Gość pawel17081971 Zgłoś #1 Napisano 30 Marca 2009 proszę o pomoc. Silnik 1.9 TDI 130 KM, climatronic na początku samochód przestał grzać oddałem samochód do mechanika, który przepłukał nagrzewnice twierdząc, że jeśli się nic nie zmieni to należy ją wymienić. Oczywiście zabiegi nic nie zmieniły za to pojawił się problem z nadmiernym nagrzewaniem się silnika, po przejechaniu ok 10 km tem silnika wzrasta do pnad 100 stopni z tendencją wzrostową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
molo Zgłoś #2 Napisano 30 Marca 2009 na wstępie sprawdziłbym termostat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbylut Zgłoś #3 Napisano 30 Marca 2009 Stawiam na pompę wody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #4 Napisano 30 Marca 2009 Przy płukaniu nagrzewnicy cały syf który tam się znajdował odkleił się od ścianek i poszedł w cały układ. Teraz musisz płukać cały układ i zalać nowy płyn no i pewnie zmienić nagrzewnice Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiu passat Zgłoś #5 Napisano 10 Kwietnia 2009 miałem podobnie wymień filtr klimy w moim passku było tak samo mechanik nie wymienial tego filtra przez 3 lata klima i nawiew przestal dzialać a deska rozdzielcza byla gorąca i temp. silnika była wyższa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vaniok Zgłoś #6 Napisano 2 Stycznia 2010 czesc,mam paska 1.9 tdi 130 km 2001 rok.od 2 tygodni brak ogrzewania.bylem u mechanika on stawia na pompe wodna a czy nie lepiej sprawdzic to na kompie?auto sie nie grzeje raczej ja na sama mysl:) pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #7 Napisano 2 Stycznia 2010 Nie grzeje to masz na myśli że z nawiewów leci ciągle zimne powietrze? Co pokazuje wskaźnik temp. silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin2780 Zgłoś #8 Napisano 2 Stycznia 2010 Sprawdź nagrzewnicę: zmniejsz ogrzewanie na min, ustaw sobie podmuch tylko na środek - klatkę piersiową, zostaw na minutę, po czym zwiększ szybko na maks i sprawdź jakie leci powietrze z kratek - być może masz przytkaną nagrzewnicę i przelatujące przez nie zimne powietrze, uniemożliwia jej nagrzanie. Nie sądzę, zeby była zatkana w 100% więc powyższe powinno pomóc w diagnozie. Podotykaj też węże pod maską, to będziesz wiedzaiał czy pompa wodna pracuje. A może masz climatronic i nie działa ci klapka od regulacji temperatury? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vwLuKaSvw Zgłoś #9 Napisano 2 Stycznia 2010 Zgodzę się z darekj61 upewnij się czy cały układ się nagrzewa jak wygląda wskaźnik temperatury i upewnij się czy węże się zagrzewają. Sam parę dni temu wymieniałem termostat i wszystko działa OK wcześniej temperatura wskazywała mi lekko ponad minimalną skalę a teraz 90 stopni (odbiło mi się to na spalaniu). I druga sprawa co masz wlane w układ chłodzenia upewnij się do jakiej temperatury masz płyn i kiedy pompa była wymieniana, bo pompa wody ma plastikową turbinkę (jak masz wodę to na 100% zamarzła i zblokowała turbinkę która lubi pękać na osi i wtedy stoi w miejscu a pompa jest cały czas napędzana i wszystko wygląda dobrze a silnik się przegrzewać czego nawet możesz nie wiedzieć). Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartek_Wroclaw Zgłoś #10 Napisano 24 Stycznia 2010 (edytowane) Witam, Dzisiaj rano zauważyłem to samo - "Brak ogrzewania silnik się grzeje". Temperatura w nocy mogła być bardzo niska (ponizej -10 ?) także mogło coś paść. Podobną akcję miałem jak włożyłem odwrotnie filtr kabinowy - więc teraz to na pewno nie to. Pierwsze pytanie to którędy w B4 nagrzewanie kabinowe bierze ciepłe powietrze z silnika ? ta gdzie mam filtr przeciwpyłkowy jest chyba wlot powietrza zimnego. Kiedy pokrętło ustawione jest na zimne powietrze to mocno ssie przez ten filtr.Jak przełożę na ciepłe, to część powietrza dalej zasysa przez filtr kabinowy, Słychać że układ się przełączył (ma większe opory), ale jak wyciągnąłem filtr kabinowy to tamtędy też zasysa (trochę mniej niż na pełnym zimnym). Rury płynu chłodniczego są obie ciepłe, ale nie są bardzo twarde. Wentylator się nie załącza, ale to raczej gdzie indziej problem... Czytałem coś o pompie wody, którą mróz może rozwalić. Mam Vag-a - da się coś w tym temacie z niego odczytać ? Wielkie dzięki za info Pozdrawiam Edytowane 24 Stycznia 2010 przez Bartek_Wroclaw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach