vippol Zgłoś #1 Napisano 24 Marca 2009 koledzy szykuje mi się wymiana szczęk hamulcowych w moim pasku czy to sporo roboty? czy ktoś może mi podać opis wymiany szczęk ? wolę sobie zrobić sam bo mam złe doświadczenia z mechanikami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #2 Napisano 24 Marca 2009 Odkrecasz kolo,sciagasz dekielek(znajduje sie on po srodku bebna,taka beczulka metalowa),po wytarciu smaru z nakretki trzymajacej beben ukaze sie twoim oczom zagieta zawleczka,odegnij ja i wyciagnij a nastepnie odkrec nakretke.Opukaj beben mlotliem i probuj go sciagnac.Moze byc problem ze sciagnieciem bebna jezeli masz duze ranty na tym bebnie od srodka a to znaczy ze jest juz troche zuzyty.Nastepnie po obu stronach(z prawej i lewej strony na tej samej wysokosci)sa dwa bolce ,na ktorych jest zalozona sprezynka albo taka zagieta blaszka(niepamietam dokladnie)sciagasz je i nastepnie wysuwasz bolce do tylu.Jak dobrze pamietam szczeki sa ze soba szczepione trzema lub dwoma sprezynami,je takze musisz zdjac,nastepnie linka hamulca recznego.Po zdjeciu szczek musisz uwazac aby tloczek,ktory rozpycha szczeki nie rozsunal sie za daleko bo wyleci troche plynu a po takim wycieku murowane zapowietrzenie ukladu a pozniej trzeba odpowietrzac.Najlepiej zabezpiecz go jakims drucikiem oplatujac dookola ten tloczek.Po zalozeniu nowych szczek robisz wszystko w odwrotnej kolejnosci.To samo z drugim kolem. Mysle ze opisalam to w jasny sposob a w razie watpliwosci to czekam na pytania. Pozdrawiam i zycze powodzenia w wymianie.Magda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vippol Zgłoś #3 Napisano 24 Marca 2009 dzięki wielkie wydaje się że sobie dam radę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #4 Napisano 24 Marca 2009 Opukaj beben mlotliem i probuj go sciagnac.Moze byc problem ze sciagnieciem bebna jezeli masz duze ranty na tym bebnie od srodka a to znaczy ze jest juz troche zuzyty. Dlatego od wewnętrznej strony na osłonie, na wysokości rurki hamulcowej jest gumowa zaślepka. Trzeba ja zdjąć, i przez otwór, za pomocą śrubokręta podnieść klin samo regulatora na max do góry. po tym zabiegu bęben zejdzie bez najmniejszego problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik7 Zgłoś #5 Napisano 25 Marca 2009 Moze sie przylacze przy okazji. U mnie po wymianie tarcz i klockow z przodu zaczely wyc hamulce z tylu (szczeki maja polowe okladzin). Od czego to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #6 Napisano 25 Marca 2009 a moglbys cos dokladniej o tym wyciu napisac tzn.wyja caly czas,przy jakiej predkosci i jaki rodzaj tego wycia moze podobny do wycia lozysk itd ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Him1990 Zgłoś #7 Napisano 22 Maja 2009 ja mam troszke inny problem. Mianowicie wymieniam wlasnie szczeki na nowe. Juz je kupiłem wszystko ładnie pięknie gdyby nie mały problem. Otoz bardzo ciezko wchodzi bęben jak juz sie go wcisnie to nie chce sie wogole obracać. Linke od recznego poluzowałem na max. Nie mam pojęcia co moge zrobic. Macie jakies pomysły ? myslalem juz o spiłowaniu dolnej czesci szczek ale to ostatecznosc. z gory dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 22 Maja 2009 Daj zdjęcie, może coś źle poskładałeś. Klin regulatora jest na górze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Him1990 Zgłoś #9 Napisano 22 Maja 2009 poskładałem na bank dobrze bo wziąłem starą szczeke na wzor. To wyglada tak jakby była za duza dosłownie o pare minimetrów bo wchodzi troszke i potem sie klinuje. Na tak zwanego "chama" wejdzie do konca ale niestety koło baaaaardzo bardzo ciezko sie obraca a tak byc nie moze. Stara szczeka po złozeniu wchodzi jak powinna. Moze jest za duzo materiału sciernego na tej nowej. Naprawde juz nie wiem. Zdjecie ewentualnie jutro. Ale złozona jest na 1000 % poprawnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 22 Maja 2009 Upewnij się że klin regulatora jest na górze. Wciśnij bęben, włóż łożysko z podkładką, dokręć nakrętkę ręką do oporu, weź młotek i opukaj bęben po obwodzie obracając nim. Zaciągnij parę razy ręczny, depnij na hamulec. Powinno się wszystko ułożyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Him1990 Zgłoś #11 Napisano 25 Maja 2009 Dzieki za pomoc Tomek. Błąd był wlasnie w regulatorze. Robiłem to z tatą a tata grzebał zawsze przy starszych autach a tam było nieco inaczej. Przestawiłem regulator na góre i jest wporządeczku. Jednakze dziwi mnie fakt iz z przodu owszem hamulce brzytwa. Ale z tyłu troszke przepuszczają szczegolnie to prawe koło ktore wczesniej sie zepsuło. Czy to moze byc wina swiezych szczęk ? czy doszukiwac sie czegos cięższego ? Aha i dodam ze w pasku B3 jak zaciągne na 7 ząbek ręczny jest dosc mocny. A po hamowaniu zasadniczym hamulcem z piskiem blokują sie tylko przednie koła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 25 Maja 2009 Noto wszystko jasne, dlatego chciałem fotkę A po hamowaniu zasadniczym hamulcem z piskiem blokują sie tylko przednie koła tak ma być Czy to moze byc wina swiezych szczęk ? tak, a szczególnie ich marki (odradzam kager, topran i takie tam) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Him1990 Zgłoś #13 Napisano 25 Maja 2009 aha chyba ze tak bo poprzednio po mocnym wcisnieciu hamulca blokowały sie wszystkie 4 koła. A co do firmy to nie chce teraz zmyslac bo nie wziałem ze sobą pudełka. W kazdym razie działa i dzieki za pomoc. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość SONGO Zgłoś #14 Napisano 11 Listopada 2010 Witam mam problem z ręcznym hamulcem a reczej ze światełkiem kontrolnym hamulca recznego o tóż to ze caly czas się swieci i czasami gaśnie ale wiecej się swieci , a wczesniej byla wymiana szczęk w tylnich kolach i wszysko bylo dobrze poskladane i nie wiem gdzie jest problem , rączka recznego jest spuszczona.prosze o rade . Moje auto to Passat B3 1992.1.9 TD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #15 Napisano 11 Listopada 2010 A jaki jest stan płynu hamulcowego? Może trzeba dolać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #16 Napisano 11 Listopada 2010 a jak ręką wciśniesz czujnik od ręcznego to czy gaśnie czy nadal świeci? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach