marhal Zgłoś #1 Napisano 23 Kwietnia 2009 Witam. Wiem ze jest wiele tematów na ten temat ale może jednak pomożecie ponownie. To tak :jechałem sobie ,nagle zaczął przerywać ,brak mocy .Podłączyłem Vag-błąd 17965-przeładowanie turbo.Poczytałem na forum ,kupiłem zawór N75 ,wymieniony ,przewody podciśnienia przy zaworze wymienione.Dalej to samo,a dodatkowo nie działa zawór EGR ,podczas gaszenia szarpie silnikiem ,sprawdziłem i nie przymyka klapki przy EGR, Dziwi mnie jeszcze ciśnienie a mianowicie Vag ,Bloki(8) grupa 11. i tak,1-obroty oki 2-Spec.intake press 1300 (powinno być 2200-2400) 3-Actual intake press 2983,5 (powinno być 2100-2600) 4-D.cycle MAP-92,4% (powinno być 35-80%) Wartość 3(2983,5) wogóle się nie zmienia ,podczas jazdy podczas postoju cały czas jest taka sama.Także doradźcie coś, może jest jakaś inna przyczyna? czy tylko pozostaje czyszczenie turbo ?,dodam że sztanga chodzi w zakresie około 1-2 cm.W momencie przejścia w tryb awaryjny sztanga turba jest na dole i nie reaguje na dodanie gazu. Proszę o porady. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
midqard Zgłoś #2 Napisano 23 Kwietnia 2009 Dziwi mnie jeszcze ciśnienie a mianowicie Vag ,Bloki(8) grupa 11. zrob porządne logi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #3 Napisano 23 Kwietnia 2009 kolego przerabiam to samo co Ty, mi turbawka też przeładowuje. Jutro podpinam kompa drugi raz i mam nadzieję, że bardziej doświadczeni koledzy powiedzą co boli mojego pasia. Bez dokładnych logów niczego się nie dowiesz, a wymieniać "pół silnika" to nie sztuka. Lepiej dokładnie zdiagnozować. Mówisz, że wymieniałeś N75, czyli to raczej odpada. Sprawdź dolot - może jest nieszczelność. Zostaje Ci jeszcze czujnik ciśnienia doładowania. A i jak silnik wejdzie w tryb awaryjny to sztanga sie nie rusza bo dzisiaj sprawdzałem z ciekawości. p.s. jeśli się gdzieś mylę proszę mnie poprawić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #4 Napisano 24 Kwietnia 2009 Witam. proszę o porady.czy to na bank czyszczenie turbiny? a może sprawdzić jeszcze coś? i dlaczego nie działa EGR ,może to ma jakieś powiązanie z przeładowaniem? pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #5 Napisano 24 Kwietnia 2009 panowie, dajcie najpierw LOGi to ocenimy, czyszczenie to ostateczna ostatecznosc! =D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #6 Napisano 24 Kwietnia 2009 czyszczenie to ostateczna ostatecznosc! =D oczywista oczywistosc - sorry za ot, nie moglem sie powstrzymac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #7 Napisano 24 Kwietnia 2009 witam ponownie. zrobiłem dzisiaj logi dynamiczne grupy 11 (pierwsze moje logi) ale myślę że można coś z nich odczytać.Jak pisałem wcześniej i co czytam z tego logu to to że ciśnienie actualne cały czas wynosi ponad 2900 i się nie zmienia. Proszę o analizę logu i wskazówki co mam dalej robić. proszę o odpowiedzi ,pozdrawiam logi_gr11.xls Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #8 Napisano 24 Kwietnia 2009 Witam. To jak możecie mi pomóc? prosze o odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #9 Napisano 25 Kwietnia 2009 Panowie ponawiam prośbę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #10 Napisano 25 Kwietnia 2009 Może ja powiem bo nikt nie chce.... Plus jest taki że to nie turbawka przeładowuje.... prawdopodobnie problem jest z czujnikiem ciśnienia, jest na rurze pod pokrywą silnika bliżej szyby.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #11 Napisano 25 Kwietnia 2009 Może ja powiem bo nikt nie chce.... Plus jest taki że to nie turbawka przeładowuje.... prawdopodobnie problem jest z czujnikiem ciśnienia, jest na rurze pod pokrywą silnika bliżej szyby.... wkońcu ktoś się odezwał,dzieki. jesteś pewien że to nie turbina tylko czujnik ciśnienia? czy tylko podejrzenie? przy uszkodzonym czujniku nie powinien wyskoczyć błąd czujnika G71,G72? Proszę o odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #12 Napisano 25 Kwietnia 2009 końcu ktoś się odezwał,dzieki.jesteś pewien że to nie turbina tylko czujnik ciśnienia? czy tylko podejrzenie? przy uszkodzonym czujniku nie powinien wyskoczyć błąd czujnika G71,G72? Proszę o odpowiedź Jak nie jesteś pewien to zrób tak... podepnij vag jak wolisz cyferki lub nie jak tylko chcesz potwierdzić na tzw. oczy, potem przy odpalonym na jałowym zobacz jakie jest ciśnienie patrząc jednocześnie na rurę od turbo. Potem dodaj gazu do około 2500-3000 obr starczy i obserwuj rurę i wskazania. Jeśli turbinka napompuje rurę a wskazania dalej będą takie samo to wiadomo że czujnik coś nie tak. Proste. A tak do myślenia.... czy wie kolega że jeśli czujnik byłby dobry to po tych logach to turbiny już nie byłoby lub ukręciłaby się wywalając cały olej i ogólne bum... A czemu nie wywala błędu czujnika, może dlatego że komp myśli że cały czas takie ciśnienie jest... bo w kilku miejscach przebłyski były. Ale nie róbmy zamieszania... sprawdzi kolega nawet na sucho czy pompuje rurę od turba i sam kolega stwierdzi czy takie cisnienie jest czy nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #13 Napisano 25 Kwietnia 2009 Jak nie jesteś pewien to zrób tak... podepnij vag jak wolisz cyferki lub nie jak tylko chcesz potwierdzić na tzw. oczy, potem przy odpalonym na jałowym zobacz jakie jest ciśnienie patrząc jednocześnie na rurę od turbo. Potem dodaj gazu do około 2500-3000 obr starczy i obserwuj rurę i wskazania. Jeśli turbinka napompuje rurę a wskazania dalej będą takie samo to wiadomo że czujnik coś nie tak. Proste. A tak do myślenia.... czy wie kolega że jeśli czujnik byłby dobry to po tych logach to turbiny już nie byłoby lub ukręciłaby się wywalając cały olej i ogólne bum... A czemu nie wywala błędu czujnika, może dlatego że komp myśli że cały czas takie ciśnienie jest... bo w kilku miejscach przebłyski były. Ale nie róbmy zamieszania... sprawdzi kolega nawet na sucho czy pompuje rurę od turba i sam kolega stwierdzi czy takie cisnienie jest czy nie. hej cisnienie nawet na biegu jałowym jest w max.położeniu -rura pęcznieje przy gazowaniu. czasem po kilku przygazowaniach cisnienie na Vagu spada,później silnik pochodzi na biegu jałowym i po chwili ciśnienie znowu wskakuje na 2983,5. Także chyba na 99% czujnik G71, w poniedziałek wymiana. Może ktoś ma jeszcze jakieś wskazówki.???? JEŚLI TAK TO PROSZĘ PISAĆ pzdr i dzieki KUJON że się odezwałeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #14 Napisano 25 Kwietnia 2009 hejcisnienie nawet na biegu jałowym jest w max.położeniu -rura pęcznieje przy gazowaniu. czasem po kilku przygazowaniach cisnienie na Vagu spada,później silnik pochodzi na biegu jałowym i po chwili ciśnienie znowu wskakuje na 2983,5. Także chyba na 99% czujnik G71, w poniedziałek wymiana. Może ktoś ma jeszcze jakieś wskazówki.???? JEŚLI TAK TO PROSZĘ PISAĆ pzdr i dzieki KUJON że się odezwałeś Daj znać jak już określisz przyczynę... tzn. wymienisz czujnik. Chyba że Masz jakiegoś kolegę który podmieni takowy ze swojego auta, bo zawsze pozostaje ten 1%, a to tylko auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelo220v Zgłoś #15 Napisano 25 Kwietnia 2009 Witam, ja tez mam mały problem z przeladowaniem i wejsciem w tryb awaryjny. A mianowicie nie wiem czy to normalne ale mi zdarzyło sie to przy160km/h a czesto latam po obwodnicy i go rozpedzam trochę. Kierowniczki czysciłem w styczniu. bo wczesniej było przy 120km/h, ale teraz ??? Spotkał sie ktoś może z takim przypadkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
asik82 Zgłoś #16 Napisano 25 Kwietnia 2009 Mialem to samo brak mocy i przeladowanie na zmianę czujnik na dolocie ic wariował az padl 140 zl i teraz zwija asfalt nie przeładowuje ,pamiętajcie zaden vag nie pokaze nam na wpol padajacego czujnika.może byc co innego ale by uniknac kosztów porostu go podmień.zajmuje to 3 minuty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marhal Zgłoś #17 Napisano 27 Kwietnia 2009 Witam. I problem rozwiązany ,wymieniłem czujnik cisnienia doładowania(G71) i moc powróciła -195 zł IC. Dzieki wszystkim za rady a szczególnie podziękowania dla KUJONA:) Pozdrawiam serdecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach