Skocz do zawartości
Danek75

Centralny w bagazniku.

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie w sprawie podłączenia zasilania centralnego zamka w klapie. Problem jest taki, że wszystko w klapie działa (sterowanie zamkami, otwieranie/zamykanie szyb), ale sam silniczek nie chodzi :dobani: . Elektryk sprawdzał, ze nie dostaje napięcia, no i jest trochę roboty, bo coś tam z modułem komfortu w takim razie jest nie tak. I teraz moje pytanie: czy moge sobie pociągnąć do tego silniczka w klapie zasilanie z tylnych drzwi (też od silniczka z centralnego zamka)?? Odciąłbym od wtyczki stare kabelki i wpiął te z drzwi. No bo przecież sygnał elektryczny i tak jednoczesnie idzie na wszystkie silniczki. No i jeszcze jedno - czy jak takie połączenie zrobię, to po pewnym czasie mi się coś przypadkiem nie spali? Ma ktoś jakiś pomysł odnośnie tej elektryki? Za kilka dni tu zajrzę, bo muszę na razie "wybyć" :evil:

:vw::vw: ziben alles :cwaniak:;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:mur::mur: Nikt nie wie?? szkoda :kwasny: Sam chyba podłączę i jak coś się stanie to opwiem wtedy o tym przypadku, jak mi coś się sfajczy. :wstyd::przestraszony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikt nie wie?? szkoda Sam chyba podłączę i jak coś się stanie to opwiem wtedy o tym przypadku, jak mi coś się sfajczy
lepiej znajdź przerwę w uszkodzonym obwodzie. Wszelkie równoległe podpięcia dodatkowo obciążają obwód zasilający i mogą spowodować jego sfajczenie, jak to ładnie określiłeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale to z modułu komfortu podobno sygnał nie wychodzi - tak mi powiedział elektryk jak sprawdzał. No a do modułu, to nie chcę się raczej dotykac i chciałem to inaczej zrobić :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale to z modułu komfortu podobno sygnał nie wychodzi
ale elektryk zapewne mierzył na wtyczce od siłownika, a pewnie problem tkwi w złączu przy module komfortu lub gdzieś na kabelku pomiędzy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:ok: to w przyszłym tygodniu spróbuję pogrzebac w tych kabelkach :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Oczywiście że możesz podpiąć pod tylne drzwi.

Osobiście ominołem cały moduł komfortu :cwaniak: !!!

Najwięcej zabawy było z lusterkami:).

Z centralnym zamkiem poradziłem sobie w pół godzinki.

Jeżeli nie chcesz niczego sfajczyć:) pociągnij sobie pod zamek 2 przekaźniki(koszt około 10zł(8zł jak dobrze poszukasz)razem z kostkami nie ciągną dużo prądu i napewno nie obciążą instalacji + i - pod przekaźnik pociągnij od akumulatora(nie zapomnij o bezpiecznikach na +) - stały zmostkuj z - sterowania + sterowanie

podłączasz pod 2 kabelki z tylnego zamka,w tej chwili nie pamiętam koloru,ale chyba jest to czarno-niebieski i czarno-zielony.

Najważniejsze omijaj jakiekolwiek kombinacje z kolorem brązowym(to są kabelki od światełek(masa która zanika po zamknięciu drzwi), więc nie warto ich ruszać:).

Warto pociągnąć te przekaźniki ,bo w innym wypadku mogą ci się nie domykać drzwi z których bierzesz prąd:).

Miłej zabawy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ja chce z tylnych drzwi pociagnać zasilanie - prosto z tamtego siłownika. Nie chce ciągać kabli aż od akumulatora :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rdd333

Mam dokladnie taki sam problem. Czy jest mozliwe zeby na sterowniku komfortu spalil sie ten jeden konkretny port sterujacy zamkiem klapy? Wydaje mi sie ze przyczyna lezy gdzies w przerwanym przewodzie? jutro pomierze jeszcze rezystancje na przewodach. Moze gdzies sygnal zwarty jest z masa? Nie slyszal ktos przypadkiem o servisowym odlaczeniu centralnego otwierania tylnej klapy??? Bo cos takiego znalazlem w jakichs materialach dotyczacych B5. Czy ten problem pojawil sie u Ciebie po jakims czasie , czy tak jak w moim przypadku kupiles to auto i tak juz mialo??? Bo moze wystarczy przeprogramowac cos???

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od razu po kupnie mi to nie działało. Co prawda moge z klapy zamykać i otwierac auto, opuszczac i podnosić szyby, ale za cholere jak z pilota albo przy użyciu klucza np: w drzwiach, to bagaznik mi nie reaguje i trzeba go oddzielnie zamykać i otwierać kluczem - silniczek nie dostaje napięcia. :przestraszony::dobani::mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja zadam (może głupie?) pytanie.

 

W jakie pozycji macie zamek w klapie?

 

Trzeba pamięctać, że ma on 3 pozycje:

1. Można otwierać bez kluczyka,

2. Kalapa zablokowana - otwarcie z kluczyka

3. Pozycja przy otwieraniu kluczykiem (automatycznie waraca do poprzedniej pozycji).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PeGaz_28 - no przecież nie jestem po Wieczorowej Szkole Podstawowej. Wiem, ze ma więcej niz jedno położenie. Próbowałem juz i nie działa :mur: Ani gdy jest zamek w pionie, ani w poziomie. No wiem przeciez, ze w jednym położeniu, to jest non stop zamknięta i nie reaguje wtedy na sygnał z pilota, a w tym innym to jest zablokowana w taki sposób że otwiera sie razem z całym autem, no nie? I pisałem też, ze sprawdzane już było i siłownik wcale napięcia nie dostaje :mur::dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PeGaz_28 - no przecież nie jestem po Wieczorowej Szkole Podstawowej. Wiem, ze ma więcej niz jedno położenie.

 

NO OFFENS. Ostatnio rozbierałem zamek z innych powodów (musiałem go wyczyścić). Jest tam taki śmieszny mikrostyk, który w jednym z położeń zamka jest zamykany (taką śmieszną krzywką na bębenku zamka).... - jak się go nie podłączy/lub jest uszkodzony to jest też taki efekt..... No ale ja się nie znam - a on pewnie już był sprawdzany.... :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedyne, co mu zostaje, to sprawdzić jeszcze, czy napięcie do silniczka dochodzi, bo jeśli nie, to ma to co u mnie, czyli gdzieś po drodze "prad ucieka". I tyle - nie będziemy się przecież kłócić o jakiś piep....ony zamek :cisza::ok:

Niech zrobi co ma zrobić i będzie wiadomo, no nie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rdd333

Co do pozycji kluczyka zgodze sie z przedmowca... probowalem na samym poczatku.

Co do tego mikrostyku to probowalem go zewrzec i wtedy otwierac auto ale nie dzialal. To znaczy tyle ze 1. albo to nie on, 2 albo on jest zepsuty. W kazdym razie zaden sygnal nie dochodzi do silownika. Przy pomiarach woltomierzem przy otwieraniu zauwazylem skok napiecia o kilka milivoltow! Czyli jakies polaczenie jest i sterownik komfortu wysyla jakis sygnal ale moze on byc taki maly bo ma zwarcie gdzies do masy albo sterownik ma spalony ten port i wysyla co wysyla. Ja dalej podejrzewam ze to moze byc ustawienie servisowe (wg. instrukcji istnieje taka mozliwosc). Tak jak juz pisalem jutro przy tym pomajstruje. Dzisiaj przetestowalem rozbieranie klapy wiec jutro na przerwie obiadowej bede mial wiecej czasu na konkrety :)

Pozdrawiam i dam znac jutro co zawalczylem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rdd333

no to sprawdzilem. Bedzie prawdopodobnie silownik bo wykrecilem go i za nic nie chce ruszyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czemu nie podłączycie sobie zamka tej klapy od tylnego zamka?(tak jak pisałem na 1 str.

To naprawde proste i nie będzie trzeba tyle dewagować:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piotrmag - a czytałeś w ogóle, co na poczatku pisałem i jaki jest temat postu? :rotfl::krzeslem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Danek75, -Tak czytałem.Wcześniej pisałem jak ominąć moduł komfortu,ale nie chciałeś ciągnąć kabelków z akumulatora :kwasny: Jak nadal nie chcesz tego robić weź + od czego kolwiek,byle by miał mocny bezpiecznik(15A),bo dobrze Ci radze nie podłączaj bezpośrednio do tylnych drzwi tego zamka tylnej klapy,najlepiej użyj przekaźników.Całą reszte podepnij tak jak pisałem na str.1.

Musi działać.

Dodatkowo,podłącz jeszcze jakiś bezpiecznik i cała instalacja będzie bezpieczna

Ew.Jak nie chce Ci się robi takiej kombinacj to poprostu zmostkuj kabelki tylnej klapy i drzwi,ale nikt nie zagwarantuje ci że nie trafi tego wszystkiego szlag po paru miesiącach.

Wybór należy do Ciebie

Pozdrawiam Piotrmag1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spoko - to zastosuję się do zaleceń i coś pokombinuję. Dzięki :padam::ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności