Skocz do zawartości
radas

Jak zmierzyć pomiar prądu samochodu na postoju ?

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam taki miernik

5248.th.jpg

Co na nim ustawić i jak podpiąć się pod akumulator aby zmierzyć pobór prądu samochodu w czasie postoju (interesuje mnie ile prądu pobiera alarm) , a także czy mam prawidłowe ładowanie.

Z góry Dzieki

i sorry jeżeli było już gdzieś podobne - ja nie znalazłem ;-(

Edytowane przez radas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc tak: wtyczka czerwona w gniazdo COM, czarna w gniazdo 10A. Nastawiasz pokrętłem na pozycję 10A. Odłączasz klemę masową od akumulatora. Zwierasz czerwony bolec z odłączoną klemą a czarny z klemą siedząca w akumulatorze. Np masa "-" to czerwony na odłączoną klemę a czarna na "+".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak ustawić miernik i gdzie wpiąć przewody masz na rysunku[ATTACH]9797[/ATTACH]. A miernik należy wstawić szeregowo w obwód. Najlepiej pomiędzy klemę od + aku.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Nie jestem ekspertem ale aby zmierzyć napięcie ładowania podłącz czarny kabel do gniazda COM, czerwony do gniazda wyżej Vma, miernik ustaw na pozycje 20 prądu stałego(V z kreseczką i kropkami) i końcówkę czarną miernika przyłóż do bieguna minusowego a czerwoną do plusowego akumulatora. Wynik masz na wyświetlaczu.

 

Mierzenie natężenia prądu:

 

pomiar.jpg

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki.

ale...

@wasil1 piszerz ,że czarna wtyczka w w gniazdo 10A ,a czerwona w gniazdo COM

@kosiad twierdzi znowu (foto) zupełnie cos innego

:D:confused:;)

Jak to ma być prawidłowo ?

i jeszcze jedno:

miernik należy wstawić szeregowo w obwód. Najlepiej pomiędzy klemę od + aku.

czy czerwonym czy czarnym przewodem od miernika do akumulatora i analogicznie czarnym czy czerwonym do klemy ? Czy to już bez znaczenia ?

Edytowane przez radas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak to ma być prawidłowo ?
- podłącz tak jak ci podałem na rysunku. Ewentualnie czerwoną wtyczkę przełóż jedno oczko wyżej tam gdzie jest napisane 10A ale bardzo wątpię abyś pobór prądu na postoju miał aż tak wielki.

Pozdrawiam

 

 

czy czerwonym czy czarnym przewodem od miernika do akumulatora i analogicznie czarnym czy czerwonym do klemy ? Czy to już bez znaczenia ?
- co najwyżej pokaże ci wartości w minusie ale to nie problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli , dla ścisłości...

______

Aby zmierzyć "ubytki" prądu w samochodzie stojacym na postoju (np. poprzez pracujące czujjniki alarmu) - inaczej pomiar natężenia prądu , nalerzy zrobić tak:

obrazek1q.th.jpg

Czerwony przewód podłączyć do VΩ

Czarny przewód do COM

Pokrętło ustawić na 20m w przedziale

Odłączyć klemę minusową (-) przy akumulatorze

„Bolec” czerwonego przewodu z miernika „styknąć” do klemy z odłączonego przewodu akumulatora

„Bolec” czarnego przewodu „styknąć” do trzpienia minusowego (-)akumulatora , czyli tego do którego normalnie jest podłączony zdjęty przewód.

obrazek1.th.jpg

Przy autach jeżdżących mało upływ prądu na poziomie 0,04-0,06 A może powodować wyładowanie baterii

___________

Aby zmierzyć prawidłowe ładowanie akumulatora , czyli pomiar napięcia, należy zrobić tak:

90275324.th.jpg

 

Samochód uruchomniony ,

Pokrętło w mierniku ustawione na prąd stały 20V (DCV)

"Bolec" czerwonego przewodu "styknąć" do dodatniego (+) bieguna-klemy akumulatora

"Bolec" czarnego przewodu "styknąć" do masy samochodu , np. bloku silnika , lub także do ujemnego (-) bieguna-klemy akumulatora.

Odczytać wynik - prawidłowy to w okolicach 13,5 do 14,5 V przy 3000 obr/min

Następnie należy włączyć wszystkie odbiorniki prądu i ponownie sprawdzic ładowanie przy 3000 obr/min

Nie powinno ono spaść poniżej 0,4 V ponizej poprzedniego stanu.

Jeżeli samochodu nie można uruchomić z powodu zbyt małej prędkości obrotowej silnika , to trzeba sprawdzic napięcie akumulatora podczas włączania rozrusznika.

W tym celu należy podłączyć przewody j.w. i przy pomocy drugiej osoby która uruchamia samochód , odczytać wartość napięcia.

Jeżeli napięcie jest ponizej 10V przy 20 *C , to naładować akumulator i przeprowadzić próbę ponownie.

Edytowane przez radas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli , dla ścisłości...

______

-:super:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim uszkodzisz sobie miernik zobacz jaki prąd będzie płynął na zakresie 10A (jak radzi wasil1). Jak wartość prądu będzie poniżej 0,2A to zmierz zgodnie z radą kosiada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy owak wtykasz w gniazdo 10A. Pobór prądu dla alarmu jest zazwyczaj pomijalnie mały, ale np pozostawienie pojazdu z włączonym alarmem na np 3 tygodnie spowoduje rozładowanie akumulatora. Badziewiaste radia samochodowe potrafią pobierać w stanie czuwania ok. 0,20A, czyli przez noc masz rozruch z głowy. To samo z centralnym zamkiem w Astrze II. W stanie czuwania pobiera ok. 0,20A, załączony ok. 0,03-0,05A. Czyli nawet we własnym garażu opłaca się włączać centralny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i zrobiłem tak jak opisałem wyżej.

"pomiar natężenia prądu "

Multimetr ustawiłem na 20m i wyskoczyło 1

zmieniłem na 10A i znowu wyskoczyło 1

Czyli chyba robię cos nie tak :634:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Multimetr ustawiłem na 20m i wyskoczyło 1

zmieniłem na 10A i znowu wyskoczyło 1

Spróbuj jeszcze raz może coś źle robisz.

Sprawdź miernik na czymś innym (inne urządzenie) gdzie jest podany pobór prądu.

Z tego co piszesz to miernik wyszedł poza zakres wyświetlił 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli włożyłeś końcówkę w 10A i zakres ustawiłeś 10A to niemożliwe żeby sprawny miernik wyświetlił 1...

...chyba że źle wpiąłeś miernik (końcówki miernika przytknąłeś jak do pomiaru napięcia, zwierając akumulator, ale to raczej spaliłoby bezpecznik w mierniku).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli włożyłeś końcówkę w 10A i zakres ustawiłeś 10A to ...

czeroną wtyczkę nie włozyłem w 10A lecz Vom mA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kombinuj, słuchaj się nas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli włożyłeś wtyczkę w V/om/mA i coś pokazuje, to bezpiecznik jeszcze sprawny.

Spróbuj ustawić zakres 200mA=.

Jak pokazuje dalej samo "1" to przełóż wtyczkę do gniazda 10A i ustaw zakres 10A=

 

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

pewnie tak zrobię , ale nie wiem kedy.

dlatego ,że całe te "mierzenie" wiąże się z odpięciem akumulatora=adaptacją przepustnicy. A ja niestety nie mam laptopa.

Zdobię tak dopiero jak będę miał okazję z podłączeniem VAGa.

Dam znać.

;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ja mam tez problem bo dzis padl mi calkowicie akumulator i cos go rozladowuje , tak jak w punkcie drugim kolega napisal ,zrobilem i jest ladowanie ok

 

3000obr/14,48 v

800obr/14,35 v

podczas wlaczenia swiatel mijania przy 800 obr =14,25, po nacisnieciu stopu 14,22v

a jak chcialem pomierzyc ubytki to caly czas mam 00,0.....

dziwne bo ladowanie jest ok ,nie mialem wczesniej zadnych problemow i nawet jak stal na mrozie ,a dzis taki myk zrobil ze nie zapalilem rano co naprawde mnie zadziwilo, ze tak od razu padl i cisza ,przejechalem z 15 kilometrow ,pozostawilem na 2 godziny ,wracam i to samo lezy ,gdzie szukac przyczyny????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu akumulator nadaje się już do wymiany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak chcialem pomierzyc ubytki to caly czas mam 00,0.....

Coś źle mierzysz, auto zawsze coś bierze, a jak nic nie bierze to otwórz drzwi (zapali się lampka) i powinno płynąć coś ok 0,5A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności