Skocz do zawartości
Albert Król

Licznik Passat B5 3BG - złe wskazania prędkościomierza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Jestem nowym użytkownikiem forum. Od kilku miesięcy posiadam passata b5 3bg 1.9 TDI silnik AWX. Samochód został sprowadzony z Anglii, jest już przełożony i zarejestrowany. Problem pojawił się przy wymianie licznika na europejski. Samo przełożenie, zgranie i wgranie oprogramowania z licznika angielskiego na europejski (dopasowanie immobilizera i zamiana wskazań z mil na kilometry, na wyświetlaczu i na półfisie) nie sprawiło mi kłopotów. Problemem jest to, że prędkościomierz zaniża prędkość. Różnica ta rośnie wraz ze wzrostem prędkości, przy wskazaniu prędkości 40km/h różnica pomiędzy prędkościomierzem a GPSem wynosi około 10km/h po podłączeniu VAGa różnica jest podobna, przy 80km/h jest to już około 20km/h różnicy. Mam wrażenie, że licznik pokazuje ją w milach. Czy zmiana kodowania licznika z XX4XX na XX1XX jest niewystarczająca? Może należy też zmienić kodowanie sterownika ABSu...o ile z niego podawana jest prędkość, a może licznik który kupiłem też pochodził z wersji angielskiej tylko ma zamieniony cyferblat na oryginalny europejski 100km/h na godzinie 12tej. Nie mam już pomysłu gdzie znaleźć odpowiedź na to pytanie, dlatego proszę o pomoc na forum. Może miał ktoś już podobny problem:confused:??? Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam...

Edytowane przez Albert Król

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wskazówka w czasie spoczynku jest na 0 km/h ?

Wierzę GPS'owi, ale możesz też sprawdzić prędkość na klimatronicu, tak dla pewności.Opis znajdziesz tutaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka jest na zero, po podpięciu VAGa wskazania są podobne do tych z GPSa, jutro jeszcze zerknę na klimatronic, dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego ZIMA18, przeczytaj dokladnie co on napisał o liczniku, a nie wyskakujecie tu z GPS-em i wskazówka na zero. Zaraz ktos zapyta o cały FIS i o RDS z radia. W liczniku z UK masz 130km/h na 12-stej, w Polskim masz 100km/h na 12-stej. Zmiana tarczek nic tu nie da. Dorabial mi kiedys ktos z allegro takie tarczki, niby wyskalowane, ale tragicznie wykonane. Temat byl na forum i dotyczyl przekodowania, tak jak zmiana z benzyny na diesla, tez jest mozliwa. Ja nie sprawdziłem tego bo sprzedałem auto i czesci. Wiec nie piszcie tu ze "popsuty licznik" czy tandetna navi i oszukuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież licznik był przekodowany. A tarczki aż tak tragicznie wykonane, że rozbieżność jest 20 km/h ? Chyba aż tak tragicznie by nie było... Niech przyłoży oryginalne i nie wydaje mi się, żeby od tych z allegro była za duża rozbieżność...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież licznik był przekodowany.

Zmienia to tylko wskazania na wyświetlaczach z mil na kilometry, prędkościomierz dalej pokazuje to samo co przed przekodowaniem.

A tarczki aż tak tragicznie wykonane, że rozbieżność jest 20 km/h ? Chyba aż tak tragicznie by nie było.

Tu chodzi o ori europejskie tarczki założone na angielski licznik. Na 99% ktoś przełożył tarczę, bo pasuje to do opisu wskazań prędkości.

Albert podaj nr licznika, może da się sprawdzić czy to nie jest przypadkiem anglik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zmienia to tylko wskazania na wyświetlaczach z mil na kilometry, prędkościomierz dalej pokazuje to samo co przed przekodowaniem.

Aha. Dzięki za wytłumaczenie. A więc co trzeba zrobić, aby prędkościomierz dobrze pokazywał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A więc co trzeba zrobić, aby prędkościomierz dobrze pokazywał?
Szczerze mówiąc to nie mam pojęcia, bo nigdy nie zgłębiałem tematu, ale myślę że post kolegi rosiek wyjaśnił co trzeba zrobić by prędkościomierz pokazywał dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Dzięki chłopaki za wszystkie podpowiedzi. Zmieniłem już temat, może nie wywalą tego posta... Chyba trochę przekombinowałem z tym licznikiem... Na tym "europejczyku" co kupiłem zerwana była naklejka z numerem... na szczęście zgrałem i zapisałem to oprogramowanie, według tego co zgrałem numer licznika jest następujący:VWZ7Z0B6027271 a dalej numer nadwozia: WVWZZZ3BZ3P200796 czy da się sprawdzić że nie jest to anglik podrobiony na europejczyka???? Cyferblat od prędkościomierza jest napewno oryginalny, ale przecież ktoś mógł go zamienić. Myślę, że rosiek ma rację trzeba "skasowac klucze i dodac swoje", tylko w którym miejscu to zrobić???

Pozdrawiam Panowie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze jest to że nie mam kodu immobilizera, mam książkę serwisową, dwa kluczyki (scyzoryki), oprócz tego serwisowego, czy podając numer VIN w serwisie dostanę kod immobilizera?? Jak nie to pewnie czeka mnie kombinacja i podstawianie fragmentów z softu do softu, może gdzieś trafię na ten kod...

Pozdro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś opisze dokładnie jak można odczytać prędkość z klimatronika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A słyszeliście o czymś takim jak rozbierzności GPS i wskaźników ?;) Żaden licznik w kabinie nie pokazuje dobrze (zawsze na + ileś %) .

Przykład : Na liczniku mam 100km\h , GPS pokazuje 97km\h ,a na climatroniku mam 95-96 km\h i co Wy na to ? :D

Z doświadczenia wiem,że na pewno VW mają dużą różnicę jak nie wszystkie samochody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może ktoś opisze dokładnie jak można odczytać prędkość z klimatronika.

ECON + obieg wenętrzny = tryb serwisowy

Przyciskiem od zmniejszania/zwiększania temperatury zmieniasz kanały. Lecisz na 16 kanał i masz prędkość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ECON + obieg wewnętrzny to masz zmianę ze stopni C na F.

 

Koledze jest potrzebna konfiguracja ECON + zimne powietrze + wentylator minus (lub raczej chyba nie klapa na nogi).ECONem wychodzisz z trybu serwisowego.Na 16 kanale masz prędkość,ale tak jak napisałem u mnie nie pokrywa się w ogóle z niczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ECON + obieg wewnętrzny to masz zmianę ze stopni C na F.

Poczytaj sobie tutaj.

A temperature o ile dobrze pamietam przelacza sie przyciskami AUTO + ECON.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A no to się pomyliłem. Na początku napisałem, właśnie tak jak w linku u Gurala, ale potem pomyślałem, że źle i napisałem tak jak widać. Mój błąd. Sorki. Dawno się nie bawiłem i dokładnie nie pamiętałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nieźle pokombinowałeś z tym licznikiem a wystarczyło zasięgnąć wiedzy wcześniej i byś miał spokój. Ja wymieniam takie liczniki w ten sposób, odczytuje sobie wsad ze starego i z nowego tak na wszelki wypadek. Później bezpośrednio w aucie przepisuje PIN i VIN oraz kluczyki ze starego do nowego auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"A temperature o ile dobrze pamietam przelacza sie przyciskami AUTO + ECON. "

 

całkiem możliwe,bo to rzadko używam :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i lipa... Mam PINy, VINy, wsady starego i nowego licznika, tylko umiejętności nie mam w tym wszystkim... kupiłem kabel VagTacho USB 3.01 (pięknie się łączy z licznikiem) i VAG USB KKL (oba w viakenie), ale mam chyba jakąś okrojoną wersję polskiego VAGa 4.9, bo raz się łączy raz nie i nie wszędzie można nim wejść w opcję licznika wchodzę spoko w adaptacje też wpisuję kanał 50 wyskakuje mi jakaś wartość 35000, a później już nigdzie mnie nie wpuszcza, wyskakuje jakiś komunikat... i lipa:(, moje umiejętności się kończą... boję się bardziej w to wszystko ingerować bo czuję że samochód wkońcu wogóle przestanie jeździć. Dzięki za zainteresowanie tematem i za wszelką pomoc... Pozdrawiam wszystkich...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszło PW z Vag Com 311.2 i instrukcja jak zrobić pełną wersję. Vag Com'em na pewno sobie poradzisz ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności