Skocz do zawartości
Gość Dexter

Zepsuta turbina?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Dexter

Witam

Mam problem.Moj pasek od jakiegos czasu strasznie kopci na czarno szczegolnie na drugim biegu jak go troche przycisne.Przbieg jest juz spory 188 tys mil(mieszkam w anglii) samochod posiadam 4lata w tym czasie zrobilem prawie 50tys mil i nie bylo zadnych problemow(regularnie zmieniam olej i filtry) ostatnio podczas jazdy(szczegolnie pod gore) turbo przestaje dzialac i kopcenie ustaje , auto staje sie mulaste i nie kopci.Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownym turbo znow dziala.Czy moze to byc czujnik doladowania n75 czy turbina sie konczy?(kupilem paska zaraz po regeneracji turbiny, wymienilem przeplywomierz powietrza).Podpielem auto pod vag-a wyskoczyl tylko blad 17970-Quantity Djuster(N146): Upper Limit Reached ale wyczytalem ze to apropo swiec.Prosze o pomoc i dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Vag i logi dynamiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, przebieg dał się we znaki - ten błąd to nastawnik pompy. Sprawdź wiązki przewodów, popatrz czy wszystko jest na swoim miejscu a później do pompiarza. Zdarza się że sterownik się zabrudzi, może być to też kolejna rzecz do regeneracji.

 

Tryb awaryjny wygląda zawsze tak samo (ECU zaczyna korzystać z alternatywnych map żeby obciąć moc), tylko że w Twoim przypadku wywoła go nie turbina tylko pompa.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nastawnik pompy
Artur ma rację,to najprawdopodobniej nastawnik,nie turbina i koniecznie jak kolega ZIma18 napisał, LOGI DYNAMICZNE,statycznych też nie zaszkodzi zrobić

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dexter

Oki dzieki serdeczne.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę tak:1) sprawdź przewód ( rurkę ) - to chyba ciśnienie dolotowe te od turbiny

2) zobacz, czy kabelki zasilające sterowanie turbiną nie są czasami przetarte... i tyle

Ps. Czasami te najprostsze rzeczy sprawdzić zanim "wystawisz armaty"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie znam się na tych logach, ale u mnie pomogło...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dexter

Dzieki Jaro73 wyszlo na twoje!Dzisiaj jeszcze raz ze znajomym mechanikiem (angol ale kumaty) sprawdzilismy wszystkie rury i ta gruba gumowa byla mocno peknieta pod spodem ,wczesniej sprawdzalem i nie zauwazylem . Po wymianie rury wszystko wrocilo do normy.Jeszcze raz dzieki wszystkim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że mogłem pomóc koledze z forum w potrzebie. Okazuje się, że czasami bez kompa można się obyć (choć nie zawsze).... "mądry Polak po szkodzie"....:582:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze jaro73 ty bedziesz mi mogl pomoc,mama paska z 2002r 130km,tez wlasnie zaczol mi kopcic,moze wiesz co i jak mozna sprawdzic przy tym slnku i moze mi mozesz cos poradzic,bedze wdzieczny to abrdzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dexter

Pierwsze co sprawdz ta gruba gumowa rure do inercooler-a u mnie pomoglo. Byla pelknieta .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale w ktorym miejscu ona jest??no i czy przy moimsilniku jest to samo co przy twoim??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

KIZIOR - niestety nie mogę ci pomóc, w przypadku Dextera po prostu miałem taki przypadek i pomogło to z pewnością zaoszczędzić sporo kasy.

Może ktoś inny z kolegów miał podobny przypadek i tanim kosztem sprawę się załatwi, choć to w wielu przypadkach bardzo trudne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no trudno dziekuje bardzo,wiesz niby takich przyadkow jest bardzo duzo ale osob pomocnych bardz malo,ale kazdy kiedys przyjdzie z pomoca wiec sadze ze kazdy inny tez go tak potrakuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no trudno dziekuje bardzo,wiesz niby takich przyadkow jest bardzo duzo ale osob pomocnych bardz malo,ale kazdy kiedys przyjdzie z pomoca wiec sadze ze kazdy inny tez go tak potrakuje

 

Kto kogo i jak potraktuje??

Zeby mozna bylo pomoc to potrzeba wiecej szczegolow - kiedy kopci, na zimnym, na cieplym, przy przyspieszeniu, na jalowym, traci przy tym moc czy nie.

Niestety nikt tu nie ma krysztalowej kuli zeby powiedziec Ci co sie stalo. Do tego zaloze sie ze nie szukales zadnego podobnego tematu zeby poczytac gdzie i co popatrzec przy silniku. To, za akurat jeden kolega podpowiedzial drugiemu co moze byc nie tak - i trafil - nie znaczy ze i w Twom przypadku tak bedzie.

Ja akurat uwazam ze jest tu bardzo duzo pomocnych ludzi.

Troszke inwencji...

Edytowane przez tmstp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności