Skocz do zawartości
marianek59tm

wyciek oleju ze skrzyni biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

stracilem olej ze skrzyni biegów i dolewajac zauwazylem ze olej cieknie w miescu gdzie skrzynia laczy sie z silnikiem a mainowicie na tej osłonie od spodu taka blacha to chyba oslona od kola zamachowego.Moje pytanie to:

1.Czy jest tam jakas uszczelka pomiedzy ta oslona a skrzynią???

2.Musze siegac skrzynie zeby to zrobić???

3.Czy kolo zamachowe chodzi e oleju bo dziwne jest dla mnie to ze tam olej cieknie.

Prosze o pomoc z góry dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koło zamachowe i sprzęglo nie chodzą w oleju.

 

odkręć tą blachę i upewnij się że nie leci ci czasem olej z miski olejowej jeśli nie to pewnie poleciał simering na wałku

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.Czy jest tam jakas uszczelka pomiedzy ta oslona a skrzynią???

2.Musze siegac skrzynie zeby to zrobić???

3.Czy kolo zamachowe chodzi e oleju bo dziwne jest dla mnie to ze tam olej cieknie.

Ad 1 - zimering na wałku sprzęgłowym (wchodzącym do skrzyni)

Ad 2 - tak (i chyba ją rozebrać)

Ad 3 - nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z miski napewno nie bo oleju w silniku nie ubylo.To na 100% olej ze skrzyni skrzynia nawet juz lekko buczy:(:(:(.Czy to koniec skrzyni biegów????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak buczy? ciągle, na niektórych biegach, czy na wciśniętym sprzęgle też? Bo może to tylko łożysko na wałku sprzęglowym a wtedy wymiana nie byłaby droga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na 1 prawie wcale na 2,3,4 przy dodawaniu gazu i na 5 wcale i jak wcisne sprzegło to tez nie buczy

Edytowane przez marianek59tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim uzupełnij olej i to na przedwczoraj, a pewnie przestanie buczeć.

No ale zanim nalejesz, to wypadałoby zmienić ten zimering na skrzyni, bo olej znów pójdzie w glebe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz zdjac skrzynie i zmienic simmering i oring

demontaz tylko po zdjeciu skrzyni, 3 srubki na spiln i obudowa simmera jest twoja :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy znalazłem skrzynie za 150 zł facet zapewnia ze jest dobra i daje gwarancje miesięczną.Co myślicie zaryzykować????Czy lepiej remontować tą moją???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiele na forum można przeczytać informacji dotyczących cieknącego oleju, jednak zazwyczaj chodzi o olej silnikowy, nawet w przypadku gdzie coś kapie w okolicach skrzyni.

 

Ja mam pytanie skąd może cieknąć olej przekładniczy (tzw olej skrzyni biegów ten co wchodzi go ~1,5 litra 75W90), wydaje mi sie że nie ma za wiele możliwości ?

Na pewno przy wałach z tzw simerlingów, gdzieś przy korku wlewu/spustu...gdzie jeszcze?

Skrzynia jest od spodu mokra, tak się zastanawiam jak by to ciekło na łączeniu silnik-skrzynia to ciekł by chyba olej silnikowy z tamtąd a nie przekładniczy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1) Olej przekładniowy ( nie przekładniczy)

2) Może cieknąć z każdego fabrycznego otworu w obudowie lub z otworu niefabrycznego, czytaj z dziury, pęknięcia itp. ;)

Otwory fabryczne to:

- 2 szt. wyjście półosi,

- 1 szt. wejście od sprzęgła,

- 1 szt. napęd licznika

- 1 szt. (czy 2 szt. ?) sterowanie skrzynią, czyt. wodziki,

- 1 szt. korek wlewu, jednocześnie kontrola poziomu,

- 1 szt. korek spustowy.

 

Najchętniej olej wycieka na półosiach albo wałku sprzęgłowym - czyli tam, gdzie są uszczelniacze, a uszczelniacze się zużywają....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś zrobiło mi się smutno, bo zajrzałem pod auto, a tam syf jak u Ciebie - olej na łączeniu skrzyni z silnikiem i o dziwo skrzynia bardziej uświniona. Okazało się że to olej silnikowy, a dokładnie puścił czujnik ciśnienia oleju w głowicy. Spływa sobie w dół i tak to wygląda.

 

PS. olej przekładniowy ma charakterystyczny, mocny zapach - dużo ostrzejszy od oleju silnikowego

Edytowane przez ormowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Tez mam podobny dylemat. Od jakiegos czasu zaczalem zauwazac w miejscach gdzie stoi moje auto conajmniej noc, plamki. Probowalem ostatnio nawet cos zlapac w kubek i po zapachu ciezko bylo ocenic co to jest. To co nakapalo mialo zielonkawy kolor i dosc intensywny zapach. Olej z silnika bylby raczej czarnawy a to jest do klarowne i zielonkawe. Wachalem tez plyn hamulcowy i od wspomagania i nie pasuje raczej. Zatem mozliwe, ze to wlasnie olej ze skrzyni, ropa (ON) raczej odpada. Wczoraj np po przejechaniu ponad 100km w ostrym deszczu do dzis rano nic sie skapnelo, mozliwe ze dobrze spod auta sie oplukal i zajmie chwile zanim zrobia sie nowe nacieki i zacznie spadac na podloze. Pytanie mam takie:

Miejsce w ktorym jestem jest mega drogie jesli chodzi o mechanikow, do Polski jade za niebawem 2 tyg. Zakladajac, ze jest to olej ze skrzyni i leci slabo to jaka moze byc tolerancja na jego czesciowy brak? Zdaze jeszcze dosmigac wedlug Waszej opinii 1400 km do PL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mechanicy są drodzy to załatw sobie klucz imbusowy 17, odkręć korek wlewu oleju w skrzyni i zobacz palcem czy jest olej.

Jak jest full to na równi z korkiem. Jak masz mało to nalej tam oleju 75W90 do pełna i śmigaj do Polski.

1400 km skrzynią bez oleju to na pewno nie zrobisz. A jak bardzo ucieka to możesz co kilkaset kilometrów zatrzymać się i dolać oleju do skrzyni. Wchodzi tam niecałe 2 litry.

Najwygodniej uzupełnia się dużą strzukawką z wężykiem.

 

Sorki, nie zauważyłem, że to B5. Moj opis jest do B4, w B5 masz najwyżej korek oleju pod inny klucz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od jakiegos czasu zaczalem zauwazac w miejscach gdzie stoi moje auto conajmniej noc, plamki.

Podstawowe pytanie to czy masz skrzynie manual czy automat jak i czy masz osłonę całego silnika od dołu?

Ale oczywiście więcej podpowiedzą w dziale B5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, przypialem sie do tematu B3 :/

 

Moj pasztet to B5, manual. Oslone mam tylko ta blizej zderzaka.

 

Nie wiem wlasnie dokladnie jak sie do tego korka dobrac, mam wrazenie ze bez kanalu czy podnosnika lepiej nie podchodzic... :/

 

Z drugiej strony ostatnio wlalem kolo 0,3l oleju bo ubzduralem sobie zeby trzymac poziom oleju silnika do gornej kreski na bagnecie. Czy silnik moze wyrzucac z siebie nadmiar oleju w jakis sposob? Korkiem na bank nie bo tam sucho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy silnik moze wyrzucac z siebie nadmiar oleju w jakis sposob?

Przewietrzaniem skrzynki korbowej co w rezultacie wpadnie w cylindry i wyleci wydechem..mowa o lekkim nadstanie...

Olej silnikowy raczej zielony nie jest...jeśli nie jest to płyn hamulcowy z siłownika sprzęgła ani płyn wspomagania to jednak skrzynia...ale ta bardziej by sie pociła od strony półosiek...

...skombinuj duży kawał kartonu wsuń pod silnik i dokładnie stwierdzisz gdzie pojawia się wyciek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przewietrzaniem skrzynki korbowej co w rezultacie wpadnie w cylindry i wyleci wydechem..mowa o lekkim nadstanie...

czyli to i tak by nie ulatywalo tak jak mi ulatuje.

 

 

Olej silnikowy raczej zielony nie jest...jeśli nie jest to płyn hamulcowy z siłownika sprzęgła ani płyn wspomagania to jednak skrzynia...ale ta bardziej by sie pociła od strony półosiek...

...skombinuj duży kawał kartonu wsuń pod silnik i dokładnie stwierdzisz gdzie pojawia się wyciek.

Zgadza sie :) zadalem to pytanie pomijajac te dwie krople ktore mi sie tam zsaczyla w sensie co by bylo gdyby ale fakt faktem powyzsze i ta zielen dosc mocno eliminuje olej silnikowy.

 

Skapuje z samego konca oslony plastikowej, o ktora padlo pytanie, w srodkowej czesci, tam jest troche peknieta na mocowaniu i tam widac znajduje ujscie. Kapie natomiast skads mam wrazenie od strony pasazera, z tamtej strony elementy podwozia sa zabadzgane... na tyle co moge zobaczyc schylajac sie pod samochod.

Od wczoraj po jezdzie w tej ulewie do teraz nic jeszcze nie skapnelo..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzilem ten olej w skrzyni i po popuszczeniu sruby od oczka kontrolnego zaczelo sie saczyc wiec stan jest. Zapach tez ma inny niz to co cieknie. Zapach tego co udalo mi sie zlapac nie pasuje ani do plynu chlodzacego, oleju silnikowego, plynu hamulcowego, oleju przekladniowego skrzyni ani plynu wspomagania, co to moze byc?? Kolor bym powiedzial jednak taki zlocisty. Co ciekawsze stan tych wszystkich plynow caly czas niezmieniony (przynajmniej ja nic nie zauwazam po zbiorniczkach) i wszystko jest w normie, jazda normalna.

Moze cos z klima albo ABS/ESP? Na czym chodza te systemy?

Edytowane przez woren

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze cos z klima albo ABS/ESP? Na czym chodza te systemy?

A klima działa? Jak tak to na pewno nie olej ze sprężarki...ale co najwyżej tylko woda może sie sączyć ze zmrożonego parownika

ale to tylko woda...czuć jakiś zapach z nawiewów?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności