marianek59tm Zgłoś #1 Napisano 6 Kwietnia 2009 Witam. stracilem olej ze skrzyni biegów i dolewajac zauwazylem ze olej cieknie w miescu gdzie skrzynia laczy sie z silnikiem a mainowicie na tej osłonie od spodu taka blacha to chyba oslona od kola zamachowego.Moje pytanie to: 1.Czy jest tam jakas uszczelka pomiedzy ta oslona a skrzynią??? 2.Musze siegac skrzynie zeby to zrobić??? 3.Czy kolo zamachowe chodzi e oleju bo dziwne jest dla mnie to ze tam olej cieknie. Prosze o pomoc z góry dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #2 Napisano 6 Kwietnia 2009 (edytowane) Koło zamachowe i sprzęglo nie chodzą w oleju. odkręć tą blachę i upewnij się że nie leci ci czasem olej z miski olejowej jeśli nie to pewnie poleciał simering na wałku Edytowane 6 Kwietnia 2009 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kdjk Zgłoś #3 Napisano 6 Kwietnia 2009 1.Czy jest tam jakas uszczelka pomiedzy ta oslona a skrzynią???2.Musze siegac skrzynie zeby to zrobić??? 3.Czy kolo zamachowe chodzi e oleju bo dziwne jest dla mnie to ze tam olej cieknie. Ad 1 - zimering na wałku sprzęgłowym (wchodzącym do skrzyni) Ad 2 - tak (i chyba ją rozebrać) Ad 3 - nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek59tm Zgłoś #4 Napisano 6 Kwietnia 2009 z miski napewno nie bo oleju w silniku nie ubylo.To na 100% olej ze skrzyni skrzynia nawet juz lekko buczy:((.Czy to koniec skrzyni biegów???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #5 Napisano 6 Kwietnia 2009 a jak buczy? ciągle, na niektórych biegach, czy na wciśniętym sprzęgle też? Bo może to tylko łożysko na wałku sprzęglowym a wtedy wymiana nie byłaby droga. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek59tm Zgłoś #6 Napisano 6 Kwietnia 2009 (edytowane) na 1 prawie wcale na 2,3,4 przy dodawaniu gazu i na 5 wcale i jak wcisne sprzegło to tez nie buczy Edytowane 6 Kwietnia 2009 przez marianek59tm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #7 Napisano 6 Kwietnia 2009 Przede wszystkim uzupełnij olej i to na przedwczoraj, a pewnie przestanie buczeć. No ale zanim nalejesz, to wypadałoby zmienić ten zimering na skrzyni, bo olej znów pójdzie w glebe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #8 Napisano 6 Kwietnia 2009 musisz zdjac skrzynie i zmienic simmering i oring demontaz tylko po zdjeciu skrzyni, 3 srubki na spiln i obudowa simmera jest twoja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marianek59tm Zgłoś #9 Napisano 7 Kwietnia 2009 Koledzy znalazłem skrzynie za 150 zł facet zapewnia ze jest dobra i daje gwarancje miesięczną.Co myślicie zaryzykować????Czy lepiej remontować tą moją??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzesiek1 Zgłoś #10 Napisano 29 Czerwca 2012 Wiele na forum można przeczytać informacji dotyczących cieknącego oleju, jednak zazwyczaj chodzi o olej silnikowy, nawet w przypadku gdzie coś kapie w okolicach skrzyni. Ja mam pytanie skąd może cieknąć olej przekładniczy (tzw olej skrzyni biegów ten co wchodzi go ~1,5 litra 75W90), wydaje mi sie że nie ma za wiele możliwości ? Na pewno przy wałach z tzw simerlingów, gdzieś przy korku wlewu/spustu...gdzie jeszcze? Skrzynia jest od spodu mokra, tak się zastanawiam jak by to ciekło na łączeniu silnik-skrzynia to ciekł by chyba olej silnikowy z tamtąd a nie przekładniczy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #11 Napisano 29 Czerwca 2012 1) Olej przekładniowy ( nie przekładniczy) 2) Może cieknąć z każdego fabrycznego otworu w obudowie lub z otworu niefabrycznego, czytaj z dziury, pęknięcia itp. Otwory fabryczne to: - 2 szt. wyjście półosi, - 1 szt. wejście od sprzęgła, - 1 szt. napęd licznika - 1 szt. (czy 2 szt. ?) sterowanie skrzynią, czyt. wodziki, - 1 szt. korek wlewu, jednocześnie kontrola poziomu, - 1 szt. korek spustowy. Najchętniej olej wycieka na półosiach albo wałku sprzęgłowym - czyli tam, gdzie są uszczelniacze, a uszczelniacze się zużywają.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 29 Czerwca 2012 (edytowane) Kiedyś zrobiło mi się smutno, bo zajrzałem pod auto, a tam syf jak u Ciebie - olej na łączeniu skrzyni z silnikiem i o dziwo skrzynia bardziej uświniona. Okazało się że to olej silnikowy, a dokładnie puścił czujnik ciśnienia oleju w głowicy. Spływa sobie w dół i tak to wygląda. PS. olej przekładniowy ma charakterystyczny, mocny zapach - dużo ostrzejszy od oleju silnikowego Edytowane 29 Czerwca 2012 przez ormowiec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woren Zgłoś #13 Napisano 9 Lipca 2012 Witam. Tez mam podobny dylemat. Od jakiegos czasu zaczalem zauwazac w miejscach gdzie stoi moje auto conajmniej noc, plamki. Probowalem ostatnio nawet cos zlapac w kubek i po zapachu ciezko bylo ocenic co to jest. To co nakapalo mialo zielonkawy kolor i dosc intensywny zapach. Olej z silnika bylby raczej czarnawy a to jest do klarowne i zielonkawe. Wachalem tez plyn hamulcowy i od wspomagania i nie pasuje raczej. Zatem mozliwe, ze to wlasnie olej ze skrzyni, ropa (ON) raczej odpada. Wczoraj np po przejechaniu ponad 100km w ostrym deszczu do dzis rano nic sie skapnelo, mozliwe ze dobrze spod auta sie oplukal i zajmie chwile zanim zrobia sie nowe nacieki i zacznie spadac na podloze. Pytanie mam takie: Miejsce w ktorym jestem jest mega drogie jesli chodzi o mechanikow, do Polski jade za niebawem 2 tyg. Zakladajac, ze jest to olej ze skrzyni i leci slabo to jaka moze byc tolerancja na jego czesciowy brak? Zdaze jeszcze dosmigac wedlug Waszej opinii 1400 km do PL? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #14 Napisano 9 Lipca 2012 Jak mechanicy są drodzy to załatw sobie klucz imbusowy 17, odkręć korek wlewu oleju w skrzyni i zobacz palcem czy jest olej. Jak jest full to na równi z korkiem. Jak masz mało to nalej tam oleju 75W90 do pełna i śmigaj do Polski. 1400 km skrzynią bez oleju to na pewno nie zrobisz. A jak bardzo ucieka to możesz co kilkaset kilometrów zatrzymać się i dolać oleju do skrzyni. Wchodzi tam niecałe 2 litry. Najwygodniej uzupełnia się dużą strzukawką z wężykiem. Sorki, nie zauważyłem, że to B5. Moj opis jest do B4, w B5 masz najwyżej korek oleju pod inny klucz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #15 Napisano 9 Lipca 2012 Od jakiegos czasu zaczalem zauwazac w miejscach gdzie stoi moje auto conajmniej noc, plamki. Podstawowe pytanie to czy masz skrzynie manual czy automat jak i czy masz osłonę całego silnika od dołu? Ale oczywiście więcej podpowiedzą w dziale B5. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woren Zgłoś #16 Napisano 9 Lipca 2012 Fakt, przypialem sie do tematu B3 Moj pasztet to B5, manual. Oslone mam tylko ta blizej zderzaka. Nie wiem wlasnie dokladnie jak sie do tego korka dobrac, mam wrazenie ze bez kanalu czy podnosnika lepiej nie podchodzic... Z drugiej strony ostatnio wlalem kolo 0,3l oleju bo ubzduralem sobie zeby trzymac poziom oleju silnika do gornej kreski na bagnecie. Czy silnik moze wyrzucac z siebie nadmiar oleju w jakis sposob? Korkiem na bank nie bo tam sucho. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #17 Napisano 9 Lipca 2012 Czy silnik moze wyrzucac z siebie nadmiar oleju w jakis sposob? Przewietrzaniem skrzynki korbowej co w rezultacie wpadnie w cylindry i wyleci wydechem..mowa o lekkim nadstanie... Olej silnikowy raczej zielony nie jest...jeśli nie jest to płyn hamulcowy z siłownika sprzęgła ani płyn wspomagania to jednak skrzynia...ale ta bardziej by sie pociła od strony półosiek... ...skombinuj duży kawał kartonu wsuń pod silnik i dokładnie stwierdzisz gdzie pojawia się wyciek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woren Zgłoś #18 Napisano 9 Lipca 2012 Przewietrzaniem skrzynki korbowej co w rezultacie wpadnie w cylindry i wyleci wydechem..mowa o lekkim nadstanie... czyli to i tak by nie ulatywalo tak jak mi ulatuje. Olej silnikowy raczej zielony nie jest...jeśli nie jest to płyn hamulcowy z siłownika sprzęgła ani płyn wspomagania to jednak skrzynia...ale ta bardziej by sie pociła od strony półosiek......skombinuj duży kawał kartonu wsuń pod silnik i dokładnie stwierdzisz gdzie pojawia się wyciek. Zgadza sie zadalem to pytanie pomijajac te dwie krople ktore mi sie tam zsaczyla w sensie co by bylo gdyby ale fakt faktem powyzsze i ta zielen dosc mocno eliminuje olej silnikowy. Skapuje z samego konca oslony plastikowej, o ktora padlo pytanie, w srodkowej czesci, tam jest troche peknieta na mocowaniu i tam widac znajduje ujscie. Kapie natomiast skads mam wrazenie od strony pasazera, z tamtej strony elementy podwozia sa zabadzgane... na tyle co moge zobaczyc schylajac sie pod samochod. Od wczoraj po jezdzie w tej ulewie do teraz nic jeszcze nie skapnelo.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woren Zgłoś #19 Napisano 16 Lipca 2012 (edytowane) Sprawdzilem ten olej w skrzyni i po popuszczeniu sruby od oczka kontrolnego zaczelo sie saczyc wiec stan jest. Zapach tez ma inny niz to co cieknie. Zapach tego co udalo mi sie zlapac nie pasuje ani do plynu chlodzacego, oleju silnikowego, plynu hamulcowego, oleju przekladniowego skrzyni ani plynu wspomagania, co to moze byc?? Kolor bym powiedzial jednak taki zlocisty. Co ciekawsze stan tych wszystkich plynow caly czas niezmieniony (przynajmniej ja nic nie zauwazam po zbiorniczkach) i wszystko jest w normie, jazda normalna. Moze cos z klima albo ABS/ESP? Na czym chodza te systemy? Edytowane 16 Lipca 2012 przez woren Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #20 Napisano 16 Lipca 2012 Moze cos z klima albo ABS/ESP? Na czym chodza te systemy? A klima działa? Jak tak to na pewno nie olej ze sprężarki...ale co najwyżej tylko woda może sie sączyć ze zmrożonego parownika ale to tylko woda...czuć jakiś zapach z nawiewów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach