imiela Zgłoś #1 Napisano 5 Listopada 2006 Mam problem z zapłonem. Przy dodaniu gazu z wolnych obrotów zapłon zostaje raptownie opóźniony do -10, -15 . Wraz ze wzrostem obrotów zapłon przyspiesza. Na wolnych obrotach jest 0. Sterownik nie notuje żadnych błędów. Podłączyłem się do sterownika vwtools i odczytuje tylko siedem bloków. Czy to tak jest czy może coś źle robię. Prócz tego po włączeniu zapłonu cały czas pracuje przepustnica, inaczej mówiąc krokówka cofa przepustnicę do momentu rozwarcia styków, wtedy sprężyna ją wycofuje i tak w kółko aż do momentu odpalenia samochodu. Czy tak ma być? Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej usterki. Passat 2,0 silnik ADY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #2 Napisano 6 Listopada 2006 Może padł potencjometr w przepustnicy - albo coś jest z elektryką idącą do przepustnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
imiela Zgłoś #3 Napisano 7 Listopada 2006 Sprawdzałem przepustnice omomierzem. Dane są zgodne z danymi z autodaty. Przewody elektryczne od przepustnicy do sterownika też przedzwoniłem jest ok. Napięcia na wtyczce do przepustnicy zgodne z danymi z autodaty. Za to co może powodować opóźnienie zapłonu po dodaniu gazu? Sterownik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
imiela Zgłoś #4 Napisano 11 Listopada 2006 Problem stanowi przepustnica coś z nią jest nie tak bo nie daje się dostosować. Przez przypadek udało mi się ją dostosować. Tak jakby było za słabe napięcie do sterownika z potencjometru krokówki. Z zapłonem dałem sobie radę był źle ustawiony czujnik hala wałka rozrządu w stosunku do czujnika prędkości obrotowej wału. Czy z tą przepustnicą można coś zrobić czy trzeba wymienić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kadafi Zgłoś #5 Napisano 26 Listopada 2006 mialem ten sam problem w swoim - objawy dokladnie takie jak napisales - przyczyna byla elektryka sterujaca w przepustnicy - kupilem druga i przelozylem bebechy, koszt 300zl... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
schumik Zgłoś #6 Napisano 1 Stycznia 2011 Witam wszystkich użytkowników: szukam pomocy, w odpowiedzi co jest z moim samochodem: Otóż w VW Passat B5 1.8 20v ADR mam problemy z: 1. odpalaniem na ciepłym silniku trzeba kilka - nie kiedy 6 sekund - pokręcić żeby zapalił 2. na biegu jałowym (niekiedy podczas jazdy) obroty spadają do 0 obr/min lub 500 obr/min i momentalnie się odbijają. Historia samochodu: - Wymieniany był rozrząd kompletny - jest na pewniaka dobrze ustawiony (zapłon mierzony programem Vag-Com producent wymaga 5-7 stopni, u mnie daje wartość ok. 6,5 stopnia) - podmieniony czujnik położenia wału - Świece NGK, były również podmieniane także na NGK nic nie daje. - Przepływomierz (także czyszczony płynem) podaje dobre wartości - sprawdzany w innym samochodzie podczas jazdy testerem VAS - Przepustnica - czyszczona kilka razy - i za każdym czyszczeniem kalibrowana - czujnik zasysanego powietrza we kol. ssącym - wym. na nowy - czujnik temp. cieczy chłodzonej wymieniony na zamiennik (pokazywał dobrze - ale dla pewności wymieniłem na ORYGINAŁ VW AUDI i także to samo się dzieje) - filtr powietrza nowy BOSCH - filtr paliwa nowy BOSCH - pompa paliwa jest oryginalna super stan ciśn. na manometrze nie spada nawet po 1,5 godziny. - uszkodzona była odma pod kolektorem ssącym - nowa i nowy przewód gumowy przed przepustnice (szczelne) - podciśnienie w silniku jest ok - wszystko kilka razy sprawdzane - z serwem hamulca nigdy nie było problemu - instalacja elektryczna sprawdzona większości elementów do samego sterownika Co mi się nie podoba: - Zastanawiam się czy przyczyną nie może być winny silnik krokowy przepustnicy połączony z nastawnikiem dawki ( piszcie co na temat odpalania sądzicie) - pękła mi guma uszczelniająca dolot w przepustnicy - ale rura dolotowa dobrze jest skręcona do przepustnicy Efekt błędów Vag - COM: - nie ma błędów w ster silnika dopóki nie spadną mu chociaż raz obroty - wtedy wyskakuje błąd sondy lambda - nr 00525 - pomiar multimetrem grzałki wskazuje że grzałka jest ok Prosze o pomoc i POZDRAWIAM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #7 Napisano 11 Marca 2012 Prosze o pomoc i POZDRAWIAM Rok minal.Problem rozwiazany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach