Skocz do zawartości
Gość lopek3

Wężyki silikonowe

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lopek3

Witam wszystkich,

 

Od jakiegoś czasu świeci mi się kontrolka emisji spalin (taki mały żółty silniczek).

Po zdiagnozowaniu VAG-COMem błąd P0411 - "System wtrysku powietrza wtórnego - wykryty nieprawidłowy przepływ" wartość za niska. W dwóch warsztatach (jeden ASO) po zdiagnozowaniu i sprawdzeniu, że pompa powietrza oraz zawór kombinowany jest O.K. rozłożyli ręce i skasowali błąd, który i tak po dwóch uruchomieniach na zimno wyskoczył.

Wiem, że jest to układ który dostarcza dodatkowe powietrze do kolektora dolotowego do momentu, gdy temperatura silnika jest jeszce niska.

Po wyszukaniu na wszelakich forach zagranicznych VW i Audi okazuje się, że jest to dosyć częsta przypadłość silników mojego typu. Rozwiązaniem jest wymiana wszystkich gumowych rurek najlepiej na silikonowe. No i teraz moje pytanie, gdzie można kupić takie wężyki w W-wie. Potrzebuję ok. 3 metrów wężyka o średnicy wew. 4mm i grubości ścianki 3mm do układu ciśnieniowego plus zaciski?

Może to zdjęcie wyjaśni więcej o co mi chodzi.

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3

Dzięki za linka.

Podjadę tam po niedzieli i zobaczę czy mają silikonowe.

Poinformuję co i jak.

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
System wtrysku powietrza wtórnego - wykryty nieprawidłowy przepływ" wartość za niska

 

Tak się zastanawiam czy oby nie powodował tego zawór:

- Zawór specjalny wtłaczania wtórnego powietrza

- Zawór N112 nadmuchu wtórnego powietrza

(ja u siebie wymieniałem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3

Marek

Zjawisko jest dosyć dziwne.

Po uważnej obserwacji podaczas odpalania na zimnym silniku zauważyłem, że przygasają od czasu do czasu wskaźniki oraz światła drogowe (jeżeli są włączone).

Tak jakby coś chwilowo wprowadzało duże obciążenie prądowe.

Ale może najpierw uporządkuję ten temat.

1. 2006.03 CEL zapaliła się po pierwszym uruchomieniu po zakupie. Przed zakupem testowany - brak jakichkolwiek błędów.

2. 2006.04 Pojechałem do ASO - diagnoza wydruk z VAS 5051 - P0411 - "System wtrysku powietrza wtórnego - wykryty nieprawidłowy przepływ" wartość za niska.

Wykonano procedury:

-Sprawdzania n112 zawór wydmuchowy obiegu wtórnego powietrza -wynik OK

-Sprawdzania V101 silnik pompy obiegu wtórnego powietrza - wynik OK

-Nieszczelna instalacja obiegu wtórnego - kontrola wzrokowa - wężyki obejrzane - OK

3. 2006.06 Po odpaleniu wyje alarm, daje się wyłączyć małym kluczykiem od alarmu w centralce alarmu, jadę do chłopaków co go zakładali. Wynik - przepalony bezpiecznik 40A w skrzynce komputerowej odpowiedzialny za zasilanie wtórnej pompy powietrza. Do niego jest podłączone zasilanie alarmu - dlatego wył, aż mu się skończył akumulatorek. Bezpiecznik zmieniony, błędy przeskanowane i dalej P0411.

 

Do dzisiaj nie mam jakichkolwiek problemów z mocą, czy z falowaniem obrotów.

Wskaźnik temperatury silnika jest na 90C(190F) po około 1 km jazdy. W sumie mi to nie przeszkadza, ale CEL się świeci i mnie wk...wia.

Także moje wnioski po tym wszystkim są:

- Nieszczelne wężyki - były oglądane wielokrotnie (nie są w materiale) i wyglądają OK - zakupiłem już nowe wraz z zaciskami, ale narazie nie miałem czasu wymienić.

- Woda w układzie wtórnego powietrza (na passatworld były posty, że się tam się może skraplać) wprowadza duże obciążenie pompy, a co co za tym idzie obciążenie układu elektrycznego (przygasają wskaźniki i światła).

- Albo pompa do wymiany.

-Albo jeszce coś innego co może wprowadzać obciążenie elektryki po rozruchu na zimno, na ssaniu.

 

No i co to może być....

 

Liczę na Twoją pomoc.

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od czasu do czasu wskaźniki oraz światła drogowe (jeżeli są włączone). Tak jakby coś chwilowo wprowadzało duże obciążenie prądowe.

 

To akurat jest OK Mamy specjalny układ na magistrali 75X (yelow) - przy uruchamianiu silnika przekażnik 75X na listwie przekażników - (magistrala prądowa) odcina chwilowo resztę zbędnych odbiorników prądu (climatronic, radio, światła jeśli są zapalone zostają odłączone). Zrobione jest to po to aby podać maksymalne napięcie dla rozrusznika i zarazem lepszego rozruchu silnika.

 

img7768qw7.th.jpg

 

Z tym błędem P0411 trzeba będzie dojść - jest to błąd VAG i nie może on sobie wyskakiwać tak sobie (napewno fabryka nie dopuściła by do stanu aby wyskakiwały błędy i nie były one przyczyną jakiejś nieprawidłowości).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3
Po uważnej obserwacji podaczas odpalania na zimnym silniku zauważyłem, że przygasają od czasu do czasu wskaźniki oraz światła drogowe (jeżeli są włączone).

Tak jakby coś chwilowo wprowadzało duże obciążenie prądowe

 

Może źle się wyraziłem.

Nie podczas przekręcania kluczyka, ale zaraz po odpaleniu zimnego silnika.

Chyba muszę skręcić jakiś filmik, ażeby to zobrazować.

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3

Dzięki.

 

[EDIT]

Tak jak pisałem wcześniej, załączam filmik z odpalenia na zimnym silniku.

Zwróć uwagę na przygasający wyświetlacz kompa, oraz wysoki, jakby świdrujący dźwięk.

[/EDIT]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem kilka razy - trochę ciężko to wyczuć na ViD ale mam pewną propozycję mamy prawie identyczne autka (tak się własnie zastanawiam czy nie podmienić na chwilę czegoś z mojego i włożyć do twojego aby się upewnić. Mam kilka wątpliwości można by je sprawdzić na spokojnie (podmienić i porównać objaw). Terminal 30 i 75 bardzo mnie zastanawia - bo z nim związany jest chyba problem???

 

Dziś siedzieliśmy wspólnie z kolegą Coolerem 18T AWT vs 18T AWT i lataliśmy na lapie po elektronice. Między innymi wyszło przypadkiem że oba paski mają zrobiony program. Obecnie Grupa 18T Warszawa - zagłębia się niego głębiej w modyfikacje elektroniki naszych lalek - może niebawem coś fajnego z tego wyjdzie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3

Dzięki Marek za propozycję.

Nie wiem tylko tak naprawdę który element możnaby podmienić i czy to jest napewno wina układu wtórnego powietrza, który był już sprawdzany.

Teraz wydaje mi się, że przy spadkach napięcia w układzie elektrycznym po odpaleniu na zimno, komputer może dostawać błędne informacje z czujników i wskazywać na układ wtórnego powietrza.

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tu właśnie podejrzewam, że coś może być nie tak na Magistrali Odcięcia Prądu (przekaźnik 75X na magistrali 30 - zacina się) i chwilę trzyma co w konsekwencji dalej robi się to co podejrzewasz...

 

Wnioskując z tego komputer i czujniki gubią się przy słabym zasilaniu - przekażnik pompy wtórnego powietrza nie ma prawidłowego napięcia (więc się nie załącza) co w konsekwencji komputer rozpoznaje jako błąd układu obiegu wtórnego powietrza.

 

Można by przełożyć na test - oba przekaźniki i pomierzyć napięcia jakie są przy uruchamianiu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3

Czy uważasz, że dałoby radę przeskanować to VAGiem.

Mogę go podłączyć podczas odpalania, tylko nie wiem który moduł (instrumenty, silnik) i które bloki mierzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3

Może się zgadamy na PW co do tej podmianki?

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

System wtórnego powietrza, przez ok. 100 sekund po uruchomieniu zimnego silnika (temperatura płynu chłodzącego +17oC do +33oC), wtłacza powietrze za zawory wydechowe. W ten sposób spaliny wzbogacają się w tlen, następuje ich dopalanie i skraca się faza nagrzewania katalizatora.

 

Sterowanie odbywa się przez komputer sterujący J361 za pośrednictwem przekaźnika

pompy wtórnego powietrza J299, zaworu wtórnego powietrza N112, zawór przełączający i zaworu zespolonego. :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3

Witam ponownie.

No i sprawa się rozwiązała.

Wczoraj wymieniono mi pompę powietrza na używaną, ale działającą. Po podłączeniu starej na krótko do akumulatora nastąpił jedynie błysk iskier, a pompa ani mru mru.

Okazało się, że to było przyczyną tej całej szopki. Pompa czasami działała (za każdym razem jak była testowana VAGiem), a czasami nie (przy rozruchu) i to było przyczyną przygasających kontrolek - zwierała.

Koszt 420 zł.

Polecam warsztat:

MORELA

ŁOMIANKI K/W-WY, UL. KONARSKIEGO 5, TEL. 751-73-57,0501-046-844

ZAKRES DZIAŁAŃ:

- ELEKTRONIKA-ELEKTRYKA

- KLIMATYZACJA

- LPG

- ALARMY

Specjalizują się w grupie VAG.

 

Piotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A chciałem ją wyciągnąć wtedy na spocie - tylko mało czasu było i podejścia (ta rozwalona kostka nie dawała mi spokoju) tylko powiedziałeś że ją sprawdzali w ASO więc myślałem że naprawdę sprawdzili.

 

Fejs ma specjalne zabezpieczenie przepięciwe . od razu wywalało zwarcie na plusie. :kwasny:

 

...System wtórnego powietrza, przez ok. 100 sekund po uruchomieniu zimnego silnika....... to mnie właśnie zastanawiało ??? czyli przez 100 sekund był duży pobór prądu dlatego przygasało wszystko. Jak przyjechałeś na spot to był ciepły silnik, pompa nie była załączana i nie było widać tego efektu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3
tylko powiedziałeś że ją sprawdzali w ASO więc myślałem że naprawdę sprawdzili.

Tak, sprawdzali VASem. Tak ja Ty VAGiem. Pompa działała. I podejrzewam, że jakby spięli na krótko, też by działała. Nietypowa usterka, raz działa, a raz nie - trudno dociec. Jedynie podmiana elementów i obserwacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności