Skocz do zawartości
radek777

półoska sie porusza prawo lewo

Rekomendowane odpowiedzi

mam b5 anglika miałem walniety lewy zewnetrzny przegób dzis wymieniłem.dalej sa stuki gdzies z srodka przedziału silnika teraz.czy to normalne ze moge poruszyc półoska prawo lewo około 3 cm??? i przy max przesunieciu w prawo stuk i w lewo stuk? juz mi łapy opadaja

moze stuka cos w skrzyni?jak sprawdzic czy łaczniki stabilizatora padły ?czy ktos pomoze ?prosze o pomoc nawet jesli dla kogos to cos bardzo oczywistego.:636:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy to normalne ze moge poruszyc półoska prawo lewo około 3 cm???

tak - normalne. Musi tak być: bsie "wędrują" na boki w sytuacji, gdy skręcasz kołami (zmienia się odległość środka koła od dyferencjału ze względu na niesymetryczną pracę wielowahaczowego zawieszenia).

 

wszystkie luzy w zawieszeniu sprawdzisz na podnośniku przy użyciu użej "łapy". Natomiast nie bardzo wiadomo co masz na myśli mówiąc "stuk". Wyeksploatowane zawieszenie wielowahaczowe ma to do siebie, że ciężko jest zlokalizować źródło stuków. Dlatego nie ma co oszczędzać, tylko raz na te 150 tys km wymienić wszystko, a nie dobierać po kolei...

 

Uszkodzony przegub diagnozujesz w ten sposób, że skręcasz kierownicę na maksa i ostro ruszasz (tak, jak nigdy sam byś nie ruszył - tutaj przydaje się mechanik, bo zrobi to bez skrupułów). Usłyszysz *od razu* czy przeguby są całe i z której strony ewentualnie trzeba wymienić (przeważnie od razu obydwa "strzelają"... hałas jest spory)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz wszystko jasne,po rozmowie telefoniocznej z mechanikiem okazało sie ze w zestawie powinna znajdowac sie mała paczuszka z 3 pierscieniami wiec odwiedziłem sklep gdzie kupiłem owy nowy przegób(niby completny)rano rozmawiam ze sp[rzedawcom i nawijam ze paczuszka byłoa otwarta i nie ma pierscieni on mówi ze ok 11 ma dostawe i mam przyjsc po 11

wpadam a on otwiera przy me oryginalnie zapakowana paczke i okazuje sie ze nie ma pierscieni JA wyjmuje i pokazuje mu stare a on wyje......ł na mnie oczy jak molder na skali w któryms tam odcinku i nie wie co to PANOWIE RECE OPADAJA KOLES KTORY PRACUJE W SKLEPIE Z CVZESCIAMI 8 LAT........JESLI KTOS MIAŁ DOCZYNIENIA ZE SPRZEDAWCAMI ANGIKAMI WIE O CZYM MÓWIE...

wracajac; po demontazu nowego przegóbu i ponownym załozeniu z pierscieniami nie ma luzów 25-30mm :P a mam jeszcze do wymiany poduszke przednia silnika ale to jutro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tak - normalne. Musi tak być: bsie "wędrują" na boki w sytuacji, gdy skręcasz kołami (zmienia się odległość środka koła od dyferencjału ze względu na niesymetryczną pracę wielowahaczowego zawieszenia).

No z tą wypowiedzią się nie zgodzę, jeżeli są założone przeguby i autko stoi na kołach to półośka ni powinna mieć luzów!!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to ja źle odebrałem problem: chodzi o to, żę uwolniona półoś jest w stanie się przemieszczać kilka cm w lewo i prawo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JESLI KTOS MIAŁ DOCZYNIENIA ZE SPRZEDAWCAMI ANGIKAMI WIE O CZYM MÓWIE...

 

Normalka kumpel Anglik kupował tarcze do swojej a4 i 3 razy pod źąd wymieniał bo ciągle dawali mu złe tarcze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ma do Was pytanie, otóż gdy skręciłem w prawo na maxa i ruszyłem ostro była cisza, a gdy skręciłem w lewo na maxa i ruszyłem ostro to był stuk, ale stukanie słychać z prawej strony. Więc który przegub jest uszkodzony??. Jak sprawdzić łożysko w kielichu zawieszenia??. Stukanie w moim przypadku nie występuje zawsze, najczeście gdy są nierówności gęste i większa częstotliwość drgań zawieszenia jest wtedy jest pukanie, nawet jadąc prosto więc to chyba przeguby nie będą?? ale nie zawsze. Wahacze sprawdzałem breszką i są idealne oraz łaczniki i drążek stabilizatora, więc to odpada. Co może być przyczyną tego pukania?? Pomóżcie bo to jest denerwujące takie pukanie. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jak był luz na półosce to tez stukało przy jezdzie na wprost moze półoska wyskoczyła z piuerscienia ustalajacego gdy to wyeliminowałem dalej cos stukało okazało sie ze poduszkaq czołowa była wybita ta na srodku zobaczysz ja patrzac od spodyu na dole pod chłodnica jesli wyeliminujesz te dwie rzeczy to nir wiem inna poducha .zerwana guma podwieszajaca ukł wydechowy lub same amory:(a daj znac jak rozwiazesz problem powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności