wojti k Zgłoś #1 Napisano 24 Kwietnia 2009 (edytowane) :)WITAM !!! (czujnik umieszczony na dole miski olejowej ) Jak w temacie ,przeszukałem forum ale niewiele znalazłem , a właściwie to co znalazłem to zrobiłem ! Od jakiś kilku miesięcy wyświetla mi się komunikat na desce żeby udać się do serwisu i zaświeca się żółta kontrolka oleju świadcząca o niskim poziomie. ( bywa że czasami przez kilka dni się nic nie dzieje ) Wiązka od czujnika jest sprawna ,wyłącznik pod maską w zamku też sprawny , poziom oleju jest ok ,połączenia elektryczne sprawdziłem są przejścia z kostki czujnika do komputera i deski rozdzielczej. przewody na czujniku to według numeracji z kostki 1.czarny z czerwonym paskiem idzie do komputera na podszybiu , 2.brązowy to masa , 3.szary z niebieskim do deski rozdzielczej.Błąd jaki odczytuje komputer to 1.możliwe że czujnik lub połączenia elektryczne śą niesprawne i 2.kombiinstrument.Moje pytanie to czy ktoś miał podobną sytuację i znalazł rozwiązanie i drugie pytanie jak oszukać czujnik oleju tzn w jaki sposób połczyć przewody z kostki czujnika poziomu oleju żeby komputer stwierdził że czujnik jest sprawny , a muszę coś takiego zrobić bo może to sama deska z zegarami jest uszkodzona.A jak to czujnik to zawsze będzie taniej.Dziękuje za wszelką pomoc , linki do przejżenia , i ewentualnie jak ktoś by miał schemat to poproszę na pw. Edytowane 24 Kwietnia 2009 przez wojti k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #2 Napisano 24 Kwietnia 2009 Tak na początek to nie pisz na kolorowo bo to kolor moderatorów, popraw. Moim zdaniem jest wadliwy czujnik temperatury oleju. Napisz jeszcze czy na zegarach zaobserwowałeś jakieś dziwne objawy ? A jak go oszukać to nie wiem ale poszukam.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojti k Zgłoś #3 Napisano 24 Kwietnia 2009 (edytowane) DZIĘKI - JUŻ SIĘ POPRAWIAM Nic złego po za tem wyżej opisanym nie zauważyłem , pytanie gdzie znajduje się czujnik temperatury oleju . ---------- Post added at 21:27 ---------- Previous post was at 21:02 ---------- Ok popatrzyłem w etka i widzę że czujnik powinien być przy filtrze oleju , ale z tego co się orientuje powinien tam być też czujnik ciśnienia oleju , a ja mam tylko jeden więc podejrzewam że to ten od ciśnienia oleju !!! A od temperatury oleju brak Znalazłem taki opis zrobiony przez Marek http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=401&highlight=czujnik+ci%B6nienia+oleju czy to możliwe że czujnik ciśnienia i temperatury oleju to jeden czujnik tylko żę u mnie dochodzi tam jeden przewód ---------- Post added at 22:04 ---------- Previous post was at 21:27 ---------- Jeszcze trochę poszperałem jutro biorę się za sprawdzenie tych pozostałych czujników i deska z zegarami tam mogą być zimne luty Jeszcze parę linków do poczytania: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=14276 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12379&highlight=czujnik+temperatury+oleju&page=2 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=12820&highlight=czujnik+temperatury+oleju Edytowane 25 Kwietnia 2009 przez wojti k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojti k Zgłoś #4 Napisano 26 Kwietnia 2009 Deske z zegarami sprawdziłem nie wygląda na to żeby były zimne luty raczej jest ok , ale nie wykluczam że ktoś przy niej majstrował np: cofał licznik. Pozostał już chyba tylko ten czujnik w misce olejowej z kostką 3 pin. Komunikat wyświetlany to nadal: SENS OILO OFFICINA i kontrolka żółta 5 razy miga oczywiście to z włoskiego bo taki mam ustawiony język. Jak ktoś z was wie jak go ominąć włączając jakiś element ( REZYSTOR , TRANZYSTOR itp. ) w tą kostką zamiast czujnika to będę wdzięczny za każdą informację , dzieki takiemu zamiennikowi mógł bym prawidłowo zdiagnozować czy to czujnik czy coś innego.:638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #5 Napisano 26 Kwietnia 2009 witam. kolego też walczyłem z czujnikiem poziomu oleju ponad pół roku. objawy takie jak u Ciebie. pomogła wymiana czujnika. teraz wszycho ok . cena w serwisie uk. 68f. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojti k Zgłoś #6 Napisano 9 Września 2009 (edytowane) No nareszcie naprawiłem wadliwy był niestety czujnik poziomu oleju , po wymianie wszystko jest ok !!! O ominięciu na krótko możecie zapomnieć budowa tego czujnika to przerost formy nad treścią - zamieszczam kilka zdjęć tego czujnika po rozebraniu , można go jedynie wyprogramować wagiem Po każdej stronie płytki drukowanej w tym czujniku są dwa układy scalone (razem 4) jeden chyba kwarc itd.... Edytowane 9 Września 2009 przez wojti k Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #7 Napisano 10 Września 2009 A gdzie ma się wyświetlać poziom oleju w silniku ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zeus1982 Zgłoś #8 Napisano 11 Września 2009 Poziom "wyswietla sie" na bagnecie w silniku a na desce rozdzielczej dostajesz tylko komunikat ze juz masz malo lub ze czujnik uszkodzony. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #9 Napisano 11 Września 2009 Poziom "wyswietla sie" na bagnecie w silniku a na desce rozdzielczej dostajesz tylko komunikat ze juz masz malo lub ze czujnik uszkodzony.Pozdrawiam i pomarańczową kontrolkę na desce. ale jak się zapali ta kontrolka to oleju jest już bardzo niewiele i silnik może (choć nie musi) już dostać po du....e. działanie tego czujnika jest bardzo dziwne czasem oleju jest jeszcze dosyć a on piszczy innym razem oleju nie ma a on milczy, lepiej co jakiś czas sprawdzić na bagnecie i mieć pewność. ten temat był już poruszany kilka razy na forum poszukaj---poczytaj pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cliper Zgłoś #10 Napisano 11 Września 2009 wojti k-gdzie kupiles i ile trzeba dac za takie ustrojstwo? Pytam,bo moj Pasek jest "rzucony na glebe" i miska b.nisko podloza.Na domiar zlego ostatni zauwazylem ze wlasnie w okolicy czujnika wisza kropelki oleju-masakra.Tak ze zastanawiam sie czy nie wziasc sie za podniesienie auta do standardowego poziomu, bo czuje ze wczesniej czy pozniej urwe cos w podwoziu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojti k Zgłoś #11 Napisano 13 Września 2009 wojti k-gdzie kupiles i ile trzeba dac za takie ustrojstwo? Pytam,bo moj Pasek jest "rzucony na glebe" i miska b.nisko podloza.Na domiar zlego ostatni zauwazylem ze wlasnie w okolicy czujnika wisza kropelki oleju-masakra.Tak ze zastanawiam sie czy nie wziasc sie za podniesienie auta do standardowego poziomu, bo czuje ze wczesniej czy pozniej urwe cos w podwoziu. masz odpowiedz na email Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwyk Zgłoś #12 Napisano 1 Września 2010 A jak to wyprogramować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzyniu Zgłoś #13 Napisano 24 Października 2010 Witam.Ja mam problem z moim PD 115.Natomiast wiem ze do wymiany mam czujnik G8 poziomu oleju ale czy jest to mozliwe ze czasami autko nie chce zapalic albo jedzie i zgasnie i tez nie chce zapalic a po paru godzinach pali od strzalu,czy ma to jakies powiazanie z tym czujnikiem.Czy moze byc tak ze czujnik wysyla sygnal to komputera ze nie ma oleju i ten wylacza silnik?VAG tylko pokazuje blad (zwarcie do masy czujnik G8)Prosze o pomoc.Z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #14 Napisano 24 Października 2010 bylem dzis w hastings nie czujnik oleju nie ma wplywu na silnik i jego odpalanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzyniu Zgłoś #15 Napisano 25 Października 2010 to mogles wpasc na browca.To bede musial szukac dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PrZeMoL Zgłoś #16 Napisano 26 Października 2010 mam pytanie - przy wymianie oleju gdy w misce jest pusto - przekrecam kluczyk i zadna kontrolka mi sie nie zaswieca, nawet po uruchomieniu silnika na 2sek. czy to normalne? wydaje mi sie ze powinno sie swiecic ze mam malo oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaamil Zgłoś #17 Napisano 8 Lutego 2011 Odswieże temat, gdyż szukam tego czujnika oleju, mam wolną kostke 3pin http://project-ex.info/passat-zdjecia/ prawdopodobnie jest to od czujnika temp i poziomu oleju. Czujnik nie znajduje się w misce bo mam miskę stalową i jedyne co w niej jest to korek spustowy Jeśli ktoś może dokladnie określić położenie czujnika to bede wdzięczny. Zdjęcia mile widziane. Passat 1.9 tdi AHH 99r 90PS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 8 Lutego 2011 odswieże temat, gdyż szukam tego czujnika oleju, mam wolną kostke 3pin http://project-ex.info/passat-zdjecia/ prawdopodobnie jest to od czujnika temp i poziomu oleju. Czujnik nie znajduje się w misce bo mam miskę stalową i jedyne co w niej jest to korek spustowy jeśli ktoś może dokladnie określić położenie czujnika to bede wdzięczny. Zdjęcia mile widziane. Passat 1.9 tdi ahh 99r 90ps [attach]45527[/attach] nr 2 i 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riccardoa Zgłoś #19 Napisano 10 Lutego 2011 (edytowane) Odswieże temat, gdyż szukam tego czujnika oleju, mam wolną kostke 3pin http://project-ex.info/passat-zdjecia/ prawdopodobnie jest to od czujnika temp i poziomu oleju. Czujnik nie znajduje się w misce bo mam miskę stalową i jedyne co w niej jest to korek spustowy Jeśli ktoś może dokladnie określić położenie czujnika to bede wdzięczny. Zdjęcia mile widziane. Passat 1.9 tdi AHH 99r 90PS Wtyczka wygląda jak od czujnika w misce olejowej,wygląda jakby instalacja przygotowana tylko czujnika brak.Czujnik w misce to nr.32 na PDF z posta powyżej. Edytowane 10 Lutego 2011 przez riccardoa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sikor65 Zgłoś #20 Napisano 3 Marca 2011 mam pytanie - przy wymianie oleju gdy w misce jest pusto - przekrecam kluczyk i zadna kontrolka mi sie nie zaswieca, nawet po uruchomieniu silnika na 2sek. czy to normalne? wydaje mi sie ze powinno sie swiecic ze mam malo oleju Witam. Sprawdzałem i mam tak samo (tylko nie odpalałem silnika) , może ktoś podpowiedzieć czy kontrolka powinna zasygnalizować za niski stan oleju po przekręceniu kluczyka, czy dopiero po odpaleniu?. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach