Gość TDIUSER Zgłoś #1 Napisano 23 Kwietnia 2009 (edytowane) Poczytałem o objawach tu na forum opisywanych i nadal nie jestem pewny - dwumas czy inne kłopoty? Doszły dodatkowe objawy: utrudnione przełaczanie biegów przy wyżaszych obrotach silnika..... Po wciśnięciu sprzęgła pojawia się dodatkowe klekotanie, buczenie, na razie nie specjalnie głośne. Łożysko wyciskowe? Rusza płynnie, nie szarpie podczas zmiany biegów. Drgania "budy" nieznacznie wzrosły, ale w lusterku na jałowym biegu obraz się jeszcze nie rozmazuje. Auto ma min. 240 tys. km przebiegu. AVB, 2003/4 Edytowane 27 Kwietnia 2009 przez TDIUSER Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #2 Napisano 23 Kwietnia 2009 Mało objawów opisałeś, buczenie po wciśnięciu sprzęgła wskazuje na łożysko. Jak zapewne wyczytałeś dwumas po rozgrzaniu silnika na luzie bądż po wciśnięciu sprzęgła powoduje nierówna prace silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 23 Kwietnia 2009 Tak jak kolega pol7777 napisał zbyt mało opisałeś. Mi to także wygląda na łożysko wyciskowe. Przy takim przebiegu można liczyć się z tym ,że i tarcza sprzęgłowa jest do wymiany. W nowym zestawie będziesz miał tarczę, docisk i łożysko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TDIUSER Zgłoś #4 Napisano 23 Kwietnia 2009 (edytowane) Auto ma większość przebiegów w trasie. Sprzęgło powinno być w nienajgorszym stanie. Klekotanie po wciśnięciu sprzęgła jest dominującym odgłosem. Pojawia się w zasadzie po kilku minutach pracy silnika. Z wnętrza to odgłos dość głuchy, na zewnątrz "wygląda na obijanie się" sprężyn w dwumasie (???). Przy wyłączaniu silnika słychać kilka stuków, ale nie trzepie budą. Podobne odgłosy przy wyłączaniu wydawało audi A4 z 1Z '95 - bez dwumasy. Na rozgrzanym silniku słychać najgłościej, chociaż wciąż nie zagłusza silnika na jałowych obrotach. W czasie jazdy w zasadzie nic niepokojącego nie słychać. Innych objawów brak. Ceny na dwumasy poszły w dół, dlatego nie chcę zwlekać nipotrzebnie długo. Ale pewność (podobno) jest dopiero wtedy gdy normalnie ruszyc się nie da. Edytowane 24 Kwietnia 2009 przez TDIUSER Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #5 Napisano 25 Kwietnia 2009 O sprzęgle i dwumasie to wy sobie możecie tylko pogdybać.. tam trzeba zajrzeć żeby wiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy_223 Zgłoś #6 Napisano 21 Czerwca 2009 Witam, Mam pytanie odnośnie w podobnej sprawie jak kolega zadał w temacie: zaraz po odpaleniu zimnego silnika, jak wciskam sprzęgło słusze delikatne buczenie, jak puszcze sprzęgło to cisza. Drgań żadnych nie zauważyłem, ani problemów ze zmianą biegów, rusza płynnie. Jak auto sie rozgrzeje nic kompletnie nie buczy i nic nie słychać. Wszystkie objawy widze tylko na postoju i na zimnym silniku. Nie wiem czy mam powoli zacząć myśleć i wymianie czegoś czy jest to objaw padania czegoś w układzie sprzęgła. Pytam bo często jestem ponad 1200 km od domu i niechciałbym aby nagle coś "strzeliło" i czy może takie objawy są znakiem czegoś co "długo" kończy swój żywot i narazie jeździć i lać rope....? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #7 Napisano 21 Czerwca 2009 Witam,Mam pytanie odnośnie w podobnej sprawie jak kolega zadał w temacie: zaraz po odpaleniu zimnego silnika, jak wciskam sprzęgło słusze delikatne buczenie, jak puszcze sprzęgło to cisza. Drgań żadnych nie zauważyłem, ani problemów ze zmianą biegów, rusza płynnie. Jak auto sie rozgrzeje nic kompletnie nie buczy i nic nie słychać. Wszystkie objawy widze tylko na postoju i na zimnym silniku. Nie wiem czy mam powoli zacząć myśleć i wymianie czegoś czy jest to objaw padania czegoś w układzie sprzęgła. Pytam bo często jestem ponad 1200 km od domu i niechciałbym aby nagle coś "strzeliło" i czy może takie objawy są znakiem czegoś co "długo" kończy swój żywot i narazie jeździć i lać rope....? Pozdrawiam Lać i jeździć.. zacznie szarpać to wtedy będzie problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
creatiwe Zgłoś #8 Napisano 22 Czerwca 2009 jak mialem padniete kolo to po kilku ruszeniach z pod swiatel nie dalo sie ruszyc spokojnie.szarpania byly tak wielkie ze sinik chcial mi wskoczyc na siedzenie.to samo na wstecznym.ruszanie z 2ki bylo oka.po wymianie kola i sprzegla problem zginal.wiec u Ciebie nie jest zle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fAZIK8 Zgłoś #9 Napisano 23 Czerwca 2009 Doszły dodatkowe objawy: utrudnione przełaczanie biegów przy wyżaszych obrotach silnika..... to jest objaw synchronizatorów biegów...!! sprawdź to u mechanika bo zapuszczone synchronizatory doprowadzają do zatarcia skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ciesiel Zgłoś #10 Napisano 26 Września 2013 Panowie przepraszam za odkopanie tematu ... ale mam pytanko jak odpalam mojego paska w garazu na zimnym slysze buczenie gdy wcisne sprzeglo to ustaje.. na dworze gdy odpalam na zimnym ledwo slychac i moje pytanie czy to dwumas czy cos z osprzetu sprzelga ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach