Skocz do zawartości
Gość TDIUSER

Czy to koło dwumasowe klekoce?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość TDIUSER

Poczytałem o objawach tu na forum opisywanych

i nadal nie jestem pewny - dwumas czy inne kłopoty?

 

Doszły dodatkowe objawy:

utrudnione przełaczanie biegów przy wyżaszych obrotach silnika.....

 

 

Po wciśnięciu sprzęgła pojawia się dodatkowe klekotanie, buczenie,

na razie nie specjalnie głośne. Łożysko wyciskowe?

Rusza płynnie, nie szarpie podczas zmiany biegów.

Drgania "budy" nieznacznie wzrosły, ale w lusterku na jałowym biegu

obraz się jeszcze nie rozmazuje.

 

Auto ma min. 240 tys. km przebiegu.

AVB, 2003/4

Edytowane przez TDIUSER

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mało objawów opisałeś, buczenie po wciśnięciu sprzęgła wskazuje na łożysko. Jak zapewne wyczytałeś dwumas po rozgrzaniu silnika na luzie bądż po wciśnięciu sprzęgła powoduje nierówna prace silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pol7777 napisał zbyt mało opisałeś. Mi to także wygląda na łożysko wyciskowe. Przy takim przebiegu można liczyć się z tym ,że i tarcza sprzęgłowa jest do wymiany. W nowym zestawie będziesz miał tarczę, docisk i łożysko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TDIUSER

Auto ma większość przebiegów w trasie.

Sprzęgło powinno być w nienajgorszym stanie.

Klekotanie po wciśnięciu sprzęgła jest dominującym odgłosem.

Pojawia się w zasadzie po kilku minutach pracy silnika.

Z wnętrza to odgłos dość głuchy, na zewnątrz

"wygląda na obijanie się" sprężyn w dwumasie (???).

Przy wyłączaniu silnika słychać kilka stuków, ale nie trzepie budą.

Podobne odgłosy przy wyłączaniu wydawało audi A4 z 1Z '95 - bez dwumasy.

Na rozgrzanym silniku słychać najgłościej, chociaż wciąż nie zagłusza silnika

na jałowych obrotach. W czasie jazdy w zasadzie nic niepokojącego nie słychać.

Innych objawów brak.

Ceny na dwumasy poszły w dół, dlatego nie chcę zwlekać nipotrzebnie długo.

Ale pewność (podobno) jest dopiero wtedy gdy normalnie ruszyc się nie da.

Edytowane przez TDIUSER

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O sprzęgle i dwumasie to wy sobie możecie tylko pogdybać.. tam trzeba zajrzeć żeby wiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanie odnośnie w podobnej sprawie jak kolega zadał w temacie:

 

zaraz po odpaleniu zimnego silnika, jak wciskam sprzęgło słusze delikatne buczenie, jak puszcze sprzęgło to cisza. Drgań żadnych nie zauważyłem, ani problemów ze zmianą biegów, rusza płynnie.

Jak auto sie rozgrzeje nic kompletnie nie buczy i nic nie słychać.

Wszystkie objawy widze tylko na postoju i na zimnym silniku.

Nie wiem czy mam powoli zacząć myśleć i wymianie czegoś czy jest to objaw padania czegoś w układzie sprzęgła. Pytam bo często jestem ponad 1200 km od domu i niechciałbym aby nagle coś "strzeliło" i czy może takie objawy są znakiem czegoś co "długo" kończy swój żywot i narazie jeździć i lać rope....?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

Mam pytanie odnośnie w podobnej sprawie jak kolega zadał w temacie:

 

zaraz po odpaleniu zimnego silnika, jak wciskam sprzęgło słusze delikatne buczenie, jak puszcze sprzęgło to cisza. Drgań żadnych nie zauważyłem, ani problemów ze zmianą biegów, rusza płynnie.

Jak auto sie rozgrzeje nic kompletnie nie buczy i nic nie słychać.

Wszystkie objawy widze tylko na postoju i na zimnym silniku.

Nie wiem czy mam powoli zacząć myśleć i wymianie czegoś czy jest to objaw padania czegoś w układzie sprzęgła. Pytam bo często jestem ponad 1200 km od domu i niechciałbym aby nagle coś "strzeliło" i czy może takie objawy są znakiem czegoś co "długo" kończy swój żywot i narazie jeździć i lać rope....?

 

Pozdrawiam

 

Lać i jeździć.. zacznie szarpać to wtedy będzie problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak mialem padniete kolo to po kilku ruszeniach z pod swiatel nie dalo sie ruszyc spokojnie.szarpania byly tak wielkie ze sinik chcial mi wskoczyc na siedzenie.to samo na wstecznym.ruszanie z 2ki bylo oka.po wymianie kola i sprzegla problem zginal.wiec u Ciebie nie jest zle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Doszły dodatkowe objawy:

utrudnione przełaczanie biegów przy wyżaszych obrotach silnika.....

 

to jest objaw synchronizatorów biegów...!! sprawdź to u mechanika bo zapuszczone synchronizatory doprowadzają do zatarcia skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie przepraszam za odkopanie tematu ... ale mam pytanko jak odpalam mojego paska w garazu na zimnym slysze buczenie gdy wcisne sprzeglo to ustaje.. na dworze gdy odpalam na zimnym ledwo slychac i moje pytanie czy to dwumas czy cos z osprzetu sprzelga ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności