RoGaz50 Zgłoś #1 Napisano 28 Marca 2009 Witam Wszystkich serdecznie. Na początek chciałem powiedzieć, że to Forum - dzięki fanom Passatów, ich wiedzy oraz życzliwości jest w pewnym sensie encyklopedią służącą pomocą przy rozwiązywaniu problemów z naszymi autkami. Dużo się na tym Forum nauczyłem - za co dziękuję Wszystkim. A teraz mój problem. Mam w swoim samochodzie zamontowany oryginalnie moduł komfort o symbolu: 1C0 959 799B Zm MAX 5DK 008 214-00 II 50201 - H01/S0001. Samochód: VW Passat Variant Comfortline 1.9TDI 131 KM (AVF) 2001 r. Kupiony był przez pierwszego własciciela w lutym 2001 roku, a wiec wyprodukowany był pewnie w 2000r lub na początku 2001. Nie będę opisywał jak z nim walczę (modułem) od roku. Elektrycy (fachowcy) samochodowi praktycznie w moim rejonie brak, a jak się jakiś znajdzie to chce żeby mu auto zostawić na 3-4 dni - tylko po co na tak długo?? Usterki jakie wystąpiły to najpierw zanik napięcia w przycisku otwierania tylnej klapy na panelu drzwi kierowcy. Potem samoczynnie zaczął sie na przemian włączać i wyłączć rygiel tylnej klapy, aż sie skopcił itd. Diagnoza VAG - 0 błędów module Moduł + wykładziny - suchuteńkie (zawsze) Postanowiłem wymienić (kupić) nowy lub używany moduł ale nie trafiłem na taki z identycznymi oznaczeniami. Zgadzają sie wszystkie oznaczenia za wyjątkiem symboli "50201" i "S0001". Teraz moje pytanie: z jakimi symbolami muszę kupić moduł aby posiadał dotychczasowe funkcje i dał się bez problemu zaadaptować do wersji mojego auta. Na pewno 1C0 959 799B - tylko jakie pozostałe oznaczenia. Proszę o pomoc - będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 28 Marca 2009 A po co chcesz kupować moduł? Przecież uszkodzenie masz w tylnej klapie (częsta przypadłość naszych aut), poszukaj na forum było troszkę o tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #3 Napisano 28 Marca 2009 Dzięki J@ceq za podpowiedź ale może choć jedno słówko podpowiedzi. Czy problemem może mikrostyk tylnej klapy? Kupiłem kompletny silniczek blokujący, cały zamek tylnej klapy z mikrowyłacznikiem i teraz jak bym kupił moduł to byłby kpl. Czytałem raczej wszystko co dotyczyło tego problemu, ale pewnie nie załapałem kontekstu problemu. Muszę Ci dopisać że być może zmylił mnie następujacy fakt. Znalazłem w zeszłym roku elektryka samochodowego (młody człowiek - a mam do mlodej generacji zaufanie). Sprawdził kable dochodzące z tylnej klapy do modułu komfort - było OK. Następnie zgodnie ze schematami testował wszystkie wyjścia z procesora modułu. Znalazł układ (chrabąszczyka) do którego sygnał wchodził ale już nie wychodził. Właśnie ten na tylną klapę. Znał na pamięć jego symbol (cena około 6zł). Problem był w tym że byla to sobota już po 19-tej i sklepy zamknięte - nie można było kupić tego układu. Ja nie zapisałem ani nie zapamiętałem który to układ - ale to normalne bo jestem facetem który nie patrzy na ręce pracującej osobie (bo nie wypada). Tak mnie wychowano. Umówiliśmy się za tydziń - potem chyba niespodziewanie wyjechał za granicę (coś wspominał) bo urwał się totalnie kontakt telefoniczny - i zostałem z problemem. Oto tak wygląda mój problemem - a problemem rzeczywistym jest to że jak sie mieszka 100 km od "cywilizacji" - to nie muszę chyba nic wiecej dodawać! Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #4 Napisano 28 Marca 2009 Usterki jakie wystąpiły to najpierw zanik napięcia w przycisku otwierania tylnej klapy na panelu drzwi kierowcy. Być może nie jest to wina panelu a wina leży w silniczku klapy. Potem samoczynnie zaczął sie na przemian włączać i wyłączć rygiel tylnej klapy, aż sie skopcił itd. Być może zwarcie na przewodach. Skoro Vag nie wykazuje błędów (suchy moduł) szukałbym raczej od klapy tylnej bądź przycisk przy kierowcy, czasami zacieka tam woda z pompki wycieraczki i powoduje różnego rodzaje awarie jak zwarcia, zaśniedzenie instalacji i niedomagania klapy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RoGaz50 Zgłoś #5 Napisano 30 Marca 2009 (edytowane) Cześć J@ceq!!. Dziś u nas leje - więc poszedłem do garażu i wziąłem się za problem. Zrobiłem jak radziłeś. Zacząłem od tylnej klapy -tzn: w ręce miernik, probówka, pilot i zaczłem sprawdzać jak te prądy "chodzą" i gdzie. Problem znalazłem w miarę szybko. Był uwalony mikrowyłącznik ten przy klamce klapy. Zamontowałem nowy i wszystkie problemy ustąpiły jak ręką odjął - wszystko działa! Dzięki za poradę. Pomogłeś mi zlokalizować usterkę i uratować 300 zł (bo miałem już namierzony moduł komfort). Jedno trudno mi zrozumieć jak to jest: pomaga mi facet z drugiego końca Polski - intuicyjnie a elektrycy samochodowi (fachowcy na moim terenie wykonuący ten zawód) zalecają mi kupić cały moduł. Przecież kupno nowego modułu nic by nie dało bo walnięty był mikrowyłącznik. Ręce opadają. Jeszcze raz serdecznie dziękuję. Chcę Ci przyznać punkty za pomoc bo Ci się należą, tylko nie widzę nigdzie takiej opcji do kliknięcia! Pozdrawiam! Edytowane 30 Marca 2009 przez RoGaz50 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #6 Napisano 30 Marca 2009 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #7 Napisano 30 Marca 2009 (edytowane) pomaga mi facet z drugiego końca Polski - intuicyjnie a elektrycy samochodowi (fachowcy na moim terenie wykonuący ten zawód) zalecają mi kupić cały moduł. Przecież kupno nowego modułu nic by nie dało bo walnięty był mikrowyłącznik. Ręce opadają. Jeszcze raz serdecznie dziękuję. Chcę Ci przyznać punkty za pomoc bo Ci się należą, tylko nie widzę nigdzie takiej opcji do kliknięcia! Pozdrawiam! RoGaz50, bo żeby znaleźć ta usterkę to trzeba mieć pojecie o autku, a nie być tylko mechanikiem. Odnośnie tego pomógł, dolny prawy narożnik postu J@ceq ta ikonka w samym narożniku. albo kliknij tutaj doda to punkcik Jackowi. Edytowane 30 Marca 2009 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siemi1 Zgłoś #8 Napisano 30 Marca 2009 RoGaz50, cos żle szukaleś tu masz ludzi z wrocka maja ok 30 sztuk na stanie tego modułu komfortu i sa to nówki nie uzywane, gadalem z nimi bo myslalem ze u siebnie bede zmuszony moduł komfortu wymienić ale nie było takiej potrzeby. http://www.allegro.pl/item582477692_nowy_modul_komfortu_1c0959799b_vw_seat_skoda.html cena najwyzsza ze wszystkich ale gwarnatują ze nowka funkiel nie smigana wiec leiej taka kupic niz potem z uzywka problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xmalpa23 Zgłoś #9 Napisano 14 Stycznia 2016 Kotlet odgrzany mam pytanko , padł mi moduł ten na górze ze zdjecia, ten dolny zdobylem. Różnia sie tylko tymi numerkami II 52101 (moj zesputy górny ze zdjecia ) i II 41603 (nowy dolny) . Moj samochod to kombi a nowy modul jest z sedana moze to cos z tego. Co to może oznaczac? Czy moge smialo zamieniac? I czy jak juz to zrobie to trzeba cos kombinowac vagiem oprocz adaptacji kluczyków ( to potrafie;) - jakas progarmowanie czy cos ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xmalpa23 Zgłoś #10 Napisano 1 Lutego 2016 [ATTACH=CONFIG]140382[/ATTACH] Kotlet odgrzany mam pytanko , padł mi moduł ten na górze ze zdjecia, ten dolny zdobylem. Różnia sie tylko tymi numerkami II 52101 (moj zesputy górny ze zdjecia ) i II 41603 (nowy dolny) . Moj samochod to kombi a nowy modul jest z sedana moze to cos z tego. Co to może oznaczac? Czy moge smialo zamieniac? I czy jak juz to zrobie to trzeba cos kombinowac vagiem oprocz adaptacji kluczyków ( to potrafie;) - jakas progarmowanie czy cos ? nikt nic ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piasek1985 Zgłoś #11 Napisano 1 Lutego 2016 Nie jestem pewien oznaczenia, ale jak wiesz ze jest z sedana to w kombi napewno bedziesz musial przeprogramowac zeby tylna klape otwierac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #12 Napisano 1 Lutego 2016 ale jak wiesz ze jest z sedana to w kombi napewno bedziesz musial przeprogramowac zeby tylna klape otwierac. Wyprzedzę pytanie VAG - COMem, VCDS'em czy Commanderem tego nie zrobisz. Musisz mieć oprogramowanie VDC Pro i laptop/PC z portem RS 232 (i do tego kabel OBD2 pod to gniazdo) - innej metody nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xmalpa23 Zgłoś #13 Napisano 3 Lutego 2016 Wyprzedzę pytanie VAG - COMem, VCDS'em czy Commanderem tego nie zrobisz. Musisz mieć oprogramowanie VDC Pro i laptop/PC z portem RS 232 (i do tego kabel OBD2 pod to gniazdo) - innej metody nie ma. Tylna klape otwierac w sensie ze z poziomu przycisku na drzwiach tak ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MichalSWD Zgłoś #14 Napisano 5 Lutego 2017 Czy moduł komfortu może się zawiesić od uszkodzonego silniczka otwierania tylnej klapy w Variancie i cyklicznie wysterowywać go na otwieranie? Pytam, bo od piątku walczę z takim tematem (opisane w temacie http://forum.vw-passat.pl/threads/6561-Si%C5%82ownik-zamka-tylnej-klapy-regeneracja-po-zaci%C4%99ciu?p=2428662#post2428662). Co ciekawe po podpięciu nowego silnika też cyklicznie był on wysterowywany na otwieranie bez naciskania przycisku w klapie. Wyciągnąłem moduł komfortu, nie stwierdzając ani podtopienia ani zielonych styków. Aby dostać się do styków musiałem zwyczajnie odpiąć wtyczki, a co za tym idzie zasilanie. Po tej operacji i podpięciu nowego silniczka (który wcześniej był wysterowywany bez przyczyny) wszystko działa jak trzeba. Zastanawiam się zatem, czy odpięcie złączy nie spowodowało resetu sterownika i powrotu całości do poprawnego działania. Jest to możliwe? Do tej pory myślałem, że jakiekolwiek błędy usuwa się testerem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kozmonk Zgłoś #15 Napisano 5 Lutego 2017 marcin ja mialem podobnie w starym pasku z drzwiami tylnymi, u mnie na kostce zrobila sie patyna, jak wpialem i wypialem patyna sie starla i był styk wporzadku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach