Skocz do zawartości
Gość rdsk4

Śruby do stalowych felg

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rdsk4

Witam

Kupiłem swojego Paska B5 1998 TDI kombi na felgach aluminiowych. Wczoraj chciałem zmienić komplet kół na zimowe, które mam na felgach stalowych, no i pojawił się problem. Śruby mocyjące felgi aluminowe są za długie do felg stalowych! Jakie śruby muszę kupić żeby było OK. Dodam że jest pięć sztuk na koło. Może ktoś wie gdzie można takie kupić np. na Allegro?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość swibno

Ja kupowałem na allegro od Bituning Nie mam zastrzeżeń. Podajesz markę samochodu i dostajesz odpowiednie śruby. Śruby seryjne mają wymiar: M14 x 1.5 x 27.5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Oczywiście.

 

Byle by były zrobione z dobrego materiału. Można też pytać na giełdzie lub w ASO bo bardzo często można kupić z serwisu używane w dobrej cenie :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do ASO i mi powiedzieli, że jeżeli felgi alu i felgi stalowe są orginalne to pasują te same śruby.

Miałem ten sam dylemat ale wziołem śrubę wsadziłem do dziury na śrubę do felgi aluminiowej i zmierzyłem ile wystaje śruba z drugiej strony. Operację powtórzyłem z felgą stalową i wystawała tyle samo więc potwierdza się co powiedzieli w ASO.

Mam orginalne alusy i felgi stalowe.

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mam te same śruby do felg aluminiowych i stalowych. Wymiar 14x1,5x28 twardość stali 10,9, zakupione w ASO i o ile pamiętam za 20szt w bardzo dobrym stanie chcieli 80 zł wystarczyło na szczotce drucianej przeczyścić i błyszczały sie jak psu jajka ( UWAGA na śruby o twardości 5,8) tez takie spotkałem.

A do alufelg proponuję oddać śruby do galwanizacji są wtedy jak nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przypadku samochodów koncernu VW/Audi do oryginalnych felg stalowych jak i alu stosuje się te same śruby. Ale tylko w przypadku oryginalnych felg alu i stal. Jeśli zakładasz teraz stalówki polecam kupić oryginalne śruby, jak najbardziej mogą być używane. Posiadają one gniazdo kulowe które idealnie jest dopasowane do gniazda felgi. Wtedy mamy pewność że koło jest dobrze przykręcone bo kulowe gniazdo felgi jak i kula w śrubie idealnie do siebie pasują. Kup najlepiej oryginalne używki a tamte długie stosuj na lato do Twoich alusów i będzie ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Kupiłem alusy do mojego Passata w rozmiarze 7x15ET35. Koła są w dobrej kondycji, a jedyny problem jaki mam dotyczy śrub. Może ktoś będzie w stanie pomóc?

 

Tak czy inaczej oryginalne felgi stalowe mają śruby z czaszą kulistą i wymiar M14x1,5 oraz długość samego gwintu 28mm. Zmierzyłem jak pisali koledzy na forum. Wsadziłem śrubę oryginalną do felgi stalowej i długość wystającej części gwintowanej do powierzchni przylegania to ok. 19,5mm.

 

Koła które zakupiłem mają otwory stożkowe, więc oryginalne śruby się nie nadają. Z tego co widzę to można kupić śruby stożkowe o wymiarze M14x1,5 i długości gwintu 28mm lub 30mm. Problem w tym, że jak założę do kupionej felgi śrubę z długością gwintu 30mm to wystaje 21mm, a więc o 1,5mm więcej niż jest to w oryginale (o 1,5mm wejdzie głębiej jak dokręce niż ta oryginalna w stalowych), natomiast jak kupię te 28mm to będzie wystawać tylko 19mm (o 0,5mm wejdzie płycej jak dokręce niż ta oryginalna w stalowych). Wydaje mi się, że najlepsze były by o długości gwintu 29mm, ale takich nie znalazłem nigdzie.

 

Pytanie czy jak założę te o długości samego gwintu 30mm (w rezultacie dłuższa część robocza gwintu o 1,5mm) czy nie będą ocierać o coś w piaście koła itp.... ? No bo te 28mm to raczej odpadają.

 

Pozdroooo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie czy jak założę te o długości samego gwintu 30mm (w rezultacie dłuższa część robocza gwintu o 1,5mm) czy nie będą ocierać o coś w piaście koła itp.... ? No bo te 28mm to raczej odpadają.

 

Różnica nie powinna przekraczać 5 mm (o tyle dłuższe dla alu) to są tylko 3 zwoje gwintu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli moge śmiało zakładać takie śruby... bo w rezultacie będą wystawały o 2mm dalej niż te oryginalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam orginalne felgi aluminiowe vw a nie pasowały do stalówek ,kupiłem na szrocie po 2 zł szt. i to orginały vw/audi i wszystko gitara

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności