Ferdek Zgłoś #1 Napisano 30 Kwietnia 2009 Witam, jako swiezy uzytkownik forum zwracam sie do Was z moim problemem. Otóż jestem wlascicielem Passata 2.5 tdi AKN z 2002r. Wszystko bylo pieknie az do dzis. A wiec do rzeczy: silnik ładnie wkręca sie do ok 4000 obrotow i na tym koniec. Powyzej tej wartości totalnie zamula i ledwie sie wkreca. Po zdjeciu pokrywy (plastikowej) okazalo sie ze wszystko jest zasyfione ciemnym nalotem (prawdopodobnie na 80%) z turbiny. Pytanie- co to moze być?? Dodam ze "znajomy fachowiec" po obejrzeniu powiedzial ze moze to byc nieszczelnosc turbo lub zapchny katalizator, ale sam nie wie do konca.... Komp nie wyswietla zadnych błedów. Nie chce wydawac niepotrzebnie kasy Pomocy... Zna ktos dobrego fachowca z Lodzi?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychu001 Zgłoś #2 Napisano 30 Kwietnia 2009 Sprawdź w blokach na vag, cisnienie turbiny,przepływke,itd.A filtr powietrza albo paliwa-dużo przyczyn może być. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rekin27 Zgłoś #3 Napisano 30 Kwietnia 2009 Polecam tego fachowca p Dzięgielewski Smugowa 19 91-433 Łódź 42 630 03 10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ferdek Zgłoś #4 Napisano 30 Kwietnia 2009 Dziekuje za kontakt. Po weekendziku wpadne na Smugową. Ile kosztuje podlaczenie pod komp u tego Pana. Pozdrawiam i.... milego weekendu:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraczek862 Zgłoś #5 Napisano 31 Grudnia 2013 Witam w moim passacie mam nastepujacy problem, autko powoli sie rozpedza, nie ma uczucia wciskania w fotel zupelnie jak gdyby nie pracowala turbina, na biegu jalowym po wcisnieciu gazu w podloge obroty rosna miarowo aczkolwiek rowniez powoli, v max to 150 km/h I auto nie ma sily pojechac szybciej a przyspieszenie do tej predkosci trwa wiecznosc. Dodam ze turbina pracuje aczkolwiek bardzo cicho, nie jest to taki świst jak w innych Tdi-kach. Auto nie kopci, ma swiezo zregenerowana pompe I walki rozrzadu. W czym moze tkwic problem. Z gory dziekuje z pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #6 Napisano 1 Stycznia 2014 Na początek podłącz vaga... Obstawiam na czujnik ciśnienia doładowania albo pompa wtryskowa, auto wpada w tryb awaryjny i V max taka mała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraczek862 Zgłoś #7 Napisano 1 Stycznia 2014 Ogromne dzieki za podpowiedz jutro auto bedzie podlaczone pod vaga I zobaczymy co pokaze. Pompa raczej odpada bo jest swiezo po regeneracji, wciaz na gwarancji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #8 Napisano 1 Stycznia 2014 Więc to pewnie będzie N 75... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraczek862 Zgłoś #9 Napisano 1 Stycznia 2014 Tez tak mysle dzis wzialem sie za jego reanimacje ale pacjent zmarl totalnie:rozpacz. Wczesniej turbo ledwo slyszalne, w tej chwili totalnie martwe wiec rowniez obstawiam na n75. Jutro wymiana na nowy. Od razu dam znac czy pomoglo. Wielkie dzieki za podpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraczek862 Zgłoś #10 Napisano 2 Stycznia 2014 Witam ponownie, problem zostal rozwiazany, okazalo sie ze uszkodzont byl tak jak myslalem zawor n75, przy okazji zostal wymieniony zawor waste-gate I turbina wrocila do zycia, pozostalo jeszcze kasowanie bledow ale niestety nie moge sie polaczyc ze sterownikiem silnika wiec czeka mnie dluzsza zabawa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Benny Zgłoś #11 Napisano 11 Stycznia 2014 Witam, jestem nowy na forum, więc z góry proszę o wyrozumiałość. Mam podobny problem co kolega powyżej, a dotyczy on Passata b5 fl. Silnik to diesel AVF. Po przejechaniu kilku kilometrów auto zaczyna znacznie tracić na mocy. Pojawia się komunikat abgas werkstatt (od razu po uruchomieniu silnika zresztą też). Po podłączeniu do komputera wyskakuje mi błąd 17965 ("Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża" lub według innej książki "regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona górna granica regulacji". Odkręciłem plastikową obudowę silnika i okazało się, że zawór EGR jest cały mokry. Maź wycieka z dwóch otworów z zaworu. Przy okazji odkręcenia pokrywy silnika okazało się, że w moim Passacie odłączona jest chłodnica spalin (o czym wcześniej nie miałem pojęcia). Podobno jest ona tylko w celu uzyskania lepszej normy spalin, więc nie ma to chyba nic wspólnego z moim problemem. Co radzicie zrobić? Czy wyczyszczenie EGR może załatwić sprawę, czy nie ma to sensu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #12 Napisano 11 Stycznia 2014 napewno ta gruszka do wymiany bo przepuszcza do tego pewnie turbosprezarka puszcza olej wiec do regeneracji,intercooler do szczyszczenia pozniej podlaczyc vag i sprawdzic jeszcze co moze dolegac aha i czujniki cisnienia doladowania,rury itp przemyc bo patrzac po tym wycieku to niezly tam syf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Benny Zgłoś #13 Napisano 12 Stycznia 2014 Przejechałem się dzisiaj Passatem i wydaje mi się, że hamulce słabiej działają, ale nie wiem czy to tylko moje wyczulenie, czy faktycznie tak jest. W takim razie padnięta by była pompka waku? Między pompką a gruszką, która pełni rolę zbiornika podciśnienia musi być przewód. Czy zdejmując go z gruszki przy włączonym silniku powinienem czuć zasysanie na palcu? A jeśli mam auto na biegu jałowym, to przy dodawaniu gazu zawór EGR powinien się otwierać? (byłoby to widoczne na zewnątrz i mógłbym ocenić pracę pompki). Nie mam do końca pewności, czy to uszczelniacze na turbinie puszczają. Czy możliwe aby taka spora ilość oleju wydostawała się przez odmę? Połączenie odmy z tym grubym wężem przy turbinie jest mocno zroszone. Może odłączę odmę i skieruje jej wylot do jakiegoś słoiczka żeby dowiedzieć się skąd tyle oleju w układzie? Na pewno muszę wyczyścić cały układ doładowujący, ale co powoduje takie zmulenie samochodu? Dodam że sprawdzając ostatnio auto na trasach do 3km zachowuje się normalnie. Czy ta cała maź może blokować otwieranie EGR? Dlaczego osłabienie nie następuje od razu tylko po kilku kilometrach? Co radzicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrg1991 Zgłoś #14 Napisano 12 Stycznia 2014 Zmierz jakie podciśnienie daje Vacum pompa, jeżeli daje mało, to na turbinę też będzie miało to wpływ bo nie będzie dobrze gruszką sterowało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Benny Zgłoś #15 Napisano 12 Stycznia 2014 W tygodniu postaram się kupić miernik podciśnienia bo jak na razie nie mam możliwości pomiaru. A czy sama obecność oleju w układzie (niezależnie od tego, czy przedostaje się on z turbiny , czy z odmy- dodam że turbina, jak i koniec odmy są mocno zroszone) doładowującym może powodować osadzanie się na ściankach, które blokuje EGR? Czy EGR przy dodawaniu gazu na postoju też powinien zmieniać położenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rycho Zgłoś #16 Napisano 12 Stycznia 2014 Przejechałem się dzisiaj Passatem i wydaje mi się, że hamulce słabiej działają, ale nie wiem czy to tylko moje wyczulenie, czy faktycznie tak jest. W takim razie padnięta by była pompka waku? Między pompką a gruszką, która pełni rolę zbiornika podciśnienia musi być przewód. Czy zdejmując go z gruszki przy włączonym silniku powinienem czuć zasysanie na palcu? A jeśli mam auto na biegu jałowym, to przy dodawaniu gazu zawór EGR powinien się otwierać? (byłoby to widoczne na zewnątrz i mógłbym ocenić pracę pompki). Nie mam do końca pewności, czy to uszczelniacze na turbinie puszczają. Czy możliwe aby taka spora ilość oleju wydostawała się przez odmę? Połączenie odmy z tym grubym wężem przy turbinie jest mocno zroszone. Może odłączę odmę i skieruje jej wylot do jakiegoś słoiczka żeby dowiedzieć się skąd tyle oleju w układzie? Na pewno muszę wyczyścić cały układ doładowujący, ale co powoduje takie zmulenie samochodu? Dodam że sprawdzając ostatnio auto na trasach do 3km zachowuje się normalnie. Czy ta cała maź może blokować otwieranie EGR? Dlaczego osłabienie nie następuje od razu tylko po kilku kilometrach? Co radzicie? Kolego nie szukaj od razu problemu w pompie waku, na początek sprawdź rzeczy proste. Jeżeli auto zamula i czujesz, że słabiej działają hamulce, sprawdż najpierw wężyki podciśnienia (to tam ucieka ci podciśnienie), szczególnie w okolicach zaworu N75, przy plastikowych trójnikach. Wężyki w oplocie mogą w tych miejscach pękać wzdłóż, a ty ze względu na oplot wężyka nie będziesz tego widział. Spróbuj pociągać z wyczuciem za wężyki i zobaczysz czy któryś nie zeskoczył. Miłego szukania! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #17 Napisano 13 Stycznia 2014 i zmieńcie opis tematu, to nie AFN tylko AKN był Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Benny Zgłoś #18 Napisano 13 Stycznia 2014 Sprawdziłem już połączenia wężyków od podciśnienia i faktycznie dwa wężyki dość lekko zeszły z trójników - inne wchodzą bardzo ciasno. Wymienię je bo mam taki wąż - niestety dopiero koło środy bo na razie jestem poza domem. Wszystko to o czym piszecie może przyczynić się do osłabienia auta ale skąd taka ilość oleju w układzie doładowującym? Możliwe że z odmy? Jeśli nie to uszczelniacze na turbinie przepuszczają. Dodam, że turbina, jak i miejsce gdzie odma wchodzi do grubego węża przy turbinie są mocno spocone olejem. Jak na razie mam taki plan działania: Po pierwsze zlokalizować skąd olej dostaje się do układu. W tym celu wypnę odmę i skieruje do jakiegoś naczynia które chwilowo zamocuję w aucie. Jeśli nadal będzie wyciek oleju, to znaczy że turbina. Następnie wyczyszczę cały układ (węże, intercooler, turbinę, czujniki ciśnienia) Co myślicie o takim "doświadczeniu"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #19 Napisano 13 Stycznia 2014 jak juz to wymien wszystkie te wezyki bo pewnie sa skruszale kosztuje to grosze a bedziesz mial spokoj na przyszlosc mozesz sprubowac z tym naczynkiem (moze byc czysta butelka po oleju) pamietaj aby zapchac wejscie od odmy i przed tem wyczyscic do sucha weze co ida od turbiny jak sie mocno zabrudza to znaczy ze turbina jednak puszcza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach