Skocz do zawartości
Gość toni1980

dymek to nie zawsze kostka stacyjki

Rekomendowane odpowiedzi

Gość toni1980

Witam serdecznie. Mój problem polega na tym iż tylko w upalny dzień (gdy auto stoi na słońcu) podczs przekręcenia stacyjki w poz. zapłon potem start wydobywa się dymek. Trwa on może 5 sekund nawet przy pracującym już silniku. Padło na kostkę stacyjki. Zakupiłem i umówiłem się z elektrykiem. Na 2 dni przed wizytą przestały działać wycieraczki i spryskiwacz (cały prawy przełącznik). Udałem się do mechanika i okazało się że to nie kostka dymiła a styki w przełączniku. Ale mam dylemat bo nawet on nie wiedział czy to jest pojedyńczy elelment trzeba kupić podwójny zestaw (kierunki+wycieraczki). Proszę o podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kierunki i wycieraczki to dwa osobne moduły, spasowane tak że ten od wycieraczek "wchodzi" w ten od kierunków, kostki od podłączenia też są osobno do każdego.

Myślę że można kupić pjedynczo. Rozbierałem to ustrojstwo niedawno w moim B3, może nie masz popalonych styków tylko zabrudzone, moduł od wycieraczek się ładnie rozbiera i masz dojście do wszystkich elementów, gorzej jest z tym drugim, ale też można spokojnie wyczyścić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko dopowiem, że te moduły B4 są takie same jak w golfie 3 - jak będzie szukał używanych, to częściej chyba można trafić na te od golfa (to znaczy opisane, że to do golfa 3, bo pasują też do passata B4). Ale może uda się wyczyścić jak kolega powyżej napisał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość toni1980

No to Panowie Sumar1 lub Maarcin poproszę o krótką instrukcję na renowację (czyszczenie przełącznika). Co odkręcić jak zdjąć itp. Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

Trzeba zdjąć kierownicę,te plastiki z kolumny kierowniczej(dwie śrubki od dołu) powyciągać wtyczki (4szt) i odkręcić 3 małe śrubki na obwodzie przełącznika i możesz już go zdjąć.Dalej rozbierzesz bez kłopotu bo będziesz wszystko widział.Tylko że problem prawdopodobnie leży gdzie indziej.Gdzieś w aucie zwierają się przewody a dymi przełącznik bo jest "najsłabszy".Przeczyścić styki musisz ale to może nie wyeliminować usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdzieś w aucie zwierają się przewody a dymi przełącznik bo jest "najsłabszy".Przeczyścić styki musisz ale to może nie wyeliminować usterki.

Może być i tak że ktoś wcześniej czyścił już styki przełącznika papierem ściernym :krzeslem: .Jeżeli zostały opiłki to mogą robić zwarcia na stykach. Toni1980 jak już wymontujesz ten moduł to najpierw przepłucz wszystko spirytusem lub benzyną ekstrakcyjną. Potem na szmatkę (najlepiej lnianą) popsykaj jakiegoś płynu do czyszczenia styków np "kontakt60" i przecieraj wszystkie możliwe miejsca. Nie używaj papieru ściernego, lniana szmatka jest wystarczająco twarda żeby usunąć brud i ewentualne "zapieki".

Jeszcze jedno... jak zaczniesz rozbierać przełącznik to nic "na siłę" trochę cierpliwości i masz wszystko powyciągane, uważaj tylko przy stykach do spryskiwacza tam jest taka mała sprężynka, która lubi się gubić a i prowadnice też ciężko wyjąć żeby nie połamać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności