mati91lv Zgłoś #1 Napisano 16 Kwietnia 2009 Witam.Panowie mam takie pytanie,czy ktoś się tym bawił.Pewnie w każdym starym aucie to nie działa,ja się za to wziąłem i okazało się,że membrana dziurawa i przełączanie nie działa jest cały czas na długim,tak jeździłem rok i mi pasowało.Teraz jak ręcznie przełączyłem na krótki,to wydaje mi się,że w każdych warunkach samochód lepiej jeździ i nie wiem czy naprawiać,czy olać sprawe...Przy okazji okazało się,że uszczelka przy tym ustrojstwie puszczała i mam pełno piachu w kolektorze szczególnie w pierwszym i drugim kanale i też nie wiem co z tym począć???Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #2 Napisano 16 Kwietnia 2009 Wyczyscic, naprawic, usprawnic !! Dlugosc ma znaczenie, moment obrotowy!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mati91lv Zgłoś #3 Napisano 16 Kwietnia 2009 ale właśnie naprawiłem na chwile-słaby ze mnie wulkanizator i przy działającym nie reagował tak szybko na wciśnięcie gazu,a machineria działała,bo przy każdym gwałtownym depnięciu na ok dwie sekundy przełączał na krótki.Teorie znam,ale jak to ma sie w praktyce,bo naprawde nawet na klimie,przy zmianie biegu na wyższy przy stale krótkim(niby niższy moment)jest lepiej,nie przymula tak bardzo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #4 Napisano 17 Kwietnia 2009 organ nieużywany zanika przełączenie następuje w okolicy 4300obr/min... jesli stale jeździsz "poniżej", to nie powinieneś odczuć różnicy czy układ zmiany długości działa czy nie... każda dodatkowa nieszczelność w dolocie powoduje "mulenie" i opóźnienie reakcji na gaz. To, że się lepiej zbiera nie wynika z faktu, że zmieniłeś długość dolotu, tylko faktycznie go uszczelniłeś. Poprawnie funkcjonujące przełączanie da jeszcze lepsze efekty Kiedyś czytałem o możliwościach "tuningu" zaworu sterującego tym ustrojstwem (identyczny z zaworem N75, tylko inaczej nazwany), dzięki czemu auto przechodziło na krótki obieg kilkaset obrotów niżej (co może nie było do końca zgodne z ekologicznymi aspektami funkcjonowania, ale dawało lepsze odczucia - pewnie zyskiwało się tych kilka NM w średnim zakresie obrotów...). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach