Skocz do zawartości
Gość djmlody

Problem z hamulcami Vw B4 1,9 TDI I temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Gość djmlody

Cześć wam moim dzisiejszym problemem jest problem z hamulcami dziś wykręciłem sobie zacisk i wyjąłem klocki i nie są już one za grube tłoczka nie wpychałem z powrotem i po złożeniu wszystkiego stało się tak że pedał wchodzi w podłogę ale hamuje. Z hamulcami miałem już problem wcześniej ale nie działo się tak że pedał wchodził w podłogę. Czego to może być wina czy to może być przez zużyte klocki tarcze tez już mam nie za grube. Myślę nad wymianą tarcz i klocków dużo już się na czytałem na forum i wiele osób chwali taki zestaw BREMBO + Ferodo i tu moje pytanie mam Passata B4 1.9 TDI kombi 95r i z przodu mam tarcze pełne nie wentylowane czy podejdą do mnie wentylowane z tyłu mam bębny w ofercie Inter-Cars podają ze zwykła tarcza ma grubość 12mm a wentylowana 20mm. Czy lepiej założyć takie jak mam czyli pełne???? I co może być ze ten pedał wchodzi w podłogę oczywiście to się stało po wyjęciu klocków z przodu a wątpię żebym cos tam przeciął bo płyn nie wyciekał mi nigdzie z hamulcami miałem cały czas problem odkąd kupiłem passata wymieniałem płyn tylko jeszcze zostało klocki i tarcze płynu mi nie ubywa. Jak wcisnę dwa razy pedał to łapie wyżej i pomału opada w dół odpowietrzany układ był parę razy tak jak powinno się odpowietrzać może już pompa nie wyrabia?? Czy przy zużytych klockach tarczach i okładzinach z tyłu może wystąpić takie coś jak u mnie czy raczej pedał powinien wysoko łapać a nie w podłodze?? Czy da się kupić jakiś zestaw naprawczy do pompy nie mam ABS i czy ciężko pompę się wyciąga i czy może już ktoś naprawiał taka pompę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adso

To ile razy ci ten pedał wchodzi w podłogę, to normalne jak coś robisz z hamulcami ale tylko kilka wciśnięć. U mnie też opada jak pompuję dwa trzy razy i wiem że to pompa podciśnienia już słaba, bębny z tyłu za duże, korektor ciśnienia na tył rozregulowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody

Po wyjęciu i złożeniu już cały czas pedał wchodzi w podłogę chyba że go parę razy ponaciskam to wtedy robi się twardy ale tylko na chwilę. A jak wyregulować ten korektor tylny??? Bo wyciągałem belkę i go odkręcałem i teraz mam tak że jak jadę sam i hamuję to słyszę tylne bębny jak szorują przed wyjęciem belki tego nie było a wyjmowałem belkę bo zmieniałem tuleje metalowo gumowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adso

Niestety porządnie regulować się go da chyba tylko za pomocą manometrów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

djmlody, jeśli przy wyjmowaniu belki nie odkręcałeś śrubki z tulejką na sprężynę korektora i złożyłes wszystko tak jak było na początku to nic nie powinno się poknocić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77
płyn nie wyciekał mi nigdzie z hamulcami miałem cały czas problem odkąd kupiłem passata wymieniałem płyn tylko jeszcze zostało klocki i tarcze płynu mi nie ubywa.

 

Myślę ze masz problem z podciśnieniem w aucie i wspomaganie się nie wyrabia,sprawdź przewody idące do serwa i nie tylko.

 

w ofercie Inter-Cars podają ze zwykła tarcza ma grubość 12mm a wentylowana 20mm.

 

Zwykła ma 256x13mm a wentylowana 256x20mm ,zastosuj wentylowane są lepsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody

ale moje pytanie czy wejda w te zaciski co mam chodzi mi o to żebym nic nie przerabiał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77

W obu wersjach pracuje ten sam zacisk LUCAS,więc żadnych przeróbek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w ofercie Inter-Cars podają ze zwykła tarcza ma grubość 12mm a wentylowana 20mm

Dokładnie tak.

I myślisz że wsadzisz ten sam zacisk na wentylowane? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.....

- tarcza jest grubsza (podwójna) a więc i na mój rozum zacisk też powinien być szerszy

- wysokość zacisku raczej powinna być taka sama (vr ma dłuższe ze względu na większą średnicę tarczy )

- wg etki zaciski różnią się

- zerknij na skan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek
I myślisz że wsadzisz ten sam zacisk na wentylowane? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić.....
też mi się tak wydaje.Chyba że do wentylowanych da się założyć jakieś cieńsze klocki hamulcowe i wtedy zacisk powinien złapać.Ale to tylko "gdybanie".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba że do wentylowanych da się założyć jakieś cieńsze klocki hamulcowe i wtedy zacisk powinien złapać.

No ja nie spotkałem się z cieńszymi klockami. Między nowymi klockami może być powiedzmy 1-2mm różnicy ale i tak nie wejdą razem z zaciskiem na tarczę które są szersze a cały układ jest dokładnie spasowany :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody

To zostaje założyć mi takie jakie mam i teraz pytanie jakie byście doradzili żeby za szybko się nie zużyły i nie powichrowało zastanawiam się nad wsadzeniem BREMBO + Ferodo klocki a wy co o tym myślicie????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody

Cześć mam jeszcze jedno pytanko do was otóż wczoraj było -6 stopni C i odpaliłem passata i skrobałem szyby zeszło z 15 minut bo jeszcze gadałem z kolega a passat cały czas pracował i dmuchawa była włączona na max wsiadłem do auta i temperatura nawet nie podrosła po 15 minutach pracy na biegu jałowym pojechałem się przejechać przejechałem z 4 km i troszkę podrosła pod 70 stopni zgasiłem bo zajechałem do sklepu i jadę dalej dmuchawa chodzi przejechałem z 10 km i dalej 70 stopni ma tylko pasat i po przejechaniu tych 10 km stanąłem i stałem na włączonym silniku chyba znowu z 15 do 20 minut i dopiero jak przykręciłem dmuchawę na zero to pomału temperatura zaczęła rosnąć. Przejechałem jakieś 10 km znowu i nie wskoczyła na 90 stopni miał z 80 może niecałe 80 I tu moje pytanie mam vw 1.9 TDI czy on na postoju po 15 minutach powinien złapać temperaturę mam termostat założony Vernetta w trasie jak jechałem parę dni temu to trzymał 90 stopni tylko pomału się nagrzewa chociaż jak się nie przekracza 2 tyś. obrotów to jakoś nie za bardzo trzyma temperaturę 90 stopni czy termostat do wymiany. Jak u was się grzeje diesel czy szybko czy raczej wolno???No i jeszcze mam problem bo mi jakoś dużo pali na 20 litrach zrobiłem jakieś 250 km silnik po wymianie pierścieni i panewek. Co może być przyczyna tak dużego spalania???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

słuchjcie są dwa rodzaje klocków jedne cieńsze do wentylowanych drugie grubsze do pełnych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy

z twierdzeniem dwóch rodzajów klocków do B4 spotkałem się nie pierwszy raz bo oferowano mi klocki o grubości 19,5mm i drugie jakieś cieńsze coś koło 16mm jeśli dobrze pamiętam.

 

Dylemat jaki pozostał to czy zakładać wentylowane+cieńsze klocki czy nacinane+standardowe klocki ? ma ktoś doświadczenie z takimi zestawami ? co jest bardziej optymalnym rozwiązaniem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
słuchjcie są dwa rodzaje klocków jedne cieńsze do wentylowanych drugie grubsze do pełnych
św. racja mi sprzedali te grubsze i musiałem długo szlifować na szlifierce bo wymieniałem o dziewiątej wieczorem a rano musiałem jechać w trase

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak więc sprawdzone, choć nie osobiście przeze mnie, ale przez osobę godną zaufania. Prawdopodobnie (na 94%) w passacie jest tak, że zacisk hamulcowy jest jednego typu dla obydwu typów tarcz, natomiast różne są klocki do tych tarcz. I to by się zgadzało, gdyż tarcze wentylowane mają grubość 20 mm, a klocki do nich 16,10 mm, a tarcze niewentylowane mają grubość 13 mm, a klocki do nich 19,60 mm, co w obydwu przypadkach daje w sumie szerokość 52,20 mm (tarcza +2 klocki). Jedyny problem tylko taki, że te cieńsze (16,10mm) klocki widziałem tylko made in Bosch i są prawie 2 razy droższe od takich samych klocków Boscha z grubszą okładziną (grubości 19,60mm) No chyba, że te klocki do tarcz wentylowanych są z jakiegoś dużo twardszego materiału. Rozmiary wzięte z katalogu Bosch.

Akurat walczę z hamulcami, bo kupiłem paska i hamulce żyleta, ale łapią 2-3 cm przed podłogą. Po zbadaniu sprawy i regeneracji pompy sprawcą okazuje się poprzedni właściciel, który przy sprzedaży z dumą stwierdził "tarcze są świeżo wymienione" a mój mój spec od wszystkiego nakrzyczawszy na mnie, że dopiero teraz mu to mówię sprawdził i okazuje się, że ktoś wymienił tarcze z wentylowanych na zwykłe (pewnie były tańsze), ale klocki pozostawił stare, cieńsze :wpale: i to jest prawdopodobny skutek nisko łapiącego pedału. Po wekeendzie potwierdzę, bądź zaprzeczę tej teorii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiec ja tez potwierdzam na 100000 % ze sa 2 rodzaje klockow do tarcz wentylowanych i zwykłych... co do kupna klockow nie ma problemu, zakladalem juz roznych producentow i kadżdy ma ciensze i grubsze... od jakiegos czasu smigam juz 3 zmiana na RAICAM wloskie jakies i robie na nich min 30 tys(no moze po zmianie silnika troche szybciej dostaja :D ) koszt ok 60zl... kiedys zalozylem MOSKAR to 2 tys i koniec :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość djmlody

Cześć wam wymieniłem dziś klocki + tarcze z przodu i mam problem dalej bo pedał wchodzi w podłogę ale jak jadę i parę razy ponaciskam to robi się twardy i czasem w ogóle nie hamuje zdarzyło mi się tak ze musiałem cisnąć mocno może temu ze świeże tarcze i klocki ale czemu wchodzi w podłogę moim zdaniem powinien brać w połowie gdzieś a nie prawie w samej podłodze co może być tego przyczyną układu nie odpowietrzałem bo przed wymiana miałem to samo co teraz a wcześniej zmieniałem płyn i odpowietrzałem parę razy i nie pomogło myślałem ze może to wina zużytych tarcz i klocków z przodu ale to jednak nie to co wy radzicie sprawdzić??? I jeszcze jedno pytanko urwały mi się te śrubki co się przykręca nią tarcze do piasty ta na gwiazdkę czy nic się nie stanie jak będę śmigał bez nich???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o śruby, to niz się nie stanie, bo i tak moment na koła przekazują szpilki.

W przypadku miękkiego pedału hamulca pomimo prawidłowego odpowietrzenia zastanowiłbym się nad szczelnością pompy hamulcowej. Może ma ona już jakieś wżery bądż wytarte o-ringi. Trudno powiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności