Gość Dawid075 Zgłoś #1 Napisano 9 Kwietnia 2009 Witam Wszystkich po raz pierwszy. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że piszę w imieniu swojego ojca, sam nie poruszam się paskiem, ale dość mocno udzielam się na forum innej marki, której jestem posiadaczem i wiem, że sporo można się w taki sposób dowiedzieć, ale do rzeczy: W Pasku 2.0 B3 z '91 posypał się automat. Okazało się, że w 2 przegrodzie zrobiła się dziura, wyciekł olej i po skrzyni - nieważne. Znaleźliśmy drugą skrzynię. Też automat, też z paska '91, przywieźliśmy do sprzedającego tamtą zepsutą, porównaliśmy - identyczna. Problem był jeden. Nowa skrzynia - bez sterownika. (pomyślałem "ok sterownik mam w starej") Mechanik zmienił skrzynie, nie podłączył połowy rzeczy do alternatora itd ale pomijam, podpięliśmy to sami. Auto pod warsztatem wycofało i w miarę toczyło się przez chwilę. Po przyjeździe do domu nie było wstecznego. Biegi się nie zmieniają, na D jest tylko 3, biegi manualne dziwnie przełącza, prawie wogle. Ogólnie jest z tym duży problem, bo nikt nie wie co może się dziać. Szczerze mówiąc "mechanicy" rozkładają ręce, nie chcą się zajmować taką naprawą w takim aucie - pomijam... Pomyślałem o podpięciu auta pod komputer (z moim robię tak co jakiś czas i wszystko wychodzi, ale jest to nieco nowsze auto innej marki). Pojechaliśmy do elektryka, który zauważył że jakiś [głupek] wyciął gniazdo diagnostyczne. Pomijam to, dlaczego, bo to mnie nie interesuje - auto do celów czysto "roboczych" - ale tu się pojawia problem bo mimo tego chcielibyśmy, żeby jeździło. Do skrzyni został wlany olej jakiś polski ATF chyba II, na pewno taki jaki zaleca producent, w takich proporcjach jak producent zaleca (chyba tam się miesza 4+1l, nie pamiętam bo to akurat załatwiał ojciec. Problem w tym, że to jakiś polski olej No i teraz nie wiem na czym stoimy. Sprzedawca zarzeka się, że skrzynia sprawna, mechanik, mimo tego, że namieszał to przy skrzyni nie widzę, żeby coś było nie tak, aczkolwiek jak się coś da źle podłączyć to możecie dać znać - sprawdzę. Auto nie jeździ do tyłu, do przodu ledwo... Elektrycy, "fachowcy" rozkładają ręce, albo proponują kupić kolejną skrzynię i wymianę na ponad 1000 zł (absurd) .... Bardzo Was proszę koledzy o pomoc i sugestie. Pozdrawiam Dawid ---------- Post added at 14:39 ---------- Previous post was at 13:04 ---------- Witam raz jeszcze. Właśnie porównałem numery tych skrzyń i różnią się bodajże ostatnimi 2 cyferkami możliwe, że sterownik nie ten ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 9 Kwietnia 2009 Podaj numery starej i nowej skrzyni, może coś wymyślimy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dawid075 Zgłoś #3 Napisano 9 Kwietnia 2009 Dzięki za zainteresowanie. Jedna skrzynka to WWO GERMANY 2 096 321 105 AE/AF - i ta jest w samochodzie a druga to WWO GERMANY 2 096 321 105 AH/AJ - a ta się zepsuła i z niej sterownik poszedł do tej powyżej Już teraz nie wiem może wystarczy poszukać sterownika? One się różnią? ---------- Post added at 19:21 ---------- Previous post was at 15:38 ---------- Ktoś może ma jakiś pomysł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #4 Napisano 9 Kwietnia 2009 Sterownikiem nazywasz moduł elektrozaworów, ten który jest w misce olejowej, czy sterownik/komputer skrzyni ?? ---------- Post added at 20:02 ---------- Previous post was at 19:38 ---------- Numer który podałeś mało nam mówi, potrzebny jest typ np CFF, CNK itp, jest wybity na krawędzi skrzyni, nad rozrusznikiem. Te 3 symbole muszą się zgadzać, te numery które podałeś nie muszą być identyczne Wkładając do skrzyni moduł elektrozaworów należy sprawdzić czy ten moduł pasuje do sprzęgła!! na module el. jest przykręcona blaszka z wybitym symbolem, ten symbol musi się zgadzać z symbolem na sprzęgle(np moduł el. QBA i sprzęgło QBA, nie wolno mieszać). Wszystkie skrzynie mają takie same środki poza sprzęgłem i modułem elektrozaworów, można wsadzić np moduł/sterownik wraz ze sprzęgłem do skrzyni o innych numerach(inne przełożenie) i wszystko będzie działać w 100% Jak jest tylko 3 bieg to skrzynka jest w trybie awaryjnym, przyczyn mogą być setki, problem mechaniczny lub elektryczny. Najlepiej zacząć od podłączenia pod komputer... Przede wszystkim sprawdź połączenia elektryczne skrzyni, jak możesz to przełóż czujniki ze starej skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 10 Kwietnia 2009 096 321 105 AE/AF jest to skrzynia o oznaczeniu APE 096 321 105 AH/AJ a to skrzynia typu ARO z silnika 1.8 (RP) 66KW. Możesz spróbować podmienić sterownik na taki z 1.8 (czy będzie umiał się dogadać z komputerem silnika - nie wiem, może monter się wypowie). Poszukaj komputera z 1.8 RP, ma oznaczenie 096 927 731 K ---------- Post added at 20:44 ---------- Previous post was at 20:29 ---------- jakby co to na tej naklejce na środku masz 096 927 731 a na drugiej naklejce - tej koło gniazda - ostatnią literę/litery numeru np. K, L, AL itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość TadeuszB3 Zgłoś #6 Napisano 15 Kwietnia 2009 Witam ! To ja jestem właścicielem tego Passata, w którym problem ze skrzynią opisał syn. Auto dalej nie zmnienia biegów. Sytuacja jednak teraz wygląda inaczej. Samochód startuje z I biegu, potem zaczyna się tak jakby ślizgające sprzęgło. Brak przyspieszenia. Po rozpędzeniu do 50 - 60 km/h na tym 1 biegu sprzęglo ciągnie ale naciśnięcie gazu, powoduje, że znów jest poślizg. Nie działa kik down i wsteczny. Przed chwilą znalazłem jeden urwany przewód od 4 pinowej- dużej wtyczki, ale zlutowanie go nie pomogło. Nikt nie potrafi mi pomóc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 15 Kwietnia 2009 zakładając że skrzynia jest sprawna, powinieneś zmienić komputer, bo masz niewłaściwy. Sprecyzuj jeszcze jaki masz silnik, bo syn napisał 2.0 115 a Ty masz 136 KM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #8 Napisano 15 Kwietnia 2009 Ormowiec u kolegi wsadziliśmy skrzynke z 9a do 2E i śmigało proponuję posprawdzać wszystkie kable i obstawiam padnięte sprzęgło hydrokinetyczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 15 Kwietnia 2009 Ale on wetknął skrzynię z 1.8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #10 Napisano 16 Kwietnia 2009 Ale skrzynie poza mechanizmem różnicowym takie same są w środku bo rozbierałem i 20 i 1,8 dlatego podejzewam sprzęgło hydrokinetyczne. Poza tym jeden kabel był urwany a co z resztą?? połączenia posprawdzane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach