Skocz do zawartości
Gość gustdelf

AWX ubywa mi wody w zbiorniku wyrownawczym.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gustdelf

Witam od lipca ubieglego roku dolalem juz prawie 4 litry plynu chlodzacego. Nie wiem co jest przyczyna jego ubywania, myslalem,ze to uszczelka pod glowica sprawdzalem przewody, korek oleju, plyn czy nie ma plam, czy nie bulgocze woda ale nic takiego nie mialo miejsca. Dla spokoju pojechalem do serwisu gdzie wczesniej wymieniali mi rozrzad wraz z pompa wody w serwisie nabili mi cisnienie po pol godzinie poziom nie zmienil sie ani o milimetr.Po rozmowie troche sie uspokoilem bo mi powiedzieli,ze przy wymianie pompy mogly byc jakiec bobelki powietrza i dlatego woda troche wody ubylo. Dzisiaj otwrzylem maske i plyn znowu ponizej minimum. Mozna jakos uszczelke zdiagnozowac vagiem? Dodam,ze auto jak na moj gust nie ma mocy ale tutaj skolei moze byc cos z turbina przeplywka albo n75. Przyszedl mi dzisiaj kabel wiec w weekend zrobie logi i moze przynajmiej kwestie spadku mocy da sie wyjasnic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mozna jakos uszczelke zdiagnozowac vagiem?

 

VAG - tylko elektryka .;)

Musisz mieć gdzieś nieznaczny wyciek płynu.Pod zbiornikiem wyrównawczym od strony silnika jest kanał przelewowy; może zaworki korka zbiornika wyrównawczego już się "zużyły"?

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak odkręcasz korek to poziom płynu się nie podnosi? czy zostaje ciśnienie w układzie po nocy?podczep buteleczkę pod zbiorniczek wyrównawczy (pod zbiornikiem masz wyjscie od przelewu - rurka) i zobaczysz czy Ci nie wywala tamtędy jak jeździsz. U mnie wyrzucało i powiedziano mi w warsztacie że to uszczelka pod głowicą. Dodam ze żadnych innych objawów nie miałem (olej czarny płyn czysty, w kabinie ciepło i temp równo 90stC).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie wyrzucało i powiedziano mi w warsztacie że to uszczelka pod głowicą. Dodam ze żadnych innych objawów nie miałem (olej czarny płyn czysty, w kabinie ciepło i temp równo 90stC).

 

I robiłeś uszczelke??

 

Witam od lipca ubieglego roku dolalem juz prawie 4 litry plynu chlodzacego.

9 miesięcy daje nam około 270 dni

4 litry = 4000 ml

4000/270 = 14, 81 ml na dzień :D

Przerabiałem temat w sprinterze nic do VW to się nie ma, ale chce napisać że ubywanie płynu wcale nie oznacza uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Taki wyciek, jeżeli kapie gdzieś na silnik to jak jest rozgrzany to normalnie wyparuje. Zresztą jeżdżąc 9 miesięcy z uszkodzoną uszczelką coś by chyba innego też zaczeło na jej uszkodzenie wskazywać.

W sprinterze kazał mi znajomy mechanik czekać na większy wyciek bo rozbierać głowice koszt z robocizną i planowaniem 3000zł (sprinter) nie ma sensu jeżeli nie ma pewności.

U mnie płyn lał się z zaworu przy nagrzewnicy. Koszt wymiany 30 zł :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I robiłeś uszczelke??

 

Będę wymieniał za tydzień. U mnie wycieka tylko przelewem pod zbiorniczkiem. Pompa wody wymieniona, termostat tez. Korek i zbiorniczek wymieniłem. Żadnych innych wycieków nie ma. Auto najprawdopodobniej lekko przegrzałem jak pękł mi pasek wilorowkowy i postanowiłem mimo wszystko dojechać do domu. Takich przypadków jest wiecej na forum. Kto nie ma w głowie ten ma w portfelu :(. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja od siebie dodam tylko, że przy obecnych temperaturach i rozgrzanym motorze, cholernie ciężko jest namierzyć wyciek z jakiegoś węża, jeśli płyn ścieka na silnik lub skrzynię. paruje toto momentalnie.

 

ja wykryłem takim sposobem, rozbebeszyłem z dolotu, kabli, wiązki itd. przestrzeń, zbiorniczek podwiesiłem i pompowałem ręką wąż wychodzący z chłodnicy. najlepiej robić to w dwie osoby, wtedy jakoś się zauważy, skąd sika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gustdelf

A moze to byc cos z pompa wody? Przed wymiana rozrzadu nie zauwarzylem zeby wody bylo za malo ale prawde mowiac jezdzilem tylko miesiac od zakupu do wymiany.

 

@luk_tor w kabinie cieplo, korek syczy tylko kiedy go odkrecam na cieplo po czasie nie ma tego syczenia, jak odkrecam korek plynu nie przybywa

 

@slaweeek nie bardzo mnie to uspokaja jeszcze gdyby ten ubytek byl jednostajny ale zauwarzylem,ze ucieka kiedy go troche pocisne a ostatnio krecilem go kilka razy powyzej 4000 bo mi moc nie gra tzn powyzej 3000 slabo przyspiesza chociaz obroty ida do konca i po tych probach woda wsiakla

 

AAA i po wstepnym podleczeniu kompa mam blad Czujnik plynu chlodzacego zwarcie do masy lub uszkodzony, no ale wskazowka dziala i komp tez temperature silnika pokazuje. A moze to jakis inny czujnik moze zawyza temperature czynnika io dlatego go pozniej zawor wywala?

Edytowane przez gustdelf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a pompę wody wymienili? kiedyś przy wymianie rozrządu w peugeocie nie wymienili mi pompy wody i zaczęła cieknąć po jakimś czasie (ponoć nowy pasek i nowy naciąg zrobił swoje tylko ze to nie był vw).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gustdelf

No wlasnie pompa byla wymieniana, moze zle zalozyli przewody albo cos przy regenarcji cos zle zrobili.Bo z tego co wiem pompy regenerowane daja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten czujnik płynu chłodzącego to kabelek z wtyczką wchodzące od spodu do zbiorniczka. brak tego czujnika skutkuje chyba brakiem ostrzeżenia o niskim stanie płynu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedno miejsce gdzie lubi cieknąć - chłodnica, od strony intercoolera na górze. Jakaś wada, zbiera się tam sól z drogi. Mi tak ubywa, ale na tyle wolno że wolę raz na czas dolać rozcieńczonego G12. Za 20 tyś muszę znowu rozrząd robić, wtedy wymienię chłodnicę. Uszczelniaczy nie uznaję, zawsze mam wrażenie że uszczelnią nie to co potrzeba.

 

Druga rzecz, bardzo parują Ci szyby? Nagrzewnicą też czasami bardzo powoli cieknie, więc wycieku raczej nie znajdziesz.

 

Sprawdź dokładnie te tropy, zwłaszcza ten pierwszy bo jest powszechny dosyć.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisalem o tym w innym temacie.Tez mi plyn znikal ,bulgotalo jak cholera ,silnik sie czasem grzal,mechan wymienil termostat i problem z glowy,nie bulgota nie ubywa plynu (sprawdzone przejechalem 1,8 tys km),wszyscy od razu piszcza ze jak bulgota i plyn znika to na bank uszczelka a ja mowie guzik prawda,taniej sprawdzic termostat,korek zbiorniczka,sam zbiorniczek,krociec przy glowicy itd niz od razu robic uszczelke.Dodam ze kumpel z UK mial ten sam problem z 1.8 T ,warsztat wymienil mu uszczelke a problem pozostal ,koles wymienil korek od zbiorniczka wyrownawczego i po problemie tylko szkoda ze wybulil kupe forsy na wymiane uszczelki!I pamietajcie bulgotanie i ubytek plynu nie swiadczy o uszczelce .Warto przemyslec czy mechanik do ktorego sie jezdzi jest fachowcem i jest uczciwy.Rownie dobrze moze powiedziec ze uszczelka skasuje was na gruba kase a wymieni korek albo termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest jeszcze jedno miejsce gdzie lubi cieknąć - chłodnica, od strony intercoolera na górze. Jakaś wada
u mnie tak było,wywalało ok 0,5 litra na 100 km,chłodnica Valeo 430 PLNów(odradzam chińskie tandety za 240 zł)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość anusia257

Mam to samo. W listopadzie dolewałam plynu a teraz patrze znow jest duzo pod minimum. Wiec gdzies musi ubywac. Ale rowniez brak zmian w oleju czy plynie brak zadnych białych plam itp.

 

I do tego kolejny problemik ktorym jest to ze jak jade bardziej dynamiczniej i czasem przez chwile na pelnym gazie jade , badz kilka wyprzedzen z pedałem w podłodze to temperatura wychodzi mi ponad 90stopni i czuc ze juz nie ciagnie bo v max wtedy z gorki 185km/h a jak temperatura jest normalna to na prostej dochodzi do 210km/h a te 180km/h osiaga bez problemu zadnego.

Co może być przyczyna ubywania plynu w zbiorniczku wyr, oraz łapania takiej temperatury przez silnik przy ostzrejszej jezdzie i to w trasie a nie w miescie...?

 

Aha. Zapomniałam dodać mam AVF zvirusowanego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panie i Panowie

 

Może po prostu płyn wyparowuje ??? - wiem że układ jest zamknięty ale mimo wszystko urządzenia się pocą od zmian temperatury i .... płyn znika.

 

Przy takim niskim ubytku (cyt. od lipca ubiegłego roku ....) może coś takiego się zdarzyć.

 

U mnie po 4 miesiącach już jest zauważalny ubytek nie dużo ale jest - w poprzednik samochodzie (Rover 600) płyn dolewałem praktycznie co miesiąc - nie dużo ale jednak, i śmigałem tak przez kilka lat a roverek śmiga cały czas ....

 

Pozdrawiam

WojtekD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem podobny problem -załóż na rurkę pod zbiorniczkiem balonik i zobacz czy się na pełnia jak tak to 100% uszczelka i jeszcze jeden objaw to w nagrzewnicy słychać jak przelewa się woda jak dodasz gazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też miałem objaw uciekającego płynu, i okazało się że winowajcą była uszczelka pod głowicą, tyle że efekt był taki że nie płyn dostawał się do środka, tylko przedmuch ... ciśnienie powietrza wzrastało w ukł. chłodzenia, i to powodowało że płyn w niewielkich ilościach uciekał tym małym "spustem" od spodu zbiorniczka wyrównawczego ... aby się upewnić czy to nie to samo możesz odkręcić np rano ( po dłuższym nocnym postoju) korek od zbiorniczka wyrównawczego, jeśli po odkręceniu będzie słychać że powietrze pod ciśnieniem wydostaje sie, znaczy że masz to samo samo co ja miałem, teraz po wymianie uszczelki i planowaniu głowicy rano jak odkręcam kurek nie ma żadnego gwizdu (świstu) powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość anusia257
Witam miałem podobny problem -załóż na rurkę pod zbiorniczkiem balonik i zobacz czy się na pełnia jak tak to 100% uszczelka i jeszcze jeden objaw to w nagrzewnicy słychać jak przelewa się woda jak dodasz gazu

 

Takie bulgotanie jakby z deski rozdzielczej? Jaki koszt jest naprawy...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak po dodaniu lekko gazu ,ja za taką naprawę dałem 1000.

 

---------- Post added at 15:24 ---------- Previous post was at 15:17 ----------

 

Trzeba też sprawdzić wentylatory czy się załączają morze padły i autko się przegrzało ja tak miałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności