Skocz do zawartości
Gość Dawid075

Duży problem z automatem po zmianie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Dawid075

Witam Wszystkich po raz pierwszy.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że piszę w imieniu swojego ojca, sam nie poruszam się paskiem, ale dość mocno udzielam się na forum innej marki, której jestem posiadaczem i wiem, że sporo można się w taki sposób dowiedzieć, ale do rzeczy:

 

W Pasku 2.0 B3 z '91 posypał się automat. Okazało się, że w 2 przegrodzie zrobiła się dziura, wyciekł olej i po skrzyni - nieważne.

 

Znaleźliśmy drugą skrzynię. Też automat, też z paska '91, przywieźliśmy do sprzedającego tamtą zepsutą, porównaliśmy - identyczna. Problem był jeden. Nowa skrzynia - bez sterownika. (pomyślałem "ok sterownik mam w starej")

 

Mechanik zmienił skrzynie, nie podłączył połowy rzeczy do alternatora itd ale pomijam, podpięliśmy to sami. Auto pod warsztatem wycofało i w miarę toczyło się przez chwilę.

 

Po przyjeździe do domu nie było wstecznego. Biegi się nie zmieniają, na D jest tylko 3, biegi manualne dziwnie przełącza, prawie wogle. Ogólnie jest z tym duży problem, bo nikt nie wie co może się dziać. Szczerze mówiąc "mechanicy" rozkładają ręce, nie chcą się zajmować taką naprawą w takim aucie - pomijam...

 

Pomyślałem o podpięciu auta pod komputer (z moim robię tak co jakiś czas i wszystko wychodzi, ale jest to nieco nowsze auto innej marki). Pojechaliśmy do elektryka, który zauważył że jakiś [głupek] wyciął gniazdo diagnostyczne. Pomijam to, dlaczego, bo to mnie nie interesuje - auto do celów czysto "roboczych" - ale tu się pojawia problem bo mimo tego chcielibyśmy, żeby jeździło.

 

Do skrzyni został wlany olej jakiś polski ATF chyba II, na pewno taki jaki zaleca producent, w takich proporcjach jak producent zaleca (chyba tam się miesza 4+1l, nie pamiętam bo to akurat załatwiał ojciec. Problem w tym, że to jakiś polski olej :/

 

No i teraz nie wiem na czym stoimy. Sprzedawca zarzeka się, że skrzynia sprawna, mechanik, mimo tego, że namieszał to przy skrzyni nie widzę, żeby coś było nie tak, aczkolwiek jak się coś da źle podłączyć to możecie dać znać - sprawdzę. Auto nie jeździ do tyłu, do przodu ledwo... Elektrycy, "fachowcy" rozkładają ręce, albo proponują kupić kolejną skrzynię i wymianę na ponad 1000 zł (absurd) ....

 

Bardzo Was proszę koledzy o pomoc i sugestie.

 

Pozdrawiam

Dawid

 

---------- Post added at 14:39 ---------- Previous post was at 13:04 ----------

 

Witam raz jeszcze. Właśnie porównałem numery tych skrzyń i różnią się bodajże ostatnimi 2 cyferkami :/ możliwe, że sterownik nie ten ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podaj numery starej i nowej skrzyni, może coś wymyślimy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Dawid075

Dzięki za zainteresowanie.

 

Jedna skrzynka to WWO GERMANY 2 096 321 105 AE/AF - i ta jest w samochodzie

a druga to WWO GERMANY 2 096 321 105 AH/AJ - a ta się zepsuła i z niej sterownik poszedł do tej powyżej :(

 

Już teraz nie wiem może wystarczy poszukać sterownika? One się różnią?

 

---------- Post added at 19:21 ---------- Previous post was at 15:38 ----------

 

Ktoś może ma jakiś pomysł ? :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterownikiem nazywasz moduł elektrozaworów, ten który jest w misce olejowej, czy sterownik/komputer skrzyni ??

 

---------- Post added at 20:02 ---------- Previous post was at 19:38 ----------

 

Numer który podałeś mało nam mówi, potrzebny jest typ np CFF, CNK itp, jest wybity na krawędzi skrzyni, nad rozrusznikiem. Te 3 symbole muszą się zgadzać, te numery które podałeś nie muszą być identyczne

 

 

Wkładając do skrzyni moduł elektrozaworów należy sprawdzić czy ten moduł pasuje do sprzęgła!! na module el. jest przykręcona blaszka z wybitym symbolem, ten symbol musi się zgadzać z symbolem na sprzęgle(np moduł el. QBA i sprzęgło QBA, nie wolno mieszać). Wszystkie skrzynie mają takie same środki poza sprzęgłem i modułem elektrozaworów, można wsadzić np moduł/sterownik wraz ze sprzęgłem do skrzyni o innych numerach(inne przełożenie) i wszystko będzie działać w 100%

 

Jak jest tylko 3 bieg to skrzynka jest w trybie awaryjnym, przyczyn mogą być setki, problem mechaniczny lub elektryczny. Najlepiej zacząć od podłączenia pod komputer...

Przede wszystkim sprawdź połączenia elektryczne skrzyni, jak możesz to przełóż czujniki ze starej skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
096 321 105 AE/AF

jest to skrzynia o oznaczeniu APE

096 321 105 AH/AJ

a to skrzynia typu ARO z silnika 1.8 (RP) 66KW. Możesz spróbować podmienić sterownik na taki z 1.8 (czy będzie umiał się dogadać z komputerem silnika - nie wiem, może monter się wypowie). Poszukaj komputera z 1.8 RP, ma oznaczenie 096 927 731 K

 

---------- Post added at 20:44 ---------- Previous post was at 20:29 ----------

 

jakby co to na tej naklejce na środku masz 096 927 731 a na drugiej naklejce - tej koło gniazda - ostatnią literę/litery numeru np. K, L, AL itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TadeuszB3

Witam !

To ja jestem właścicielem tego Passata, w którym problem ze skrzynią opisał syn. Auto dalej nie zmnienia biegów. Sytuacja jednak teraz wygląda inaczej. Samochód startuje z I biegu, potem zaczyna się tak jakby ślizgające sprzęgło. Brak przyspieszenia. Po rozpędzeniu do 50 - 60 km/h na tym 1 biegu sprzęglo ciągnie ale naciśnięcie gazu, powoduje, że znów jest poślizg. Nie działa kik down i wsteczny. Przed chwilą znalazłem jeden urwany przewód od 4 pinowej- dużej wtyczki, ale zlutowanie go nie pomogło. Nikt nie potrafi mi pomóc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zakładając że skrzynia jest sprawna, powinieneś zmienić komputer, bo masz niewłaściwy.

Sprecyzuj jeszcze jaki masz silnik, bo syn napisał 2.0 115 a Ty masz 136 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ormowiec u kolegi wsadziliśmy skrzynke z 9a do 2E i śmigało proponuję posprawdzać wszystkie kable i obstawiam padnięte sprzęgło hydrokinetyczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale on wetknął skrzynię z 1.8

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale skrzynie poza mechanizmem różnicowym takie same są w środku bo rozbierałem i 20 i 1,8 dlatego podejzewam sprzęgło hydrokinetyczne. Poza tym jeden kabel był urwany a co z resztą?? połączenia posprawdzane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności