Skocz do zawartości
slawekm65

Czy warto zmienić B3 na B4?

Rekomendowane odpowiedzi

Zamierzam sprzedać swoje B3 i zastanawiam się czy warto kupić B4 czy jednak coś nowszego. Co o tym sądzicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Między B3 a B4 nie ma de facto różnicy oprócz stylizacji i małych detali. W 99% jest to ten sam samochód konstrukcyjnie. Różnica polega tylko na wprowadzeniu Diesla z bezpośrednim wtryskiem i napędu na 4 koła do wersji VR6. Między TD a TDi jest technologiczna przepaść a napęd na 4 koła to dobrze znane sprzęgło wiskotyczne. Poza tym trochę inne detale jak czcionka zegarów, przyciski i takie tam... W zasadzie powinien być dzieki temu lepiej dopracowany ale to i tak zależy od stanu auta i poprzednich właścicieli. Decyzja należy do Ciebie. Jak przerzucisz się na np B5 to odczujesz to po kieszeni nie tylko na samej cenie auta ale także na częściach. Konstrukcja B3 to koniec lat 80-tych a np B5 to juz prawie 10 lat do przodu także... Przesiadając się z B3 na B4 poczujesz się jak w swoim tylko, że tak powiem - na samym wstępie jakby w "lepiej wyposażonej wersji". No nic... Tyle ode mnie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie osobiście bardziej podoba się b3 niż b4 a jak już znajdzie się b3 w stanie cukierkowym to jest bajka. Najlepiej znaleźć coś z bogatym wyposażeniem w welurze lub skórze i już odczujesz różnicę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co chcesz zamieniać na takie samo auto? Idealnie napisał to passatb5 - dopiero po przejściu na B5 odczujesz dużą różnicę, niestety w kosztach utrzymania również. B3 to oprócz Golfa MK2 najwdzięczniejsze auto jakie isnieje. Jeździ, jeździ i jeździ, nic się nie psuje, a nawet jak już trzeba coś zmienić, to części kupisz wszędzie, za grosze i każdy mechanik Ci to naprawi.

Drugą kwestią jest to, że jeśli masz już B3 to wiesz co masz. Jak jest naprawdę dobre, to bym się go nie pozbywał, jeśli chcesz zamienić na B4. Generalnie Passata w bardzo dobrym stanie jest strasznie ciężko znaleźć, więc kupno nowego to trochę loteria.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W podpisie widać że masz benzyne a tak naprawde to tak jak koledzy napisali powyżej główna różnica w modelach 35i polega na zastosowaniu nowocześniejszego silnika diesla - TDI.

Ja osobiście wybrałbym jeżeli chodzi o paska B5fl lub Audi A6C4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szykuje mi się drobny remont silnika (bierze olej). Auto warte ze 3 tys., a mechanik woła ok 800-1000zł, czyli 30% wartości auta, stąd moje wątpliwości czy zmienić na nowsze w dobrym stanie czy też bawić się w remont.

Ogólnie poza silnikiem to auta jest OK. Nie ma problemów z korozją.

Myśląc o B4 zastanawiam się czy jest równie trwała jak B3, czy też przy produkcji palce maczali księgowi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Myśląc o B4 zastanawiam się czy jest równie trwała jak B3, czy też przy produkcji palce maczali księgowi.

 

na wlepie w bagażniku masz kody literowe i jest tam między innymi kod na jaki kraj autko było produkowane gdzieś na forum był link do tłumaczenia tych kodów poszukaj i spisz kilka państw na które były robione passki mój np. był robiony do Austrii i tam był też składany w fabryce Porsche i blacha jest bardzo dobrze zabezpieczona weź to pod uwagę przy zakupie passka

 

EDIT:

 

jest to jeżeli dobrze pamiętam pierwszy kod od góry w pierwszym słupku od lewej strony

Edytowane przez multi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto warte ze 3 tys., a mechanik woła ok 800-1000zł, czyli 30% wartości auta, stąd moje wątpliwości czy zmienić na nowsze w dobrym stanie czy też bawić się w remont.

Jak kupisz coś nowszego, to na dzień dobry paski, olej, filtry, czasem hamulce, albo jakieś łożysko i już sie robi kwota która spokojnie może przewyższyć te 800-1000 zł.

Dochodzi jeszcze ryzyko zakupu padliny przygotowanej na sprzedaż.

Decyzja należy do ciebie. Ja osobiście jestem za tym aby iść do przodu i kupować nowsze auta, ale wkrótce zaczynam budowę i odkładam kasę, więc trzymam się najtańszej i najpewniejszej opcji, czyli pozostaję przy B3, choć strasznie korci mnie zmiana auta na nowsze. Oczywiście jeśli passat to już nie B4, tylko B5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście jeśli passat to już nie B4, tylko B5.

 

b5 zwłaszcza te pierwsze nie są takie rewelacyjne

 

dlaczego większość zapomniała że renomę jaką osiągnął passat to dzięki modelowi b3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
b5 zwłaszcza te pierwsze nie są takie rewelacyjne

Co racja to racja. Silniki TDI, zwłaszcza 90 KM są super, ale zawieszenie niestety nie na polskie drogi, które po tej zimie są makabryczne. Kumpel ma właśnie B5 z początków produkcji, przejechał nim w 2 lata 60 tys. km i już 2 razy robił remont zawieszenia. Ale z silnika jest strasznie zadowolony (ma właśnie TDI). Cóż, jak pisał

Jak kupisz coś nowszego, to na dzień dobry paski, olej, filtry, czasem hamulce, albo jakieś łożysko i już sie robi kwota która spokojnie może przewyższyć te 800-1000 zł.
widzisz, że czasem się to nie kalkuluje. Chyba, że masz kasę na wydaniu, i szukasz fajnej bryki to wtedy poszukaj np. Audi 100 z końcówki produkcji, albo A6 - fajne auta, ale droższe, i to sporo, w utrzymaniu niż B3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W ogóle nie opłaca się przesiadka z B3 na B4! To jest już przestarzała konstrukcja! Samo podświetlanie zegarów o tym mówi :/ Jak już przesiadka to na B5, jest drastyczny przeskok pod każdym względem :-)

A z tym że utrzymanie B5 jest droższe to sie zupełnie nie zgodzę BO:

 

1. Części do b5 są tańsze. głupi przykład kupowałem ostatnio przełącznik:

 

B4:

http://allegro.pl/item594469897_vw_passat_b4_wlacznik_halogenow_i_swiatel.html

 

B5:

http://allegro.pl/item569838556_wlacznik_swiatel_przelaczniki_passat_b5_golf.html

 

i tak sprawdzam każdą część i zazwyczaj jest podobnie :/ A z mechanikami, jest tak że w tej chwili każdy specjalizuje się w B5 bo jest ich kilkakrotnie więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Samo podświetlanie zegarów o tym mówi

 

ja u siebie zmieniłem na niebieskie i każdy przełącznik też i jest super jak mówisz o tanich częściach w b5 to podaj koszt wymiany rozrządu u mnie to koszt około 115zł robota własna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja u siebie zmieniłem na niebieskie

 

No i widzisz sam to potwierdzasz, żeby było lepiej musiałeś coś zmieniać :/ a i tak zegary są oświetlane z góry a panel klimatyzacji podświetlany jest jedną żaróweczką która w efekcie ledwo oświetla jedno pokrętło. Apropo klimatyzacji to żenujące że nie ma przez nią schowka :|

 

Co do rozrządu to 115zl to cena za sam pasek?

 

http://allegro.pl/item592184890_pasek_rozrzad_a4_a6_vw_passat_1_8_1_8t_gates.html

 

a jeżeli cały komplet to:

http://allegro.pl/item585769256_rozrzad_audi_a4_a6_vw_passat_1_8_1_8_t_turbo.html

 

robocizna własna :-)

 

Poza tym widzę że masz B3 i tu faktycznie ceny są OK, ja ostatnio wymieniałem przepustnice (500pln)

Edytowane przez Awariall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do rozrządu to 115zl to cena za sam pasek?

 

cena za pasek rolkę i uszczelkę pod pokrywę zaworów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnimi czasy mam podobne dylematy :)

Ale jak sie zastanowić to:

Nowsze auto juz w zakupie trzeba liczyć 17-20 tysięcy (mowa o B5)

Jak znam życie , wahacze z przodu od razu do wymiany , oleje filtry paski ( jak juz ktoś z resztą napisał) i po za tym dokładnie nie wiesz co bierzesz , może się okazać że też trzeba robić silnik , i tak przykłady można mnożyć ,

podstawowa zaleta B3 nie boisz się ( tak bardzo ) że ktoś Ci go zawinie :D

z B5 już bym się obawiał , zamiana na B4 też nie ma sensu( oczywiście w mojej opinii) bo dołożyć trzeba sporo , jakoś dziwnie trzymają się w cenie , a auto praktycznie bez zmian , tylko te kosmetyczne.

Tyle ode mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Paweł_Kg

Panowie. Może nie jestem wielkim znawcą, ale jak dla mnie jakiś ostatni wypust B4 z silnikiem TDi od B5 (powiedzmy te 90 KM jak kolega wspomniał wcześniej) oraz z nieśmiertelnym zawieszeniem B3-ki, to naprawde fajne auto. I w mojej opini nie jest stylistycznie "prawie bliźniakiem" B3 jak co nie którzy tu piszą, nie oszukujmy sie- różni się troche :) Jeśli źle mówie poprawcie mnie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A z mechanikami, jest tak że w tej chwili każdy specjalizuje się w B5 bo jest ich kilkakrotnie więcej.

A to już zależy w jakim rejonie kraju :]

 

U mnie jeśli chodzi o passaty to najpierw było B4 TDI, później dołączyło B3 1.8RP, ale szybko "odłączył" ;) A teraz jest znowu B4, tym razem 2.0 :cool: Jak narazie nie ma planów przejścia o model wyżej, głównie właśnie ze względów na koszty eksploatacji i złodziejstwo :P

Edytowane przez skcrack

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest jeszcze jedna ważna kwestia jak chodzi o b3 mianowicie jest to konstrukcja 1988 roku 21 lat i tu chyba większość ze mną się zgodzi że jest poza epoką 21 letnie auto podoba się do dzisiejszego dnia i będzie podobało się jeszcze przez wiele lat, które inne auto to osiągnęło b5? wątpię żeby osiągnęło podobny sukces

oprócz tego że auto ma się podobać to ma być praktyczne tanie w eksploatacji i mało awaryjne i tu znowu b3 zajmuje Pierwsze Miejsce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Camell990

Ja się zgodzę z kolegą "MULTI" w jego wypowiedziach;)

B3 faktycznie jest tanie w eksploatacji i mało awaryjne;)

Jest to jedna z lepszych wersji passata bez wątpienia...a b4 jest jego bratem można powiedzieć bliźniakiem poza małymi detalami np: wnętrza czy bardziej wypuklejszych blach...

 

W ogóle nie opłaca się przesiadka z B3 na B4! To jest już przestarzała konstrukcja! Samo podświetlanie zegarów o tym mówi :/

 

Hmm o ile się nie mylę w b5 też występowało zielone oświetlenie kokpitu...i kto chciał zmieniał na inne (wiadomo w innych wersjach było niebieskie) ale jeżeli komuś przeszkadza zielone światło może sobie je zmienić:] ja np mam czerwone i przyciski też na czerwono podświetlane...co do panelu nawiewów fakt jest to słaba strona tych pasków bo ledwo co to tam oświetla...ale jeżeli ktoś lubi majsterkować nie będzie to dla niego problemem by to zmienić:]

 

Pozdrawiam:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie masz problemów z korozją a to najważniejsze! Zrób silniczek i dalej parę latek spokoju-do tego czasu stanieją i B5-ki i same części do nich; wtedy można pomyśleć o zmianie auta ;)

Przynajmniej ja mam na razie taki plan :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności