Skocz do zawartości
Gość Radziu2002

Dlaczego nie ma mocy ?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Radziu2002

Witam,

Koledzy ,mam passata 1,9tdi 130kucykow 2002rok...

Pewnego dnia w trakcie jazdy uslyszalem jakby jakas dmuchawa siedziala pod maska...jak przekriczylem 2000obr to do wnetrza auta dostawal sie dzwiny dmuch...

Pomyslalem sobie ze to cos z turbina,bo dmuchanie bylo powyzej 2000obr i pod obciazeniem , na postoju tego nie bylo...znalazlem przyczyne, to byl waz ktory podlaczony jest do turbiny i idzie do interkulera. waz ten byl pekniety!

Do domu mialem jakies 150km ,pomyslalem ze jak bede powoli jechal to dojade i tak bylo przez pare kilometrow pozniej zabrako mu mocy i nagle zobaczylem to czego sie balem, bialy dym z tylu....:-(

Ku.....a turbina pomyslalem i tak bylo , po chwili wyskoczyla kontrolka oleju natychmiast go zgasilem....i koniec jazdy.

Turbina padla i wciagnela olej...

Wczoraj zaczalem jezdzic , turbina jest po regeneracji , wymienilem filtry, olej, przy okazji wymienilem pasek , pompe wody...

Problem pojawia sie teraz : passacik nie idzie, na poczatku sie dymilo ,rozumiem ze olej musi sie wypalic, ok,ale co sie dzieje i dlaczego on ma mula, do 2000obr idzie jakby nie bylo turbiny dopiero powyzej 2,5tys obr zaczyna ciahnac, ale czuje ze to nie jest to!

Prosze o podpowiedz co sie mogle jeszcze zje....?

Aaa przeczyscilem jeszcze czujnik doladowania cisnienia ,ale to nic nie dalo:-(

Prosze Was Koledzy o podpowiedz co mam zrobic zeby moj passacik wrocl do formy...

 

Radek

Koszalin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącz komputer, sprawdź błędy. Dobrze, żebyś zrobił logi dynamiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Radziu2002

Po calej naprawie byl podlaczony, bo chodzil na awaryjnym....byl jakis blad sporadyczny,wykasowalem i pojechalem...niby bylo lepiej ale to i tak nie to...myslalem ze musi sie olej wypalic ale kurde ile to ma trwac, olej chyba juz sie wypalil bo nie dymi,a mocy nie ma!

Moze byc wydech zapchany???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego popuść wydech tuż za turbiną i zobacz czy bedzie lepiej katalizator + olej = brak mocy -sprawdz to

Edytowane przez nowoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze byc wydech zapchany???

Jak wciągnął cały olej z silnika to może katalizator się zatkał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Radziu2002

Moze i masz racje, olej ktory wsiorbala turbina gdzies sie musial podziac...a katalizatora nie powinno przedmuchac w czasi jazdy ?

wiesz co mnie eszcze zastanawia , dlaczego wczoraj zdazylo mu sie ze przelaczyl na awaryjny? niedroznosc wydechu mogla to spowodowac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze i masz racje, olej ktory wsiorbala turbina gdzies sie musial podziac...a katalizatora nie powinno przedmuchac w czasi jazdy ?

Turbina brała olej na pewno wcześniej, i katalizator już się przytykał, a ten ostatni przypadek mógł tylko dobić kata. A z nagaru olejowego to raczej go nie przedmucha.

dlaczego wczoraj zdazylo mu sie ze przelaczyl na awaryjny?

Ciężko powiedzieć, może być wiele przyczyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Radziu2002

masz racje brala olej, bo zanim padla mialem ubytki...

w takim razie musze sprawdzic wydech...a w jaki sposob najlepiej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w takim razie musze sprawdzic wydech...a w jaki sposob najlepiej ?

Post nr 4 :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego nasze autka wchodzą w awaryjny nie tylko jak przeładuje turbinka ale również jak dmucha zbyt mało ECU rozpoznaje odchyłkę czy to w górę czy w dół, daj znać co zdiagnozowałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomcioskinny

przedmuchy na rurach dolotowych powietrza podobny przypadek miałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukiii26

Moj pasek zachowuje sie identycznie . Pare miesiecy temu wracalem z Polski do Angli w Niemczech strzelil mi wąż do interqulera przejechalem 1000km z predkosci 100-120km/h bo niemialem pojecia co sie stalo i (nieznam sie na samochodach ) . Ale po zdiagnozowaniu problemu wymienilem węża i juz bylo ok przez pare miesiecy .

W tym momencie znowu cos sie dzieje STRACIL MOC przedmuchow nigdzie nie ma. Filtr paliwa nowiutki a samochod zamulony na maxa turbina chodzi bo ja slychac oleju nie bierze nie kopci . JESLI KTOS MA JAKIES SENSOWNE WYTLUMACZENIE TO PROSZE O DOPOWIEDZ.

Wybranie sie do angielskiego mechanika jest pozbawione sensu bo on stwierdzi ze wszystko jest ok i mozna jezdzic. A polscy mechanicy w angli to nadaja sie do zmieniania klocków.

 

Pozdrawiam Lukasz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Goloner

Problem dokładnie taki sam jak w pierwszym poście. Wymienilem turbinke ładnie cicho pracuje z wydechu juz wywaliło mi chyba ze 2 litry oleju dymi coraz mniej prawie wogole ale moc dopiero po 2,5 tys obrotów dziwnie jakby cos go przytykało :( nie ten sam passat co przedtem, nie ma szans na wypalenie tego oleju z calego wydechu łącznie z katalizatorem? no chyba ze to jakas inna przyczyna ? przed padnięciem starej turbiny własnie takie same objawy miałem i boje sie zeby nie zajechac drugiej. Z gory dzięki za odpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy na forum. Podczepie sie do tematu ponieważ mój problem jest podobny mianowicie:

Passat jedzie i przyśpiesza normalnie i lecz pozniej tak jakby sie blokował i zwalnia do 80 km/h jak wyłacze go i włącze to juz nie ma tego problemu. Samochód bardzo wtedy zamula. Powtarza sie to nieregularnie.Jaka może być tego przyczyna. Aha i samochód nie kopci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na komputer i odczytac bledy.

 

pozdro

 

Daniel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może to byc coś poważnego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michnic

przyczyn moze byc wiele nie koniecznie powaznych,najlepiej pod vaga i sprawdzic cisnienie doladowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w czym pomoze Ci odpowiedz na to pytanie, ze nie bedziesz mogl spac :)

mozliwosci jest wiele, od zwyklej nieszczelnosci przewodu lub weza, przez awarie ktoregos zaworka lub czujnika, po zasyfienie lub uszkodzenie turbiny.

 

zczytaj bledy z kompa i bedzie mozna juz z duzym prawd. cos wskazac.

 

pozdrawiam

 

Daniel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje. Jak tylko bede miał te bledy to napisze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności