riff Zgłoś #1 Napisano 24 Marca 2009 Witam wszystkich na forum. To mój pierwszy post na forum także proszę o wyrozumiałość. A mianowicie problem polega na tym, że występuje kłopot z rozruchem silnika po nocy lub po kilkugodzinnym postoju. Trzeba go ostro kręcić kilkanaście-kilkadziesiąt sekund aby odpalił, ale problem występuje tylko wtedy gdy auto postoi na płaskim terenie bądź przodem pod górkę. Natomiast gdy postój miał miejsce przodem z górki odpala zawsze i w każdych warunkach bez żadnych problemów i obojętne jest to czy jest +30 oC czy -30 oC. Na początku mechanior powiedział że pompa paliwa nie chodzi więc została wymieniona/tzn. zregenerowana/ i paliwko teraz daje, jest delikatnie lepiej/ może o 10 % lepiej/ ale problem nie zniknął. Mechanior podłączył kompa ale stwierdził ze nie ma żadnych błędów i wszystko jest ok wtryski pracują prawidłowo. Nie ma dalszych pomysłów więc proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Simo11 Zgłoś #2 Napisano 24 Marca 2009 Sprawdzałeś czy paliwko nie ucieka z powrotem do zbiornika? Według mnie to jest przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KAWA Zgłoś #3 Napisano 24 Marca 2009 mam taki sam objaw jak ty ale nie wiem z tym parkowaniem bo zawsze parkuje na płaskim terenie muszę spróbować tego parkowania z górki a co do cofania się paliwa do zbiornika to zaworek zwrotny wymieniłem na nowy oryginalny nic nie pomogło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
harmoniush Zgłoś #4 Napisano 24 Marca 2009 Sprawdzałeś czy paliwko nie ucieka z powrotem do zbiornika? Według mnie to jest przyczyną. Na filtrze paliwa jest taki zaworek zwrotny, który jeśli jest niesprawny wraca paliwo z filtra przez co filtr nie jest pełny i tak długo kręci. Sprawdź ten zaworek. Na forum juz o tym troche było. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KAWA Zgłoś #5 Napisano 24 Marca 2009 Na filtrze paliwa jest taki zaworek zwrotny, który jeśli jest niesprawny wraca paliwo z filtra przez co filtr nie jest pełny i tak długo kręci. Sprawdź ten zaworek. Na forum juz o tym troche było. Pzdr w moim filtrze nie ma takiego zaworka ja mam filtr wkręcany ja mam taki zaworek założony na przewodzie paliwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Simo11 Zgłoś #6 Napisano 24 Marca 2009 Temat z zaworkiem na pzewodzie przerabiałem u siebie w aucie i nic kompletnie nie dało. Założyłem więc pompkę z zaworkiem od peugeota 405. Nie tą z filtrem ale tą z nowszych modeli, która jest na przewodzie przed pompą. Problem został rozwiązany. Proponuję kupić na szrocie taką pompkę zanim zaczniesz wydawać większą kasę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KAWA Zgłoś #7 Napisano 24 Marca 2009 a możesz dać jakieś fotki tej pompki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riff Zgłoś #8 Napisano 25 Marca 2009 Na 90% przyczyną jest paliwo spływające z powrotem do baku tylko pytanie dlaczego tak się dzieje. Napisał Simo11Temat z zaworkiem na pzewodzie przerabiałem u siebie w aucie i nic kompletnie nie dało. Założyłem więc pompkę z zaworkiem od peugeota 405. Nie tą z filtrem ale tą z nowszych modeli, która jest na przewodzie przed pompą. Problem został rozwiązany. Proponuję kupić na szrocie taką pompkę zanim zaczniesz wydawać większą kasę. Nie chcę na razie zakładać "dodatkowych" zaworków czy pomp przecież musi istnieć rozwiązanie problemu bez dorzucania dodatków do układu paliwowego.Napisał harmoniushNa filtrze paliwa jest taki zaworek zwrotny, który jeśli jest niesprawny wraca paliwo z filtra przez co filtr nie jest pełny i tak długo kręci. Sprawdź ten zaworek Z tego co wiem na moim filtrze nie ma takiego zaworka i podobno jest on zintegrowany z pompą paliwa w baku, poprawcie jeśli się mylę.Napisał papatkaa możesz dać jakieś fotki tej pompki Moja pompka wygląda identycznie jak tu:http://www.allegro.pl/item593045670_vw_passat_b5_a4_a6_pompa_paliwa_tdi.html bądź tu: http://www.allegro.pl/item581861790_pompa_paliwa_vw_passat_b5_tdi_lift_3b0919050b.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Simo11 Zgłoś #9 Napisano 25 Marca 2009 W swoim aucie założyłem coś takiego i pomogło http://www.allegro.pl/item588846039_pompka_paliwa_reczna_renault_peugeot_citroen_die.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riff Zgłoś #10 Napisano 26 Marca 2009 Taką pompkę mam używać ręcznie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riff Zgłoś #11 Napisano 4 Kwietnia 2009 jak ma razie dodatkowo pojawiła sie niezła plama pod silnikiem z prawej strony.........jest grubo .....ciekawe co będzie dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riff Zgłoś #12 Napisano 10 Kwietnia 2009 jak na razie zostały wymienione uszczelki przy pompie podciśnienia i lipa nic to nie dało. Kolejna diagnoza to cieknący olej z tej właśnie pompy podciśnienia/vacum/( diagnoza mechanika) zdecydowany/zdesperowany/ jestem na jej wymianę/ gruba kaska ucieka ok 1400 zł/ ale czy mam ją wymieniać czy to można rozebrać i wymienić uszczelki czy nie/ gdzieś znalazłem informacje ale nie wiem czy to prawda, że te pompy z z gumowymi uszczelkami to feler i są teraz wymieniane na inne z uszczelkami metalowymi/ bardzo proszę o jakieś spostrzeżenia uwagi proszę o pomoc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riff Zgłoś #13 Napisano 23 Kwietnia 2009 Została zakupiona pompa wakum o nr 038 145 209 z literką "N" na końcu (oryginalnie przez VW była wstawiona z literką "A"-z gumową uszczelką) ale tu na forum wszyscy piszą że wg ETKI do tego silnika podchodzi 038 145 209 z literką "E" -z uszczelką metalową. Czy ta zakupiona z literą N/ tez ma uszczelnienie metalowe/ będzie dobra czy nie bo podobno ona też tak jak z "E" figuruje jako zamiennik tej z "A"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riff Zgłoś #14 Napisano 29 Kwietnia 2009 Pompa wakum wymieniona wszystkie problemy z odpalaniem i cieknącym olejem ustały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach