis metody VAG-TACHO:

 

Ja wykorzystałem do dopasowania zegarów interfejs VAG-TACHO, ponieważ procedura jest szybsza, łatwiejsza i bardziej ‘elegancka’, a sam fejs można kupić naprawdę tanio.

Dodatkowo tym sposobem nie potrzebujemy wymieniać transponderów w kluczykach, nie potrzebujemy również żadnych PIN-ów.

Ogólnie to należy zczytać zawartość pamięci starych i nowych zegarów, przekopiować co potrzeba z jednego do drugiego i taki zmodyfikowany wsad wgrywamy do nowych zegarów.

Do edycji wsadu należy użyć jakiegoś hexedytora, np. WinHex lub XVI32.

Tak wygląda główny ekran VAG-TACHO.

47708859.png

 

Wybieramy Select ECU--> VDO New, następnie Connect selected ECU. Czekamy aż nastąpi połączenie z licznikiem, ukaże się wtedy komunikat Access GRANTED!

Jeżeli za pierwszym razem ukaże się komunikat Access DENIED! to należy powtórzyć próbę połączenia do skutku.

Po połączeniu wybieramy Read EEprom i czekamy aż cała zawartość pamięci zostanie odczytana, następnie zapisujemy wsad na dysku wybierając File-->Save File.

Możemy nazwać plik np. „stary.eep”. Tą samą procedurę powtarzamy dla nowego licznika i zapisujemy wsad np. jako „nowy.eep”.

 

Teraz uruchamiamy jakiś Hexedytor np. WinHex i otwieramy plik „stary.eep”

 

Tak wygląda przykładowy wsad w edytorze WinHex:

Uwaga, tak wygląda wsad dla liczników zakończonych numerami 845,846,847, pozostałe wsady poniżej.

28681751.jpg

 

Zaznaczyłem ciemniejszym kolorem ten fragment, który należy przekopiować do pliku „nowy.eep”. Gdyby to było niezbyt widoczne to należy przekopiować fragment od początku do komórki $11B. Kopiujemy i zapisujemy zmiany.

 

Od modelu 2004 występują już liczniki zakończone numerem 8X9(809,829,849), są one zamienne z pozostałymi, ale wsad się trochę różni. Na zdjęciu zaznaczyłem fragmenty, które należy przenieść, w przypadku gdy stary oraz nowy licznik są zakończone na 8X9.

849a849a.png

Są to fragmenty, $70-$77, $90-$97, $B0-$CA, $E0-$159.

 

Tak jak napisałem te wsady różnią się między sobą, ale fizycznie posiadają te same informacje, tyle że w różnych miejscach. Dlatego możemy wachlować licznikami jak tylko chcemy. Na kolejnym zdjęciu przedstawiłem porównanie wsadu z liczników 8X5,8X6,8X7, ze wsadem 8X9, zaznaczyłem na obydwu wsadach te same informacje kolorami, więc wiadomo co gdzie skopiować:

849a847e.png

 

Teraz ponownie łączymy się z nowym licznikiem i wybieramy File-->Read File i otwieramy ten nasz zmodyfikowany wsad. Następnie wybieramy Write EEprom i Continue.

Po zakończeniu zapisu wyłączamy program i odłączamy klemę ‘minus’ na kilkanaście sekund i podłączamy ponownie. Na liczniku powinien pokazać się nasz przebieg ze starego licznika, PIN i VIN są ze starego licznika, Immo dopasowane i można odpalić motor. Ewentualnie należy zmienić kodowanie według potrzeb.

II SOFTWARE 3B

W 3B mamy immo1 w zegarach z zielonym podświetleniem oraz immo2 w zegarach niebieskich. W przypadku immo1 napiszę tylko metodę z VAG-Comem dopasowania licznika i kluczy.

Procedura dopasowania licznika z użyciem VAG-Coma jest taka sama dla immo1 oraz immo2. W przypadku immo1 i immo2 nie musimy wymieniać transponderów na nowe, można je kodować wielokrotnie. Przy Immo1 to stosuje się transpondery Megamos ID13, a przy Immo2 Megamos Crypto48.

Procedura wygląda tak:

Łączymy się z licznikiem [17] i wprowadzamy spisane ze starego licznika kodowanie. To samo robimy z CAN Gateway [19]( jeżeli jest).

Ponownie łączymy się z licznikiem [17] i wybieramy Adaptację [10]. Wpisujemy numer kanału 00, następnie [Read], [save], [Done, go back], [Close Controller]. Wyłączamy zapłon i włączamy ponownie za ok pół minuty ale nie uruchamiamy silnika.

Teraz trzeba dopasować klucze.

Łączymy się z licznikiem, logujemy się za pomocą pinu nowego licznika w formie 0XXXX. Wybieramy Adaptację [10], kanał 21, wpisujemy 0 i zatwierdzamy. Następnie wpisujemy liczbę kluczy, które chcemy dopasować i zatwierdzamy oraz opuszczamy adaptację i VAG-Com. Klucz w stacyjce powinien się już dopasować, lampka immo gaśnie. Wyciągamy klucz i wkładamy następny, lampka immo znów zgaśnie i znów powtarzamy ten krok aż dopasujemy wszystkie klucze. Uruchamiamy silnik ostatnim dopasowanym kluczem.

To wszystko.

Teraz dla zainteresowanych metoda VAG-Tacho dla liczników immo2 bez CAN. Sam sposób wyciągania, edycji i wgrywania wsadów jest opisany wyżej, dlatego podam tylko jakie fragmenty należy przekopiować.

To obrazuje zdjęcie poniżej:

b5immo2.png

Są to fragmenty: $00-$45, $6C-$6E, $192-$1FF

 

Teraz pora na liczniki Immo2 z CAN, czyli model B5 3B od roku modelowego 2000 do końca produkcji. Zaznaczone są fragmenty, które należy przekopiować do nowego licznika:

3b0can.jpg

Są to fragmenty: $32-$43, $64-$75, $96-$116, $120-$122, $172-$219, $258-$273.

 

Teraz opis metody na zmianę licznika z Immo2 z CAN (czyli passat B5 3B od modelu 2000) na licznik Immo3 z B5 3BG do końca roku modelowego 2003. Sposób upublicznił w tym temacie kolega Rosiek, a ja po zmianach kosmetycznych wrzucam na pierwszą stronę żeby nie zaginęło.

Zdjęcie poniżej przedstawia wsad z licznika Immo2 CAN oraz z licznika Immo3. Odpowiednimi kolorami zaznaczone są fragmenty wsadów, które należy przekopiować z licznika Immo2 do licznika Immo3:

immo2doimmo3.png

 

Ciemnoniebieskim kolorem zaznaczony jest PIN (powtórzony trzy razy). Zapisany jest on w różny sposób w tych dwóch wsadach. W liczniku Immo2 PIN zapisywany jest w formie dziesiętnej, natomiast w liczniku Immo3 już w formie heksadecymalnej. Aby poprawnie wykonać całą operację, należy wpisać PIN odpowiednio zamieniony. W liczniku Immo2 PIN odczytujemy zamieniając starszy bajt z młodszym, np. jak wyżej na zdjęciu mamy zapis 5426, to PIN odczytujemy jako 2654. Teraz, aby to poprawnie wpisać do licznika Immo3, musimy zamienić to na HEX, czyli wpisujemy 2654 do kalkulatora windowsowego, klikamy Hex i otrzymujemy A5E, zamieniamy bajty i wychodzi 5E0A - tak zamienioną wartość wpisujemy do wsadu licznika Immo3.

Kolejna rzecz to VIN samochodu, w liczniku Immo2 nie ma tej informacji, ale w Immo3 już jest i należy go wpisać ręcznie w miejsce zaznaczone różowym kolorem.

To wszystko.

 

Jeszcze kilka słów:

Kupując licznik duży FIS polecam szukać o numerach 3B0920847 lub 849. Nie polecam 3B0920845 ponieważ te były montowane na początku produkcji 3BG i jest większe prawdopodobieństwo uszkodzonego wyświetlacza, do tego nie posiadają one MENU MFA. Można je rozpoznać po innych wskazówkach, bez czarnej obwódki. Można zobaczyć na zdjęciu mój licznik ma właśnie takie szerokie wskazówki bez obwódki.

 

Piszcie swoje uwagi i wskazówki.

 

Na razie to by było na tyle. Powodzenia.

 

Oczywiście nie biorę odpowiedzialności za ewentualne usterki samochodu powstałe przy wykonywaniu czynności opisanych w tym manualu. :)

Edytowane przez pogromca
Update
  • Like 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WITAJ,

 

Mam ogromną prośbę o udzieleniemiwskazówki i porady, ponieważ nie znam się totalnie na tym, a więc chodzi o to,że mam Paska B5 TDI 110 KM zroku 1998 i on nie posiada komputera FIS lub 1/2 FIS,ale widziałem w innych autkach, że to dobra rzecz. Tak więc czy da radę zamontować taki licznik z komputerem 1/2 FIS lub FIS, jeżeli tak to co mam zrobić.

ps. A jeszcze jedno rozmawiałemjużnaten temat zgościemi podałem mu nr nadwozia i nr starego licznika stwierdził, że musze mieć zegar o nr 3B1919890A i szukałem takiego ale oj... mogę się nie doszukać więc czy da radę aby podłączyć inny licznik ale z komputerem z roku 1998 lub młodszy ponieważ widze same zegary po Liftingu.Jeżeliby się dało to podaj mi namiary na tą osobę.

 

Z góry BARDZO DZIĘKUJĘ !!!

 

Zbyszek K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbyszek K.

WITAJ,

 

Mam ogromną prośbę o udzieleniemiwskazówki i porady, ponieważ nie znam się totalnie na tym, a więc chodzi o to,że mam Paska B5 TDI 110 KM zroku 1998 i on nie posiada komputera FIS lub 1/2 FIS,ale widziałem w innych autkach, że to dobra rzecz. Tak więc czy da radę zamontować taki licznik z komputerem 1/2 FIS lub FIS, jeżeli tak to co mam zrobić.

ps. A jeszcze jedno rozmawiałemjużnaten temat zgościemi podałem mu nr nadwozia i nr starego licznika stwierdził, że musze mieć zegar o nr 3B1919890A i szukałem takiego ale oj... mogę się nie doszukać więc czy da radę aby podłączyć inny licznik ale z komputerem z roku 1998 lub młodszy ponieważ widze same zegary po Liftingu.Jeżeliby się dało to podaj mi namiary na tą osobę.

 

Z góry BARDZO DZIĘKUJĘ !!!

 

Zbyszek K.

Napisz do użytkownika Allegro:"Joker-999". Ma różne liczniki do vw Passatów B5 oraz B5FL. Widze,że ma również licznik z dużym wyświetlaczem Fis do aut bez szyny Can czyli również do Twojego. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziekuję za pomoc,ale jak będę miał już licznik to co mam robić dalej ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo dziekuję za pomoc,ale jak będę miał już licznik to co mam robić dalej ????

Najlepiej poczekać na manual do 3B.

Postaram się niedługo rozszerzyć manual o opis dla passatów 3B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dawko

A ja mam pytanie-tez chciałbym wymienic licznik na taki z Fisem.Tylko chodzi o to:moj Passat to B5 FL 2001 r. 2.0 benzyna+LPG.I stąd pytanie:

-czy komputer będzie pokazywal spalanie na gazie czy na benzynie?

-jak bedzie pokazywal zasięg, tylko benzyna ,czy sam gaz,czy zsumuje?

Proszę o odpowiedz, bo szkoda inwestować w części jesli nie będzie pokazywał parametrów na gazie.Pozdrawiam_Dawko!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

W paskach bez can wymiana licznika na fis nie jest taka prosta i wiaze sie ze metrami kabli do jego podlaczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W paskach bez can wymiana licznika na fis nie jest taka prosta i wiaze sie ze metrami kabli do jego podlaczenia.

 

Nie stresuj chłopaków nie jest tak tragicznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość p_a_s_e_k
4.Wkładamy wąski śrubokręt płaski w otwór z tyłu kierownicy i pociągamy z wyczuciem do góry i odciągamy lekko poduszkę-powinna łatwo odskoczyć. [fot.3]

W moim Pasku śrubokręt należało pociągnąć w dół, a nie w górę. Straciłem na to 40 minut, ale może pomogę komuś zaoszczędzić ten czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy Forumowicze!

Posłużcie radą, proszę:

W 3BG 1.8T z 2003 roku, które zamierzam kupić, sprzedający zaznaczył, że komputer jest "domontowany". Nie zwróciłem na to wcześniej uwagi i dopiero dzisiaj, po osobistym obejrzeniu auta przeglądam szybko forum, gdyż... w środku zamontowane są zegary ewidentnie z Diesla!!!

Jakie mogą być tego konsekwencje? Czy trzeba ten feler koniecznie naprawić, czyli zainwestować w odpowiedni zestaw?

Dodam jeszcze, że poza tym auto wygląda całkiem w porządku. Nie jest to żaden składak, kupione w Polskim salonie (dysponuję oryginalną fakturą i świadectwem homologacji)

 

Pzdr.

W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Drodzy Forumowicze!

Posłużcie radą, proszę:

W 3BG 1.8T z 2003 roku, które zamierzam kupić, sprzedający zaznaczył, że komputer jest "domontowany". Nie zwróciłem na to wcześniej uwagi i dopiero dzisiaj, po osobistym obejrzeniu auta przeglądam szybko forum, gdyż... w środku zamontowane są zegary ewidentnie z Diesla!!!

Jakie mogą być tego konsekwencje? Czy trzeba ten feler koniecznie naprawić, czyli zainwestować w odpowiedni zestaw?

Dodam jeszcze, że poza tym auto wygląda całkiem w porządku. Nie jest to żaden składak, kupione w Polskim salonie (dysponuję oryginalną fakturą i świadectwem homologacji)

 

Pzdr.

W

Jesli wszystko jest dobrze zrobione,zaadoptowane w tym aucie to idzie z tym żyć:-) Zapewne ktoś wcześniej dołożył te zegary z pełnym fisem ale od diesla,gdyż tylko takie miał,poprostu łatwiej dostać licznik z pełnym Fisem do B5FL od diesla na rynku wtórnym,cześci używanych. Załatwisz sobie na spokojnie zegary z pełnym Fisem od benzyny i dasz do przełożenia fachowcowi i po sprawie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ufff... to troche mi ulzylo ;) A wobec tego czy wskazowka pokazywac bedzie dobre obroty? I co sie stanie jak przekrece licznik? :) Czy moze komputer steruje tylko wychyleniem wskazowki i powinienem przemnozyc sobie wskazanie obrotow?

 

Pzdr

W.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim Pasku śrubokręt należało pociągnąć w dół, a nie w górę. Straciłem na to 40 minut, ale może pomogę komuś zaoszczędzić ten czas.

 

To nie wiem dlaczego u Ciebie tak jest, normalnie powinno być w górę, jak na zdjęciu.

airbag.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To nie wiem dlaczego u Ciebie tak jest, normalnie powinno być w górę, jak na zdjęciu.

A mi się wydaje że koledze chodzi o to że popchnął zaczep poduszki w dół, co jest równoznaczne z pociągnięciem śrubokręta do góry. Ale ja też czytając opis skłonny był bym stwierdzić że to zaczep trzeba podnieść do góry. :D No cóż małe nieporozumienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

głupawe pytanie ... ale czy full fis podejdzie do 3B z 1/2 Fisem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
głupawe pytanie ... ale czy full fis podejdzie do 3B z 1/2 Fisem?

 

podejdzie ale trzeba zrobić trochę przeróbek w instalacji, zresztą o tym jest cały ten wątek :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podejdzie ale trzeba zrobić trochę przeróbek w instalacji,

Ale po co przeróbek skoro już siedzi 1/2 FIS? Czy jest to bardziej skomplikowane niż w 3BG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podejdzie ale trzeba zrobić trochę przeróbek w instalacji

Instalacji nie potrzeba przerabiać,wymiana licznika i adaptacja + kodowanie immo,ewentualnie ustawienie przebiegu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość sstudi

Witam,

 

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić dlaczego akurat ten fragment wsadu pamięci eeprom należy skopiować??Nie więcej, nie mniej? Chodzi o to, że posiadam audi a4 b5 (mam nadzieje,że mnie nikt za to nie zlińczuje :) ). Ludziska na forach audi nie posiadają takiej wiedzy (ich wiedza w takim zakresie jest bardzo mała-mam kilka hipotez dlaczego tak jest :P). Od 3 tyg probuje wymienić licznik na pełny fis, stary przestał poprawnie działać. Wszystkie opisane czynności zrobie dokładnie tak samo, tylko nie wiem co skopiować z tego wsadu.

Bardzo prosze o pomoc miłośników samochodów,niezależnie od marki, modelu czy koloru nadwozie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Należy skopiować dokładnie ten fragment, ponieważ zawierają się tam wszystkie niezbędne informacje do poprawnego działania nowego licznika, czyli do jego dopasowania. Te informacje są wspólne dla wszystkich modeli liczników, czy to golasów, 1/2 czy pełnych FIS.

Opis nie dotyczy liczników z Audi, ponieważ tam jest inaczej zorganizowana pamięć, nawet w passacie B5FL od modelu 2004 jest już trochę inna organizacja, o czy wspominałem już w samym manualu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności