Skocz do zawartości
Gość yogi009

Passat B5 - padł climatronic, gra przekaźnik 213 ....

Rekomendowane odpowiedzi

Gość yogi009

Passat B5 1.9tdi 90KM Kombi

 

Dzisiaj rano zaczął mi "grać" jakiś przekaźnik pod kolumną kierownicy i zgasł panel od klimy (climatronic). Po obejrzeniu sprawy okazało się, że padł bezpiecznik 10A (taki mały) od klimy, włożenie nowego spowodowało, że panel zaczął działać, ale nie przeszło cykanie przekaźnika (213 - 60A) sterującego wiatrakiem od klimy. Wiatrak się kręci. Padło podejrzenie albo na jakiś czujnik, albo na ucieczkę prądu do masy gdzieś po drodze. Po dłuższej chwili bezpiecznik znowu spalony.

 

Możecie mnie jakoś naprowadzić ? W VW jestem "świeży", z góry dziękuję.

Edytowane przez yogi009
moderator się czepia, że tytuł zły, to mój pierwszy post na tym forum, mam nadzieję, że tu moderacja nie wygląda tak codziennie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na wiatrak..... ale po kolei... musi kolega podłączyć amperomierz przy wiatraku, można bezpośrednio z akumulatora i zobaczyć jak działa i ile pobiera prądu. Po tym będzie kolega wiedział czy jest ok czy do wyjęcia i rozebrania lub wymiany.

 

Niech kolega jeszcze dopowie czy wiatrak chodzi cały czas nawet na ECON czy tylko jak klima i czy na ECON też pali bezpiecznik.

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yogi009

Dzięki za wskazówkę, sprawdzę to, muszę tylko kupić zapas tych małych bezpieczników, bo ten standardowy zapas przeszedł do historii. Pytanko: czy w tej sytuacji jak u mnie Climatronik może wskazać kod błędu, czy raczej serwis i komputer ? Pytanie dodatkowe: czy jak ten climatronik zgaśnie, cały ten pancerwagen nie daje możliwości jakiejkolwiek (nawet prostej) regulacji temperatury ? Jeżdżę tym paskiem kilka miesięcy i zaczynam zmieniać zdanie o solidności i niezawodności tych aut. A to uszczelka przy podsufitce się cała odklei, zawieszenie wielowahaczowe niedawno robione i znowu zaczynam coś słyszeć, słowem gorzej niż użytkowane przeze mnie do niedawna francuzy... palić też miał przy 90km/h i lekkiej nodze na trasie ok. 4,5 a bierze zazwyczaj 5,3-5,6 - słowem lipa.

 

=============

 

No więc zajrzałem tam. Najpierw mi palił bezpiecznik w momencie przekręcania kluczyka w stacyjce, ale zajrzałem pod maskę i pod chłodnicą klimatyzacji wypatrzyłem przypięty luźno przewód w czarnym igielicie. Okazało się, że ktoś wcześniej coś tam kombinował, przyłatał ten kabel na "słowo honoru" (niby Niemiec) i w czasie jazdy przewód zahaczył parę razy o to i owo, tak że miejscami izolacja poszła... W tym igielicie jest kilka kabelków (chyba ze 3-4), kiedy tym poruszyłem (odciągnąłem od masy) kolejny bezpiecznik już przeżył. Czyli mam przyczynę, jutro musze to dokładnie zaizolować. Najprościej jakąś taśmą (może z jakimś czynnikiem autowulkanizującym), chociaż wolałbym zrobić to porządnie, czyli wyjąć wiatrak z kablem (lub sam kabel, o ile jest taka możliwość), zaizolować każdy przewód oddzielnie (lub wymienić na nowy) i wszystko to wrzucić w jakiś dobry ochronny igielit. Pytanie tylko, czy demontaż tegoż wiatraka z przewodem wiąże się z koniecznością rozłożenia połowy przodu paska ?

 

Odpowiadając jeszcze na Twoje pytanie: w trybie Eco wiatrak klimy stoi, w Auto się kręci.

 

===============

 

No więc zakupiłem materiały za całe 7,20zł i położyełm się pod autko, okazało się, że po wymianie rozrządu nie wszystkie śrubki trafiły spowrotem na miejsce, co spowodowało, że wiązka z przewodami do wiatraka klimy luźno sobie dryfowała w okolicach kręcącego się paska rozrządu (pozdrowienia dla zakłądu mechanicznego). Musiało się przetrzeć, szczęście, że w ogóle nie urwało. Zaizolowałem, unieruchomiłem i dołożyłem kilka brakujących śrub i wkrętów. I jest lepiej.

 

Dzięki "Kujon" za naprowadzenie. VW dopiero zaczynam rozkodowywać, a nie jestem mechanikiem z zawodu. Wszystko hula, jak należy.

Edytowane przez yogi009

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

u mnie "gra" przekaźnik 267. To jest przekaźnik sterujący sprzegłem kompresora - załącza i rozłącza sprężarke. Można wytłumaczyć rozłączenie sprężarki przy ruszaniu, przy nagłym wzroście obrotów - komputer odłącza sprężarke aby silnik miał mniejsze obciążenie czyli większą moc - po chwili sprężarka zaczyna działać normalnie. Nie rozumiem natomiast dlaczego przekaźnik 267 co chwile załącza i rozłącza sprężarke zawsze gdy temp. silnika jest między 70-80 stopni, niezależnie czy obroty są niskie czy wyskokie. Czy któryś z kolegów miał podobny problem, wiecie co z tym zrobić?

 

Jeszcze jedno gdzie moge znaleść przekaźnik 384 8d0 919 578, na półce przekaźników go nie ma, a czytałem na forum że to on może być przyczyną problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie,

 

u mnie "gra" przekaźnik 267. To jest przekaźnik sterujący sprzegłem kompresora - załącza i rozłącza sprężarke. Można wytłumaczyć rozłączenie sprężarki przy ruszaniu, przy nagłym wzroście obrotów - komputer odłącza sprężarke aby silnik miał mniejsze obciążenie czyli większą moc - po chwili sprężarka zaczyna działać normalnie. Nie rozumiem natomiast dlaczego przekaźnik 267 co chwile załącza i rozłącza sprężarke zawsze gdy temp. silnika jest między 70-80 stopni, niezależnie czy obroty są niskie czy wyskokie. Czy któryś z kolegów miał podobny problem, wiecie co z tym zrobić?

 

Jeszcze jedno gdzie moge znaleść przekaźnik 384 8d0 919 578, na półce przekaźników go nie ma, a czytałem na forum że to on może być przyczyną problemu.

przekazniki masz na dwóch półkach jedna pod-za druga i jeszcze masz w obudowei koompa pod maska wiec tam poszukaj tych rzeczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przekazniki masz na dwóch półkach jedna pod-za druga i jeszcze masz w obudowei koompa pod maska wiec tam poszukaj tych rzeczy

 

Tak, wiem że są dwie półki wiem że są pod maską - tam od grzania swiec, ale nie moge znaleść przekaźnika 384. Jakieś inne pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze poprostu ty masz tez ten przekaznik ale inaczej oznaczony albo bez onaczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

każdy przekaźnik jest oznaczony, według informacji z forum powiiny być swa przekaźniki 267 - jest, i zaraz obok kolejny 384 ale tam go nie ma, nie ma nawet w co go włożyć, więc może jest gdzie indziej, tylko gdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co sobie przypominam to tez nie mam tego przekaznika a tez posiadam climatronika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co sobie przypominam to tez nie mam tego przekaznika a tez posiadam climatronika

 

No właśnie jak to jest że cześć aut wyposażonych w klimatronic ma ten przekaźnik a inne go nie maja? Jest jakis przekaźnik stosowany zamiennie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności