Skocz do zawartości
Gość dario-g

Wymiana modułu komfortu - porażka

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dario-g

Witam

Przeczytałem sporo wątków poświęconych modułowi komfortu, ale żaden z nich mi nie pomógł.

 

Stary moduł sukcesywnie namaczał się ściekającą wodą z podszybia i się utlenił. Zgasło prawie wszystko, przestało działać wewnętrzne oświetlenie, szyby, itp.

 

Moduł ma oznaczenie 1CO 959 799 A. Pasek jest z 2001 roku (kombi). Po zakupieniu drugiego (używanego) okazało się, że nie da się zaadaptować kluczyka i centralny z pilota nie chciał działać. Co więcej, zamykając z kluczyka zamykały się tylko 3 drzwi (przód i prawe tylne). Lewe tylne się nie zamykały.

 

Okazało się, że ten moduł był od auta z rocznika starszego niż 2001.

 

Oddałem ten moduł i kupiłem drugi z rocznika 2002 TDI kombi. To samo oznaczenie, a mimo wszystko były problemy w jego prawidłowym działaniu. Kluczyk nie chciał się zaadaptować. W końcu się udało. Prawie....

 

Można zamknąć już zdalnie z pilota, ale.... :636:

 

Nie zamykają się tym razem tylne prawe drzwi, a zamykają się przednie i lewe tylne (czyli z tyłu działa odwrotnie niż w poprzednim module).

 

O co chodzi????????????????????????????? :eek::confused:

 

Jakaś porażka.

 

Czy ktoś wie, gdzie szukać przyczyny? Czy to winien jest sam moduł? A może poza modułem jest gdzieś coś nie tak? Tylko dlaczego raz jedne, a raz drugie drzwi się nie zamykają? :( ręcę już mi opadają...

 

...pomocy...

 

 

Pozdrawiam

Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A zamki wszystkie prawidło działają ? Nie zamyka, to znaczy drzwi w ogóle nie reagują na zamykanie, czy bolec się schowa i wyskoczy zaraz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dario-g

Zamki/klamki/rygle działają poprawnie. Nie zamyka, znaczy się wogóle nic nie reaguje, tak jakby nie dostawał impulsu.

 

W obu przypadkach (jeden i drugi moduł, czyli czy lewe czy prawe drzwi) był ten sam objaw. Tylko czemu jeden moduł działa tak, a drugi na odwrót?

 

Czy jest możliwe, że jeden moduł miał inaczej zrobione wyprowadzenia niż ten drugi????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ten sam moduł (ten sam kod), to najlepiej skopiować eeprom ze starego do nowego.

 

Generalnie "ten sam moduł" to 90% sukcesu.

Poza kodem, moduły komfortu są zróżnicowane pod względem wypasu auta, dlatego najlepiej sklonować zawartość pamięci.

 

A na mój nos kupiłeś moduł, który podobnie jak twój szwankował i były właściciel wystawił go na allegro ;-)

 

Pewny jesteś, że sprawny moduł kupiłeś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dario-g

Pewny nie jestem, ale pudełko wygląda tak jak nówka ze sklepu.

 

Eepromu ze starego się nie da skopiować, bo tak się namoczył, że wyżarło ścieżki i nóżki układów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość slawekbartek

Ja fachowiec od tych spraw nie jestem,ale ostatnio "odgrzebałem"swój moduł w pasku.Nie był pod podłogą,ale schowany luźno za schowek (mam anglika).

Moduł musiał dostać wcześniej wody i ktoś bez obudowy wsadził go w "lepsze miejsce".

Do rzeczy-mam on wyprowadzone dwa kable przez obudowę i podłączone do kabli z wiązki-omijając wtyczkę.Domyślam się,że wiązka na płytce nie przewodziła i ktoś ją pominął.

Może twoja wtyczka pomija jedną stronę,bo nie ma przejścia z modułu do kabli-może wtyczka jest wadliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy wszystkie mikrostyki masz w zamkach oki (otwieraj po kolei i zamykaj każde z drzwi i obserwuj czy ci się lampka wewnętrzna zapala i gaśnie)wsiądź do samochodu odpal go i zarygluj od wewnątrz guzikiem w drzwiach drzwi (u mnie zamek w przednich drzwiach nie miał styku a otwierały się tylne) zamknij kluczykiem i zwróć uwagę czy zapala się dioda w drzwiach,czy dopiero po kilku dokręceniach kluczykiem zapali się(aktywuje się)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Być może styki nawalają? Moduł wymieniłeś, a co z kostkami? Możesz mi napisać na priv maila, podeślę Ci schemat elektryczny z tym że rok 98, może się jednak przyda. Druga sprawa to VAG, na pewno będziesz miał sporo błędów które nie są bez znaczenia.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dario-g
Sprawdź czy wszystkie mikrostyki masz w zamkach oki

 

Microstyki zdaje się są ok. Tak jak pisałem na jednym module nie działały lewe drzwi, a na drugim module nie działają prawe drzwi.

 

Suma sumarum oba styki muszą działać.

 

---------- Post added at 12:03 ---------- Previous post was at 11:59 ----------

 

Być może styki nawalają? Moduł wymieniłeś, a co z kostkami? Możesz mi napisać na priv maila, podeślę Ci schemat elektryczny z tym że rok 98, może się jednak przyda. Druga sprawa to VAG, na pewno będziesz miał sporo błędów które nie są bez znaczenia.

 

Co do złączki to tak jak pisałem przed chwilą o microstykach też muszą działać, bo na różnych modułach drzwi działają poprawnie, tyle tylko raz jedne, a raz drugie.

 

Możliwe, że mam super extra pecha i w jednym module wyprowadzenie sygnału na tył było zwalone na lewe drzwi, a w drugim na prawe. To naprawdę musi być pech nad pechami.

 

W poniedziałek będzie podłączony do VAGa. Mam nadzieję, że coś wyjdzie. Nie omieszkam podzielić się tą wiedzą tu na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. podłączę się do tego tematu gdyż mam podobny problem, z tym że troche bardziej rozbudowany: centralny wszystkich drzwi wogóle nie reaguje ani na zamykanie pilotem ani kluczykiem, dziala tylko bagażnik, poza tym nie działa podgrzewanie lusterek a za to chyba też jest odpowiedzialny moduł komfortu. po podpieciu pod kompa wyskoczyly bledy w module komfortu we wszystkich drzwiach typu: "zamek X drzwi - sygnal niezrozumialy". czy wina lezy po stronie modulu czy to zamki? podginalem wykladzine lecz modul wygladal jak nowy i wydawalo mi sie ze to nie jego wina, a moze jednak?

dodam ze oswietlenie wnetrza i szyby dzialaja poprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana modułu komfortu - porażka

Dokładnie mam podobny problem . Ni z gruszki ni z pietruszki przestał mi zamykać z pilota wszystko inne działało poprawnie,brzęczek od świateł,oświetlenie wnętrza,podgrzewanie lusterek,opuszczanie szyb po prostu wszystko inne działało bez problemu zamykać tez zamykał wszystko tylko z kluczyka a nie z pilota .Pojechałem do elektryka:diagnoza padnięty moduł komfortu,ok nie ma sprawy kupiłem drugi o takich samych nr 1CO 959 799B ten nr się zgadzał ale pod spodem jest drugi mniejszy i trochę się różni końcówka u mnie jest S0001 a dostałem S0004 i wszystko generalnie działa zakodowałem 2 piloty ,zamyka i otwiera drzwi a problem jest taki ze przy zamknięciu drzwi otwiera mi klapę bagażnika.Dzwoniłem i dowiadywałem się i doszły mnie słuchy że ma moduł od kombi i tak się dzieje czy może ktoś przerabiał taki problem.Czekam na następny moduł o końcówce S0003 podobno od sedana co Wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Marian1Agn:

I zadziałał wszystko poprawnie u Ciebie na tym module o końcówce S0003?

Pytam bo mnie w najbliższym czasie czeka również wymiana modułu komfortu i chciałbym wiedzieć czy ważny jest również oprócz tego numeru głównego (np. nr 1CO 959 799B) ten drugi numer S0004? Nie chciałbym kupić modułu, który nie spełni wszystkich moich funkcji. I czy ważne jest również od jakiego rocznika samochodu moduł komforu pochodził i czy sedan czy kombi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ten z końcówką 0003 pasował idealnie wszystko śmiga ,a z końcówka 0004 jest chyba do kombi tak mi powiedział drugi sprzedawca od którego kupowałem ten moduł 0003

Jeżeli chodzi o rocznik to nie wiem czy to ma wpływ.

Kombi -sedan jest różnica

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=66537&highlight=sprzedam+modu%B3

Edytowane przez M1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy miałem to samo, okazało się, że utlenił się jeden z kabli zasilających, wystarczyło podlutować i komfotr ożył.

 

 

Sprawdź jeszcze bezpiecznik nr 14 i 38

 

A tu opis jak ja doszedłem do tego który kabelek się przerwał:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=662653#post662653

 

Post nr 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy miałem to samo, okazało się, że utlenił się jeden z kabli zasilających

 

Sęk w tym że u mnie wszystkie kable były całe jakby wczoraj ktoś kładł instalacje.A po wymianie modułu wszystko wróciło do normy.Gdyby to były kable problem by pozostał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jako nowy mam pytanie zwiazane z wymiana modułu komfortu (anglik 1.9 tdi 115km pd 2000 rok)jako ze nie dziala mi oswietlenie wnetrza oraz sterowanie szyb i centralnego(z przodu dziala) doczytalem ze to modul komfortu.w moim passacie jest 1JO 959 799 R a kupilem 1JO 959 799 AH. czy wystarczy wymienic czy potrzeba ustawiac VAGiem? posiadam kabel VAG-COM 409.1 OBD 2 II tylko nie bardzo wiem ja go uzywac.z gory dzieki za pomoc :)

Edytowane przez marekbotur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siema wszystkim. jestem w trakcie montazu szybek + lustra w moim vweju golf IV 1999r modelowo 2000.zalozylem 1/2 fis i nei mam zadnych problemow z airbag czy immo czy cokolwiek wiec can pewnie jest. korzystam z tej instrukcji http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=192820&start=70 , jednak nie dostaje odpowiedzi na moje ponizsze pytania. wiec moze ktos z was bedzie wiedzial jak to ugryzc...

 

od rana siedze nad schematami. wielokrotnie w aucie bylem. teraz mam pytanie do znawcow. nabylem komfort

1c0959799b.th.jpg

do tego mam 2 wtyczki z kawalkami przewodow :

dsc07287g.th.jpg

sa wiazki drzwi, panele, podnosniki, silniczki 1C1 :

dsc07289wk.th.jpg

dsc07290w.th.jpg

dsc07291g.th.jpg

Po poludniu bylem a aucie i robilem ogledziny obecnego modulu komfort 1C0 962 258 J, zrobilem rozpiske przewodow- mam nadzieje ze nei popi//rzylem kolorystyki- kilka kolorow sie powtarza :

szarakostkamoja.th.png

zielonakostkamoja.th.png

teraz pytanie- czy z takim arsenalem mam sie powpinac dokladnie tak jak greg to opisal czy musze jeszcze studiowac schematy, ktore mnie juz dobijaja :P w niebieskiej nowej kostce wszystkie kolory zgadzaja sie z opisem grega- dodatkowo mam pin 2 brazowo-niebieski kabelek. w kostce bezowej nie mam pinu 6 i 8. mam central na pilota-kluczyk bez scyzoryka- z lampka- w slupkach A i B mam bezowe kostki, ktore sa chyba od centralki, sama centralka jest marki flashpoint. mam pilot 2u przyciskowy, przy zamykaniu i otwieraniu nie ma dzwonka. wlacza sie alarm jak uzbroje go i zostawie nie domkniete drzwi na przyklad...czy po dokladaniu nowego komfortu moge wypiac kable tego samego koloru z komfortu starego i przelozyc do nowego czy nie bardzo ?? dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam i pytanie mam.

 

Otóż padł mi moduł komfortu, końcówka S0003, kupiłem kolejny (nowy) ale ma końcówkę S0004. Po podpięciu nowego modułu większość problemów została zażegnana ale nie otwiera mi klapy bagażnika (mam Varianta). Nie próbowałem jeszcze dopisywać pilotów ponieważ przeczytałem w tym temacie, że różniące się numery S00xx mogą powodować problemy ze sterowaniem siłownikiem tylnej klapy.

 

Pytanie następujące:

czy istnieje możliwość przekopiowania eepromu z mojego starego modułu (de facto w idealnym wizualnym stanie) do tego nowego z innym numerem S00xx?

 

Passat AVF 2002r.

 

Numery części oczywiście te same 1C0 959 799 B

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności