Skocz do zawartości
Gość kb24

brak ogrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kb24

witam ,mam problem czyli brak ogrzewania !wymienilem rozgaleznik plynu chlodzacego bo mi pekl i plyn wylecial ,zalozylem nowy.i teraz temp wskaznika podnosi mi sie tak na 65 stopni z nadmuchu nic cieplego powietrza nie leci a silnik temp osiaga termostat sie otwiera czy gdzies jest uklad zapowietrzony mozliwe ze blisko nagrzewnicy?aha dolalem troche wody aby sprawdzic szczelnosc nowego rozgaleznika i teraz nawet plynu chlodz. nie mam na min. prosze o porade i sorry jak nie zrozumiale napisalem pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bigkamil

niewiem czy dobrze zrozumiałem ale chyba napisałeś że masz mało płynu chłodzącego ponizej minimum. w passacie układ odpowietrza sie samoczynnie gdy na zimnym silniku wlejesz plyn to potem zapal auto i czekaj aż sie otwozy termostat ok 87stopni wtedy powinno ci w zbiorniczku dosc duzo ubyć plynu - dolej go i goowe układ odpowietrzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem tak zeszlej zimy, ze auto w ogole nie grzalo do kabiny. Nic zrobic sie z zamarznietymi szybami nie dalo i w ogole masakra. Okazalo sie ze mi plyn chlodniczy gdzies uciekl i nie mialo co sie nagrzewac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

kb24, prawdopodobnie masz zapowietrzony układ.Nalej mu płynu do zbiorniczka może być nawet trochę powyżej górnego poziomu, zakręć zbiorniczek, zapal silnik i trzemaj go na 1500-2000 obr do momentu otwarcia termostatu.I sprawdzaj temperaturę powietrza wylatującego z kratek.Powinno stopniowo się nagrzewać.Jeśli tak się nie dzieje to coś jest zapchane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę się podwiesić pod pytanie, rano jak jest temperatura na minusie to po ilu minutach mniej więcej zaczyna lecieć ciepłe powietrze bo w moim dopiero jak wskazówka minie 70 stopni i czy istnieje taka możliwość że termostat puszcza od razu na duży obieg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kb24

pszemek i tak zrobilem jak napisales i nadal zero nadmuchu cieplego,dzis wsypalem kwasku cytrynowego do ukladu poradzil mi to mechanik a jesli cos zatkane to moze uzyc jakiegos srodka do czyszczenia chlodnic lub jak inaczej odpowietrzyc przeciez sam powinnien sie odpowietrzyc uklad???hmm ma ktos jakis pomysl z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

A czy silnik ci się nie przegrzewa?Bo może przy okazji tego że nie było płynu w układzie padła pompa wody?

 

waldek40, u mnie już po 3 - 5 minutach leci letnie powietrze z kratek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wigus

a ja mam takie pytanko czym moze byc spowodowane ze nagrzewnica nagrzewa sie do polowy?kupilem ja 2 tygodnie temu.nie jest zapchana bo ja przeplukiwalem i uklad nie jest zapowietrzony, dziurawa tez nie jest :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kb24

a skad mam wiedziec ze padla pompa wody i jakie sa objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

waldek40, u mnie już po 3 - 5 minutach leci letnie powietrze z kratek. No to ciekawy jestem co może być za przyczyna że tak słabo grzeje , ostatnio jak było –2C odpaliłem samochód oskrobałem szybę przejechałem 700m podniosłem maskę dotknąłem ręką do głowicy silnika a ona zimna była nawet deka ciepła, jak temperatura dojdzie na max do +90C to leci ciepłe powietrze , może niedobrze że ogrzewanie porównuje z poprzednim samochodem lanos tam jak się ustawiło ogrzewanie na max i rękę dostawiło do wylotu to naprawdę było czuć GORĄCE powietrze ; ciekawe co może jeszcze być? ,chłodniczka przepłukana , klapka od ciepło- zimno otwiera się prawidłowo zawór( na powietrze ) który popycha drugą klapkę żeby dawało ciepło już działa , sam już nie wiem co jeszcze można zrobić , co będzie jak przyjdą prawdziwe mrozy z godzinę będę stał żeby się odmroził i tu mam pytanie do tych co wymieniali nagrzewnice czy jak ją wyjęli to czy bardzo była zasyfiała nie w środku tylko na zewnątrz między żeberkami bo może powietrze nie przelatuje przez nią tyko się odbija ( chyba już wydziwiam ) dobra kończę bo to prawie już lektura :D , czekam na wszystkie rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, a czy na otwartym zbiorniczku wyrównawczym płyn nie wywala do góry ?

|Jeśli tak to może być uszkodzona uszczelka pod głowicą i zapowietrza układ chłodzenia, stąd brak ogrzewania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kb24

witam i sorry panowie ze mecze ale takie pytanko czy mozliwe jest ze nagrzewnica jest tak zasyfiala ze nie ma w niej obiegu plynu tzn wogole plyn nie moze sie przebic, aby byl obieg i co powoduje brak ogzrewania fakt jest taki silnik sie nagrzewa wentylator sie wlacza chociaz wskaznik temp nie podnosi sie hmm...a moze tak odpiac przewody doprowadzajace plyn wejscie i wyjscie od strony komory silnika i pod wplywem cisnienia z weza wymyc lub przeplukac nagrzewnice?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy sprawdzałeś w FAQ'u, np. tu może to jest powodem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kb24

hmm a czy dotyczy to wersji bez klimy? ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, że nie wiem, ale z tego na ile się orientuję to niezależnie od wersji (z klimą czy bez) sposób "włączania" ogrzewania we wszystkich B3 rozwiązany był tak samo.

Zresztą, jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz. W każdym bądź razie może to być jeden z powodów zimna w samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bozzz

To może być awaria termostatu został w pozycji otwartej i ciecz chłodząca idzie na chłodnice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość groszek27

U mnie tak jest że jak otworze zbiornik z plynem to wypelnia sie nagle. Ciekawe od czego to macie jakis pomysł??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie tak jest że jak otworze zbiornik z plynem to wypelnia sie nagle. Ciekawe od czego to macie jakis pomysł??

Zapewne tak się dzieje tylko i wyłącznie jak kawałek pojedziesz samochodem lub chwilę pochodzi. Jest to spowodowane tym iż w układzie chłodzącym jest inne ciśnienie niż na zewnątrz. Dzięki temu temperatura wrzenia płynu chłodzącego jest wyższa niż np w czajniku. Objaw jak najbardziej poprawny pod warunkiem iż po chwili wszystko wraca do normy (wyrównanie ciśnienia z atmosferycznym).

Co do posta pierwszego. Po wymianie termostatu też byłem przekonany iż układ odpowietrzy się sam. Jakie było moje wielkie zdziwienie jak po chwili silnik się pięknie rozgrzał, wentylator się włączał a z wylotów ogrzewania wiało lodem :(((( Co prawda temperatura na wskaźniku pokazywała prawie cały czas 110 st ale myślałem że to wskaźnik przekłamuje. Niestety trzeba było powalczyć z "ręcznym" odpowietrzaniem. Ja to robiłem tak: Odpalałem silnik, pochodził chwilkę- potem gasiłem, odkręcałem korek od zbiorniczka wyrównawczego- płyn gwałtownie wypełniał zbiorniczek do momentu wyrównania ciśnienia. Dolewałem trochę wyżej niż maximum i powtórka. Oczywiście w kabinie ogrzewanie ustawione na max. Po kilku próbach wszystko było si. Cieplutko wewnątrz i silnik już pracował w normalnych temperaturach (90 st). Teraz po przejechaniu kilku km mam już cieplutko w aucie. POZDRAWIAM i miłego odpowietrzania aut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście w kabinie ogrzewanie ustawione na max.

Niepotrzebnie.

W Passacie B3 i B4 (w tej chwili nie wiem jak w nowszych) nie ma czegoś takiego jak zawór nagrzewnicy.

Płyn chłodzący płynie przez cały czas przez nagrzewnicę, a pokrętło regul. temp. steruje jedynie klapką (przesłoną) umożliwiającą przepływ powietrza przez nagrzewnicę.

Tak więc czy ogrzewanie jest włączone na max czy nie, płyn chłodzący zawsze płynie przez nagrzewnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość groszek27

ja odpowietrzylem nagrzewnice inaczej tymi przewodami co do niej idą na jednym jest dziurka wystarczy delikatnie zsunąć przewód i po jakims czasie sie odpowietrzy.

Tylko ze to nie pomogło. Zauważyłem tez ze plyn leci z niskim cisnieniem, dopiero po wcisnieciu gazu zaczyna leciec wiekszym cisnieniem.

A jeszcze takie pytanko, tylko zeby sie upewnic.

Jak stoje przed samochodemi mam otwartą maske to widze dwa przewody do nagrzewnicy u mnie jest tak ze tym z prawej dochodzi płyn a tym z lewej wychodzi.Czy nie powinno być na odwrót???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności