Skocz do zawartości
tomlib

Budowa pompy vacum-tandem w TDI PD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy pompa vacum-tandem wstępnego ciśnienia paliwa w TDI PD jest w jakikolwiek sposób regenerowalna? ;) Ktoś z kolegów próbował ją rozbierać? Cieżko znaleźć informacje o jej budowie a dojście do niej w Passacie dosyć niefortunne wiec chciałbym sie dowiedzieć czy jest sens ja rozbierać czy odrazu kupic inna? W mojej podejrzewam że za słabo bije paliwo, gdyż po dłuższym postoju (np. 2 dni) musze krecić chwile i objaw jakby był zapowietrzony (dopiero po chwili stabilizuje obroty, przestaje drgac a z tylu kupa bialego dymu). Oczywiście układ przeglądnięty, zaworek zwrotny sprawny. Na ciepłym nie ma problemu.

 

Z góry dzieki za podpowiedzi i postaram sie odwdzieczyc, bardziej w elektryce, elektronice ;)

Edytowane przez tomlib

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wierze że nikt nie rozbierał takiej pompy... Co do atmosfery na tym forum, to widze że jest kilku ludzi którzy może coś wiedza na różne tematy lecz strasznie niechetnie pomagaja... Ludzie nie badzcie takimi materialistami! Tyle samo jest bez urazy "małp" którzy cos gdzies uslyszeli i sieje w kazdym temacie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja rozebralem wielokrotnie. U Ciebie padl zawor zwrotny i paliwo sie COFA !!

NIESTETY !! VW widzi 2 pompe jako jeden element. Musisz poszukac po warsztatach i odkrecic ja od podstawy pompy podcisnienia...

 

sluchaj...pogrzebie i popatrze moze mi sie uda wychayc sama pompe paliwa odkrecisz sobie swoja od obudowy pompy podcisnieina (3 troxy i 1 wezyk).

 

zagadaj mnie na GG: 8150011 w srode 25.03.2009

Edytowane przez zuse

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawór zwrotny ten oryginalny na wężu zaraz przed pompa zmieniony i nic nie dało. Chyba że masz na myśli jakiś zaworek w pompie? Na jakiej zasadzie działa ta pompa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Podpinam się pod temat z pompą.Mam pytanie czysto techniczne. Czy ktoś może mnie uświadomić jak działa pompa.Czy jak odetnę zasilanie do pompy to samochód przestanie chodzić? Czy grozi mi zapowietrzenie układu?Mam 1,9 TDI 100KM, 2001r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w DISELKU sa w zasadzie 3 pompy paliwa:

a) 1 w baku elektryczna;

b) 1 z tylu glowicy (2 pompa) mechaniczna;

c) no i 4 POMPOWTRYSKI to tez pompy mechaniczne.

Pompa b) to pompa rotacyjna. Ona sama stanowi cos w rodzaju zaworu zwrotnego. Jesli jest uszkodzona, ropa (gnojowka :P) cofa sie, i jak samochod postoi chwilke, trzeba obrocic troszke rozrusznikiem (napedza TA pompe walek rozrzadu) aby siorbnela pompa b) paliwo, i podala je na c) pompowtryski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Podepne się do tematu! Otóż ja mam taki sam problem co kolega'' tomlib''tylko u mnie jak postoi od 7-10 godz. lub całą noc to ciężko silnik kręci jakby był zapowietrzony a jak są mrozy na - rzędu -7 do -15 to trochę trzeba nim pochełtać czy przyczyną może być właśnie ta POMPA VACUM , a jak już zapali i go zgasze pali na dotyk mój motor B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM AJM I JESZCZE JEDNO PYTANIE ? JAKIE MA NR. TA POMPA DO TEGO SILNIKA AJM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam !!!! miałem dokładnie takie objawy przy swoim pasaciku jak ty , u mnie była sprawdzana pompa vacum ,wymienione świece żarowe filtry aku bardzo dobrze kreci a zapalał za któryms tam razem kręcenia .Problem okazał sie bardziej poważniejszy i dużo bardziej kosztowny niż pompa vacum . a mianowicie pompowtryski po ich wymianie silnik pali na dotyk czy to po całym dniu stania czy to po bardzo mroźnej nocy oby u ciebie było co innego !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaki jest sens kupowania tego za 130 zł jak mozna kupić całą nową pompe już za 400-500zł ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego REMO!

Pompowtryski wymienione i sprawdzone u diagnosty także to wykluczam stawiam na VACUM POMPE .Już kupiłem pompe BOSCHA jutro jade na wymiane ale dzięki za info

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dede jak wymienisz popmę vacum i bedzie poprawa to daj znać bo mam podobny problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie Vacum Pompy autko pali normalnie , także kolego piksa stawiam na vacum wymiana pomogła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobny problem. a mianowicie jak auto po nocy, oraz jak postoi okolo 7 godz( jak kończę prace) ciężko pali oraz zadymi i czuć jakby rope czy coś w tym stylu. czy to może przez to że paliwo sie nie dopala przez zapowietrzony ukłąd paliwa? Czy miałeś tęż takie objawy śmierdzącego dymu? świece zmienione,czujniki pokazują właściwą temp.

 

---------- Post added at 14:07 ---------- Previous post was at 13:36 ----------

 

Piksa jakie u ciebie są objawy? jaki masz silnik, bo u mnie jest passat 2002 avf 130. napisz co sie dzieje u ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pytanie. Czu po odłączeniu pompki paliwowej w zbiorniku pasek będzie miał pogorszone osiągi czy nic się nie powinno zmienić??? Pytam gdyż nie mogę się uporać z lekkim niedomaganiem w moc mojego auta a po jej odłączeniu nie zauważyłem różnicy. Czy u Was też tak jest czy może jednak coś z moją pompką??:(

Z góry dzięki za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy, a u mojego znajomego objawy są zupełnie odwrotne. po dłuższym postoju pali na dotyk, a gdy ciepły trzeba kręcić jakieś 10-15 sekund. czujniki temperatury wody, paliwa wymienione na nowe i dalej nie ma poprawy. co jeszcze można sprawdzić? może coś z tą pompą tylko jak to ugryźć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nikt nie jest w stanie udzielić mi jakichkolwiek informacji na moje pytanie :( Trudno, będę musiał założyć własny temat temu poświęcony to może wtedy czegoś się dowiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem mam następujący, od takiego zaworka (chyba to jest zwrotny serwa) który jest montowany w takiej gumie w ścianie na wysokości zbiorniczka z płynem chłodniczym idzie taka rurka łączona na ciepło, następnie ona wchodzi do czegoś takiego za silnikiem i z łączeniem chyba cos jest nie tak bo jak ruszam tą rurką to strasznie syczy i taki jakby olej leci. Czy to jest ta vacum pompa? Jak to naprawić żeby to łączenie było sztywne i nic nie syczało. czasem mam dziwne szarpanie silnikiem jak ostro przyśpiesze i wywnioskowałem że to może być przyczyną? dajcie znać co o tym myślicie, dzięki z góry za rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kto sie orientuje czy pompe wacum można poddac regeneracji????jeśli tak to jaki jest tego koszt bo jak pytałem o nową w sklepie to jej koszt to 1000-1200zł...do tanich nie należy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupowałem ostatnio na allegro i nowa BOSCH za 600zł ;) poszperaj na allegro :)

 

Jeśli chodzi o regeneracje pompy to na allegro też są uszczelki do regeneracji koszt ok 130 zł ale czy po tym zabiegu będzie ok ? Tego ryzyka się nie podjąłem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności