toni1980 Zgłoś #1 Napisano 19 Marca 2009 Witam. Mam problem z klimą (climatronic). Kupiłem auto w zimie więc nie mogłem jej sprawdzić. Niedawno jak było 9 stopni próbowałem ją uruchomić i niestety LIPA. Nie załącza się wentylator, nie słychać sprężarki (obroty się nie zmieniają). W vag-u podczas testów wyjść robi tylko cyk przekaźnik potem klapy i nic więcej (a wiem że u kolegi w golfie IV to i nadmuch słychać, wiatrak sprężarkę) mogę klikać NEXT cały czas i tylko klapy będą sie ruszać nie ma testów wyświetlacza itp. W codziennej eksploatacji sam panel działa normalnie tzn. wszystkie funkcje są dostępne. Błędy które się zapisują w pamięci sterownika to 3 błedy związane z klapami V71. v85 i jeszcze jakaś jedna. Przywróciłem ustawienia fabryczne zgodnie z procedurami z forum i dalej nic. Sprawdziłem wzrokowo przekaźniki i bezpieczniki - wyglądają OK. Co jeszcze mogę sprawdzić? Podmienić panel, spróbować nabić klimę (podobno bez czynnika też sie nie uruchomi). Nie wiem! Proszę o poradę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Omni81 Zgłoś #2 Napisano 19 Marca 2009 (edytowane) po pierwsze przed nabiciem sprawdź sobie szczelność układu po drugie może być jeszcze czujnik ciśnieniowy (8d0 959 482 b) który załączy sprężarkę jeśli oczywiście masz nabity układ po trzecie i najgorsze co może być to walnięta sprężarka Ps, Zeby klima zaskoczyla musi byc wiecej nic 6'C Edytowane 19 Marca 2009 przez Omni81 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #3 Napisano 19 Marca 2009 U mnie było podobnie jak nie miałem sprzęgła przy sprężarce.. sprawdź czy je masz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toni1980 Zgłoś #4 Napisano 19 Marca 2009 SLAY a jak to sprawdzić? Jestem średnio zaawansowany w grzebaniu przy aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #5 Napisano 19 Marca 2009 SLAY a jak to sprawdzić? Jestem średnio zaawansowany w grzebaniu przy aucie Sprzęgło jest w środku koła pasowego sprężarki.. U mnie tam nic nie było a wtyczka od sterowania wisiała sobie obok. Skoro włączasz klimę i nie słychać nawet minimalnego obciążenia silnika to może właśnie być sprzęgło.. U mnie climatronic w ogóle tego nie sygnalizował.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Omni81 Zgłoś #6 Napisano 19 Marca 2009 Skoro włączasz klimę i nie słychać nawet minimalnego obciążenia silnika to może właśnie być sprzęgło.. Ale zeby to sprawdzic to musi byc nabity gaz i musisz miec pewnosc ze czujnik cisnieniowy jest sprawny dopiero wtedy sprzeglo zaskoczy i sprezarka zacznie sie krecic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #7 Napisano 19 Marca 2009 Napisałem: to może właśnie być... Zazwyczaj jak coś się dzieje z klima to miga wyświetlacz climatronica. Nie zaszkodzi zajrzeć czy jest sprzęgło, bo miałem takie same objawy jak go nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toni1980 Zgłoś #8 Napisano 20 Marca 2009 (edytowane) Tak jak napisałem wcześniej żadnych błędów związanych ze sprężarką nie ma na Vag-u. Panel od klimy nie mruga, działa wszystko no poza oczywiście samą klimą. To sprzęgiełko dziś sprawdzę. Dziękuję za podpowiedź. A jeszcze jedna rzecz Panowie. Wiatrak (ten drugi - od klimy) jeszcze nigdy mi się nie kręcił. Jak on jest sterowany, czy zaraz po sprężarce czy osobno się uruchamia. Bo nawet jak się długo bawię Vagiem i auto stoi uruchomione to kręci się tylko wiskoza. Wtedy temp na zegarach jest 90st i na vagu też - termostat nawet działa bo otwiera obieg. Normalnie benzynka by się grzała ale to diesel wiec się mniej poci i tak to sobie tłumaczę. Słyszałem że ten wiatrak powinien się załączać by wspomóc chłodzenie silnika. Boję się że jak bedę w lato jeździł po mieście to będzie sie przegrzewał. A tak łopatologicznie jak najprościej sprawdzić ten czujnik ciśnieniowy? jakiś blok VAG? Edytowane 20 Marca 2009 przez toni1980 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toni1980 Zgłoś #9 Napisano 28 Czerwca 2011 (edytowane) Witam kolegów Nie lubię dublować postów ale przeczytałem prawie wszystkie wątki o klimie tego forum, golfa i audi i nic nie znalazłem. Zacznę od krótkiej historii mojej klimy - zakup auta (12.2009) - 05.2010 pierwsze włącznie klimy i klima nie działa - rozpoznanie 1 warsztatu to brak sprzęgiełka ale skasowali 250 za nabicie i odgrzybienie bo wcześniej nie zauważyli tego. - lipiec zakup regenerowanej sprężarki + nowy filtroosuszacz + wentylator + nabicie, odgrzybienie itd. w zakładzie 2 - sierpień chodzi może max 15 godzin - działa pięknie (5 st.) - wrzesień, - auto nie używane - październik - nie działa - listopad - klima raz działa raz nie - potem jeszcze kilka sprawdzeń na urządzeniu u 2 mechaników i nic. 2011 rok Nie udało mi się jej uruchomić ani razu. W warsztacie w którym to robiłem rozkładają ręce bo jak mówią ciśnienie OK, szczelność jest i kilka innych parametrów - na szczęście nie chcą mi jej kolejny raz nabijać i odgrzybiać. Proponują za to kupić kolejną sprężarkę i zacząć wszystko od początku. Nie zgadzam się na to i powiedziałem koniec inwestycji bo 2500 zł za 20 miłych godzin w chłodnym aucie to za dużo. wentylator OK, VAG zero błędów, wszystkie czujniki temp auta podają zgodne wartości, bloki także poprawne (tylko jedna klapa v71 coś się psuje) Sprężarka się uruchamia, wentylator także ale jakby nie miała/dawała kompresji bo nie obciąża mi tak silnika jak kiedyś (na jałowym z 0,7 miewałem 1,3-1,5 a teraz ledwie 0,9-1,0. Nie istnieje również zjawisko syczenia po wyłączeniu auta no i kałuży pod autem także nie ma. Gwarancji na sprężarkę już dawno nie mam ale chłodziła jak syberyjska i myślę że to nie jej wina. Na podszybiu jeden wąż od klimy jest tylko lekko zimny To by było wszystko. Mam jej tak dość że szkoda słów Nie testowane u mnie to wymiana panela kliamtronica, płukanie układu, dławik cz jakiś zawór rozprężny Proszę o jakieś podpowiedzi bo włożyłem tyle kasy a to ustrojstwo nadal nie hula. Najgorsze jest to że może po wakacjach zacznie działać a w upały bedę odklejał koszulką od fotela.. Pozdrawiam _scalone Edytowane 29 Czerwca 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irift Zgłoś #10 Napisano 28 Czerwca 2011 (edytowane) a sprawdzali ci filterek tzw "fajke" ktory znajduje sie w miejscu gdzie wpuszczaja gaz- w tych rurkach w podszybiu. U mnie było praktycznie tak jak u Ciebie az w koncu trafiłem na goscia ktory sie znał i wymienił mi to, potem chłodziła jak ta lala,a wymieniłem w sumie wszystko =] defakto sprezarka była walnieta. Wiec u mnie klima po wymianie sprezarki i weżów chodziła też coś koło tego, a kiedy pojechałem do goscia od klimy ktory mi to zmieniał i nabijał - rozłożył ręce bo nie wiedział co jest grane, powiedziałmi tylko bajke że układ jest zasyfiony etc. po wymianie filtra chłodziła aż nie rozbiłem paska ( mojego 1 ) Niech Ci sprawdzą ten filterek, jak odkrecą ten zawor co wpuszcza sie czynnik tam jest ten filtr. On się zabija i nie przepuszcza dalej. pozdro Edytowane 28 Czerwca 2011 przez irift Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniek77 Zgłoś #11 Napisano 28 Czerwca 2011 Kolego też miałem problemy z klimą była kupa fachowców i żaden nie mógł zdiagnozować co się stało że nie działa-podjechałem do kumpla który zajmuje się takimi rzeczami- niedawno dowiedziałem się że ma warsztat diagnoza:dziurka w wężu przy samej sprężarce i walnięty presostat a ja jeździłem przez dwa lata bez klimy-dobra rada znajdź dobrego mechanika który z ciebie nie tylko nie zedrze ale i zrobi porządek z klimą ,samemu jest trudno cokolwiek sprawdzić bez potrzebnych narzędzi i wiedzy, jakby co to pisz na pw to podam ci jego adres i stone internetową Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #12 Napisano 28 Czerwca 2011 (edytowane) podaj ciśnienia na wysokim i niskim po włączeniu klimy, bez tego możemy powróżyć i wymienić pół auta. Nie udało mi się jej uruchomić ani razu. W warsztacie w którym to robiłem rozkładają ręce bo jak mówią ciśnienie OK, szczelność jest i kilka innych parametrów - na szczęście nie chcą mi jej kolejny raz nabijać i odgrzybiać. Proponują za to kupić kolejną sprężarkę i zacząć wszystko od początku. wymieniacze... jeśli ciśnienie ok to czemu chcą wymienić sprężarkę, chyba że mówią o ciśnieniu bez uruchamiania klimy. Edytowane 28 Czerwca 2011 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #13 Napisano 28 Czerwca 2011 podaj ciśnienia na wysokim i niskim po włączeniu klimy, bez tego możemy powróżyć i wymienić pół auta. Z ust mi to wyjąłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toni1980 Zgłoś #14 Napisano 28 Czerwca 2011 Wiem że te parametry są ważne jutro lub pojutrze podjadę do tych magików to zapytam przy maszynie.. Dziękuję za zainteresowanie Czy ktoś może polecić jakiś dobry serwis (najlepiej blisko Bemowa) gdyby ci moi nie dali rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miodzik3 Zgłoś #15 Napisano 28 Czerwca 2011 tomik1980 zamów zawór rozprężny tylko oryginalny i go wymień . Ja właśnie tak miałem , ciśnienie ok a klima nie chodziła wcześniej gość wsadził zaworek nie oryginalny i to on mieszał . Po wymianie na razie wszystko hula ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #16 Napisano 29 Czerwca 2011 zamów zawór rozprężny tylko oryginalny kolego możesz mi powiedzieć skad go wziąć, co wklpie na allegro to hasło to pokazuje mi się kostka z dwoma otworami, i za cholerę nie wiem jak coś takiego miało by się zmieścić w rurce na podszybiu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #17 Napisano 29 Czerwca 2011 kolego możesz mi powiedzieć skad go wziąć, co wklpie na allegro to hasło to pokazuje mi się kostka z dwoma otworami, i za cholerę nie wiem jak coś takiego miało by się zmieścić w rurce na podszybiu u gajosa to4B0820177 DŁAWIK 80.95 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toni1980 Zgłoś #18 Napisano 29 Czerwca 2011 To wygląda tak i już się za tym rozglądam. Na dniach to wymieniam. http://moto.allegro.pl/fiterek-klmatyzacji-dysza-passat-volvo-superb-i1686982515.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjuka Zgłoś #19 Napisano 29 Czerwca 2011 Mam troszkę podobny problem, otóż jak jadę autkiem jest wszystko ok. klimka pięknie chłodzi i w ogóle, ale jak tylko zwolnie lub się zatrzymam to wydajność klimy bardzo spada i bardzo często włącza się ii bieg wiatraka. w zeszłym roku myśląc ze czynnik się kończy pojechałem do magika podpiął machinerie i mało co dołożył czynnika, ale mówi że mu się nie podoba ciśnienie na "powrocie " że za duże. ale za bardzo mu nie ufam, bo powiedział żę wiatrak od klimy w tych autach nie powinien włączać się od razu i chodzić cały czas. czy ktoś miał podobnie i najlepiej z której strony uderzyć w temat osuszacz jest nowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vietrzyk Zgłoś #20 Napisano 29 Czerwca 2011 (edytowane) Tomaszek wydaje się że masz kiepską wydajność skraplacza/chłodnicy skoro temperatury wentylator nie może zbić. Jak czynnik nie rozejdzie się po całej jej powierzchni to zebyś 5 wentylatorów załączył ciężko będzie go schłodzić. Czujnik temp. podaje informację o rosnącej temperaturze czynnika i wentyl jedzie na II biegu... Wyciągnij czynnik i chłodnica na oględziny, jak szczelna to nawet płukanie benzyną ekstrakcyjną na przemian z podawaniem ciśnienia powietrza ze sprężarki kilkanaście razy i zobacz co wyleci... :dobrze potem nowy osuszacz + filterek przy złączu i nabicie, przypuszczam że będzie Pan zadowolony Edytowane 29 Czerwca 2011 przez vietrzyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach