adamek64 Zgłoś #1 Napisano 20 Kwietnia 2009 Mam problem z tyną wycieraczką- nie pracuje. Wszystko zdemontowałem oprócz ramienia tylnej wycieraczki. Wiecie jak to się robi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stifii Zgłoś #2 Napisano 20 Kwietnia 2009 (edytowane) Ja zmienialem na wycieraczke od B6 i niestety stare ramie tak sie zapieklo ze musialem przecinac..(probowalem mlotkiem i nic bo caly silniczek szedl na zebach) no i boschem puscilo.. Tylko trzeba uważac na szybe i zeby tego tam gwintu nie naruszyc.. Ale to juz extremalne wyjscie a Tobie chodzi tylko o demontaz.. To spsikaj jakimis odrdzewiaczami polej cola itp.. I kilka razy tak zrob i moze troche pusci.. Edytowane 20 Kwietnia 2009 przez stifii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WP-33 Zgłoś #3 Napisano 21 Kwietnia 2009 Spróbuj zastosować jakiś mały ściągacz tak jak do drążków kierowniczych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek64 Zgłoś #4 Napisano 25 Kwietnia 2009 Prysnąłem parę razy WD40 a potem użyłem ściągacza własnej roboty i ramię zeszło. A może wiecie jak rozebrać cały mechanizm, może jest gdzieś jakiś opis jak sie do tego zabrać. Podejrzewam że mam uszkodzoną płytkę drukowaną, ale mechanizm przy okazji też bym chciał przeczyścić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GCK01 Zgłoś #5 Napisano 25 Kwietnia 2009 kolego todość częsta bolączka naszych samochodzików. U mnie też nie pracowała wycieraczka. i Powodem była pompka. Okazało sie że jak ją chciałem rozebrać i wyczyscić w środku to zapieka sie taka cięka miedziana rurka która dostarcza płyn. Trzeba było ją rozerwać i wymienić na nową. Nie było to trudne. Przy pompce jest taka plastikowa okragła końcówka do której podlączony jest wąż doprowadzający płyn. I ta końcówka powinna luźno zejść. jeśli nie to własnie wycieraczka nie bedzie pracować bo pompka stoi. A przy okazji trzeba tez wszystko dobrze wyczyścic. Ja po wymianie tej rurki miedzianej wszystko ładnie nasmarowałem tawotem i juz 2 lata mam spokój. ale regularnie raz po zimie trzeba sprawdzic czy wszystko jest ok. I dodatkowo przeczyść sobie sama końcówke co wycieka z niej płyn juz na szybę. Jak uzywa sie różnych płynów to lubi sie zapychać-wytraca siętam cos z tego płynu i zapycha. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek64 Zgłoś #6 Napisano 25 Kwietnia 2009 Spryskiwacz działa prawidłowo. Rurkę od spryskiwacza z ośki ramienia też już wyjąłem nie była zapieczona ani brudna.Zoatał mi do rozebrania sam mechanizm napędzający ramię wycieraczki. Zastanawiam się jak go wyjąć czy pukać od strony gdzie jest montowane ramię wycieraczki i wtedy wyjdzie cały mechanizm z obudowy czy robi się to inaczej. czeka mnie jeszcze wyjęcie i sprawdzenie płytki drukowanej ale z tym sobie poradzę. Może dodam że jak kupiłem auto to był spalony bezpiecznik od wycieraczki (po wymianie bezpiecznika wycieraczka nie działa dalej pali bezpieczniki) dlatego postanowiłem sprawdzić cały mechanizm. W załącznikach parę zdjęć mechanizmu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #7 Napisano 26 Kwietnia 2009 kolego todość częsta bolączka naszych samochodzików.U mnie też nie pracowała wycieraczka. i Powodem była pompka. Okazało sie że jak ją chciałem rozebrać i wyczyscić w środku to zapieka sie taka cięka miedziana rurka która dostarcza płyn. Trzeba było ją rozerwać i wymienić na nową. Nie było to trudne. Przy pompce jest taka plastikowa okragła końcówka do której podlączony jest wąż doprowadzający płyn. I ta końcówka powinna luźno zejść. jeśli nie to własnie wycieraczka nie bedzie pracować bo pompka stoi. A przy okazji trzeba tez wszystko dobrze wyczyścic. Ja po wymianie tej rurki miedzianej wszystko ładnie nasmarowałem tawotem i juz 2 lata mam spokój. ale regularnie raz po zimie trzeba sprawdzic czy wszystko jest ok. I dodatkowo przeczyść sobie sama końcówke co wycieka z niej płyn juz na szybę. Jak uzywa sie różnych płynów to lubi sie zapychać-wytraca siętam cos z tego płynu i zapycha. Powodzenia. chłopie wszystko ok,ale skąd wziąłeś pompkę w silniczku tylnej wycieraczki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek64 Zgłoś #8 Napisano 28 Kwietnia 2009 Ponawiam moje pytanie. Jak rozebrać mechanizm tylnej wycieraczki. Mechanizm jest zapieczony na ośce ktora porusza ramieniem wycieraczki. Czy tą ośkę trzeba wybić czy jest może jakis inny sposób. Proszę o odpowiedź, może ktoś już to robił i ma doświadczenie w tej sprawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #9 Napisano 28 Kwietnia 2009 Ponawiam moje pytanie. Jak rozebrać mechanizm tylnej wycieraczki. Mechanizm jest zapieczony na ośce ktora porusza ramieniem wycieraczki. Czy tą ośkę trzeba wybić czy jest może jakis inny sposób. Proszę o odpowiedź, może ktoś już to robił i ma doświadczenie w tej sprawie. musisz wybić ośkę,tak aby nie pokaleczyć bo później nie włożysz dyszy,kupisz zestaw do regeneracji w włożysz go po prostu bo on ma w sobie ośkę i zębatki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #10 Napisano 28 Kwietnia 2009 Jacek tu masz parę opisów a nawet manual ale od B4 poczytaj http://forum.vw-passat.pl/search.php?searchid=2406382 próbowałem wrzucić parę linków ale net mi szwankuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek64 Zgłoś #11 Napisano 28 Kwietnia 2009 Jak uda mi się rozebrać to dam znać. Narazie moczy sie w WD40. Niestety mam też uszkodzony tranzystor na płytce sterownika jest to dokładnie mosfet BUK445 60A. Orientujecie się gdzie można go kupić, ewentualnie może ktoś ma uszkodzony mechanizm a płytkę ma dobrą to chętnie odkupię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek64 Zgłoś #12 Napisano 4 Maja 2009 Udało się rozebrać po wielkich bólach. Ośka jest zardzewiała tylko w górnej części niżej wygląda jak nowa, zębatki tak samo. Miałem problem z wybiciem ośki przy dolnej tulei mosiężnej ale poszło. Myślałem, że ośka nie chce wyjść ponieważ poszła razem z górną tuleją (pisząc góra mam na myśli ośkę od strony ramienia wycieraczki). po wybiciu okazało się że tuleja mosiężna jest tylko na dole przy zębatkach. W związku z tym mam pytanie czy ta ośka chodzi tylko na jednej tulei mosiężnej czy powinny być dwie. Jeżeli na jednej to czym redukujecie luz w górnej części ośki. Czyżby chodziła u góry w samej plastikowej obudowie? Proszę o sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek64 Zgłoś #13 Napisano 19 Maja 2009 Udało się wszystko poskładać w całość i mechanizm działa. W górnej części ośki dorobiłem tulejkę mosiężną i ośka pracuje teraz w dwóch tulejach. Elektronikę wycieraczki też udało się naprawić na szczęście był uszkodzony tylko tranzystor, z silnikiem też dałem sobie radę. Dziękuję wszystkim za pomoc i cenne wskazówki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pudelbadboy Zgłoś #14 Napisano 24 Lutego 2010 no tak a ja mam problem z przednimi wycieraczkami przy passacie b5 (gdy wycieraczki są "u góry" coś puka) zdaje sie ze to przy silniczku tak jakby łożysko czy coś. no ale nie rozkręcałem tego. da sie to w ogóle samemu naprawić?? czy lepiej udać sie do mechanika?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krol2007 Zgłoś #15 Napisano 12 Sierpnia 2010 Witam, ktoś się może orientuje czy gdzies dokupię miedzianą rurkę do silniczka spryskiwaczy tylnej klapy? mordowałem się z silniczkiem gdyż stanął i po długich męczarniach udało się ale okazało się że jeszcze rurka jest pęknięta i część została w środku. Woda tryska mi do środka także dobrze byłoby to naprawić. Z góry dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mr_blant Zgłoś #16 Napisano 12 Sierpnia 2010 krol2007 ja miałem ten sam problem zestaw naprawczy kosztuje 160 zł troche drogo ja zrobiłem tak wyczyściłem cały mechanizm rurke uciołem ruwno do tego momentu co była przegnita wsadziłem kawałek wkładu z długopisu żelowego a reszte zastompiłem rurką z anteny z radia poskładałem i chodzi mi już rok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #17 Napisano 13 Sierpnia 2010 krol2007 ja miałem ten sam problem zestaw naprawczy kosztuje 160 zł troche drogo ja zrobiłem tak wyczyściłem cały mechanizm rurke uciołem ruwno do tego momentu co była przegnita wsadziłem kawałek wkładu z długopisu żelowego a reszte zastompiłem rurką z anteny z radia poskładałem i chodzi mi już rok I u mnie było podobnie, przez to spryskiwacz obracał się razem z ramieniem wycieraczki. Odciąłem kawałek miedzienj rurki, rozwierciłem trochę tuleję i użyłem patyczka od lizaka Chupa-Chups. Śmiga aż miło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamek64 Zgłoś #18 Napisano 14 Sierpnia 2010 Rurka zrobiona z anteny teleskopowej jest chyba najtańszym i najlepszym rozwiązaniem. Pamiętać należy również o tym aby dobrze wszystko nasmarować, szczególnie przestrzeń między wspomnianą rurką do spryskiwacza a sworzniem poruszającym ramię wycieraczki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #19 Napisano 14 Sierpnia 2010 zestaw naprawczy kosztuje 160 zł troche drogoTak drogo ale można zamiennik silniczka kupić za 180 zł u elemenateura i nie bawić się w rozbieranie i naprawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
malutki Zgłoś #20 Napisano 18 Września 2010 Własnie bawie sie z mechanizmem wycieraczki tylnej i czytam sugestie kolegów. Zdjecia mało mówią i nic nie opisuja jak rozebrac. Zaraz biore aparat i dołoże zdjecia dla innych desperatów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach