Skocz do zawartości
kiokio

Czasem spadek mocy 1.8T AWT

Rekomendowane odpowiedzi

Witajce,

Przeglądałem całe forum ale znalazłem tylko szczątkowe informacje nt. który mnie interesuje.

Posiadam VW Passat 1.8T AWT 2001r.

Od pewnego czasu zauważylem tak jakby spadek mocy, ale dzieje sie to chyba tylko w określonych sytuacjach:

- jak jade długo w korku to odczuwam spadek dynamiki.

- po bardzo dynamicznej jeździe, po zatrzymaniu się np. na światlach i ponownym ruszeniu samochód już nie jest taki zrywny.

- problem nie występuje w trasie, właściwie to chyba pojawia się w cieplejsze dni.

Nie jest to też obciążenie poprzez klimatyzację bo tej nie czuje w żadnej sytuacji.

 

Byłem na diagnostyce, VAG nie wykazuje żadnych błędów, turbo pompuje książkowo

 

silnik nie chip'owany, fabrycznie 150KM, a w chwilach słabości czuć tak jakby ze 20KM mu uciekało

 

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...w chwilach słabości w ciepłe dni stojąc w korku "puchnie" seryjny intercooler uniemożliwiając dostarczenie do komory spalania zadanej ilości powietrza... auto dosłownie staje się słabsze. jakbyś miał VAGa podpiętego, to zaobserwowałbyś, że w tym samym czasie, kiedy czujesz, że auto osłabło, temperatura powietrza w kolektorze dolotowym przekracza Ci 80-90 stopni - jeśli auto dodatkowo jeździ na 95tce to na bank występuje zjawisko tzw. "spalania stukowego", które sterownik silnika natychmiast eliminuje cofając zapłon, a Ty odczuwasz "spadek mocy..."

 

...to tyle z teorii ;)

żeby to zweryfikować trzebaby trochę logów pozdejmować... równie dobrze możesz mieć jakąś minimalną nieszczelność w dolocie, która pojawia się tylko po przekroczeniu pewnych temperatur - ale bez obaw - takie coś będzie się tylko pogłębiać, więc szybko to zweryfikujesz jeśli to to ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też stawiałem na intercooler, nie pisałem bo nie chciałem nic sugerować :D. Jeźdzę na 95 bo to auto służbowe (karta flotowa ma opcje tylko 95:mad:).

Z drugiej strony to czy VW dało by tak ciała??, ja spadek mocy czuje bardzo

 

Samochód ma 180tyś przebiegu, wiem że turbo puszcza "mgiełkę olejową"do IC bo poci się wąż wchodzący do IC, wysnułem teorie tak na zdrowy rozum że skoro jest tam olej to pewnie IC tez jest zalepiony szlamem, przez co chłodnica ma niższą sprawność. Czy to się ewentualnie jakoś czyści, przepłukuje?? trzeba IC wyciągać?? Czy to wogóle mam sens i czy może pomóc??

 

Marecek czyli uważasz że to raczej normalne??

Jak np. zrobie chipa to poza wzrostem mocy nasili się problem z IC i problem będzie jeszcze bardziej odczuwalny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vag nie dał ciała, tylko uważam, że to normalne zwłaszcza przy tak dużym przebiegu jak na auto służbowe (podałeś słowo klucz, które sugeruje tylko to, że auto nie ma właściciela, a więc osoby, która by o nie dbała)... :| niestety, eksploatacja aut służbowych z natury różni się od eksploatacji auta własnego.

 

Być może zdrowa turbina pompowałaby ciut lepiej, być może po programie zrobiło by się lepiej bo nie zauważałbyś tak dużego spadku od wartości szczytowej... za dużo gdybania - trzeba wziąć VAGa w garść i się przejechać podglądając parametry pracy - miliony rzeczy może zawodzić w aucie serwisowanym w ASO (służbowe?). Równie dobrze Twoja przypadłość może wynikać z wadliwie działającego się zaworu DV lub konającego N75... objawem każdej niesprawności będzie "spadek formy".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat uważam że nie ma nic lepszego jak samochód slużbowy, firmy serwisują samochody w ASO (przynajmniej moja), samochód ma jednego wlaściciela w mojej firmie, i ponosi pełną odpowiedzialność za zaniedbania lub dewastacje.

Samochody służbowe mogą mieć natrzepane kilometrów, ale są pewne wyznaczniki co do służbówek:

- nikt nie kręci licznika

- w razie stłuczki są naprawiane na oryginalnych częściach (tego wymaga leasing)

- samochody są na bierząco serwisowane, nikt się nie przejmuje kosztami serwisu więc jak coś nie domaga, a nie wiadomo co, to wymienia się wszystko po kolei:D

 

Ale wracając do tematu, wymienie na wszelki wypadek N75, intercooler, i zawór DV zobaczymy czy to coś pomoże, ale skoro VAG nic nie wykazuje to chyba problem będzie dotyczył slabej wydajności IC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja akurat uważam że nie ma nic lepszego jak samochód slużbowy

:rotfl: zgadzam się w 100% jako użytkownik porządnego, solidnego, bezawaryjnego służbowego opla ;)

 

nie mniej opisujesz przypadek wymiany wszystkiego profilaktycznie "jak leci" - na czuja, bez poznania przyczyny... ile służbowych aut w tym kraju jest tak traktowana? Takie rzeczy to tylko w Erze... :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz rację, jak auto ma 10 właścicieli to każdy oczekuje że ten następny będzie się martwił.

Co do swojego paska to z chęcią bym go odkupił od firmy, 2 m-ce temu robilem w nim wszystko co się zużylo i jeszcze trochę łącznie zostawilem (firma zostawiła :P)w ASO prawie 12tyś, ponad to wszystkie książkowe przeglądy zawsze na bieżąco

 

Po świętach zobacze czy może IC nie jest zawalony jakimiś liśćmi lub błotem jeśli tak to wąż ogrodowy i do roboty, dam znać czy coś się poprawiło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa powraca, IC był czysty ale kupiłem sobie kabelek ODB II, zapuściłem VAG-COM'a no i wygląda to tak:

 

2 Faults Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
           P1654 - 35-10 - - - Intermittent
16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)
           P0011 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

 

z tego co czytałem to 16395 jest nieciekawym błedem.

Moje pytanie:

czy 16395 oznacza że zmienne fazy rozrządu nie działają wcale, czy napinacz zacina się w jakiejś pozycji.

Rozumiem że to może tłumaczyć mój spadek mocy??

 

Jak zrobić logi dynamiczne, sprawdzić ciśnienie doładowania itp. da się to zrobić z poziomu VAG-COM 311.2??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak zrobić logi dynamiczne, sprawdzić ciśnienie doładowania itp. da się to zrobić z poziomu VAG-COM 311.2??

Czytaj tutaj, weź kogoś do pomocy, i zrobisz piękne logi :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...może ktoś z etką się wypowie co to jest N205 i jak to sprawdzić?

 

http://wiki.ross-tech.com/index.php/16395/P0011/000017

 

 

16395/P0011/000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)

 

Possible Symptoms

Power Loss

 

Possible Causes

Camshaft Adjustment Valve 1 (N205) faulty

Fuel Pump Relay (J17) faulty

 

Possible Solutions

Check Camshaft Adjustment Valve 1 (N205)

Check Fuel Pump Relay (J17)

 

---------- Post added at 08:20 ---------- Previous post was at 08:19 ----------

 

a 18062 chyba w ogóle nie wpływa na funkcjonowanie silnika... ja to mam "od dziecka" praktycznie i nie udało mi się zlokalizować przyczyny (ani objawów ;) ) :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim czasie wysiadła mi pompa paliwa (jedna cela na stojanie byla upalona). Z informacji które podeslałeś można wnioskować że problemy z pompą mogły się przyczynić do wygenerowania tego błędu. Wykasuje błędy z kompa i będe obserwowal czy błąd się pojawia.

 

Drugą przyczyną tego błędu może być (tak myślę) niski poziom oleju, w trasie zapalila mi się kontrolka o niskim stanie, fakt było ok.2mm poniżej minimum i mogło to spowodować zbyt niskie ciśnienie w głowicy, przez co napinacz/regulator nie był wstanie ustawić wałka w wymaganej pozycji.

 

No a przyczyna trzecia to wiadomo 1500pln + robocizna:mad: dobrze że służbowy:D

 

Muszę się zebrać i porobić logi dynamiczne, sprawdzić temperaturę powietrza w dolocie itp. Bo na serwis nie ma co liczyć.

 

---------- Post added at 22:39 ---------- Previous post was at 18:51 ----------

 

właśnie wróciłem z pomiaru, niestety nie mial mi kto pomóc a ciężko jest grzać i w nic nie przywalić patrząc się w laptopa.

 

Wstępnie wygląda to tak:

ciśnienie doładowania zadane:1500 osiągane:1530bar i utrzymuje się do ok 5000obr (nie miałem się gdzie rozpędzić)

Czy to ciśnienie doładowanie nie jest przypadkiem za małe??

 

temperatura powietrza w kolektorze podczas jazdy 40st,

na postoju 60-70szt przy temp. zewnętrznej 15st

 

błąd 16395/P0011/000017 narazie nie wystąpił.

 

 

Zrobiliłem też run-test Audi a4 1.9 AWX by Rogal.

Ten to mu ładuje:D

2600bara do 4300obr, można tez było zmierzyć moment obr. - wg VAG'a wychodzi ok. 430Nm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie wróciłem z pomiaru, niestety nie mial mi kto pomóc a ciężko jest grzać i w nic nie przywalić patrząc się w laptopa.

właśnie dlatego robi się LOG, a nie patrzy na wykres ;) LOG => spokojnie jedziesz, a dane zapisywane są w pliku CSV.

 

Wstępnie wygląda to tak:

ciśnienie doładowania zadane:1500 osiągane:1530bar i utrzymuje się do ok 5000obr (nie miałem się gdzie rozpędzić)

Czy to ciśnienie doładowanie nie jest przypadkiem za małe??

Niet. Jest akuratne ;) Właśnie dlatego to turbo w silnikach 1.8T nazywa się "soft" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie dlatego robi się LOG, a nie patrzy na wykres ;-) LOG => spokojnie jedziesz, a dane zapisywane są w pliku CSV.

 

spokojnie zapisałem sobie wszystko w logach, jak będe miał czas wszystko sobie zrobie na wykresach widze że exel powinien to łyknąć bez problemu.

 

Człowiek jak jedzie to jest ciekaw co się dzieje aktualnie, poza tym jestem przytłoczony ilością informacji jakie można wyciągnąc z tego komputera, a jednocześnie przerażony tym ile rzeczy może się popsuć. Najbardziej zaskoczyły mnie dane o temp i ciśnieniu spalin w katalizatorze:eek:,

nie wspominając już o czujniku poślizgu paska klinowego, oraz kąta skrętu kierownicy (chyba potrzebne do systemów stabilizacji jazdy).

 

Marecek, a podpowiedz mi czy i gdzie za pomocą Vag'a mogę modyfikować parametry pracy silnika, regulować ciśnienie doładowania, lub zmieniać ustawienia modułu komfortu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam mam podobny problem w swoim autku od miesiąca nie moge dojść co jest z nim nie tak a mianowicie brak mu mocy. na vagu pokazuje ze mieszanka za bogata i na wolnych i wysokich obrotach ten sam problem wymieniłem świece cewki sondy sprawdzone przepływomiez tez ok. gosc co go sprawdzał pod kontem elektroniki mówi ze on mu nic nie pomoze mowi ze mogą być dwie sprawy zabity katalizator lub pompa oleju daje d..y i ze kasatory nie otwierają zaworów do konca i z tąd ten problem. turbinka daje 1.7 bara z tego co czytalem na forum znaczy ze jest ok gdzie jeszcze mozna szukać problemu i czy to co powiedział mi mój spec od elektroniki moze być prawdą ? z gory dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
turbinka daje 1.7 bara z tego co czytalem na forum znaczy ze jest ok

 

Powinno pompowac w granicach 0.8-06 bara.

 

Jesli takie cisnienie ci jednak wyskakuje to moze znaczyc ze walniety masz n75, ktory nie "upuszcza" spalin i turbo dmucha na maxa... tylko, to by chyba oznaczalo, ze mieszanka jest uboga [moge sie mylic].

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
turbinka daje 1.7 bara z tego co czytalem na forum znaczy ze jest ok gdzie jeszcze mozna szukać problemu i czy to co powiedział mi mój spec od elektroniki moze być prawdą ? z gory dzięki za pomoc

to zmień tego speca, bo jak powiedział Ci, że turbo dmucha 1.7, to znaczy, że nie wie też jak zdiagnozować przepływomierz ;)

 

LOGIII! W DZIALE DIAGNOSTYKA JEST LOG POPRAWNIE DZIAŁAJĄCEGO PRZEPŁYWOMIERZA. NIE MOŻE BYĆ ODSTĘPSTW OD TEGO WYKRESU, JEŚLI AUTO MA MIEĆ POPRAWNĄ MIESZANKĘ!

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29757

 

 

Człowiek jak jedzie to jest ciekaw co się dzieje aktualnie, poza tym jestem przytłoczony ilością informacji jakie można wyciągnąc z tego komputera, a jednocześnie przerażony tym ile rzeczy może się popsuć. Najbardziej zaskoczyły mnie dane o temp i ciśnieniu spalin w katalizatorze,

nie wspominając już o czujniku poślizgu paska klinowego, oraz kąta skrętu kierownicy (chyba potrzebne do systemów stabilizacji jazdy).

 

wbrew pozorom nie ma tego aż tak dużo... jakie informacje ma Ci dać ciśnienie spalin to nie wiem (poza tym nie znalazłem u siebie czegoś takiego ;) ), również temperatura katalizatora nijak się ma do rzeczywistości...

 

 

Marecek, a podpowiedz mi czy i gdzie za pomocą Vag'a mogę modyfikować parametry pracy silnika, regulować ciśnienie doładowania, lub zmieniać ustawienia modułu komfortu??

 

za pomocą VAGa nie. VAG = tylko DIAGNOSTYKA.

Natomiast są programy umożliwiające dzięki temu kabelkowi zmianę parametrów pracy modułu komfortu (było gdzieś o tym na forum). A programowanie sterownika (mapy doładowania / wtrysku) to już zupełnie inny interfejs...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sory mój błąd nie 1.7 tylko 0.7 ja nie mam vaga ale z tego co patrzyłem w kompa jak gość sprawdzal auto to zadne wykresy nie wykraczały ponad norme. a jak podmieniłem przepływomiez na niby dobry to zaczoł kopcić i sam zdychał więc mój jest chyba dobry. byłem tez na kontroli spalin osobiscie sie nie znam na tym ale u kogo nie byłem to mowi ze lipa i pytają czy duzo pali z moich obliczeń to w miescie 12 do 13 na trasie 8.5 to chyba norna dla tego auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zadne wykresy nie wykraczały ponad norme

jeśli chcesz pomocy, to musisz sam coś pokazać. Jeśli mamy wyciągać jakiekolwiek wnioski, to musisz te wykresy "normy" pokazać - wtedy będzie można szukać innych przyczyn. Już teraz powiem Ci, że normy żadnej nie trzyma, skoro emisji nie spełniasz... :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomoc by sie przydała tylko z wykresami moge mieć problem bo od tygodnia jestem na statku. moge powiedzieć tylko tyle ze jak mrówa podłączył kompa (VAG-COM) . to to co pokazywalo w tabelkach nie odbiegało od tego co bylo pod spodem napisane niemal ze idealnie sie pokrywało. trzeba bylo sprawdzić wkleić tu zebyscie mogli mi pomuc ? moze inaczej , czy znacie kogos w zachodnio pomorskim zeby mi powiedzial dokladnie co wymienić co naprawić zebym mógł jeszcze pojezdzić tym autkiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. to to co pokazywalo w tabelkach nie odbiegało od tego co bylo pod spodem napisane niemal ze idealnie sie pokrywało

 

tzn. wskazanie przepływomierza z czym się pokrywało? kratki opisujące wartości przepłwyki mają opis, który jest poprawny tylko w pozycji na luzie bez obciążenia. Żeby porównać to z czymś pod obciążeniem trzeba dysponować drugim takim autem, w którym wszystko jest OK. I to właśnie możemy zrobić dysponując bazą logów na tym forum...

 

Czy mi się wydaje, czy jakoś na siłę staram Ci się pomóc? ;)

 

jak chcesz wymieniać, to wymień przepływomierz, tylko pamiętaj, żeby każda literka tego długiego kodu się nie zgadzała - strzelam, że przy poprzedniej podmianie ktoś założył Ci taki, w którym seria różniła się ostatnim znakiem (J czy B - w końcu mała różnica) - stąd ten "dym" i "duszenie" auta... innego wytłumaczenia nie widzę :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności