Gość Radziu2002 Zgłoś #1 Napisano 22 Marca 2009 Witam, Koledzy ,mam passata 1,9tdi 130kucykow 2002rok... Pewnego dnia w trakcie jazdy uslyszalem jakby jakas dmuchawa siedziala pod maska...jak przekriczylem 2000obr to do wnetrza auta dostawal sie dzwiny dmuch... Pomyslalem sobie ze to cos z turbina,bo dmuchanie bylo powyzej 2000obr i pod obciazeniem , na postoju tego nie bylo...znalazlem przyczyne, to byl waz ktory podlaczony jest do turbiny i idzie do interkulera. waz ten byl pekniety! Do domu mialem jakies 150km ,pomyslalem ze jak bede powoli jechal to dojade i tak bylo przez pare kilometrow pozniej zabrako mu mocy i nagle zobaczylem to czego sie balem, bialy dym z tylu.... Ku.....a turbina pomyslalem i tak bylo , po chwili wyskoczyla kontrolka oleju natychmiast go zgasilem....i koniec jazdy. Turbina padla i wciagnela olej... Wczoraj zaczalem jezdzic , turbina jest po regeneracji , wymienilem filtry, olej, przy okazji wymienilem pasek , pompe wody... Problem pojawia sie teraz : passacik nie idzie, na poczatku sie dymilo ,rozumiem ze olej musi sie wypalic, ok,ale co sie dzieje i dlaczego on ma mula, do 2000obr idzie jakby nie bylo turbiny dopiero powyzej 2,5tys obr zaczyna ciahnac, ale czuje ze to nie jest to! Prosze o podpowiedz co sie mogle jeszcze zje....? Aaa przeczyscilem jeszcze czujnik doladowania cisnienia ,ale to nic nie dalo:-( Prosze Was Koledzy o podpowiedz co mam zrobic zeby moj passacik wrocl do formy... Radek Koszalin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #2 Napisano 22 Marca 2009 Podłącz komputer, sprawdź błędy. Dobrze, żebyś zrobił logi dynamiczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Radziu2002 Zgłoś #3 Napisano 22 Marca 2009 Po calej naprawie byl podlaczony, bo chodzil na awaryjnym....byl jakis blad sporadyczny,wykasowalem i pojechalem...niby bylo lepiej ale to i tak nie to...myslalem ze musi sie olej wypalic ale kurde ile to ma trwac, olej chyba juz sie wypalil bo nie dymi,a mocy nie ma! Moze byc wydech zapchany??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #4 Napisano 22 Marca 2009 (edytowane) kolego popuść wydech tuż za turbiną i zobacz czy bedzie lepiej katalizator + olej = brak mocy -sprawdz to Edytowane 22 Marca 2009 przez nowoa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #5 Napisano 22 Marca 2009 Moze byc wydech zapchany??? Jak wciągnął cały olej z silnika to może katalizator się zatkał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Radziu2002 Zgłoś #6 Napisano 22 Marca 2009 Moze i masz racje, olej ktory wsiorbala turbina gdzies sie musial podziac...a katalizatora nie powinno przedmuchac w czasi jazdy ? wiesz co mnie eszcze zastanawia , dlaczego wczoraj zdazylo mu sie ze przelaczyl na awaryjny? niedroznosc wydechu mogla to spowodowac ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #7 Napisano 22 Marca 2009 Moze i masz racje, olej ktory wsiorbala turbina gdzies sie musial podziac...a katalizatora nie powinno przedmuchac w czasi jazdy ? Turbina brała olej na pewno wcześniej, i katalizator już się przytykał, a ten ostatni przypadek mógł tylko dobić kata. A z nagaru olejowego to raczej go nie przedmucha. dlaczego wczoraj zdazylo mu sie ze przelaczyl na awaryjny? Ciężko powiedzieć, może być wiele przyczyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Radziu2002 Zgłoś #8 Napisano 22 Marca 2009 masz racje brala olej, bo zanim padla mialem ubytki... w takim razie musze sprawdzic wydech...a w jaki sposob najlepiej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #9 Napisano 22 Marca 2009 w takim razie musze sprawdzic wydech...a w jaki sposob najlepiej ? Post nr 4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #10 Napisano 23 Marca 2009 kolego nasze autka wchodzą w awaryjny nie tylko jak przeładuje turbinka ale również jak dmucha zbyt mało ECU rozpoznaje odchyłkę czy to w górę czy w dół, daj znać co zdiagnozowałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #11 Napisano 23 Marca 2009 _tytul1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomcioskinny Zgłoś #12 Napisano 26 Marca 2009 przedmuchy na rurach dolotowych powietrza podobny przypadek miałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukiii26 Zgłoś #13 Napisano 27 Marca 2009 Moj pasek zachowuje sie identycznie . Pare miesiecy temu wracalem z Polski do Angli w Niemczech strzelil mi wąż do interqulera przejechalem 1000km z predkosci 100-120km/h bo niemialem pojecia co sie stalo i (nieznam sie na samochodach ) . Ale po zdiagnozowaniu problemu wymienilem węża i juz bylo ok przez pare miesiecy . W tym momencie znowu cos sie dzieje STRACIL MOC przedmuchow nigdzie nie ma. Filtr paliwa nowiutki a samochod zamulony na maxa turbina chodzi bo ja slychac oleju nie bierze nie kopci . JESLI KTOS MA JAKIES SENSOWNE WYTLUMACZENIE TO PROSZE O DOPOWIEDZ. Wybranie sie do angielskiego mechanika jest pozbawione sensu bo on stwierdzi ze wszystko jest ok i mozna jezdzic. A polscy mechanicy w angli to nadaja sie do zmieniania klocków. Pozdrawiam Lukasz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Goloner Zgłoś #14 Napisano 28 Marca 2009 Problem dokładnie taki sam jak w pierwszym poście. Wymienilem turbinke ładnie cicho pracuje z wydechu juz wywaliło mi chyba ze 2 litry oleju dymi coraz mniej prawie wogole ale moc dopiero po 2,5 tys obrotów dziwnie jakby cos go przytykało nie ten sam passat co przedtem, nie ma szans na wypalenie tego oleju z calego wydechu łącznie z katalizatorem? no chyba ze to jakas inna przyczyna ? przed padnięciem starej turbiny własnie takie same objawy miałem i boje sie zeby nie zajechac drugiej. Z gory dzięki za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ABDP Zgłoś #15 Napisano 29 Marca 2009 Jestem nowy na forum. Podczepie sie do tematu ponieważ mój problem jest podobny mianowicie: Passat jedzie i przyśpiesza normalnie i lecz pozniej tak jakby sie blokował i zwalnia do 80 km/h jak wyłacze go i włącze to juz nie ma tego problemu. Samochód bardzo wtedy zamula. Powtarza sie to nieregularnie.Jaka może być tego przyczyna. Aha i samochód nie kopci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel.wro Zgłoś #16 Napisano 29 Marca 2009 na komputer i odczytac bledy. pozdro Daniel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ABDP Zgłoś #17 Napisano 29 Marca 2009 A może to byc coś poważnego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michnic Zgłoś #18 Napisano 29 Marca 2009 przyczyn moze byc wiele nie koniecznie powaznych,najlepiej pod vaga i sprawdzic cisnienie doladowania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
daniel.wro Zgłoś #19 Napisano 29 Marca 2009 a w czym pomoze Ci odpowiedz na to pytanie, ze nie bedziesz mogl spac mozliwosci jest wiele, od zwyklej nieszczelnosci przewodu lub weza, przez awarie ktoregos zaworka lub czujnika, po zasyfienie lub uszkodzenie turbiny. zczytaj bledy z kompa i bedzie mozna juz z duzym prawd. cos wskazac. pozdrawiam Daniel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ABDP Zgłoś #20 Napisano 29 Marca 2009 Dziekuje. Jak tylko bede miał te bledy to napisze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach