Archos Zgłoś #1 Napisano 28 Kwietnia 2009 Witam. Mam pekniety zbiornyczek na plyn hamulcowy na wysosci skali max. Jakim klejem skleic aby otrzymac dobry efekt i nie kleic ponownie. Jestem po wymianie plynu hamulcowego i poki co chce sprobowac klejenia. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
-one- Zgłoś #2 Napisano 28 Kwietnia 2009 Witaj, moim zdaniem najlepszy efekt da Ci pospawanie tego zbiorniczka , lub wymiana na drugi (wolny od wad). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #3 Napisano 28 Kwietnia 2009 Archos Ty chyba KPISZ ??!! zycie Ci nie mile ?? masz dzieci ?? zone ?? za malo masz problemow !! kup nowy, uzywany ALE na liosc boska KLEIC ??!! rozumiem kleic i robic druciarstwo innych rzeczy ALE HEBLE !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #4 Napisano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) Tak jak Zuse mówi na hamulcach się nie oszczędza ! Ale czy to moze miec wpływ to nie mam pojęcia ? Czy jest tam jakies cisnienie ? Zbiorniczek spokojnie kupisz w ASO albo na allegro Edytowane 28 Kwietnia 2009 przez Michal.Enter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #5 Napisano 28 Kwietnia 2009 płyn hamulcowy nie jest substancją obojętną, i nie wiadomo jak zachowa się w połączeniu z jakimś tam klejem!!! Wymień zbiorniczek na używany i po problemie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWLupus Zgłoś #6 Napisano 28 Kwietnia 2009 Dołączę się do tematu. U mnie również zbiorniczek był popekany aż wkońcu rozerwało go ciśnienie gdy odpowietrzałem maszyną układ po wymianie przewodów. ( nie wytrzymał 2.0 bar) Skleiłem, bo wkońcu trzeba było jakoś jeździć przez weekend. Kupiłem używany, wybrany spośród dziesiątek zbiorniczków, niestety cężko znaleźć okaz bez małych pęknięć, jest to wada tej serii zbiorniczków okrągłych, w prostokątnych tego efektu już niema, dodam że warto zwrócić uwagę również na zbiorniczek płynu chłodzącego, w paskach przed liftem pojawiąją sie pęknięcia i o problem nie łatwo. Radzę wymienić na nowy najlepiej oryg. ewentualnie tego samego producenta tyle że bez znaczka VW i numeru oraz najlepiej na prostokątny, co do zb. płynu chłodz. z żółtego na biały. Tyle. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #7 Napisano 28 Kwietnia 2009 (edytowane) Bez paniki koledzy. Oczywiście najlepiej wymienić, ale nie takie rzeczy się jeszcze dwadzieścia parę lat temu robiło. Np. nawijanie nici pod manszety w pompie lub tłoczkach hamulcowych bo oryginalne były nie do zdobycia, a wyrób prywatny pozostawiał wiele do życzenia. Kołkowało się pęknięte kadłuby silników. Zdarzało się że zatarte łożysko obracając się wyrobiło piastę koła i co wtedy jak piasty nie szło kupić? Cynowało się nowe łożysko i wciskało, albo dotaczało tuleję i robiło to tysiące kilometrów. Znalazło by się jeszcze kilkanaście innych patentów niezrozumiałych dla młodszego pokolenia. Także kolego odessij trochę płynu przeleć pęknięte miejsce papierem ściernym, odtłuść rozpuszczalnikiem lub benzyną ekstrakcyjną i śmiało możesz kleić tym bardziej, że jak pisałeś pęknięcie jest na wys. poziomu max. a ciśnienia w tym zbiorniczku nie ma, to gdyby nawet się ponownie rozszczelniło to i tak nie będzie miało to wpływu na skuteczność hamulców. Na rynku jest dostępnych wiele klei dwuskładnikowych spełniających Twoje wymagania. Odradzam jedynie wynalazki typu Kropelka, do takich rzeczy się to nie nadaje. Kolego VWLupus ********zieliło Ci zbiorniczek bo w normalnych warunkach takie ciśnienie tam nie panuje. Dlatego nie stosuję tego typu wynalazków nawet w samochodach z najnowszą generacją układów hamulcowych. Stosuję tradycyjne "pedałowanie" i jeszcze mi się nie zdarzyło nie odpowietrzyć układu. Edytowane 28 Kwietnia 2009 przez zippo68 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VWLupus Zgłoś #8 Napisano 28 Kwietnia 2009 Kolego VWLupus ********zieliło Ci zbiorniczek bo w normalnych warunkach takie ciśnienie tam nie panuje. Dlatego nie stosuję tego typu wynalazków nawet w samochodach z najnowszą generacją układów hamulcowych. Stosuję tradycyjne "pedałowanie" i jeszcze mi się nie zdarzyło nie odpowietrzyć układu. Pracuję w zawodzie mechanika już trochę i wiem jak się odpowietrza oraz wymienia płyny hamulcowe w ASO. Do odpowiedniego odpowietrzenia potrzebne jest ciśnienie ok 2bar ale mniejsza z tym. Zorientowałem się dopiero po fakcie że zbiorniczek był popękany i dlatego strzelił na załamaniu u góry. Wiem że tam niema ciśnienia podczas użytkowania, ciśnienie dopiero wytwarza pompa hamulcowa ale jeżeli niemasz nikogo do pomocy,a dysponujesz taką maszyną to n ie widzę problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Archos Zgłoś #9 Napisano 29 Kwietnia 2009 Póki co zbiorniczek przeszlifowałem papierem sciernym,odtłuscilłem i skleiłem uszczelniaczem firmy PRO SEAL Clear RTV Silicone Adhesive and Sealant. Skoro nie ma w zbiorniczku cisnienia a pekniecie jest na poziomie MAX klejenie sie powinno sprawdzic. Dziekuje wszystkim za propozycje i uwagi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pierst Zgłoś #10 Napisano 29 Kwietnia 2009 Nie klej, to bez sensu kup używany nawet ale cały to dla własnego bezpieczeństwa, są nawet na allegro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Goldeq Zgłoś #11 Napisano 9 Kwietnia 2015 Panowie wymieniał ktoś taki zbiorniczek ?? on jest wciśniety tylko czy jest jakoś przykręcany ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #12 Napisano 10 Kwietnia 2015 Wciśnięty na uszczelkach + zaczep od dołu + bodaj jedna śruba na klucz 10. Odkręcić nie problem, gorzej wyjąć, bo siedzi dość mocno na uszczelkach, możesz próbować podważyć ten zaczep na dole, powinno pójść łatwiej, ale i tak trochę siły trzeba, wszystko z wyczuciem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
caparzo Zgłoś #13 Napisano 28 Maja 2016 Czy w passacie b5 90km jest możliwość wymiany zbiornika okrągłego na prostokątny? Jeśli nie to jak najsprawniej wyjąć stary aby założyć nowy? Czy wystarczy ściągnąć płyn ze zbiornika i po zamontowaniu nowego wlać płyn ponownie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #14 Napisano 28 Maja 2016 Dokładnie to wystarczy. Zbiorniczek wyszarpujesz do góry, najpierw bliżej pasa przedniego. Prostokątny będzie lekko przechylony w kierunku akumulatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach