Skocz do zawartości
Gość Diabl0

Wersja skandynawska?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Diabl0

Witam

 

Na dniach poszedł mi prawy przegub i w związku z tym auto trafiło do mechanika. Nic wielkiego, na polskich drogach człowiek jest na to cały czas przygotowany i nie było by żadnego problemu gdyby nie to że w hurtowniach nie potrafili znaleźć przegubu do mojego samochodziku. Dopiero dochodząc po numerach ustalili i ściągneli w hurtowni odpowiedni przegub wspominając coś że jest to "wersja skandynawska" (i ostrzegając aby następnym razem nie podawać im modelu a konkretne numery części). Mechanik także był mocno zdziwiony gdyż okazało się że przegub jest prawie 2 razy grubszy niż normalnie. Dalsza wymiana poszła już normalnie i autko spowrotem bryka jak nowo narodzone.

 

Mnie natomiast interesuje co to jest ta "wersja na skandynawię". Czym dokładnie się ona różni od typowych europejczyków (bo wizualnie niczym). Ma ktoś jakieś konkretniejsze informacje na ten temat i może się podzielić wiedzą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Nie wiem jak było z B5 ale w B6 (3C) jest wersja skandynawska.Posiada na stałe włączone światła mijania,webasto,pakiet zimowy 1 lub 2,bardzo często napęd na 4 koła,wzmocnione zawieszenie oraz hak holowniczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Diabl0

Stałe światła są (co mi się podoba bo jestem zwolennikiem świateł przez cały rok), hak jest. Napędu na 4 koła niestety brakuje (a przydałby się na zimę). Webasto - nie wiem jak sprawdzić - mam go od początku wakacji i nie przeżywał jeszcze mrozów. Jak się dowiem to napiszę czy mam.

 

A co do wzmocnionego zawieszenia coś mi się jeszcze obijają drążki kierownicze że niby też są inne - nie wiem czy dobrze zapamiętałem więc mogę się mylić, ale normalnie są chyba metalowe a u mnie metalowo-gumowe czy coś z węglem (już dokładnie nie pamiętam).

 

Ciekawi mnie natomiast co te "wzmocnione zawieszenie" oznacza w praktyce - większą odporność na polskie drogi? Większe koszty napraw? Czy może tylko większą odporność na korozję (co też się przyda na polskich drogach).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Wzmocnione zawieszenie w B5 miało prześwit większy o 15mm od serii,amory o większej sile tłumienia.Nie wiem jak drążki kierownicze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności