wafello29 Zgłoś #1 Napisano 18 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam ! Dziś na geometrii kól okazało się,że kąt pochylenia koła odbiega nieco od standardu o 2 jednostki.Gościu powiedział mi,że to normalne przy zawieszeniu sportowym.Czy to prawda ? Proszę o odpowiedź,bo nie wiem co robić. http://telewizor.serwis-tv.com/ Pozdrawiam. Edytowane 19 Lutego 2019 przez wafello29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 18 Kwietnia 2009 (edytowane) Witam ! Dziś na geometrii kól okazało się,że kąt pochylenia koła odbiega nieco od standardu o 2 jednostki.Gościu powiedział mi,że to normalne przy zawieszeniu sportowym.Czy to prawda ? Proszę o odpowiedź,bo nie wiem co robić.Pozdrawiam. Ustawienie zawieszenia sportowego 3B/3BG (1BE): przód - pochylenie koła: -40 +/-25' - zbieżność : +10 +/-2' (wartość kontrolna jednego koła) - zbieżność : +10 +/-5' (wartość nastawcza jednego koła) tył - pochylenie koła: -1*30' +/-20' (napęd na przód) - pochylenie koła: -40' +/-30' (napęd 4Motion) - maksymalna różnica między stronami: 30' - zbieżność : +28+15'/-10' Powyżej są podane wartości i tolerancja parametrów kąta pochylenia i tego należy się trzymać, jeśli się nie mieści w widełkach +/-, no to niestety trzeba ustawiać, nie ma zmiłuj. Edytowane 18 Kwietnia 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #3 Napisano 18 Kwietnia 2009 zależy ile obniżyłeś,ogólnie przy mocniejszym obniżeniu drze opony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wafello29 Zgłoś #4 Napisano 19 Kwietnia 2009 (edytowane) Nie obniżałem.Autko przyjechało z Niemiec już w takim stylu.Jednak to co podał JurekW całkowicie mnie uspokoiło. http://serwis-tv.com/sprzedam.html Jest ok.Dzięki bardzo.Pozdrawiam. Edytowane 19 Lutego 2019 przez wafello29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kinek82 Zgłoś #5 Napisano 28 Kwietnia 2011 Mam podobny problem jak założyciel tematu. Bylem na ustawieniu zbieżności kół w moim Passacie B5 2003 wersja Sport na oryginalnym zawieszeniu (czerwone amortyzatory), ponieważ darło mi przednie opony na obu kołach z wewnętrznej (bardziej) i zewnętrznej strony. Okazało się że nie zgadza się lekko zbieżność oraz nie zgadzają się kąty pochylenia przednich kół (mam 2,24 a drugie 2,25 stopnie). Warsztat w żaden sposób nie mógł wyregulować tych kątów twierdząc że się nie da w tym modelu passata. Nie był pewien czy dobrze wybrał wersje auta w programie od przyżądu ponieważ nie było tam wersji sport. Wybraliśmy 1BE po wspólnej konsultacji. Czy faktycznie nie da się regulować kątów pochylenia przedniego zawieszenia z dwóch stron? Dodam że auto nigdy nie było wypadkowe (anglik z full historią bez kategorii ) Sprawdzone zawieszenie i brak jakichkolwiek luzów. Dziwi mnie to że kąty na przednich kołach odbiegają prawie o ta samą różnice na obu kołach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #6 Napisano 28 Kwietnia 2011 mialem kolesi autem co wymienial sworznie w odstepie 2 tygoni raz jede potem drugi tez mial problem z ustwieniem co sie okazalo kupowal swoznie piasty w dwoch roznuch sklepach po zakupie orginalu i wymianie obu auto ma zmierznosc extra i nie sciaga mowie tez o angliku seat ibiza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kinek82 Zgłoś #7 Napisano 28 Kwietnia 2011 Dodam że nic nie wymieniałem w zawieszeniu ani poprzedni właściciel. Auto mam już ponad 3 lata Wszystkie podzespoły są oryginalne a przebieg w okolicach 160-170 tyś km Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 28 Kwietnia 2011 z racji zawieszenia sport moze masz cos krzywe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kinek82 Zgłoś #9 Napisano 28 Kwietnia 2011 ale z obu stron... ? i prawie taka sama różnica w kątach po obu stronach? Z jeden strony to bym zrozumiał ( jakaś dziura na drodze) ale z obu to chyba musiałbym przez rów przejechać a nie przypominam sobie takiego zdażenia :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #10 Napisano 29 Kwietnia 2011 Bylem na ustawieniu zbieżności kół w moim Passacie B5 2003 wersja Sport na oryginalnym zawieszeniu (czerwone amortyzatory), oryginalne zawieszenie i czerwone amortyzatory? No "niebardzo" bardzo masz tego passata na glebie? Oryginalne "sportowe zawieszenie" pozwala wstawić puszkę coca-coli pomiędzy obwód koła, a błotnik... Każdy passat po glebie będzie miał negatyw z przodu, taki urok wielowahacza. Darcia opon raczej nie powinieneś zauwazyć chyba że na oponach robisz po 100 000 km... przy normalnym użytkowaniu zjeździsz opony i nawet nie zauważysz, że bardziej zeżarte z przodu... (chyba, że masz zbieżność skopaną, ale to osobny temat) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawekS Zgłoś #11 Napisano 29 Kwietnia 2011 W przednim zawieszeniu reguluje się kąty pochylenia kół. Ja w swoim B6 mam z tyłu negatyw 3 stopnie, jeżdze już drugi rok i nie zauważyłem jakiegokolwiek zdarcia opon od wewnątrz. A negatyw jest naprawde spory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #12 Napisano 30 Kwietnia 2011 W przednim zawieszeniu reguluje się kąty pochylenia kół. SlawekS, jak? wiem, że można wózek przesuwac lewo/prawo, ale to nie jest regulowanie, tylko ustawianie osi symetrii pochylenia obu kół na raz. Dolny tylny wahacz na upartego można założyć na dwa sposoby bo w wózku są dwa komplety dziur, ale to tez nie jest regulacja, tylko skok. Gdzie jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #13 Napisano 30 Kwietnia 2011 SlawekS, jak? marecek, zapytaj może o jakim aucie on mówi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kinek82 Zgłoś #14 Napisano 30 Kwietnia 2011 Tak jak pisałem wcześniej jest to wersja Sport. Ma oryginalnie czerwone amorki i jest na 16" kołach. Nikt nigdy niczego nie zmieniał w zawieszeniu :-). Czyli olać te kąty bo tak ich nie ustawie i jeździć. Zbierzność poprawiłem bo był mały błąd. Mam nadzieje że teraz nie będzie darło opon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #15 Napisano 30 Kwietnia 2011 jesli mozna tylko zbierznosc ustawic a katy pochylenia kol nie to raczej nie powinno jesli bedzie scinac to lipa bo musi byc cos krzywe w zawieszeniu innego wyjscia nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawekS Zgłoś #16 Napisano 30 Kwietnia 2011 SlawekS, jak? wiem, że można wózek przesuwac lewo/prawo, ale to nie jest regulowanie, tylko ustawianie osi symetrii pochylenia obu kół na raz. Dolny tylny wahacz na upartego można założyć na dwa sposoby bo w wózku są dwa komplety dziur, ale to tez nie jest regulacja, tylko skok. Gdzie jeszcze? No ja byłem na zbiezności i mi ustawił w passacie b6 z tyłu negatyw. I mowił mi że mozna tak zrobić w każdym wielowahaczowym zawieszeniu. Krecił jakaś sróbą i zmieniały się kąty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #17 Napisano 1 Maja 2011 No ja byłem na zbiezności i mi ustawił w passacie b6 z tyłu negatyw. I mowił mi że mozna tak zrobić w każdym wielowahaczowym zawieszeniu. Krecił jakaś sróbą i zmieniały się kąty. SlawekS, zwróć uwagę że mowa cały czas o B5 a nie B6. W B5 fl 4motion możesz na tyle kąty ustawić ale nie na PRZODZIE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SlawekS Zgłoś #18 Napisano 1 Maja 2011 Wiesz ja zrozumiałem tak z tego co mi mówił, że jak zawieszenie jest wielowahaczowe to można ustawiać kąty. No ale skoro zawieszenie wielowahaczowe w b5 ma inna konstrukcję niż wielowahaczowe w b6 to ok, nie da się i tyle:) Sory za ot:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilu8 Zgłoś #19 Napisano 1 Maja 2011 W bitych to sie robi fasolki na górnych 3 dziurach i się kąt ustawia , lub wierci się nowe otwory sanek i przykręca w nowych miejscach żeby pasiło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #20 Napisano 1 Maja 2011 ale skoro zawieszenie wielowahaczowe w b5 ma inna konstrukcję niż wielowahaczowe w b6 to ok SlawekS, pójdź do auta i zobacz jaki masz ten wielowahacz!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach