Skocz do zawartości
vippol

szczęki hamulcowe

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy szykuje mi się wymiana szczęk hamulcowych w moim pasku czy to sporo roboty? czy ktoś może mi podać opis wymiany szczęk ? wolę sobie zrobić sam bo mam złe doświadczenia z mechanikami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkrecasz kolo,sciagasz dekielek(znajduje sie on po srodku bebna,taka beczulka metalowa),po wytarciu smaru z nakretki trzymajacej beben ukaze sie twoim oczom zagieta zawleczka,odegnij ja i wyciagnij a nastepnie odkrec nakretke.Opukaj beben mlotliem i probuj go sciagnac.Moze byc problem ze sciagnieciem bebna jezeli masz duze ranty na tym bebnie od srodka a to znaczy ze jest juz troche zuzyty.Nastepnie po obu stronach(z prawej i lewej strony na tej samej wysokosci)sa dwa bolce ,na ktorych jest zalozona sprezynka albo taka zagieta blaszka(niepamietam dokladnie)sciagasz je i nastepnie wysuwasz bolce do tylu.Jak dobrze pamietam szczeki sa ze soba szczepione trzema lub dwoma sprezynami,je takze musisz zdjac,nastepnie linka hamulca recznego.Po zdjeciu szczek musisz uwazac aby tloczek,ktory rozpycha szczeki nie rozsunal sie za daleko bo wyleci troche plynu a po takim wycieku murowane zapowietrzenie ukladu a pozniej trzeba odpowietrzac.Najlepiej zabezpiecz go jakims drucikiem oplatujac dookola ten tloczek.Po zalozeniu nowych szczek robisz wszystko w odwrotnej kolejnosci.To samo z drugim kolem.

Mysle ze opisalam to w jasny sposob a w razie watpliwosci to czekam na pytania.

Pozdrawiam i zycze powodzenia w wymianie.Magda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie wydaje się że sobie dam radę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Opukaj beben mlotliem i probuj go sciagnac.Moze byc problem ze sciagnieciem bebna jezeli masz duze ranty na tym bebnie od srodka a to znaczy ze jest juz troche zuzyty.

Dlatego od wewnętrznej strony na osłonie, na wysokości rurki hamulcowej jest gumowa zaślepka. Trzeba ja zdjąć, i przez otwór, za pomocą śrubokręta podnieść klin samo regulatora na max do góry. po tym zabiegu bęben zejdzie bez najmniejszego problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze sie przylacze przy okazji.

U mnie po wymianie tarcz i klockow z przodu zaczely wyc hamulce z tylu (szczeki maja polowe okladzin). Od czego to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moglbys cos dokladniej o tym wyciu napisac tzn.wyja caly czas,przy jakiej predkosci i jaki rodzaj tego wycia moze podobny do wycia lozysk itd ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Him1990

ja mam troszke inny problem. Mianowicie wymieniam wlasnie szczeki na nowe. Juz je kupiłem wszystko ładnie pięknie gdyby nie mały problem. Otoz bardzo ciezko wchodzi bęben jak juz sie go wcisnie to nie chce sie wogole obracać. Linke od recznego poluzowałem na max. Nie mam pojęcia co moge zrobic. Macie jakies pomysły ? myslalem juz o spiłowaniu dolnej czesci szczek ale to ostatecznosc. z gory dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj zdjęcie, może coś źle poskładałeś. Klin regulatora jest na górze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Him1990

poskładałem na bank dobrze bo wziąłem starą szczeke na wzor. To wyglada tak jakby była za duza dosłownie o pare minimetrów bo wchodzi troszke i potem sie klinuje. Na tak zwanego "chama" wejdzie do konca ale niestety koło baaaaardzo bardzo ciezko sie obraca a tak byc nie moze. Stara szczeka po złozeniu wchodzi jak powinna. Moze jest za duzo materiału sciernego na tej nowej. Naprawde juz nie wiem. Zdjecie ewentualnie jutro. Ale złozona jest na 1000 % poprawnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Upewnij się że klin regulatora jest na górze. Wciśnij bęben, włóż łożysko z podkładką, dokręć nakrętkę ręką do oporu, weź młotek i opukaj bęben po obwodzie obracając nim. Zaciągnij parę razy ręczny, depnij na hamulec. Powinno się wszystko ułożyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Him1990

Dzieki za pomoc Tomek. Błąd był wlasnie w regulatorze. Robiłem to z tatą a tata grzebał zawsze przy starszych autach a tam było nieco inaczej. Przestawiłem regulator na góre i jest wporządeczku. Jednakze dziwi mnie fakt iz z przodu owszem hamulce brzytwa. Ale z tyłu troszke przepuszczają szczegolnie to prawe koło ktore wczesniej sie zepsuło. Czy to moze byc wina swiezych szczęk ? czy doszukiwac sie czegos cięższego ? Aha i dodam ze w pasku B3 jak zaciągne na 7 ząbek ręczny jest dosc mocny. A po hamowaniu zasadniczym hamulcem z piskiem blokują sie tylko przednie koła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noto wszystko jasne, dlatego chciałem fotkę ;)

A po hamowaniu zasadniczym hamulcem z piskiem blokują sie tylko przednie koła

tak ma być

Czy to moze byc wina swiezych szczęk ?

tak, a szczególnie ich marki (odradzam kager, topran i takie tam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Him1990

aha chyba ze tak bo poprzednio po mocnym wcisnieciu hamulca blokowały sie wszystkie 4 koła. A co do firmy to nie chce teraz zmyslac bo nie wziałem ze sobą pudełka. W kazdym razie działa i dzieki za pomoc.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość SONGO

Witam mam problem z ręcznym hamulcem a reczej ze światełkiem kontrolnym hamulca recznego o tóż to ze caly czas się swieci i czasami gaśnie ale wiecej się swieci , a wczesniej byla wymiana szczęk w tylnich kolach i wszysko bylo dobrze poskladane i nie wiem gdzie jest problem , rączka recznego jest spuszczona.prosze o rade . Moje auto to Passat B3 1992.1.9 TD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest stan płynu hamulcowego? Może trzeba dolać. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak ręką wciśniesz czujnik od ręcznego to czy gaśnie czy nadal świeci?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności