Skocz do zawartości
-devil-

Sprzęgło wysoko bierze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Kilka dni temu odebrałem w końcu wymarzonego Passata, mam jeden problem ponieważ sprzęgło bierze mi bardzo wysoko i w momencie puszczania go na pierwszym biegu samochód wpada w malutkie drgania do momentu gdy puszcze je całkiem.

Nie wiem czy to ja nie mogę się przyzwyczaic (wczesniej smigałem Polówką) czy coś jest nie tak.

 

Proszę o wyrozumiałość dla nowego :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko oporowe w skrzyni biegów lub też cały komplet sprzęgła :przestraszony::dobani:

Jak ruszasz to ci tak dziwnie trzęsie autem, tak? A weź kogoś i otwórz maskę i jeden niech siedzi w środku a drugi przy silniku nasłuchuje i pomału ruszaj do przodu i do tyłu. jeśli to coś w skrzyni, to będzie słychać .... no nie wiem jak ten dźwięk opisać. Hmmmm - na postoju jak wciśniesz sprzęgło to zaczyna być słychać jakiś dodatkowy dźwięk, np: czegoś obracającego się? Ooo! Już wiem - to podobny dźwięk jak w kole łożysko pada :ok: PODOBNY zaznaczam - a nie identyczny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wsłuchiwałem się dość dokładnie ponieważ kiedyś miałem problemy ze skrzynia ale nic nie słychac. Zaznaczę jeszcze raz ze dzieje sie to tylko przy ruszaniu na pierwszym biegu, tak jakbym nie wyczuł jeszcze sprzęgła

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno według ksiażki serwisowej bo takowom posiadam sprzęgło było wymieniane przy 25kkm a autko ma teraz 93kkm.

 

//edycja postów nie działa? - kuczlaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to w takim razie zostaje tylko opcja, ze jeszcze "nie czaisz" samochodu :evil: Miałem podobnie jak z B4 się przesiadłem. Skoro nie wystepują żadne z objawów o których pisałem, to pozostaje tylko nauczyć sie jazdy nowym nabytkiem :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

Orientujecie się może ile kosztuje wymiana sprzegła komletnego bez koła dwumasowego w passacie B5 110KM?/

 

Dzieki za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ARTEC

 

AVG MY2000

 

028 141 035 MX - tarcza średnica 228 mm -cena ok. 480zł

06B 141 117 D - docisk -cena ok 610zł

0B1 141 165 - łożysko wyciskowe -cena ok 141zł

N 014 739 11 - śruba imbusowa cylindryczna M8x16 szt 12 - cena 1,12zł/szt

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a robocizna ?? jaki to koszt??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ARTEC

 

AVG MY2000

 

028 141 035 MX - tarcza średnica 228 mm -cena ok. 480zł

06B 141 117 D - docisk -cena ok 610zł

0B1 141 165 - łożysko wyciskowe -cena ok 141zł

N 014 739 11 - śruba imbusowa cylindryczna M8x16 szt 12 - cena 1,12zł/szt

;)

 

To chyba ceny oryginałów:)... komplet SACHS na allegro kupisz za polowe tego, LUK trochę drożej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To chyba ceny oryginałów:)... komplet SACHS na allegro kupisz za polowe tego, LUK trochę drożej ;)

 

Podałem numery części ORI , to i ceny są ...:636:.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo proszę się nie śmiać z pytania ;)

 

W moim B5 też sprzęgło wysoko bierze, ale bez żadnych drgań, szarpań, ślizgania itp.

 

A teraz pytanie:

 

czy sprzęgło ma jakąś regulację, żeby pracowało przy głębszym wciskaniu sprzęgła?

 

Jeżdżę na zmianę land roverem, gdzie znowu sprzęgło chwyta przy samej podłodze i po przesiadce z jednego na drugi, muszę się "uczyć" nowego sprzęgła :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim B5 też sprzęgło wysoko bierze, ale bez żadnych drgań, szarpań, ślizgania itp.

 

U mnie to samo. Chyba taka ich uroda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to już moja druga b5piątka i sprzęgło bierze bardzo wysoko troche to wkurzające bo przy starcie albo wystrzele jak rakieta albo walne kangura :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to wy jeździć nie umiecie ;D nie no żartuję, ale niby w każdym aucie 4 koła a jeździ inaczej. Kwestia przyzwyczajenia. A to, że strzela jak rakieta to fajne jest ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem pisac o podobnej sprawie ale widze ze ktos mnie uprzedzil. Sprzeglo w mym pasacie tez "lapie" bardzo wysoko. To po raz, po dwa w momencie gdy lekko wcisne pedal sprzegla, czuc lekkie stukanie jakby takie bicie.

 

Nastepnie w momencie wysprzeglania na wrzuconym biegu, slychac stukniecie. Nie wiem czy jest to kwestia mechanizmu wybierania biegow czy jakiegos elementu w skrzyni. Jak bede mial jutro czas to nakrece material pogladowy dla potwierdzenia slow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już kiedyś tez poruszałem ten temat u mnie też sprzęgło bierze na samej górze no ale chyba już tak musi być ale np. a poliftowym kombi u ojca sprzęgło bierze idealnie tak jak powinno nie za wysoko nie za nisko i do tego jest bardzo mięciutkie można by 1 palcem wciskać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak bierze wysoko to znaczy ze tarcza jest zjechana.standard ale przy tym przebiegu to troszke dziwne. zobacz jeszcze -devil- czy czujesz na pedale pewne drgania bądź takie delikatne bicie...jeśli coś takiego jest w połączeniu z drganiami podczas ruszania to według mnie 2-mas tez poleciał

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak bierze wysoko to znaczy ze tarcza jest zjechana.standard

 

google mówi, że we wszystkich passatach wysoko bierze.

 

czy czujesz na pedale pewne drgania bądź takie delikatne bicie...jeśli coś takiego jest w połączeniu z drganiami podczas ruszania to według mnie 2-mas tez poleciał

ja cały czas mam to mrowienie, a wdumas sprawny ;) jak "poleci" dwumas, to kolega będzie wiedział, wierz mi :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przesiadlem sie z Toyoty Yaris (kurs prawka) na mojego passata i mam to samo w toyocie spokojnie i zwyczuciem sie rusza, a w pasku bierze u samej górze, widocznie taka uroda b5 i tyle.

 

Moim zdaniem bardziej ergonomicznie jest kiedy sprzeglo bierze u dolu, noga napewno mniej pracuje.

Moze da sie gdzie to nieco wyregulowac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności