Skocz do zawartości
toni1980

klima nie działa, nie robi testów itp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z klimą (climatronic). Kupiłem auto w zimie więc nie mogłem jej sprawdzić. Niedawno jak było 9 stopni próbowałem ją uruchomić i niestety LIPA. Nie załącza się wentylator, nie słychać sprężarki (obroty się nie zmieniają). W vag-u podczas testów wyjść robi tylko cyk przekaźnik potem klapy i nic więcej (a wiem że u kolegi w golfie IV to i nadmuch słychać, wiatrak sprężarkę) mogę klikać NEXT cały czas i tylko klapy będą sie ruszać nie ma testów wyświetlacza itp. W codziennej eksploatacji sam panel działa normalnie tzn. wszystkie funkcje są dostępne. Błędy które się zapisują w pamięci sterownika to 3 błedy związane z klapami V71. v85 i jeszcze jakaś jedna. Przywróciłem ustawienia fabryczne zgodnie z procedurami z forum i dalej nic. Sprawdziłem wzrokowo przekaźniki i bezpieczniki - wyglądają OK.

Co jeszcze mogę sprawdzić?

Podmienić panel, spróbować nabić klimę (podobno bez czynnika też sie nie uruchomi). Nie wiem!

Proszę o poradę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze przed nabiciem sprawdź sobie szczelność układu

po drugie może być jeszcze czujnik ciśnieniowy (8d0 959 482 b) który załączy sprężarkę jeśli oczywiście masz nabity układ

po trzecie i najgorsze co może być to walnięta sprężarka

Ps,

Zeby klima zaskoczyla musi byc wiecej nic 6'C

Edytowane przez Omni81

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie było podobnie jak nie miałem sprzęgła przy sprężarce.. sprawdź czy je masz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SLAY a jak to sprawdzić? Jestem średnio zaawansowany w grzebaniu przy aucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
SLAY a jak to sprawdzić? Jestem średnio zaawansowany w grzebaniu przy aucie

 

Sprzęgło jest w środku koła pasowego sprężarki.. U mnie tam nic nie było a wtyczka od sterowania wisiała sobie obok. Skoro włączasz klimę i nie słychać nawet minimalnego obciążenia silnika to może właśnie być sprzęgło.. U mnie climatronic w ogóle tego nie sygnalizował..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro włączasz klimę i nie słychać nawet minimalnego obciążenia silnika to może właśnie być sprzęgło..

Ale zeby to sprawdzic to musi byc nabity gaz i musisz miec pewnosc ze czujnik cisnieniowy jest sprawny dopiero wtedy sprzeglo zaskoczy i sprezarka zacznie sie krecic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałem:

 

to może właśnie być...

 

Zazwyczaj jak coś się dzieje z klima to miga wyświetlacz climatronica. Nie zaszkodzi zajrzeć czy jest sprzęgło, bo miałem takie same objawy jak go nie było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem wcześniej żadnych błędów związanych ze sprężarką nie ma na Vag-u. Panel od klimy nie mruga, działa wszystko no poza oczywiście samą klimą. To sprzęgiełko dziś sprawdzę. Dziękuję za podpowiedź.

 

A jeszcze jedna rzecz Panowie.

Wiatrak (ten drugi - od klimy) jeszcze nigdy mi się nie kręcił. Jak on jest sterowany, czy zaraz po sprężarce czy osobno się uruchamia. Bo nawet jak się długo bawię Vagiem i auto stoi uruchomione to kręci się tylko wiskoza. Wtedy temp na zegarach jest 90st i na vagu też - termostat nawet działa bo otwiera obieg. Normalnie benzynka by się grzała ale to diesel wiec się mniej poci i tak to sobie tłumaczę. Słyszałem że ten wiatrak powinien się załączać by wspomóc chłodzenie silnika. Boję się że jak bedę w lato jeździł po mieście to będzie sie przegrzewał.

 

A tak łopatologicznie jak najprościej sprawdzić ten czujnik ciśnieniowy? jakiś blok VAG?

Edytowane przez toni1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów

Nie lubię dublować postów ale przeczytałem prawie wszystkie wątki o klimie tego forum, golfa i audi i nic nie znalazłem.

 

Zacznę od krótkiej historii mojej klimy

 

- zakup auta (12.2009) - 05.2010 pierwsze włącznie klimy i klima nie działa - rozpoznanie 1 warsztatu to brak sprzęgiełka ale skasowali 250 za nabicie i odgrzybienie bo wcześniej nie zauważyli tego.

- lipiec zakup regenerowanej sprężarki + nowy filtroosuszacz + wentylator + nabicie, odgrzybienie itd. w zakładzie 2

- sierpień chodzi może max 15 godzin - działa pięknie (5 st.)

- wrzesień, - auto nie używane

- październik - nie działa

- listopad - klima raz działa raz nie - potem jeszcze kilka sprawdzeń na urządzeniu u 2 mechaników i nic.

 

2011 rok

Nie udało mi się jej uruchomić ani razu. W warsztacie w którym to robiłem rozkładają ręce bo jak mówią ciśnienie OK, szczelność jest i kilka innych parametrów - na szczęście nie chcą mi jej kolejny raz nabijać i odgrzybiać. Proponują za to kupić kolejną sprężarkę i zacząć wszystko od początku.

Nie zgadzam się na to i powiedziałem koniec inwestycji bo 2500 zł za 20 miłych godzin w chłodnym aucie to za dużo.

 

 

wentylator OK, VAG zero błędów, wszystkie czujniki temp auta podają zgodne wartości, bloki także poprawne (tylko jedna klapa v71 coś się psuje)

 

Sprężarka się uruchamia, wentylator także ale jakby nie miała/dawała kompresji bo nie obciąża mi tak silnika jak kiedyś (na jałowym z 0,7 miewałem 1,3-1,5 a teraz ledwie 0,9-1,0. Nie istnieje również zjawisko syczenia po wyłączeniu auta no i kałuży pod autem także nie ma. Gwarancji na sprężarkę już dawno nie mam ale chłodziła jak syberyjska i myślę że to nie jej wina. Na podszybiu jeden wąż od klimy jest tylko lekko zimny

 

To by było wszystko. Mam jej tak dość że szkoda słów

Nie testowane u mnie to wymiana panela kliamtronica, płukanie układu, dławik cz jakiś zawór rozprężny

 

Proszę o jakieś podpowiedzi bo włożyłem tyle kasy a to ustrojstwo nadal nie hula. Najgorsze jest to że może po wakacjach zacznie działać a w upały bedę odklejał koszulką od fotela..:(

Pozdrawiam

_scalone

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzali ci filterek tzw "fajke" ktory znajduje sie w miejscu gdzie wpuszczaja gaz- w tych rurkach w podszybiu. U mnie było praktycznie tak jak u Ciebie az w koncu trafiłem na goscia ktory sie znał i wymienił mi to, potem chłodziła jak ta lala,a wymieniłem w sumie wszystko =] defakto sprezarka była walnieta. Wiec u mnie klima po wymianie sprezarki i weżów chodziła też coś koło tego, a kiedy pojechałem do goscia od klimy ktory mi to zmieniał i nabijał - rozłożył ręce bo nie wiedział co jest grane, powiedziałmi tylko bajke że układ jest zasyfiony etc. po wymianie filtra chłodziła aż nie rozbiłem paska ( mojego 1 )

Niech Ci sprawdzą ten filterek, jak odkrecą ten zawor co wpuszcza sie czynnik tam jest ten filtr. On się zabija i nie przepuszcza dalej. pozdro

Edytowane przez irift

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego też miałem problemy z klimą była kupa fachowców i żaden nie mógł zdiagnozować co się stało że nie działa-podjechałem do kumpla który zajmuje się takimi rzeczami- niedawno dowiedziałem się że ma warsztat diagnoza:dziurka w wężu przy samej sprężarce i walnięty presostat a ja jeździłem przez dwa lata bez klimy-dobra rada znajdź dobrego mechanika który z ciebie nie tylko nie zedrze ale i zrobi porządek z klimą ,samemu jest trudno cokolwiek sprawdzić bez potrzebnych narzędzi i wiedzy, jakby co to pisz na pw to podam ci jego adres i stone internetową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podaj ciśnienia na wysokim i niskim po włączeniu klimy, bez tego możemy powróżyć i wymienić pół auta.

 

Nie udało mi się jej uruchomić ani razu. W warsztacie w którym to robiłem rozkładają ręce bo jak mówią ciśnienie OK, szczelność jest i kilka innych parametrów - na szczęście nie chcą mi jej kolejny raz nabijać i odgrzybiać. Proponują za to kupić kolejną sprężarkę i zacząć wszystko od początku.
wymieniacze... jeśli ciśnienie ok to czemu chcą wymienić sprężarkę, chyba że mówią o ciśnieniu bez uruchamiania klimy. Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podaj ciśnienia na wysokim i niskim po włączeniu klimy, bez tego możemy powróżyć i wymienić pół auta.

 

Z ust mi to wyjąłeś :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że te parametry są ważne jutro lub pojutrze podjadę do tych magików to zapytam przy maszynie..

 

Dziękuję za zainteresowanie

 

Czy ktoś może polecić jakiś dobry serwis (najlepiej blisko Bemowa) gdyby ci moi nie dali rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomik1980 zamów zawór rozprężny tylko oryginalny i go wymień . Ja właśnie tak miałem , ciśnienie ok a klima nie chodziła wcześniej gość wsadził zaworek nie oryginalny i to on mieszał . Po wymianie na razie wszystko hula ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zamów zawór rozprężny tylko oryginalny
kolego możesz mi powiedzieć skad go wziąć, co wklpie na allegro to hasło to pokazuje mi się kostka z dwoma otworami, i za cholerę nie wiem jak coś takiego miało by się zmieścić w rurce na podszybiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego możesz mi powiedzieć skad go wziąć, co wklpie na allegro to hasło to pokazuje mi się kostka z dwoma otworami, i za cholerę nie wiem jak coś takiego miało by się zmieścić w rurce na podszybiu
u gajosa to

4B0820177 DŁAWIK 80.95 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam troszkę podobny problem, otóż jak jadę autkiem jest wszystko ok. klimka pięknie chłodzi i w ogóle, ale jak tylko zwolnie lub się zatrzymam to wydajność klimy bardzo spada i bardzo często włącza się ii bieg wiatraka.

w zeszłym roku myśląc ze czynnik się kończy pojechałem do magika podpiął machinerie i mało co dołożył czynnika, ale mówi że mu się nie podoba ciśnienie na "powrocie " że za duże. ale za bardzo mu nie ufam, bo powiedział żę wiatrak od klimy w tych autach nie powinien włączać się od razu i chodzić cały czas.

czy ktoś miał podobnie i najlepiej z której strony uderzyć w temat

osuszacz jest nowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomaszek wydaje się że masz kiepską wydajność skraplacza/chłodnicy skoro temperatury wentylator nie może zbić. Jak czynnik nie rozejdzie się po całej jej powierzchni to zebyś 5 wentylatorów załączył ciężko będzie go schłodzić. Czujnik temp. podaje informację o rosnącej temperaturze czynnika i wentyl jedzie na II biegu...

Wyciągnij czynnik i chłodnica na oględziny, jak szczelna to nawet płukanie benzyną ekstrakcyjną na przemian z podawaniem ciśnienia powietrza ze sprężarki kilkanaście razy i zobacz co wyleci... :dobrze potem nowy osuszacz + filterek przy złączu i nabicie, przypuszczam że będzie Pan zadowolony :bleble

Edytowane przez vietrzyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności