Skocz do zawartości
Gość adamos12

znikający płyn G12

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adamos12

Koledzy POMOCY!!!

Początek standardowy ale problem nietypowy. Radość mego życia B5 tdi 130koników z 2001 roku. Pierwszy wlaściciel znany, przebieg poniżej 100tyś.

 

Ciągle ubywa płynu G12. Nie jestem mechanikiem tylko pasjonatem więc postaram się przybliżyć problem moimi słowami.

 

Miejsce przez które płyn ucieka jest znane: po przez korek do kanliku odprowadzającego z zbiorniczka.

 

Ilość ubywającego płynu: ponad litr na trasie Kraków - Wrocław przy średniej 150/160 km/h

 

Wszystkie przewody nagrzewają sie do tej samej temperatury co sprawdzil mechanik.

 

Korek byl wymieniony na nieoryginalny, a nastepnie na oryginalny (mam już 3 korki) i usterka dalej wystepuje.

 

Silnik sie nie grzeje, nie przekracza 90 stopni nawet po malej gonitwie w okolicach 200km/h.

 

Byl rowniez sprawdzany na komputerze i nie wykazuej zadnego bledu, jak rowniez temp jest caly czas w normie.

 

Pompa wody byla wymieniona 2-3 miesiecy temu i zostala zalozona oryginalna. byla rowniez sprawdzana ta mala wspomagajaca i rowniez jest sprawna.

 

Padlo podejrzenie na uszczelke pod glowica ale 3 magiczne testy (paredziesiąt minut każdy) z urzadzeniem (specjalne urzadzenie z zbiorniczkami z jakims plynem) wykluczyly ta ewentualnosc. Wiec szkoda kroic mu serducho jak dzielnie zbiera sie w 10sek do setki:)

 

Chlodnica owszem ma delikatne wgniecenie i miroskopijny wyciek, ale jakby byla niespawa to przeciez by sie samochodzik grzal..

 

Skad zatem takie cisnienie, ze zmusza passacika do znacznego wypluwania plynu podczas szybkiej jazdy?

szkoda mi znowu placic za rozbiranie rozrzadu aby sie przekonac ze pompa jest naprawde ok, oraz bulic za nowa chlodnice (3 korki juz mam).

czy jest mozliwe zeby zasysal lewe powietrze?

Pomocy!!! co mu dolega???

Adam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Tu bym raczej przyjrzał się tej chłodnicy. Czasami niewielka dziurka podczas postoju samochodu z pracującym silnikiem nie wykazuje wycieków a jak zaczynasz jechać i zwiększają się obroty to już wyciek się pojawia. Ja ze swojego doświadcznia już z czymś takim się spotkałem. Jest u nas jeszcze na warsztacie taka chłodnica klienta, która miała właśnie taki objaw. Sprawdź to dokładnie i rozwiąż ten problem :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamos12

Wiem na pewno, że przez chłodnice plyn nie ucieka. Widać wyrazne zacieki od plynu pod zbiornikiem plynu G12 i na 100% plyn ucieka pod wplywem cis poprzez korek, a nastepnie wspomniany kanalik.. :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Oj nie chłodnica. Skoro wygania przez kanał przelewowy to w ukaładzie tworzy sie wysokie cisnienie. IMHO zawieszajacy sie termostat albo (czego Ci nie życze) to co było u mnie :( Sprawdz po takiej ostrej jezdzie czy przewod doprowadzajcy do zbiorniczka wyrównowazajacego nie jest twardy. Powinno sie go swobodnie ugiac w palcach. Jesli jest twardy, to patrz wyzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamos12

Ale czy źle otwierający się termostat nie miałby wpływu na temperaturę? a z temp jest wszystko ok :kwasny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz był podobny temat ;)

 

zapoznaj sie z tymi linkami jest tam sporo podobienstwa

 

LINK 1

LINK 2

 

 

stawiam na uszczelke pod głowicą :ok:

 

P.S utrata mocy była wynikiem przeładowania turbiny wiec tego możesz nie brac pod uwagę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamos12

nie odczuwam spadku mocy. auto zbiera sie katalogowo.. :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś inne wątki? Jak twardość węży u Ciebie? Też o tym było, poszukaj i poczytaj.

Ja miałem taką sytuację jak Ty i też zmieniałem korki, zaciski wężyków...Wywalanie płynu ustało po wymianie uszczelki pod głowicą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może w takim razie ucieka przez NAGRZEWNICĘ - następnie kanalikiem odprowadzającym z nagrzenicy pod samochód (na skrzyniębiegów) i ginie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamos12

chyba zdecyduję sie na wymianę termostatu zanim wymienię tą głowice.. :zalamany:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Najpierw to zmierz _cisnienie_sprezania_ zanim cokolwiek wymienisz!!!! To kosztuje grosze. Jezeli jest przedmuch z komory spalania do ukladu chłodzacego to bedzie to widać przy tym pomiarze. Dopieoro potem debatuj co wymieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamos12

tak też uczynie.. auto ma nieduzy przebieg, co potwierdzili mechanicy spawdzając różne elementy, wiec nie chciałbym brnąc w takie koszty jak wymiana uszczelki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość magik1984

witam zwracam sie do Was z prośbą o pomoc.kupiłem niedawno passata i od jakiegós tygodnia zaczeło ubywac płynu g12.na 100 kilometrów musze dolac ok litr .byłem u mechanika nie stwierdził zadnego wycieku ,olej wporządku nic nie dymi nie odczuwam spadku mocy węże nie są twarde, temperatura 90 stopni.jednak jak jade słysze jak sie cos przelewa.dodam ze ten samochód stał około 6 miesięcy.mechanik powiedział ze płyn ucieka do tłoków i tam jest spalany.powiedział mi ze trzeba robic uszczelke planowac głowice itp.zapytałem o koszt naprawy powiedział minimum tysiące.czy on nie chce mnie przewalic ??!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności