Skocz do zawartości
Gość rem

climatronik a temperatura silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Gość rem

mam od 4 tygodni B5 1998 variant 81 kW ;niedawno jechałem trasę 600 km i zauważyłem że temperatura silnika nie wzrasta do 90 C jak zawsze tylko wisi w 1/4 skali ,myślałem że to termostat wodny ale po wybraniu funkcji AUTO wszystko wróciło do normy !

Zauważyłem że dzieje się tak gdy ruszając mam wyłączony climatronik lub włączoną funkcję ECONO .

Może ktoś zna odpowiedż na tę zagadkę ?

Jest to normalne czy jest to objaw jakiejś usterki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak z płynem ,może jest za mało lub trzeba wymienić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja zauważyłem od jakiegoś czasu że mam podobnie 1/4 skali i mogę czasem przejechać dużo km i wskazówka wskazuje 1/4 skali. A wiem że powinna stać jak drut na 90. za którymś odpaleniem na rozgrzanym silniku dochodzi do 90 - ale nie zawsze.

 

Co do właczania klimatronika to tu jest raczej wszystko OK.

 

Natomiast podejrzewam czujnik temperatury płynu chłodzączego - który ponoć jest niedomaganiem bardzo częstym. choć nie do końca w to wierzę

jak znajdę czas to się nim zajmę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Wymień go wymień bo wytrzymuje przeważnie max 90tys km i kolejny też padnie za 90tys km. Koszt wiesz jaki więc co się zastanawiać. Czujnik czarny lub zielony i oba są ze sobą zamienne. W tym czujniku jest G2 i G62 w jednym więc jeden z nich już nie domaga :)

 

90% samochodów przy 90 tys km ma taką usterkę tego czujnika w jednym lub drugim obwodzie :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10% + praktyka = NAPRAWIONE

 

:cwaniak:

 

Nie ma to jak dobry warsztat u Darka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rem

Nie chce mi się wierzyć w wersję o czujnikach ; gdy czujnik błędnie wskazuje to temperatura płynu chłodzącego powinna być w normie ! a więc gdy włączyłem ogrzewanie na full to powinno grzać do bólu A TAK SIĘ NIE STAŁO z nawiewów wylatywało lekko ciepłe powietrze !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No wiec co jest przyczyną?? bo u mnie to samo a zeby bylo śmieszniej to moja wskazówka czasem lubi sobie poskakac.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedras85, Wszystko zależy jak skacze i gdzie skacze

- może to głupia odpowiedź ale to jest właśnie wskaźnik, który wskazuje nam co się dzieje.

 

Wiemy jak powinno być prawidłowo i jeśli jest inaczej to musimy obserwować co się dzieje. Przez jakiś czas obserwujemy właśnie te skakanki i możemy sobie wysnuć wnioski, czy jest to coś z:

 

- płynem chłodniczym (może jego brak)

- dużą temperaturą silnika

- temperaturą na zewnątrz

- instalacją elektryczną

- czujnikiem płynu chłodzącego

- termostatem

- chłodnicą

- wskaźnikiem temperatury

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo co opisywaliście wczesniej, czyli silnik juz dawno powinien miec 90st. a tymczasem wskazowka ledwo sie podniesie albo np dojdzie do 90st i za chwile opadnie... ale klima daje dobra temp. wiec zakladam ze cos nie tak z czujnikiem....

 

a u Ciebie co bylo przyczyną tych błędnych wskazań??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rem

wiadomość dla Marka ; to jest niemożliwe by termostat wodny na komędę domykał i nie domykał ; w moim przypadku gdy ruszam z AUTO silnik po 10 min ma 90 C i nie gubi tej temperatury . Problem z niedogrzaniem silnika mam tylko wtedy gdy startuję z ECONO lub OFF - tego problemu nie mogę sobie wytłumaczyć .

Niestety nie posiadam laptopa i nie mobę sobie pojeżdzić z kabelkiem !

Pogoń te elektrony może one coś wymyślą !!!!!!!!!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rem

Panowie czujniki można łatwo sprawdzić :

1) auto ciepłe ,wskażnik temp 1/4 skali ustawić ogrzewanie na max , jeżeli grzeje jak wariat to można z czystym sumieniem wymienić czujnik .

Termostat wodny zamyka i otwiera duży obieg tzn. obieg w którym jest chłodnica :

jeżeli auto jest niedogrzane a wszystkie inne podzespoły, płyny są ok to znaczy że termostat nie domyka dużego obiegu i część płynu zamiast krążeć w obiegu silnika i nagrzewnicy przechodzi do chłodnicy ochładzając się - stąd niska temp silnika i powietrza z nawiewów .

Jadąc pod górkę z małą predkością i na wysokich obrotach wskazówka podejdzie do góry a jadąc z górki szybko na niskich obrotach opadnie ponieważ pęd powieprza wychłodzi płyn w chłodnicy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rem

Drogi Panie Marku !!!!!

 

Nie miałem zamiaru nikogo denerwować ; problem który u mnie się pojawił jest dla mnie dość ciekawy ze strony technicznej i staram się jak mogę aby go rozwiązać .

Zgadzam się z twoimi opiniami ALE są one związane z wydaniem sporej sumki .

Nie każdy tak jak ty ma znajomego mechanika czy hurtownika części zamiennych , nie mówiąc o lapie i oprogramowaniu .

Jeżeli to możliwe to podziel się z nami swoimi obserwacjami i swoją wiedzą , opisz przynajmniej kilka z możliwych usterek - w ten sposób ułatwisz żywot wielu passaciarzom !

 

 

W moim przypadku zmierzyłem temperaturę chłodnicy -pomiar niezbyt dokładny = 40 C

Klapy w nagrzewnicy odpadają .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drogi Rem - Spoko

 

Powiem TAK.... coś jest nie TAK.

 

Dlaczego napisałem przyczyn może być wiele

- bo tak naprawdę to może to być jakiś błąd elektroniki samego klimatronika (lub jego ustawień). pomijając fakt, że można samemu sobie zaprogramować klimatronik.

 

- Może być również żle podpięta instalacja elektryczna na którymś obwodzie (w efekcie powstanie mały opornik na układzie temperatury - co dalej poprowadzi do wskazań czujnika na zegarach.

 

- Zmierzyłeś temperaturę w chłodnicy (jestem ciekaw jak - ale pomijam) - tu temperatura zmienia się z minuty na minutę wystarczy silniejszy powiew wiatru i temperatura zmieni się - jednak jeśli termostat trzyma to możesz mieć nawet lodowaty płyn w chłodnicy i nie będzie to miało znaczenia bo silnik w tym momęcie będzie maiał prawidłowe 90oC. Jeśli już to powinieneś dokonać pomiaru temperatury w miejscu czujnika temperatury (wiem dojście jest cholernie trudne) ale to by dało bardziej wiarygodne wskazania.

 

- Również polecam sprawdź napięcie instalacji elektrycznej (niby głupia sprawa) ale za dużo włączonych odbiorników i do tego bardzo słaby aku mogło by mieć swoja odnośnie - choć to po wejściu na obroty powinno się to wyrówniać, oczywiście jeśli regulator napięcia nie jest trafiony (lub szczotki alternatora).

 

- Zastanawia mnie tylko fakt który opisałem w poprzednim poście czyli sama nagrzewnica i jej elektronika (czy prawidłowo pracują klapy nawiewów i prawidłowo są sterowane przez climatronik. Lub również coś nie powoduje dodatkowego obciążenia instalacji w momęcie włączenia opcji na climatroniku.

 

- Powiem tak, że w twoim przypadku naprawdę albo test albo długa obserwacja wszystkich zachowań może nasunąć nas na jakieś konkretne wskazania przyczyny.

My znamy prawidłowość teoretyczną - lecz nie znamy fizycznej histori twojego samochodu.

 

- diagnostyka - lub wymiana (podmiana) głównych punktów naszej teori dała by szansę wykluczyć coś z tego rozważania. Sory ale ty musisz jakoś do tego dojść - wiadomo wróżka nam nie pomoże ale musisz wykluczać po kolei wszystkie niewiadome. Może nawet zaryzykował bym podmienić sam panel klimatronika (czasem zdarzały się rózne przypadki nieprawidłowego działania ich).

 

- Jednego jestem pewien. Nie powinno tak być jak wspominasz - coś jest nie tak.

 

- Dochodzenie bardzo ułatwiło by użycie lapa i diagnostyka - to czasem rozwiązuje wiele niepotrzebnych bardzo dużych wydatków. Miernik + VAG i Jedziemy

 

Klimatyzacja - diagnostyka niesprawności układów sterowania klimatyzacji

 

:cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rem

Pozdrawiam serdecznie Marka i dziekuję za szczerą i wyczerpującą wypowiedż .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności