jelly55 Zgłoś #1 Napisano 22 Kwietnia 2009 Witam ostatnio mój passat 1.9 tdi PD zaczął kopcić przy zapaleniu na niebiesko i chyba bierze olej. tak 1l na 1000km Dopiero kupiłem wiec ciężko określić. podczas jazdy jest wszystko ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomcioskinny Zgłoś #2 Napisano 22 Kwietnia 2009 hm pierwsze co to wymiana pasek rozrządu, wszystkie filtry i płyny jeżeli dopiero kupiłeś i nie wymieniałeś tego. Najlepiej podepnij Vag i sprawdz co może być przyczyną kopcenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robson73dg Zgłoś #3 Napisano 22 Kwietnia 2009 80% tych silników już tak ma jeżeli chodzi o poranny niebieski dymek.Natomiast oleju bierze dużo za dużo.Czy kopci na wyższych obrotach a jak tak to czy czuć spalony olej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #4 Napisano 22 Kwietnia 2009 no mi ostatnio tez podobnie sie dzieje . Mial czyszczona turbinke ostatnio i od nastepnego dnia po robociznie dziwny efekt jest na zimny silniku , a gdi sie rozgrzeje wszystko ok . Dokladniej mowiac: - wariuja obroty 800 - 1000 - "dlawi sie silnik' - pali na niebiesko - podczas przegazowek pluje "niedopalkiem" z rury .. - spalanie wzrasta na "luzie" z 0.7 do 1.4 nawet Gdy zlapie te 90stopni wszystko wraca do normy . Znajomy mowil ze to moze EGR , dzisija elegancko go wyczyscilem i nadal to samo ... **** ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #5 Napisano 22 Kwietnia 2009 LITR na 1000 km ? Zobacz dolot. Tylko sie nie zalej olejem. Jesli turbina jest ok to trzeba zaglądac w silnik. Uznaje ze nie ma wycieku na zewnątrz. aaa ma moc ? Tzn nie wpada w tryb awaryjny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jelly55 Zgłoś #6 Napisano 22 Kwietnia 2009 wiec tak: kupiłem go po zmienionym rozrządzie (jakies 20 tys) i wymienionym oleju (5 tys) zrobione w ASO (w którym byłem i sie dopytąłem czy na pewno było robione) olej i filtry i tak zmienie jutro albo pojutrze bo olej ma juz prawie rok podczas jazdy nie kopci. Moc ma w porządku. Tylko zaczął mi kopcić na niebiesko i czuć tak ropą i olejem. Dopiero za tydzień podjadę na diagnostyke dlatego pytam najpierw tu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dexter Zgłoś #7 Napisano 22 Kwietnia 2009 Witam Mam podobny problem.Moj pasek od jakiegos czasu strasznie kopci na czarno szczegolnie na drugim biegu jak go troche przycisne.Przbieg jest juz spory 188 tys mil(mieszkam w anglii) samochod posiadam 4lata w tym czasie zrobilem prawie 50tys mil i nie bylo zadnych problemow(regularnie zmieniam olej i filtry) ostatnio przy dluzszej jezdzie turbo przestaje dzialac i kopcenie ustaje , auto staje sie mulaste i nie kopci.Po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownym turbo znow dziala.Czy moze to byc czujnik doladowania n75 czy turbina sie konczy?(kupilem paska zaraz po regeneracji turbiny)Prosze o porade od czego zaczac bez podpinania do komputera i czy wie ktos moze jak po angielsku nazywa sie zawor n75 moze sensor map ?Dzieki i pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 22 Kwietnia 2009 czy wie ktos moze jak po angielsku nazywa sie zawor n75 Pressure converter (for turbocharger) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #9 Napisano 23 Kwietnia 2009 Rosa, rozepnij na chwile wtyczke od zaworu n18, sterowanie EGR iz zobacz czy jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dexter Zgłoś #10 Napisano 23 Kwietnia 2009 Dzieki GURAL. Malo troche tych zaworkow na ebay-u. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał VW Zgłoś #11 Napisano 12 Lutego 2011 Witam . Dzis podczas pierwszego odpalenia auta zauązyłem ze zakopcił na niebiesko , odrazu wziołem i zgasiłem silnik i sprawdziłem stan oleju a tam było prawie ze na minimum ostatni raz stan sprawdzałem 3 tyg temu i wtedy miałem olej do max , podczas przegazowania auta troszke zakopci na czarno przy okolo 4,5 tys obr ale to tylko troszke, oraz słychac jakies metaliczne dzwonienie z okolic katalizatora . Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 12 Lutego 2011 Witam . Dzis podczas pierwszego odpalenia auta zauązyłem ze zakopcił na niebiesko , odrazu wziołem i zgasiłem silnik i sprawdziłem stan oleju a tam było prawie ze na minimum ostatni raz stan sprawdzałem 3 tyg temu i wtedy miałem olej do max , podczas przegazowania auta troszke zakopci na czarno przy okolo 4,5 tys obr ale to tylko troszke, oraz słychac jakies metaliczne dzwonienie z okolic katalizatora . Proszę o pomoc skoro zadymił na niebiesko a olej na min to znaczy ze albo ci pali olej co świadczy o zużyciach pierścieni uszczelniaczy zaworów panewek albo turbina zasysa olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszynistapael Zgłoś #13 Napisano 4 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam. A może ktoś mi pomoże. Kupiłem paska i cieszyłem się nim do wymiany filtrów, płynów i rozrządu. Po około tygodniu zaczął puszczać dymka na jasny niebieski a teraz po 2 miesiącach kopci gorzej niż lokomotywa. Przy jeździe po mieście nie widać za mną świata. Nie stracił mocy i zbiera się ładnie. Vag - wszystko ideał, turbo idealne EGR działa i spalił pół baku paliwa w cyklu mieszanym na 300km. Jeżdżę po mechanikach ale nikt nie może znaleźć przyczyny. Nie wiem gdzie szukać - może olej zły castrol 5W40 do pompowtrysków - jeżdze mało ale ubywa na miarce. Nie wiem jaki był lany przed wymianą Edytowane 4 Kwietnia 2011 przez maszynistapael Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adametronics Zgłoś #14 Napisano 4 Kwietnia 2011 a moze po prostu wywalone pierscienie a przed wymianą był wlany tzw doktor... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 4 Kwietnia 2011 Witam. A może ktoś mi pomoże. Kupiłem paska i cieszyłem się nim do wymiany filtrów, płynów i rozrządu. Po około tygodniu zaczął puszczać dymka na jasny niebieski a teraz po 2 miesiącach kopci gorzej niż lokomotywa. Przy jeździe po mieście nie widać za mną świata. Nie stracił mocy i zbiera się ładnie. Vag - wszystko ideał, turbo idealne EGR działa i spalił pół baku paliwa w cyklu mieszanym na 300km. Jeżdżę po mechanikach ale nikt nie może znaleźć przyczyny. Nie wiem gdzie szukać - może olej zły castrol 5W40 do pompowtrysków. Nie wiem jaki był lany przed wymianą sprawdź kondycje pompek i normy oleju i stan oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszynistapael Zgłoś #16 Napisano 4 Kwietnia 2011 olej ubywa napewno delikatnie widac; czy był wlany doktor sam bym chcial wiedziec tego nikt przy sprzedazy nie powie, a miał to być idealny passacik na lata Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszynistapael Zgłoś #17 Napisano 5 Kwietnia 2011 a może gęstszy olej wlać i nie będzie tak brał? i kopcił strasznie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4N14K Zgłoś #18 Napisano 5 Kwietnia 2011 a może gęstszy olej wlać i nie będzie tak brał? i kopcił strasznie? nawet jeśli troche pomoże to to nie jest usuniecie ewentualnej usterki tylko takie trochę oszukiwanie, jak chcesz sprzedać to możesz tak zrobić ale jak chcesz nim jeszcze pośmigać to radzę odwiedzić jakiś ogarnięty warsztat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maszynistapael Zgłoś #19 Napisano 6 Kwietnia 2011 (edytowane) dzięki Po ciężkich poszukiwaniach okazało się że padł uszczelniacz w turbinie i tam pobierał olej. Śmigam i cieszę się dalej paskiem. Może to pomoże komuś Edytowane 2 Czerwca 2011 przez maszynistapael Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lapi Zgłoś #20 Napisano 3 Września 2012 (edytowane) U mnie rowniez bierze olej i kopci zrana (zimny silnik). Jak narazie na 4tys km 0,5 l oleju dolalem. Sprawdzalem dzis rury od icka i byly tam slady oleju. Czyli wyglada na to ze turbo puszcza..? Po za tym mam jeszcze taki objaw ze podczas jazdy powyzej 120km/h wlancza mi sie blad na Fisie ABGAS werkstatt( zgasze i zapale i jest ok do 120km/h). Czy tez to moze byc przez turbo? No i jescze zauwazylem ze pod rura wychadzaca z IC na konstrukcji sa spore ilosci oleju i tak mnie to zastanawia czy to tam powietrze ucieka jak przekrocze 120km/h.. ? Tyle ze nieslychac zeby powietrze ssyczalo. Edytowane 3 Września 2012 przez Lapi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach