Gość Loczekce Zgłoś #1 Napisano 25 Marca 2009 witam w moim pasku zaczeło mocno bić na boki kółko pasowe wału te podwójne da się to jakoś wymienić ? bo boję się że to może być wina wału że ma takie stukania na boki ,przez to są dziwne wibracje wiadomo ale i pompę już drugą wspomagania posadziło.miał już ktoś coś podobnego w swoim , a na allegro nigdzie nie mogę znaleśc tego kółka może ma ktoś na sprzedanie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #2 Napisano 25 Marca 2009 było już na ten temat na forum, ja też tak miałem w moim pasku (1.9 TD). Trzeba zdjąć to koło pasowe i kółko rozrządu z wału, obejrzeć wał. Jeśli nie jest bardzo wyrobiony, kupić nowe kółko rozrządu - pewnie już obcięło klin. Ja zrobiłem tak że zamiast tej śruby centralnej ojciec dorobił mi inną - żeby była ciaśniejsza (dotoczona z twardej śruby), na razie jest ok. Niektórzy proponują żeby wał dać do stoczenia ale jak dla mnie to było za dużo rozbierania silnika i wogóle. Jeśli ten wał nie jest bardzo wyrobiony, można wkleić to koło na specjalny klej, który jest jak metal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #3 Napisano 25 Marca 2009 Kolego, a czy przypadkiem nie chodzi Ci o koło pasowe z tłumikiem drgań, tzn dwa elementy metalowe połączone gumą? Czy nie słyszysz piszczenia, szczególnie na zimnym silniku? O ile wiem to w 1Z jest zupełnie inne kółko niż w AAZ, ale mogę się mylić. ---------- Post added at 15:28 ---------- Previous post was at 15:24 ---------- Sorry, wg ETKI w AAZ też występuje takie koło. Numer oryginału 028 105 243 T. Do dostania w każdym sklepie z częściami. Odradzam kupowanie używki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #4 Napisano 25 Marca 2009 Screen z ETKI: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #5 Napisano 25 Marca 2009 kolezko mam akie kolo z tlumikiem z 1Z. jesli jestes zaintereswoany pisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Loczekce Zgłoś #6 Napisano 25 Marca 2009 no raczej jak patrzyłem to ono z tłumikiem jest moze ta guma się wyrobiła , jak patrzyłem po pobliskich szrotach jest to dostępne za używkę śpiewają 60 do 100 zł a za pompę wspomy około 140 oby to tylko to było a nie wał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michał VW Zgłoś #7 Napisano 14 Grudnia 2010 Witam ja dziś zauważyłem ze w moim aucie bije pasek klinowy na boki , gdy wszystkie odbiorniki prądu są wyłączone to bicia prawie nie widac leczy gdy załącze wszystkie : swiatla,odmrazanie szyby tylniej dmuchawe podgrzewanie lusterek bicie pojawia sie i to duze niżej dołanczam dwa filmiki przedstawiajace sytuacje proszę o pomoc pozdrawiam . Filmik 1 -wszystkie odbiorniki prądu są wyłączone. [ame]http://www.youtube.com/watch?v=stEmx82aUQA[/ame] Filmik 2 wszystkie odbiorniki prądu są włączone. [ame]http://www.youtube.com/watch?v=9_f4oyjMwXs[/ame] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chrupa Zgłoś #8 Napisano 23 Maja 2011 Witam, Niestety ale znów odgrzebuję temat gibającego się koła pasowego… czy mógłby ktoś rzucić okiem na filmik (sorry za duży rozmiar pliku) i powiedzieć czy w tej sytuacji wymiana samego koła pasowego (oczywiście nowe) wystarczy? http://student.agh.edu.pl/~ebi/MVI_7049.AVI Jeden z kolegów pisał iż jeśli „giba” się większe koło (pasek wieloklinowy) to tylko wymienić koło… natomiast wg mnie gibie się też to mniejsze kółko z paskiem klinowym od pompy wody i wspomagania. Mechanik u którego byłem pytać upiera się że wystarczy wymienić koło pasowe ale ja nie jestem przekonany (zwłaszcza po lekturze 29str) i chciałem się upewnić czy kupować koło i dać do wymiany czy szukać innego mechanika ? (Chce być pewny, że po wymianie koła gibanie ustanie i nie będzie trzeba drugi raz tego rozbierać) Chciałem dodać, że jakieś 95tys wstecz urwało mi śrubę centralną od koła zębatego rozrządu (na szczęście wtedy nic poważnego się nie stało) i mechanik który mi to naprawiał wymienił koło zębate rozrządu na nowe + śrubę (wkręcił ją na kleju). Koło delikatnie (być może ciut mniej niż obecnie ?) gibało się na boki. Na pytanie dlaczego odparł ze koło pasowe ma swoje lata i dlatego się gibie. Mówił że jeśli nie ma pisków przy uruchamianiu, problemów z odpalaniem to nie mam się czym przejmować (szkoda że wtedy nie dotarłem na forum i tego tematu ). Z tamtego mechanika już nie korzystam gdyż wymieniał rozrząd po 35tys od wymiany koła na wale. 2tys po wymianie rozrządu rozleciała się pompa wody i się wkurzyłem że nie popatrzył jak z tym robił i nie powiedział. Do naprawy dałem do innego mechanika z polecenia znajomych i on także uspokoił mnie jeśli chodzi o temat delikatnego gibania się koła na wale. Natomiast trafiając na forum i ten temat jestem pełen obaw... Łącząc te dwa fakty boję się że będę miał kłopot z czopem wału… Bardzo proszę o potwierdzenie bądź zaprzeczenie moich obaw i radę co w takiej sytuacji powinienem zrobić… Passat B4 95r, 1.9TDI, 1Z Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 23 Maja 2011 W TDI koło paska wielorowkowego jest osadzone na gumowym pierścieniu, któy z czasem siada. Objawy są takie, że to koło zaczyna się gibać i obracać względem wału (piszczenie). natomiast koło od pompy wody (pasek klinowy) jest po prostu przykręcone do koła paska rozrządu, na sztywno. Więc kiedy pada koło paska wieloklinowego, to widać że ono się giba, ale koło paska klinowego stoi w miejscu. U ciebie na filmie widać że się kiwają obydwa razem, więc na pewno coś się dzieje na łączeniu czoła wału z kółkiem pasowym rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach