Skocz do zawartości
opal

problem z centralnym zamkiem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!, mam problem z centralnym zamkiem w moim B5. Kiedy go kupiłem to w ogóle nie działały zamki w tylnych drzwiach i jedna szyba. Pojechałem do elektryka i gość stwierdził że są "połamane kable" w osłonie między słupkiem a drzwiami. Faktycznie tak było bo byłem przy naprawie. Facet kable polutował i zaizolował. No i zamek zaczął działać lecz tylko z lewej strony, szyba też się już otwiera. Natomiast zamek z prawej strony nie działał i gość stwierdził że mam do wymiany siłownik... Parę dni po tej wizycie zauważyłem że tem właśnie niedziałający zamek czasami działa a czasami nie i teraz muszę sprawdzać za każdym razem czy nie zostawiłem otwartych drzwi. Ale skoro czasami działa to chyba siłownik jest dobry i może to coś jednak na kablach. Jakie mogą być tego powody?

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Parę dni po tej wizycie zauważyłem że tem właśnie niedziałający zamek czasami działa a czasami nie i teraz muszę sprawdzać za każdym razem czy nie zostawiłem otwartych drzwi. Ale skoro czasami działa to chyba siłownik jest dobry i może to coś jednak na kablach. Jakie mogą być tego powody?

Pewnie mikro styki dają znać o sobie, i moduł myśli ze drzwi są nie zamknięte.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli to są mikrostyki to mozna je wymienić i ile to może kosztować, czy trzeba wymieniać cały zamek?

 

---------- Post added at 00:03 ---------- Previous post was at 00:01 ----------

 

Czy jest jakiś sposób na ustalenie czy to są właśnie mikrostyki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jeśli to są mikrostyki to mozna je wymienić i ile to może kosztować, czy trzeba wymieniać cały zamek?

Wpisz w wyszukiwarke mikro styki, krańcówki, to pokaże Ci się cala lista tematów o tym, znajdziesz tam coś dla siebie, sam osobiście jeszcze tego nie robiłem i nie wiem jak to wygląda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Natomiast zamek z prawej strony nie działał i gość stwierdził że mam do wymiany siłownik... Parę dni po tej wizycie zauważyłem że tem właśnie niedziałający zamek czasami działa a czasami nie i teraz muszę sprawdzać za każdym razem czy nie zostawiłem otwartych drzwi. Ale skoro czasami działa to chyba siłownik jest dobry i może to coś jednak na kablach. Jakie mogą być tego powody?

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Witam!

Zanim kupisz drogi siłownik czy cały zamek,rozbierz drzwi i siłownik i DOKŁADNIE zbadaj stan płytki drukowanej!!!Zerknij pod wycieraczki czy nie masz przypadkiem wody pod nogami kierowcy czy pasażera (z tyłu też).Jak nie wiesz jak się do tego zabrać to tu jest link :

http://www.taligentx.com/passat/maintenance/doorlockmechanism/

krok po kroku dotyczy drzwi przednich!Dodatkowo zaraz Ci wkleję kilka ogólnych rad + drzwi tylne:

 

Oto kilka cennych wskazówek:

-przede wszystkim podejdź do sprawy spokojnie bo jest to tak skonstruowane ,ze wszystko da się zdemontowac bez użycia siły!

-upierdliwe jest wymontowanie szyby ponieważ są tam dwie tulejki plastikowe z których trzeba usunąć najpierw wewnętrzną a później zewnetrzną.Musisz je usunąć przed całkowitym demontażem blachy pod tapicerką!!!Są na to dwa sposoby:

1).grubym drutem zagietym na końcu wyciągnąć wewn.(przeczytane na forum!) tulejke ale nie jet to takie proste

2).wbić tulejke do środka ale w tym wypadku trzeba BARDZO uważać żeby nie złamać fragmentu ślizgu na prowadnicy(widać to dobrze na zdjęciach podpisanym .prowadnica szyby 1 i 2"Teraz szybę podnosisz rękami do góry i przyklejasz taśmą do górnej ramy drzwi.O samą tulejkę się nie martw bo będzie czekać na Ciebie w dole drzwi."

-uważaj też przy wypinaniu "tweeterów" bo również lubia odpaść czy się połamać zaczepy

-jeśli połamiesz uchwyty spinek w boczkach drzwi to zostaw je na bolcach w w drzwiach poniewaz da się je mocno skleić tylko chodzi o to żeby nie pomylic która gdzie ma być.Do sklejenia użyj kleju firmy "METRIX" U.S.A. dostępny w Castoramie na dziale hydraulicznym .W oryginale słuzy do klejenia rur z wodą.Wcześniej upewnij się czy uchwyty sa wykonane z materiału który ten klej skleja np. ABS (u mnie tak jest)KLej jest w 2 buteleczkach jedna to odtłuszczacz i grunt a druga to klej właściwyMUSZA BYC OBIE!!!koszt to około 24zł za kpl.

-przy wyciaganu zaślepki z klamki nic na siłę!!! jedną ręką delikatnie odkręcaj śrubę TORX (zdjęcie "śruba zabezp.) a druga próbuj wyciągnąć zaślepkę.Srubkę do pierwszego znacznego oporu można wykręcić,w przeciwnym razie spada rodzaj kołnierza wewnątrz drzwi przy klamce i BARDZO trudno go poprawnie założyć!

-zamek można wyjąć po odpięciu linki od klamki.Wychylasz klamke tak jak się otwiera drzwi i widzisz fragment cienkiej stalowej linki wtopionej w półwałek, wczepiony w klamkę od strony zaślepki.ZAPAMIĘTAJ jego pozycję!Teraz można go wyjąć np. pęsetą

-odkręcając zamek od drzwi nie szukaj wrażeń tylko od razu zakup klucz M8 "gwiazdkę" czy"słoneczko" nie TORX nie IMBUS!Jak obrobisz śrubę to będą problemy!

-zamek wychodz razem z blachą,ale później i tak musisz go odczepić.Trzyma się na 2 czarnych plastikowych bolcach rozporowych które trzeba wybic i nie zgubić...

-mikrowyłącznik odetnij(jeśli musisz!) od zamka nożem,małą szlifierką czy czymś podobnym tak aby pozostały jak najdłuższe bolce plastikowe które pozwolą na umieszczenie go później w odpowiedniej pozycji!Możesz je później przykleić na dobrym kleju i zgrzać od góry lutownicą dotapiając trochę nowego plastiku lub drugi patent delikatnie rozwiercić bolce mlutkim wiertełkiem(miniwiertarka) i wkręcić mini wkręty np. z jakich starych układów elektronicznych jak wideo i t.p.

-bezwzglednie na etapie rozebranych drzwi(wystarczy zdjęty boczek) sprzwdź przewody pomiędzy słupkiem i drzwiami i w razie konieczności wymień na nowe łącząc np. za pomoca lutów przy kostce i w wiązce w samych drzwiach.Zadbaj o to aby przekrój i kolorystyka przewodów odpowiadały fabrycznym!

-składając drzwi przykręć blachę 2-3 śrubami i zamontuj szybę,sprawdź czy działa i siedzi na swoim miejscu a dopiero później skończ dokręcać blachę!

-upewnij sie że blacha dobrze dolega w każdym miejscu w razie wątpliwości uszczelnij ją np. silikonem ale lepiej MASA USZCZELNIAJĄCĄ DO SZYB FIRMY BOLL tylko broń boże poliuretanowa masą uszczelniająco-klejąca czy klejem do szyb bo będzie przjeb... później to zdjąć!!!!!!!!!Na tej masie składałem również siłowniki centralnego żeby być pewnym że nie dostanie się tam woda!(zdjęcie "Montaż mikrowył. 1)

-przy okazji rozruszaj zamek zalej go WD-40l ub innym penetratorem wymyj starą szczoteczką do zębów i benzyna ekstrakcyjną(nie rozpuszczalnikiem!)i tak ze 2-3 razy a później nasmaruj porządnie smarem do zamków!Nie traktu WD-40 jako smaru!NIGDY!te preparaty rozpuszcają tłuszcze i odparowują pozostawiając mechanizm prawie SUCHYM!Najlepszy test to taki że jak masz brudne ręce z różnych smarów robiąc coś przy samochodzie to popryskaj Wd-40...Pięknie schodzi wszystko!

Przy montażu zwróć uwagę na linkę od klameczki wewnętrznej żeby była w pozycji poprawnej (nie może wisieć lub być zbyt napięta,musi być w pięta w oryginalne uchwyty!)

-przed założeniem boczków sprawdź czy wszystko działa!

 

Mam nadzieję ,ze te informacje Ci pomogą,pamiętaj "na spokojnie" ja jestem zaje... nerwus i wierz mi że to nie pomaga!Przekonałem się o tym przy lewych drzwiach i do prawych podszedłem z dystansem i było o wiele łatwiej i bez ofiar...hehe

 

Pozdrawiam serdecznie!

Prowadnica szyby ty?.JPG

Prowadnica szyby ty? (1).JPG

monta? mikrowy?. (3).JPG

Edytowane przez Buszmen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję sprawdzić wiązki kabli idących pod siedzeniem kierowcy - zarówno wiązkę od modułu komfortu jak i idąca wzdłuż progu. Jeśli widać śniedź na złączach to sprawa prawie jasna.

W moim przypadku przestał działać najpierw zamek lewy-tył. Po przejrzeniu forum podniosłem dywanik pod fotelem kierowcy i stwierdziłem wilgoć w okolicach kabli. Zacząłem suszyć i po wysuszeniu przestały działać zamki prawy-tył i prawy-przód - dodam że prawy tył mi się "zaryglował" i nie można było wogóle otworzyć drzwi.

Po przejrzeniu schematów dopatrzyłem się, że jednym z przewodów sygnałowych odpowiadających za pozycję zamka jest przewód czerwono-biały w drzwiach a po kostce w słupkach drzwiowych przechodzi na czerwono-niebieski. Przewody te z wszystkich drzwi łączą się w wiązce pod podłogą pod siedzeniem kierowcy właśnie. od tyłu samochodu przychodzą 3 kable, od przodu 2 kable i 1 kabel od modułu komfortu. Prawdopodobnie tam nie ma połączenia.

Jak to sprawdzić najszybciej?

Najlepiej omomierz i zmierzyć przejście pomiędzy drzwiami na tym przewodzie.

 

P.S. Przy okazji usunąłem awarię klapki wlewu paliwa - kiedyś ktoś na forum miał też taki kłopot - napięcie na siłowniku było (ok 8V) ale przez duży opór na słabym połączeniu siłownik nie dostawał prądu. Otóż jeden z trzech kabli dochodzących od tyłu samochodu do połączenia, zasila przycisk otwierania klapki wlewu.

 

Jeśli to nie poskutkuje to wtedy zabierałbym się za krańcówki przy zamkach bo to kupa roboty a może okazać się zbędna...

 

Pozdrawiam!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wyrzucam tego wątku ze względu na post Buszmena.

Temat wielokrotnie poruszany. Opal - używaj wyszukiwarki i stosuj się do regulaminu!

 

_zamkniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności