Skocz do zawartości
wafello29

kąt pochylenia w zawieszeniu sportowym

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Dziś na geometrii kól okazało się,że kąt pochylenia koła odbiega nieco od standardu o 2 jednostki.Gościu powiedział mi,że to normalne przy zawieszeniu sportowym.Czy to prawda ? Proszę o odpowiedź,bo nie wiem co robić.  http://telewizor.serwis-tv.com/  Pozdrawiam.

Edytowane przez wafello29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ! Dziś na geometrii kól okazało się,że kąt pochylenia koła odbiega nieco od standardu o 2 jednostki.Gościu powiedział mi,że to normalne przy zawieszeniu sportowym.Czy to prawda ? Proszę o odpowiedź,bo nie wiem co robić.Pozdrawiam.

 

Ustawienie zawieszenia sportowego 3B/3BG (1BE):

przód

- pochylenie koła: -40 +/-25'

- zbieżność : +10 +/-2' (wartość kontrolna jednego koła)

- zbieżność : +10 +/-5' (wartość nastawcza jednego koła)

tył

- pochylenie koła: -1*30' +/-20' (napęd na przód)

- pochylenie koła: -40' +/-30' (napęd 4Motion)

- maksymalna różnica między stronami: 30'

- zbieżność : +28+15'/-10'

 

Powyżej są podane wartości i tolerancja parametrów kąta pochylenia i tego należy się trzymać, jeśli się nie mieści w widełkach +/-, no to niestety trzeba ustawiać, nie ma zmiłuj.;)

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zależy ile obniżyłeś,ogólnie przy mocniejszym obniżeniu drze opony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie obniżałem.Autko przyjechało z Niemiec już w takim stylu.Jednak to co podał JurekW całkowicie mnie uspokoiło. http://serwis-tv.com/sprzedam.html  Jest ok.Dzięki bardzo.Pozdrawiam.

Edytowane przez wafello29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem jak założyciel tematu.

 

Bylem na ustawieniu zbieżności kół w moim Passacie B5 2003 wersja Sport na oryginalnym zawieszeniu (czerwone amortyzatory), ponieważ darło mi przednie opony na obu kołach z wewnętrznej (bardziej) i zewnętrznej strony. Okazało się że nie zgadza się lekko zbieżność oraz nie zgadzają się kąty pochylenia przednich kół (mam 2,24 a drugie 2,25 stopnie).

Warsztat w żaden sposób nie mógł wyregulować tych kątów twierdząc że się nie da w tym modelu passata. Nie był pewien czy dobrze wybrał wersje auta w programie od przyżądu ponieważ nie było tam wersji sport. Wybraliśmy 1BE po wspólnej konsultacji.

 

Czy faktycznie nie da się regulować kątów pochylenia przedniego zawieszenia z dwóch stron?

 

Dodam że auto nigdy nie było wypadkowe (anglik z full historią bez kategorii ) Sprawdzone zawieszenie i brak jakichkolwiek luzów.

 

Dziwi mnie to że kąty na przednich kołach odbiegają prawie o ta samą różnice na obu kołach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mialem kolesi autem co wymienial sworznie w odstepie 2 tygoni raz jede potem drugi tez mial problem z ustwieniem co sie okazalo kupowal swoznie piasty w dwoch roznuch sklepach po zakupie orginalu i wymianie obu auto ma zmierznosc extra i nie sciaga mowie tez o angliku seat ibiza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam że nic nie wymieniałem w zawieszeniu ani poprzedni właściciel. Auto mam już ponad 3 lata

 

Wszystkie podzespoły są oryginalne a przebieg w okolicach 160-170 tyś km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z racji zawieszenia sport moze masz cos krzywe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale z obu stron... ? i prawie taka sama różnica w kątach po obu stronach?

 

Z jeden strony to bym zrozumiał ( jakaś dziura na drodze) ale z obu to chyba musiałbym przez rów przejechać a nie przypominam sobie takiego zdażenia :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bylem na ustawieniu zbieżności kół w moim Passacie B5 2003 wersja Sport na oryginalnym zawieszeniu (czerwone amortyzatory),

:)

oryginalne zawieszenie i czerwone amortyzatory? No "niebardzo" ;) bardzo masz tego passata na glebie? Oryginalne "sportowe zawieszenie" pozwala wstawić puszkę coca-coli pomiędzy obwód koła, a błotnik...

 

Każdy passat po glebie będzie miał negatyw z przodu, taki urok wielowahacza. Darcia opon raczej nie powinieneś zauwazyć chyba że na oponach robisz po 100 000 km... przy normalnym użytkowaniu zjeździsz opony i nawet nie zauważysz, że bardziej zeżarte z przodu... (chyba, że masz zbieżność skopaną, ale to osobny temat)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W przednim zawieszeniu reguluje się kąty pochylenia kół. Ja w swoim B6 mam z tyłu negatyw 3 stopnie, jeżdze już drugi rok i nie zauważyłem jakiegokolwiek zdarcia opon od wewnątrz. A negatyw jest naprawde spory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W przednim zawieszeniu reguluje się kąty pochylenia kół.

 

SlawekS, jak? :P

 

wiem, że można wózek przesuwac lewo/prawo, ale to nie jest regulowanie, tylko ustawianie osi symetrii pochylenia obu kół na raz. Dolny tylny wahacz na upartego można założyć na dwa sposoby bo w wózku są dwa komplety dziur, ale to tez nie jest regulacja, tylko skok. Gdzie jeszcze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SlawekS, jak?

marecek, zapytaj może o jakim aucie on mówi :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej jest to wersja Sport. Ma oryginalnie czerwone amorki i jest na 16" kołach. Nikt nigdy niczego nie zmieniał w zawieszeniu :-).

 

Czyli olać te kąty bo tak ich nie ustawie i jeździć. Zbierzność poprawiłem bo był mały błąd. Mam nadzieje że teraz nie będzie darło opon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli mozna tylko zbierznosc ustawic a katy pochylenia kol nie to raczej nie powinno jesli bedzie scinac to lipa bo musi byc cos krzywe w zawieszeniu innego wyjscia nie ma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SlawekS, jak?

 

wiem, że można wózek przesuwac lewo/prawo, ale to nie jest regulowanie, tylko ustawianie osi symetrii pochylenia obu kół na raz. Dolny tylny wahacz na upartego można założyć na dwa sposoby bo w wózku są dwa komplety dziur, ale to tez nie jest regulacja, tylko skok. Gdzie jeszcze?

No ja byłem na zbiezności i mi ustawił w passacie b6 z tyłu negatyw. I mowił mi że mozna tak zrobić w każdym wielowahaczowym zawieszeniu. Krecił jakaś sróbą i zmieniały się kąty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No ja byłem na zbiezności i mi ustawił w passacie b6 z tyłu negatyw. I mowił mi że mozna tak zrobić w każdym wielowahaczowym zawieszeniu. Krecił jakaś sróbą i zmieniały się kąty.

SlawekS, zwróć uwagę że mowa cały czas o B5 a nie B6. W B5 fl 4motion możesz na tyle kąty ustawić ale nie na PRZODZIE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ja zrozumiałem tak z tego co mi mówił, że jak zawieszenie jest wielowahaczowe to można ustawiać kąty. No ale skoro zawieszenie wielowahaczowe w b5 ma inna konstrukcję niż wielowahaczowe w b6 to ok, nie da się i tyle:) Sory za ot:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W bitych to sie robi fasolki na górnych 3 dziurach i się kąt ustawia , lub wierci się nowe otwory sanek i przykręca w nowych miejscach żeby pasiło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale skoro zawieszenie wielowahaczowe w b5 ma inna konstrukcję niż wielowahaczowe w b6 to ok

 

SlawekS, pójdź do auta i zobacz jaki masz ten wielowahacz!!!:wmorde

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności