Skocz do zawartości
adams

coś chlapie olejem... POMOC mile widziana - zawór EGR

Rekomendowane odpowiedzi

wspomniałem już o tym na forum, a teraz dokładniejsza relacja

 

zauważyłem że coś mi troszkę pochlapało silnik, zdjąłem plastikową pokrywę i zobaczyłem właśnie to (fotki) nie wygląda to ciekawie, co to jest? do czego to jest? dlaczego tak jest? czy da się to naprawić? czy nowe? jaka cena? a może to normalne zjawisko w tych paskach?

 

ładnie wszystko wyczyściłem i zobacze za tydzień czy zachlapie czy nie... dzisiaj po 40 km wszystko czyściutkie... czy to że do wymianu oleju i filtrów zostało jeszcze mniej niż 1000 km może mieć na to wpływ??

 

rady mile widziane :)

 

pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to ten nieszczęśny zawór EGR, poczytałem trochę o tym na forum i widze że to nie tylko problem mojego pasia :mur:

 

Dalsze wypowiedźi mile widziane :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pre_pl

mogę jedynie powiedzieć, że nie trzeba zbytnio się tym przejmować.

Wskazane jednak jest nie picie jednego piwa w tygodniu, a zebrane pieniążki wkładać

do skarbonki na nowe EGR.

Z tego co pamiętam, jakieś 400zł :583:

 

Na pocieszenie dodam, że podobno w Skodach pada to znacznie szybciej... :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
Z tego co pamiętam, jakieś 400zł :583:

 

Na pocieszenie dodam, że podobno w Skodach pada to znacznie szybciej... :hyhy:

 

Raczej bliżej 800zł :(

 

Najpierw umyj i zobacz po jakim czasie, ile minie czasu, zanim ponownie pojawi się dokładnie taki sam stan zasyfienia. Jeżeli naprawdę szybko wróci ten sam stan to niestety tylko wymiana da temu radę. Już o tym pisałem, że jest tam ciśnienie 2 bary no i jak mocno będzie to wydmuchiwać to wymiana.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

-pięknie wyczyściłem, i po 40km jeszcze nic nie widać...

-czytałem tamtego Twojego posta :)

- :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie zaworu EGR

 

Aby zdemontować zawór – odkręcamy obejmę z węża dolotowego, trzy śruby typu imbus M6 od strony kolektora ssącego oraz dwie śruby M8 od strony kolektora wylotowego

 

U mnie podobnie jak w twoim było mokro w okolicach zaworu – chlapało z tych dziurek oraz puszczał oring , jednym słowem mokry

 

obraz030aoa7.jpg

obraz023aln8.jpg

Tak wyglądało to po zdemontowaniu u mnie

 

1003334akc2.jpg

1003335akg3.jpg

Tak wyglądał w środku po zdemontowaniu

 

obraz025anl5.jpg

obraz027avx5.jpg

Mało tego to od wlotu spalin było sporo czegoś przypominającego kamień - czy coś w tym rodzaju

 

obraz029acb6.jpg

Więc zdemontowałem go i wyczyściłem w nafcie potem przedmuchałem powietrzem

 

1003327auq9.jpg

1003328aoj8.jpg

 

1003330ayr6.jpg

1003332agr2.jpg

Tak wyczyszczony zawór EGR zamontowałem oczywiście z nowym oringiem (7zł w serwisie) i uszczelką (7zł w serwisie) od strony wlotu spalin – dodatkowo posmarowałem silikonem DIRKO

 

1003340apo6.jpg

Jak na razie nic nie widać aby miało cos zamiar „pocić się” ale obserwuję w dalszym ciągu

 

 

 

margorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pociśniesz kilka razy i puści,napisz co za uszczelka i oring,bo ja wymieniłem na używkę za 150zł,bo u mnie też ciekł sobie ,a na gwarancji też go wymieniali i dalej to samo,taka wada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o-ring u mnie jest numer katalogowy :vw: N 905 216 01 (55x3), który widać na fotkach, a uszczelka 069 131 547 D (32mm) jest napisane że od strony spalin - "sporo czegoś przypominającego kamień" (jak znajdę stara i o-ring to wrzucę fotki, ale czy jest sens)

Może "zamienił stryjek siekierkę na kijek" uszkodzony na .............. uszkodzony ,a czy membranę zaworu masz OK - może warto samemu to sprawdzić.

 

P.S do AWX uszczelka jest taka sama jak u mnie, a o-ring ma nr N 909 273 01 (62x3)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie mówili że tylko nowy i nie ma zestawu naprawczego.A kupiłem w super stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiatm, tez mam przysłonięty EGR, po ddjeciu blaszki daje nieprzyjemne odgłłosy. Zastanwaim sie czy nie wymienic go na sprzwny (na allegro ok 400zł). Na biegu jałowym trzesie samochodem, i jest to nieprzyjemne, tylko czy to wina EGR.... bo moze koło dwumasowe... (mam ju z 200 000km).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cze,

a cz ktoś wie ile kosztuje ten czujnik N75?

jakiś czas temu wymienił mi to koleś bo ponoć była do d... i pokazywała błąd i takie tam...szkoda gadać.... ale do rzeczy...

za zawór N75 czyli regulator cieśnienia doładowania zapłaciłem za to 200pln + 60pln za diagnoze i wymianę, i to ponoć jest cena ASO w Gajos Sopot (cena zaworu)

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli chodzi o-ring u mnie jest numer katalogowy :vw: N 905 216 01 (55x3), który widać na fotkach, a uszczelka 069 131 547 D (32mm) jest napisane że od strony spalin - "sporo czegoś przypominającego kamień" (jak znajdę stara i o-ring to wrzucę fotki, ale czy jest sens)

Może "zamienił stryjek siekierkę na kijek" uszkodzony na .............. uszkodzony ,a czy membranę zaworu masz OK - może warto samemu to sprawdzić.

 

P.S do AWX uszczelka jest taka sama jak u mnie, a o-ring ma nr N 909 273 01 (62x3)

Tylko przez te uszczelki nie chlapie olej więc to nic nie da(chyba że profilaktycznie),w sprawie chlapania,u mnie chlapie u góry z dwóch ziurek symetrycznie wywierconych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

margorz, będziesz miał coś przeciwko umieszczeniu Twojego poradnika w warsztacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@tomaszw - błąd 17965 to przeładowanie turbiny , "wszystkie drobi prowadza do ..." Warsztatu :vw: tam jest dokładny opis :ok:

 

Nowy zawór N75 z pisemna 12-miesieczna gwarancja firmy PIERBURG (zamiennik) kupiłem za 120zł od motomaximus z Allegro , przy zamawianiu należy ze sprzedającym ustalić rodzaj wtyczki zaworku ( podobno zawory N75 maja dwa rodzaje wtyczek) jak uda znaleźć mi się zawór z tą inna wtyczką postaram się wstawić fotki na forum - wiem ze niektórzy maja z tym problemy

 

@pawelb6 - jeżeli chlapie przez te otwory może być uszkodzona membrana zaworu i nie steruje się mimo sygnału na elektrozaworze N18 lub nie był czyszczony od nowości i podobnie jak u mnie to było czyli uszkodzony o-ring i pęd powietrza w czasie jazdy robił swoje ;) a z tych otworków również leciał olej . Ciśnienie jakie tam jest to ok. 2 bar (w kolektorze ssącym) i części oleju przedostają się w czasie uchylenia EGR miedzy korpus zaworu a membranę a długi czas takiej pracy robi swoje - tylko tędy olej może dostać się

po czyszczeniu oraz wymianie o-ringu i uszczelki zrobiłem 500km i wszystko suche jak pieprz jak długo to się okaże

 

@Nol - :ok: ja nic nie mam przeciw - jestem nawet ZA :rotfl: ale on jest tam, chyba że masz jakiś inny pomysł ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tędy u mnie leciało,ale to ponoć nie wymienialne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

@Nol - :ok: ja nic nie mam przeciw - jestem nawet ZA :rotfl: ale on jest tam, chyba że masz jakiś inny pomysł ;)

 

O lol, nie zauważyłem go tam mimo tego, że był na samej górze - sorki :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tego trzpienia nie wymienia się, wiec wymiana zaworu na nowy :hyhy: ale ja bym go jeszcze zdemontował i dokładnie wyczyścił a potem przedmuchał powietrzem te otwory :ok:

nie ma z tym dużo roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na razie mam ten (nowy)używany,ale dzięki za rady.Jak znowu coś puści to poczyszczę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności